
Στη διάθεση του επιβατικού κοινού θα τεθούν τις επόμενες εβδομάδες τα ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και ήδη πραγματοποιούνται δοκιμαστικά δρομολόγια.
Βάσει της σύμβασης για την προμήθειά τους, τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, τύπου YUTONG E12 (140 σε Αθήνα και 110 σε Θεσσαλονίκη), θα πρέπει να έχουν πραγματοποιήσει διαδρομές 18 ωρών ημερησίως -χωρίς επιβάτες- έως ότου συμπληρώσουν 5.000 χλμ. σε καθημερινές συνθήκες κυκλοφορίας.
Σταϊκούρας: Ξεκίνησαν οι τεχνικές δοκιμές του πρώτου ηλεκτρικού λεωφορείου
Δρομολόγια που γίνονται με σακιά άμμου, βάρους 2,5 τόνων, ώστε να προσομοιάζουν στο βάρος του επιβατικού κοινού, για πάρουν το «πράσινο φως» και να υποδεχτούν επιβάτες.
Παράλληλα, έχει ήδη αρχίσει η εγκατάσταση της τηλεματικής και των μηχανημάτων επικύρωσης εισιτηρίων, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία για την εγκατάσταση εκδοτικών μηχανημάτων, με σκοπό να εκδίδονται εισιτήρια με ηλεκτρονικές πληρωμές εντός των αστικών.
Η εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, οδηγεί στην επόμενη ημέρα των Συγκοινωνιών και υλοποιεί, επί της ουσίας, το στρατηγικό σχέδιο της κυβέρνησης για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα.
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι 12μετρα, 75 επιβατών. Φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες. Βάσει των προδιαγραφών του διαγωνισμού, πρέπει να έχουν αυτονομία τουλάχιστον 180 χιλιομέτρων. Ωστόσο, έως τώρα τα δοκιμαστικά δρομολόγια, έχουν δείξει ότι η αυτονομία των λεωφορείων αγγίζει και τα 300 χιλιόμετρα.
Διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, εξαερισμού, ανακλινόμενα παράθυρα. Έχουν ράμπα για την πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρίες στη μεσαία θύρα και ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο. Είναι οικολογικά και μηδενικών εκπομπών ρύπων και είναι αθόρυβα.
Στέφανος Αγιάσογλου: «Το 2024 είναι έτος – τομή καθώς οδηγούμε τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στην επόμενη ημέρα»
«Το 2024 είναι έτος – τομή καθώς οδηγούμε τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στην επόμενη ημέρα, ανανεώνοντας ουσιαστικά τον στόλο των οχημάτων της Ο.ΣΥ. Α.Ε. Στο αμέσως επόμενο διάστημα 140 νέας τεχνολογίας ηλεκτρικά λεωφορεία θα δοθούν στην καθημερινή κυκλοφορία αναβαθμίζοντας αφενός την επιβατική εμπειρία και αφετέρου μηδενίζοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρείας. Με μεθοδικότητα και συνέπεια υλοποιούμε, εντός χρονοδιαγραμμάτων, τους στόχους που έχουμε θέσει για το εκσυγχρονισμό της Ο.ΣΥ. Α.Ε στην κατεύθυνση της πράσινης αστικής κινητικότητας.
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία δοκιμάζονται ήδη στους δρόμους της Αττικής, στο πλαίσιο της σύμβασης προμήθειας και ανταποκρίνονται στο έπακρο στις υψηλές προδιαγραφές που έχουν τεθεί για την ένταξή τους στο συγκοινωνιακό έργο που εκτελούμε» δήλωσε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο διευθύνων σύμβουλος της Ο.ΣΥ.Α.Ε. Στέφανος Αγιάσογλου.
Σύμφωνα με την ΟΣΥ, τα νέα λεωφορεία διαθέτουν Ευφυές Σύστημα Παρακολούθησης / Διαχείριση (ITS) Λεωφορείων και συγκεκριμένα:
Διαχείριση στόλου.
Επισκόπηση στόλου.
Ζωντανή παρακολούθηση.
Επισκόπηση διαδρομής.
Διαχείριση πόρων.
Διαχείριση φόρτισης.
Παρακολούθηση φορτιστών.
Αρχείο φόρτισης.
Στατιστικά φόρτισης.
Σύστημα πλήρους αναφοράς.
Έκθεση κατανάλωσης ενέργειας.
Παράμετροι πλήρους αναφοράς.
Χιλιομετρική απόδοση περιόδου.
Θερμοκρασία συσσωρευτών κατά τη λειτουργία, τάση, SOC, απόδοση.
Αναφορά οδηγικής συμπεριφοράς.
Έξυπνο σύστημα παρακολούθησης συντήρησης.
Τα συστήματα ασφαλείας
Σύστημα πυρανίχνευσης, στα σημεία υψηλής τάσης του οχήματος, με αυτόματη ενεργοποίηση μέσων πυρόσβεσης ξηράς κόνεως. Επιπρόσθετη δυνατότητα πυρόσβεσης με χρήση διακοπτών από τον χώρο οδήγησης.
Σύστημα προστασίας των συσσωρευτών του οχήματος με άζωτο υψηλής καθαρότητας, για έλεγχο της συγκέντρωσης οξυγόνου προς αποφυγή καύσης και έκρηξης.
Δομική προστασίας έναντι υψηλής θερμοκρασίας έως 1300 Κελσίου , στα packs των συσσωρευτών, από συνθετικό υλικό , πυράντοχο χαρτί mica καθώς και προστατευτικό κάλυμμα ASC με υλικά πολλαπλών στρώσεων.
Pack συσσωρευτών εφοδιασμένο με βαλβίδα αντιεκρηκτικού τύπου για αντιμετώπιση ακραίων περιπτώσεων.
Θωράκιση χώρου pack συσσωρευτών με μπάρες προστασίας σύγκρουσης.
Υδρόψυκτη προστασία συσσωρευτών.
Δύο πυροσβεστήρες 6 kg στον χώρο των επιβατών.
Κάμερες ελέγχου επιβίβασης – αποβίβασης επιβατών καθώς και κάμερα οπισθοπορείας οχήματος.
Επτά έξοδοι κινδύνου επιβατών.
Σύστημα περιορισμού ταχύτητας.
Σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (EBS & ESC).
Σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης πεζών & οχημάτων (FCW – UFCW – PCW).
Διακόπτες ασφαλείας οχήματος.


Latest News

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου