Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές μεγάλων κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών» προκειμένου να καταστήσουν πιο προσιτά τα οχήματα που διαθέτουν στην αγορά για τους καταναλωτές που πλήττονται από τις πληθωριστικές πιέσεις.

Η μετοχή της Τesla έχασε σήμερα πάνω από 3% ενώ το πρωί υποχωρούσε πάνω από 4%. Η μετοχή της κινεζικής Li Auto κατρακύλησε σε χαμηλό 11 μηνών χάνοντας πάνω από το 8% της αξίας της. Τα αποτελέσματα αυτά διαμορφώθηκαν αφότου έγινε γνωστό ότι και οι δύο εταιρείες μείωσαν τις τιμές των ηλεκτρικών τους οχημάτων σε διάφορες αγορές εν μέσω έντονου ανταγωνισμού.

Αυτοκίνητα: Πώς διαμορφώνονται οι πωλήσεις στην ΕΕ – Η πρόκληση των EV

Ο αμερικανικός γίγαντας της ηλεκτροκίνησης μείωσε την τιμή εκκίνησης του Model 3 στην Κίνα στα 231.900 γουάν (32.000 δολάρια) την Κυριακή, μια μείωση που συνίσταται σε 14.000 γουάν λιγότερα, όπως αναφέρει το Reuters, το οποίο κάνει λόγο και για μείωση τιμών και σε άλλες μεγάλες αγορές, όπως η Γερμανία.

Από τη μεριά της η Li Auto μείωσε τις τιμές για τα μοντέλα της, συμπεριλαμβανομένων των L7, L8, L9 και του Mega SUV που κυκλοφόρησε πρόσφατα, όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα στον λογαριασμό της στο Weibo. Οι περικοπές τιμών για τα μοντέλα της φέρεται να έφτασαν έως και τα 30.000 γουάν.

Σύμφωνα με το CNBC, έλεγχοι δημοσιογράφων του και στους δύο ιστότοπους, τόσο της Tesla όσο και της Li Auto, τη Δευτέρα, έδειξαν ότι τα οχήματά τους ήταν καταχωρημένα στις ενημερωμένες τιμές.

Χαμηλό 11 μηνών για τη Li Auto

Η μετοχή της Li Auto που είναι εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ υποχώρησε 8,3% στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 11 μηνών κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Δευτέρας, ενώ η μετοχή άλλων κινεζικών κατασκευαστών EV υποχώρησε επίσης — η Nio υποχώρησε 1,7%, η Xpeng έκλεισε 1,9% και η BYD έπεσε 0,2%.

Οι τελευταίες μειώσεις τιμών έρχονται σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας έχει ενταθεί, με τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες να δίνουν μάχη για να ξεπεράσουν τον αμερικανικό αντίπαλο της Tesla προωθώντας εντυπωσιακή τεχνολογία και προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές.

Ο Eugene Hsiao, επικεφαλής στρατηγικής μετοχών στην Κίνα στον όμιλο Macquarie, επισήμανε σε ένα ερευνητικό σημείωμα το Σαββατοκύριακο ότι όλοι οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας έχουν έναν στόχο στο μυαλό τους – «να πάρουν το στέμμα από την Tesla», ενώ σημείωσε ότι έχει καταστεί η πιο ανταγωνιστική εγχώρια αγορά αυτοκινήτων στην πρόσφατη ιστορία.

Ο Hsiao είπε ότι οι εκπτώσεις στις τιμές ήταν μόνο μια πτυχή μιας ποικιλίας στρατηγικών που χρησιμοποιούν οι μεγάλοι παίκτες της ηλεκτροκίνησης στην Κίνα για να επιβιώσουν «στο επερχόμενο κύμα ενοποίησης της βιομηχανίας».

Η κινεζική κατασκευάστρια smartphone Xiaomi κυκλοφόρησε το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο SU7 νωρίτερα αυτό το μήνα και το τιμολόγησε περίπου 4.000 δολάρια χαμηλότερα από το Model 3 της Tesla. Η εταιρεία ισχυρίστηκε επίσης ότι το νέο αυτοκίνητο θα έχει μεγαλύτερη αυτονομία οδήγησης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα