Οι πωλήσεις superyacht μειώθηκαν 17% πέρυσι, σύμφωνα με έκθεση του κλάδου. Η ετήσια έρευνα των SuperYacht Times διαπίστωσε ότι το αυξανόμενο κόστος, οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής και ο αποκλεισμός των Ρώσων ολιγαρχών από τον κόσμο των superyacht συνέβαλαν στη μείωση των νέων παραγγελιών, ανέφερε το Robb Report.
Η ετήσια έκθεση State of Yachting διαπίστωσε ότι πέρυσι πραγματοποιήθηκαν 203 πωλήσεις. Αυτό είναι χαμηλότερο από 245 το 2022 και ρεκόρ 313 το προηγούμενο έτος. Ως superyacht ορίζεται κάθε γιοτ άνω των 90 ποδιών.
Κυρώσεις: Οι φορολογούμενοι πληρώνουν τα… κατεσχεμένα superyachts των Ρώσων ολιγαρχών
Ο Ραλφ Νταζέρτ, επικεφαλής της υπηρεσίας πληροφοριών της SuperYacht Times, είπε στο CNBC ότι διάφοροι παράγοντες συνέβαλαν στην πτώση, όπως το κόστος λειτουργίας ενός γιοτ – συμπεριλαμβανομένης το κόστος πληρώματος, προμηθειών και καυσίμων – καθώς και οι μετά τον Covid αυξήσεις στο κόστος εργασίας και τιμές υλικών κατά τη διαδικασία κατασκευής. Ο κλάδος του yachting έχει επίσης επηρεαστεί από ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που έχουν κλονίσει τη μεταποίηση σε άλλους τομείς εδώ και δύο χρόνια.
Μεγάλοι χρόνοι παράδοσης
Ο Νταζέρτ πρόσθεσε ότι οι εκκρεμείς κατασκευές που ξεκίνησαν κατά τη ζήτηση ρεκόρ πριν από τρία έως τέσσερα χρόνια επηρεάζουν επίσης την απόφαση αγοράς. Ένας αγοραστής που παραγγέλνει ένα γιοτ σήμερα θα μπορούσε να περιμένει περισσότερα από τέσσερα χρόνια πριν παραλάβει, ειδικά εάν το γιοτ είναι σκάφος κατά παραγγελία.
Η κορυφή της αγοράς έχει επηρεαστεί περισσότερο, σύμφωνα με την έκθεση, με τις παραγγελίες για γιοτ μεταξύ 200 και 600 ποδιών, να μειώνονται κατά 40%. Τα μικρότερα σκάφη μεταξύ 100 και 200 ποδιών είδαν επίσης πτώση παραγγελιών, αλλά δεν ήταν τόσο δραματικές. Ο Νταζέρτ είπε ότι αναμένει ότι οι πωλήσεις φέτος θα μειωθούν “λίγο”.
Η φυγή των Ρώσων ολιγαρχών που, μαζί με τους βασιλείς της Μέσης Ανατολής, αγοράζουν συνήθως τα μεγαλύτερα, πιο ακριβά πλοία, συνέβαλε επίσης στην πτώση των παραγγελιών του περασμένου έτους. «Οι Ρώσοι ήταν επιρρεπείς στο να παραγγέλνουν πολύ υπερβολικά και πολύ μεγάλα γιοτ», είπε ο Νταζέρτ στο CNBC.
Κατασχεμένα σκάφη
Λίγο μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ και της ΕΕ δημιούργησαν έναν κατάλογο διεθνών κυρώσεων με Ρώσους ολιγάρχες που υποστήριζαν το καθεστώς και άρχισαν να κατάσχουν superyacht σε όλο τον κόσμο. Οι κυρώσεις στόχευαν ορισμένα πολύ διάσημα γιοτ, συμπεριλαμβανομένων των Solaris και Eclipse του Ρομάν Αμπράμοβιτς, τα οποία διέφυγαν από την κατάσχεση καθώς και πλοία που κατασχέθηκαν, όπως το Amadea μήκους 348 ποδιών και το Tango 255 ποδιών.
Πολλά από αυτά τα κατασχεμένα πλοία παραμένουν αγκυροβολημένα σε μαρίνες σε όλο τον κόσμο, περιμένοντας κάποια λύση στο καθεστώς τους. Η Amadea, για παράδειγμα, κοστίζει στην κυβέρνηση των ΗΠΑ σχεδόν 1 εκατομμύριο δολάρια κάθε μήνα για να διατηρηθεί στο Σαν Ντιέγκο, καθώς οι ομοσπονδιακοί εισαγγελείς προσπαθούν να θέσουν το σκάφος προς πώληση. Άλλοι ολιγάρχες ταξίδεψαν με τα γιοτ τους σε φιλικά καταφύγια όπως το Ντουμπάι ή η Κωνσταντινούπολη, όπου αυτές οι κυβερνήσεις, αντί να κατάσχουν τα γιοτ, τους καλωσόρισαν.
Παρά το έλλειμμα στις παραγγελίες, η αγορά των σούπερ γιοτ παραμένει ανοδική. Χάρη στη ζήτηση ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι παραδόσεις superyacht πέρυσι ανήλθαν σε 202, αυξημένες κατά 31% από το ρεκόρ του προηγούμενου έτους των 278. Υπάρχουν τώρα σχεδόν 6.000 superyachts, τρεις φορές περισσότερα από το 2002, σύμφωνα με την έκθεση. «Η ομάδα των πελατών έχει επεκταθεί μόνιμα», είπε ο Νταζέρτ.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons