Γιατί δεν μπορούμε να σταματήσουμε να κοιτάμε το πρόσωπό μας στο διαδίκτυο
Η αύξηση των βιντεοκλήσεων έχει γεννήσει μια εντελώς νέα σειρά προβλημάτων για τις εταιρείες τεχνολογίας — και εμάς
Εάν εξακολουθείτε να δυσκολεύεστε να μην κοιτάξετε τον εαυτό σας όταν βρίσκεστε σε βιντεοκλήση, τότε δεν είστε μόνοι. Ούτε πρέπει να ανησυχείτε ότι αυτό προδίδει ένα οδυνηρό επίπεδο ναρκισσισμού. Η συγγραφέας Nancy Mitford παρατήρησε κάποτε ότι οι άνθρωποι που κοιτάζουν τον εαυτό τους σε κάθε αντανάκλαση συχνά δεν το κάνουν από ματαιοδοξία αλλά από την αίσθηση ότι δεν είναι όλα όπως θα έπρεπε. Οι βιντεοκλήσεις, που παραμορφώνουν διακριτικά τα πρόσωπά μας, είναι η τέλεια επίδειξη.
Η ταχύτητα με την οποία έχουμε εντάξει τις βιντεοσυσκέψεις στη ζωή μας είναι αξιοσημείωτη. Το 2019, η εταιρεία τηλεδιάσκεψης Zoom στην Καλιφόρνια είχε 10 εκατομμύρια χρήστες καθημερινά. Τώρα έχει περίπου 300 εκ. Η γρήγορη πρόσληψη έχει οδηγήσει σε νέα εθιμοτυπία – το χαμόγελο και το σιωπηλό κύμα που σηματοδοτούν το τέλος μιας κλήσης, για παράδειγμα. Όμως το επίπεδο αυτοεπιτήρησης που απαιτείται παραμένει παράξενο. Αυτός είναι ο λόγος που εταιρείες όπως η Microsoft, η Google και το Zoom αλλάζουν αθόρυβα την εμφάνισή σας.
Πέρυσι, η Microsoft εισήγαγε μια εντυπωσιακή λειτουργία που επέτρεπε στους χρήστες βιντεοκλήσεων να επιλέξουν από 12 ψηφιακά make-up “looks”. Τα εφέ, που δημιουργούνται σε συνδυασμό με την μάρκα καλλυντικών Maybelline, κάνουν τα μάγουλα να φαίνονται πιο ρόδινα και τα μάτια πιο λαμπερά. Υπάρχει πάντα ο κίνδυνος μια αργή σύνδεση στο Διαδίκτυο να προκαλέσει καθυστέρηση.
Η προσθήκη ψηφιακού μακιγιάζ σε κάτι που είναι κυρίως εργαλείο εργασίας είχε ανάμεικτη ανταπόκριση από τους χρήστες. Γιατί, ρωτήθηκε κάποιος, η Microsoft ασχολιόταν με τις εμφανίσεις όταν εξακολουθούσαν να λείπουν άλλα χαρακτηριστικά; “Δεν υπάρχει ακόμη τρόπος να δημιουργήσω μια σύσκεψη καναλιού Teams στην εφαρμογή Ημερολόγιο ομάδων”, έγραψαν. ” . . . αλλά μπορώ να βάλω κραγιόν; Πώς είναι αυτό προτεραιότητα;»
Στην πραγματικότητα, το πώς φαίνονται οι άνθρωποι στο διαδίκτυο αποτελεί προτεραιότητα για εταιρείες τεχνολογίας όπως η Microsoft. Εάν αυτή είναι η κύρια πηγή ανησυχίας κάποιου, τότε η διόρθωση θα βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης.
Ίσως πιστεύεις ότι δεν έχεις συμμετάσχει σε αυτή την τάση; Αν ναι, θα κάνεις λάθος. Δεν ήταν όλες οι αλλαγές τόσο δραματικές όσο το μακιγιάζ της Microsoft. Τα περισσότερα είναι διακριτικά και λαμβάνουν χώρα εν αγνοία σας.
Πάρτε την προβολή καθρέφτη, που σημαίνει ότι η οθόνη που βλέπετε τώρα στις περισσότερες βιντεοδιασκέψεις δείχνει την έκδοση του προσώπου σας που βλέπετε σε έναν καθρέφτη — δηλαδή αυτή με την οποία είστε πιο εξοικειωμένοι. Κοιτάζοντας την άλλη εκδοχή, αυτή που βλέπουν όλοι οι άλλοι όταν σε κοιτάζουν, τείνει να είναι ταραχώδης. Οποιαδήποτε ασυμμετρία φαίνεται να είναι λάθος και έτσι ξεχωρίζει. Είναι κάτι που οι κατασκευαστές smartphone και η εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης Snap που εστιάζει στις selfie το είχαν καταλάβει εδώ και πολύ καιρό.
Άλλες τροποποιήσεις περιλαμβάνουν εφέ φωτισμού και εξομάλυνση του δέρματος. Η Zoom λέει ότι ήταν η πρώτη που πρόσφερε φίλτρα “touch up my look”. Το 2022, η Microsoft παρουσίασε ένα φίλτρο μαλακής εστίασης. Ένα χρόνο αργότερα, η Google πρόσθεσε αυτό που ονόμασε «προσαρμογή πορτρέτου».
Κατηγορήστε τους υπολογιστές και όχι το πρόσωπό σας για αυτές τις επιδιορθώσεις. Οι υπολογιστές και οι φορητοί υπολογιστές τείνουν να έχουν μικρούς φακούς κάμερας και να καταγράφουν τους χρήστες σχετικά από κοντά. Αυτό παραμορφώνει την εμφάνιση. Τα εμφανή σημεία του προσώπου ξεχωρίζουν περισσότερο. Τα μάτια μπορεί να φαίνονται μικρότερα.
Αυτή η ελαφρώς ασυνήθιστη και μη κολακευτική εκδοχή του εαυτού σας μπορεί να βρίσκεται πίσω από το φαινόμενο που ονομάζεται Zoom dysmorphia, στο οποίο οι άνθρωποι προσηλώνονται στα υποτιθέμενα ελαττώματα που βλέπουν στην οθόνη. Ρώτησα μια ειδικό καλλυντικών της Bay Area εάν αληθεύει ότι οι βιντεοσυναντήσεις είχαν οδηγήσει σε αύξηση των πελατών που αναζητούσαν μπότοξ και άλλες επεμβατικές παρεμβάσεις. Όχι μόνο είχαν αυξηθεί οι αριθμοί, είπε, αλλά ορισμένοι ασθενείς ήρθαν να τη δουν με στιγμιότυπα οθόνης από διαδικτυακές συναντήσεις. Αυτό επιβεβαιώνεται από μια έρευνα του 2021 σε Αμερικανούς δερματολόγους που είπαν ότι οι περισσότεροι από τους ασθενείς τους ανέφεραν τις βιντεοκλήσεις ως έναν από τους λόγους για την επιδίωξη αισθητικής θεραπείας.
Φυσικά, η απλή απάντηση είναι να σταματήσετε να κοιτάτε τον εαυτό σας — ή να απενεργοποιήσετε την αυτοπροβολή και να επικεντρωθείτε σε όλους τους άλλους. Όμως, παρά τα παράπονα για το πόσο άβολο είναι να έρχεσαι αντιμέτωπος με το δικό σου πρόσωπο για ώρες, αυτή είναι μια σχετικά μη δημοφιλής επιλογή. Ένας δημοσιογράφος στο διαδικτυακό περιοδικό Wired υποστήριξε ότι η απόκρυψη της εικόνας σας μπορεί να προκαλέσει την αίσθηση ότι έχετε «διαλυθεί στον αιθέρα». Νομίζω ότι μπορεί να έχει να κάνει περισσότερο με μια υποψία που μειώνει τη διάθεση ότι πρέπει να παρακολουθείτε τον εαυτό σας σε περίπτωση που το πρόσωπό σας κάνει κάτι περίεργο στη συνάντηση.
Υπάρχει μια τελική, μάλλον δραστική, θεραπεία. Το μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης της Google Gemini σχεδιάζει μια νέα λειτουργία που ονομάζεται “Παρακολουθώ για μένα”, στην οποία θα εμφανίζεται σε μια βιντεοσύσκεψη εκ μέρους σας, θα παραδώσει το μήνυμά σας και στη συνέχεια θα σας στέλνει μια ανακεφαλαίωση των απαντήσεων των άλλων συμμετεχόντων. Ακούγεται φανταστικά αγενές και το είδος του χαρακτηριστικού που θα οδηγήσει σε κανέναν να μην παρακολουθεί ποτέ ξανά τις βιντεοσυνεδριάσεις αυτοπροσώπως. Για όσους δεν τους αρέσει να κοιτάζουν τον εαυτό τους στο διαδίκτυο, αυτό θα ήταν ένα ονειρικό σενάριο
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της
Η εταιρική Γερμανία πωλείται
Οι γερμανικές εταιρείες έχουν γίνει σχετικά μικρές και σχετικά φθηνές
Αν είσαι τόσο χαρούμενος, γιατί αγοράζεις τόσο χρυσό;
Το ράλι που δεν θα σταματήσει
Ο Ντίμον ξαναγράφει τους νόμους της οικονομίας - Το χρυσό του άγγιγμα στη JP Morgan
Η τεχνολογία, οι κανονισμοί και η αδράνεια των πελατών έχουν αλλάξει τους κανόνες