Οι πωλήσεις superyacht μειώθηκαν 17% πέρυσι, σύμφωνα με έκθεση του κλάδου. Η ετήσια έρευνα των SuperYacht Times διαπίστωσε ότι το αυξανόμενο κόστος, οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής και ο αποκλεισμός των Ρώσων ολιγαρχών από τον κόσμο των superyacht συνέβαλαν στη μείωση των νέων παραγγελιών, ανέφερε το Robb Report.
Η ετήσια έκθεση State of Yachting διαπίστωσε ότι πέρυσι πραγματοποιήθηκαν 203 πωλήσεις. Αυτό είναι χαμηλότερο από 245 το 2022 και ρεκόρ 313 το προηγούμενο έτος. Ως superyacht ορίζεται κάθε γιοτ άνω των 90 ποδιών.
Κυρώσεις: Οι φορολογούμενοι πληρώνουν τα… κατεσχεμένα superyachts των Ρώσων ολιγαρχών
Ο Ραλφ Νταζέρτ, επικεφαλής της υπηρεσίας πληροφοριών της SuperYacht Times, είπε στο CNBC ότι διάφοροι παράγοντες συνέβαλαν στην πτώση, όπως το κόστος λειτουργίας ενός γιοτ – συμπεριλαμβανομένης το κόστος πληρώματος, προμηθειών και καυσίμων – καθώς και οι μετά τον Covid αυξήσεις στο κόστος εργασίας και τιμές υλικών κατά τη διαδικασία κατασκευής. Ο κλάδος του yachting έχει επίσης επηρεαστεί από ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που έχουν κλονίσει τη μεταποίηση σε άλλους τομείς εδώ και δύο χρόνια.
Μεγάλοι χρόνοι παράδοσης
Ο Νταζέρτ πρόσθεσε ότι οι εκκρεμείς κατασκευές που ξεκίνησαν κατά τη ζήτηση ρεκόρ πριν από τρία έως τέσσερα χρόνια επηρεάζουν επίσης την απόφαση αγοράς. Ένας αγοραστής που παραγγέλνει ένα γιοτ σήμερα θα μπορούσε να περιμένει περισσότερα από τέσσερα χρόνια πριν παραλάβει, ειδικά εάν το γιοτ είναι σκάφος κατά παραγγελία.
Η κορυφή της αγοράς έχει επηρεαστεί περισσότερο, σύμφωνα με την έκθεση, με τις παραγγελίες για γιοτ μεταξύ 200 και 600 ποδιών, να μειώνονται κατά 40%. Τα μικρότερα σκάφη μεταξύ 100 και 200 ποδιών είδαν επίσης πτώση παραγγελιών, αλλά δεν ήταν τόσο δραματικές. Ο Νταζέρτ είπε ότι αναμένει ότι οι πωλήσεις φέτος θα μειωθούν “λίγο”.
Η φυγή των Ρώσων ολιγαρχών που, μαζί με τους βασιλείς της Μέσης Ανατολής, αγοράζουν συνήθως τα μεγαλύτερα, πιο ακριβά πλοία, συνέβαλε επίσης στην πτώση των παραγγελιών του περασμένου έτους. «Οι Ρώσοι ήταν επιρρεπείς στο να παραγγέλνουν πολύ υπερβολικά και πολύ μεγάλα γιοτ», είπε ο Νταζέρτ στο CNBC.
Κατασχεμένα σκάφη
Λίγο μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ και της ΕΕ δημιούργησαν έναν κατάλογο διεθνών κυρώσεων με Ρώσους ολιγάρχες που υποστήριζαν το καθεστώς και άρχισαν να κατάσχουν superyacht σε όλο τον κόσμο. Οι κυρώσεις στόχευαν ορισμένα πολύ διάσημα γιοτ, συμπεριλαμβανομένων των Solaris και Eclipse του Ρομάν Αμπράμοβιτς, τα οποία διέφυγαν από την κατάσχεση καθώς και πλοία που κατασχέθηκαν, όπως το Amadea μήκους 348 ποδιών και το Tango 255 ποδιών.
Πολλά από αυτά τα κατασχεμένα πλοία παραμένουν αγκυροβολημένα σε μαρίνες σε όλο τον κόσμο, περιμένοντας κάποια λύση στο καθεστώς τους. Η Amadea, για παράδειγμα, κοστίζει στην κυβέρνηση των ΗΠΑ σχεδόν 1 εκατομμύριο δολάρια κάθε μήνα για να διατηρηθεί στο Σαν Ντιέγκο, καθώς οι ομοσπονδιακοί εισαγγελείς προσπαθούν να θέσουν το σκάφος προς πώληση. Άλλοι ολιγάρχες ταξίδεψαν με τα γιοτ τους σε φιλικά καταφύγια όπως το Ντουμπάι ή η Κωνσταντινούπολη, όπου αυτές οι κυβερνήσεις, αντί να κατάσχουν τα γιοτ, τους καλωσόρισαν.
Παρά το έλλειμμα στις παραγγελίες, η αγορά των σούπερ γιοτ παραμένει ανοδική. Χάρη στη ζήτηση ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι παραδόσεις superyacht πέρυσι ανήλθαν σε 202, αυξημένες κατά 31% από το ρεκόρ του προηγούμενου έτους των 278. Υπάρχουν τώρα σχεδόν 6.000 superyachts, τρεις φορές περισσότερα από το 2002, σύμφωνα με την έκθεση. «Η ομάδα των πελατών έχει επεκταθεί μόνιμα», είπε ο Νταζέρτ.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International