Μπροστά στις χειρότερες επιδόσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία επτά χρόνια στα τριμηνιαία αποτελέσματα αυτής της εβδομάδας, προετοιμάζονται να βρεθούν οι μέτοχοι της Tesla, καθώς παλεύει με την επιβράδυνση της ζήτησης και έναν άγριο πόλεμο τιμών.
Την ίδια στιγμή όμως θέλουν να μάθουν αν η εταιρεία του Ίλον Μασκ βρίσκεται εν μέσω μιας σημαντικής αλλαγής κατεύθυνσης, μετά τις αναφορές ότι επιβραδύνει τα σχέδια για ένα φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο των 25.000 δολαρίων – γνωστό ανεπίσημα ως Model 2 – για να επικεντρωθεί στην αυτοοδήγηση του περίφημου ρομποτάξι.
Tesla: Σε πτώση η μετοχή της εταιρείας μετά τα σχόλια της Deutsche Bank για τα αυτόνομα οχήματα
Όπως αναφέρουν οι Financial Times, ο Μασκ αρνήθηκε ότι υπήρξε οποιαδήποτε αλλαγή στα σχέδια για το Model 2, αλλά δήλωσε επίσης ότι η εστίαση στην αυτονομία ήταν «μια προφανής κίνηση» και την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε ότι ένα ρομποτάξι της Tesla θα κυκλοφορήσει στις 8 Αυγούστου.
Το αίνιγμα των επενδυτών
Αφού έχουν αποδεχθεί μια σταθερά μειούμενη τιμή της μετοχής, απογοητευτικά στοιχεία πωλήσεων και ένα αμφιλεγόμενο σχέδιο μεταφοράς της έδρας της εταιρείας από το Ντελαγουέαρ στο Τέξας, οι επενδυτές βρίσκονται μπροστά σε ένα άλλο αίνιγμα: αν η Tesla θα γίνει κατασκευαστής μεγάλης κλίμακας ή ένας μικρότερος πάροχος αυτόνομης τεχνολογίας.
«Ήταν πάντα μια συζήτηση για το περιθώριο κέρδους έναντι του όγκου, και αυτή είναι η τελευταία ανατροπή», επισήμανε ο James Anderson, διευθύνων σύμβουλος της Lingotto Investment Management, η οποία κατέχει μετοχές της Tesla. «Το αν είναι μια καλή ανατροπή εξαρτάται ζωτικά και αποφασιστικά από το τι θα φέρει η στροφή προς την αυτονομία», δήλωσε στους Financial Times. Η επίσημη παρουσίαση του ρομποτικού ταξί τον Αύγουστο μπορεί κάλλιστα να αποτελεί τον προάγγελο για την πολλά υποσχόμενη τεχνολογία αυτοοδήγησης της Tesla», πρόσθεσε.
Ο Tom Slater από την Baillie Gifford, ένας από τους 15 μεγαλύτερους μετόχους της Tesla, εξήγησε ότι το τρέχον έτος θα είναι πιο «ήσυχο» για τις πωλήσεις της εταιρείας, αλλά πρόσθεσε ότι οι επενδυτές είναι ενθουσιασμένοι με τις δυνατότητες των αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων της. «Αν κοιτάξετε όλες τις αξιολογήσεις της τελευταίας έκδοσης του λογισμικού πλήρους αυτοοδήγησης, αποτελεί ένα τεράστιο άλμα προς τα εμπρός», συμπλήρωσε.
Η λειτουργία «πλήρους αυτοοδήγησης» της Tesla – στην οποία οι πελάτες μπορούν να έχουν πρόσβαση με 99 δολάρια το μήνα – επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κατευθύνει, να φρενάρει και να επιταχύνει χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Αλλά δεν είναι πλήρως αυτόνομη, επειδή εξακολουθεί να απαιτεί από τον οδηγό να δίνει προσοχή.
Ο επενδυτής της Tesla Christopher Tsai από την Tsai Capital τόνισε ότι ενώ αναμένει ότι ο ανταγωνισμός για τα ηλεκτρικά οχήματα θα ενταθεί και ότι η Tesla θα χάσει μερίδιο αγοράς, «πιστεύουμε επίσης ότι η εταιρεία θα αυξήσει σημαντικά την παραγωγή και τις παραδόσεις τα επόμενα χρόνια και θα διευρύνει περαιτέρω το προβάδισμά της στην αυτόνομη οδήγηση».
Ο Gary Black, διευθύνων σύμβουλος της The Future Fund, ένας άλλος μέτοχος, δήλωσε ότι πολλοί επενδυτές τον ρωτούσαν τι θα κάνει η εταιρεία αυτή την εβδομάδα. «Πολλά εξαρτώνται από τον τρόπο με τον οποίο ο Μασκ διαμορφώνει το χρονοδιάγραμμα του αυτοκινήτου των 25 χιλιάδων δολαρίων», είπε, προσθέτοντας ότι εξακολουθεί να αναμένει ότι η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2026.
Ένας έτερος επενδυτής, ωστόσο, ο αναλυτής της Barclays, Dan Levy, δήλωσε ότι οι επενδυτές που αναζητούν σαφήνεια σχετικά με τη στρατηγική της Tesla είναι πιθανό να απογοητευτούν. «Τα σχέδια για το Model 2 θα τραβήξουν πιθανότατα την περισσότερη προσοχή, χωρίς εντυπωσιακά εντυπωσιακά αποτελέσματα», πρόσθεσε ο Levy.
Μέλλον και πωλήσεις
Τα τριμηνιαία αποτελέσματα της εταιρείας αναμένεται επίσης να μην είναι ικανοποιητικά. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι θα παρουσιάσουν το χαμηλότερο μεικτό περιθώριο κέρδους από τις αρχές του 2017, όταν μόλις είχε αρχίσει να κατασκευάζει το πρώτο της αυτοκίνητο μαζικής αγοράς, το Model 3. Ο Levy ανέφερε ότι αναμένει «μετρίως αρνητικές» ελεύθερες ταμειακές ροές, για πρώτη φορά από τις αρχές του 2020. Η Tesla έχει ήδη αναφέρει μείωση 8% στις πωλήσεις αυτοκινήτων τους πρώτους τρεις μήνες του έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023.
Τα δυσάρεστα νέα και τα ερωτήματα σχετικά με την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί ακόμη και να προκαλέσουν αλλαγή γνώμης σε ορισμένους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της.
«Βλέπουμε την αλλαγή της Tesla ως αλλαγή θέσης και ανησυχούμε ότι η μετοχή θα πρέπει να υποστεί μια δυνητικά επώδυνη μετάβαση στην ιδιοκτησιακή βάση», διευκρίνισε ο αναλυτής της Deutsche Bank Emmanuel Rosner, ο οποίος υποβάθμισε τη μετοχή από buy σε hold. «Οι επενδυτές που προηγουμένως επικεντρώνονταν στον όγκο EV και το πλεονέκτημα κόστους της Tesla θα πετάξουν ενδεχομένως την πετσέτα και τελικά θα αντικατασταθούν από επενδυτές AI/τεχνολογίας με μεγαλύτερους χρονικούς ορίζοντες».
Latest News
Ο τρίτος παίκτης στις αμερικανικές εκλογές - Πώς θα επηρεάσει το εκλογικό αποτέλεσμα
Ποιο είναι το μοντέλο πρόβλεψης του Ray Fair και πώς «βλέπει» το αποτέλεσμα της κάλπης στις εκλογές των ΗΠΑ
Η πρώτη εικόνα από τα αποτελέσματα στις ΗΠΑ - Ποιος προηγείται
Τι δείχνουν τα πρώτα αποτελέσματα από την Ιντιάνα και το Κεντάκι
Ποιοι ψηφοφόροι μηνύουν τον Ίλον Μασκ και γιατί
Τι αναφέρει η ομαδική αγωγή
Κερδισμένοι και χαμένοι στην αγορά πολυτελείας της Ιαπωνίας
Η πολυτέλεια έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά για τους Ιάπωνες
Ισπανία: Αγώνας δρόμου για το συμβόλαιο των νέων υποβρυχίων της Ινδίας
Ισπανία , Γερμανία και Γαλλία διεκδικούν μερίδιο από τα 200 δισ. δολάρια για τον εκσυγχρονισμό του ινδικού στρατού
Ο πόλεμος βλάπτει σοβαρά την οικονομία του Ισραήλ
Καμπανάκι από το ΔΝΤ για το αυξανόμενο κόστος και τις επιπτώσεις των στρατιωτικών επιχειρήσεων του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
Η Blackstone επεκτείνει το ενδιαφέρον της για την Ευρώπη
Ο όμιλος έχει ενεργητικό που φτάνει το 1,1 τρισ. δολάρια
Οδηγίες προς ναυτιλομένους στη Wall Street - Ποιοι κερδίζουν, ποιοι χάνουν ανάλογα με τον νικητή
Καθώς οι Αμερικανοί ψηφίζουν δύο υποψηφίους με δραματικά διαφορετικές πολιτικές ατζέντες, οι traders από τη Σιγκαπούρη έως τη Νέα Υόρκη έχουν νέες ευκαιρίες για να κερδίσουν τεράστια κέρδη - ή να έχουν οδυνηρές απώλειες
Μετά την απεργία, ο CEO της Boeing καλείται να γεφυρώσει βαθιά ρήγματα στην εταιρεία
Αίσια έκβαση είχε για 33.000 εργάτες της Boeing η μεγάλη απεργία τους που κράτησε 7 εβδομάδα - Η επόμενη μέρα στον κολοσσό της αεροναυπηγικής
Ποιες χώρες κάθονται (περισσότερο) σε αναμμένα κάρβουνα για το εκλογικό αποτέλεσμα στις ΗΠΑ
Ολος ο κόσμος έχει το βλέμμα προσηλωμένο στις εκλογές των ΗΠΑ - Για κάποιες, όμως, διακυβεύονται περισσότερα από το αποτέλεσμα