Viral έχουν γίνει στην Ινδία ψεύτικα βίντεο στα οποία φαίνονται δύο ηθοποιοί του Bollywood να επικρίνουν τον πρωθυπουργό της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι και να ζητούν από τον κόσμο να ψηφίσει το αντιπολιτευόμενο κόμμα του Κογκρέσου στις γενικές εκλογές της χώρας που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Σε ένα βίντεο 30 δευτερολέπτων που δείχνει τον Aamir Khan και ένα άλλο κλιπ 41 δευτερολέπτων του Ranveer Singh, οι δύο ηθοποιοί του Bollywood φέρεται να λένε ότι ο Mόντι απέτυχε να τηρήσει τις προεκλογικές υποσχέσεις και να αντιμετωπίσει κρίσιμα οικονομικά ζητήματα κατά τη διάρκεια των δύο θητειών του ως πρωθυπουργός.
Και τα δύο βίντεο που δημιουργήθηκαν από την τεχνητή νοημοσύνη τελειώνουν με το εκλογικό σύμβολο και το σύνθημα του Κογκρέσου: «Ψηφίστε για τη Δικαιοσύνη, Ψηφίστε για το Κογκρέσο». Και σύμφωνα με το Reuters, έχουν προβληθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περισσότερες από μισό εκατομμύριο φορές από την περασμένη εβδομάδα.
Η διάδοσή τους υπογραμμίζει τον πιθανό ρόλο που μπορεί να παίξει τέτοιο περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη στις εκλογές-μαμούθ στην Ινδία που ξεκίνησαν την Παρασκευή και θα διαρκέσουν μέχρι τον Ιούνιο. Η τεχνητή νοημοσύνη και τα ψεύτικα ή deepfakes που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη, χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο σε εκλογές σε άλλα μέρη του κόσμου, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ , του Πακιστάν και της Ινδονησίας .
Η εκστρατεία στην Ινδία έχει επικεντρωθεί εδώ και πολύ καιρό στην προβολή από πόρτα σε πόρτα και σε δημόσιες συγκεντρώσεις, αλλά η εκτεταμένη χρήση του WhatsApp και του Facebook ως εργαλεία εκστρατείας ξεκίνησε το 2019. Οι φετινές γενικές εκλογές – στις οποίες ο Μόντι αναμένεται να εξασφαλίσει μια σπάνια τρίτη θητεία – είναι η πρώτη στην οποία χρησιμοποιείται η τεχνητή νοημοσύνη.
Χιλιάδες likes
Μια εκπρόσωπος του Κογκρέσου, η Sujata Paul, μοιράστηκε το βίντεο της ηθοποιού Singh με τους 16.000 ακολούθους της στο X στις 17 Απριλίου και μέχρι το απόγευμα του Σαββάτου, η ανάρτησή της είχε αναδημοσιευτεί 2.900 φορές, είχε δεχθεί like 8.700 φορές και έλαβε 438.000 προβολές.
Η Paul είπε τηλεφωνικά στο Reuters ότι γνώριζε ότι το βίντεο είχε επισημανθεί ως «χειραγωγημένο» από το Χ, αλλά δεν ήθελε να το διαγράψει καθώς, κατά τη διάρκεια της ανάρτησης, νόμιζε ότι το άτομο έμοιαζε με τον Σινγκ.
Και οι δύο ηθοποιοί είπαν ότι τα βίντεο είναι ψεύτικα. Το Facebook, το X και τουλάχιστον οκτώ ιστότοποι ελέγχου γεγονότων έχουν πει ότι έχουν τροποποιηθεί ή χειραγωγηθεί, κάτι που επιβεβαίωσε και η μονάδα ψηφιακής επαλήθευσης του Reuters.
Το Reuters δεν μπόρεσε να εξακριβώσει ποιος δημιούργησε τα βίντεο. Ο Khan εξέφρασε την ανησυχία του για το viral «ψεύτικο» βίντεο και η ομάδα του Singh ερευνούσε το θέμα, σύμφωνα με εκπρόσωπο και των δύο ηθοποιών. Ο Singh έγραψε στο X την Παρασκευή: «Προσοχή στα deepfakes, φίλοι».
Το γραφείο του Μόντι και ο επικεφαλής πληροφορικής του Κόμματος Bharatiya Janata του, δεν απάντησαν στα αιτήματα για σχολιασμό.
Αστυνομικές έρευνες
Σχεδόν 900 εκατομμύρια άνθρωποι στην Ινδία έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο και μια έρευνα που διεξήχθη από τον ερευνητικό οργανισμό Esya Center και το Indian Institute of Management Business School έδειξε ότι ένας μέσος Ινδός ξοδεύει πάνω από τρεις ώρες την ημέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η χώρα έχει σχεδόν ένα δισεκατομμύριο ψηφοφόρους.
Ορισμένες εκδόσεις των βίντεο έχουν αποκλειστεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά τουλάχιστον 14 ήταν ακόμα ορατές στο X το Σάββατο. Το Facebook διέγραψε δύο βίντεο που επισήμανε το Reuters στην εταιρεία, αλλά ένα άλλο ήταν ακόμα ορατό.
Τα βίντεο πυροδότησαν αστυνομική έρευνα.
«Ανασταίνοντας» νεκρούς
Στις φετινές εκλογές, οι πολιτικοί χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη και με άλλους τρόπους.
Στη νότια Ινδία, ο εκπρόσωπος του αρχηγού του Κογκρέσου Vijay Vasanth είπε ότι η ομάδα του δημιούργησε ένα βίντεο 2 λεπτών με χρήση τεχνητής νοημοσύνης που κοινοποιήθηκε στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και δείχνει τον νεκρό πλέον αλλά πιο δημοφιλή πολιτικό πατέρα του, H. Vasanthakumar, να αναζητά ψήφους γι’ αυτόν. .
Ο αείμνηστος πολιτικός φαίνεται να λέει «παρόλο που το σώμα μου σας άφησε όλους, η ψυχή μου είναι ακόμα γύρω».
Σε βίντεο που αναρτήθηκαν στο YouTube από το Κομμουνιστικό Κόμμα Ινδίας-Μαρξισμού (CPM), ο Samata, ένας παρουσιαστής που δημιουργήθηκε από AI, ντυμένος με παραδοσιακό saree και μιλά με στυλ που μιμείται τα κανονικά κανάλια ειδήσεων, επικρίνει το κυβερνών κόμμα στην πολιτεία της Δυτικής Βεγγάλης.
Latest News
Η Microsoft αποκαλύπτει τις νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες της AI στο Ignite 2024
Έως και 10 φορές πιο αποδοτικές για τις σύγχρονες επιχειρήσεις οι επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη
Η Baidu έκανε την έκπληξη - Πτώση εσόδων αλλά μικρότερη από το αναμενόμενο
Η Baidu κατέγραψε αύξηση 12% των εσόδων της από μη διαδικτυακό μάρκετινγκ στα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια
Η αδηφάγα Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τεχνολογικό χάρτη της Ευρώπης - Που πάνε τα νέα data centers
Η πεινασμένη για ενέργεια τεχνητή νοημοσύνη καταπονεί τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της Ιρλανδίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη θέση της χώρας ως τεχνολογικού κόμβου της Ευρώπης
Σήμα κινδύνου από τις ευρωπαϊκές εταιρείες τεχνολογίας - Τι ζητούν από τις Βρυξέλλες μετά την εκλογή Τραμπ
Παραφράζοντας το αγαπημένο μάντρα του Nτόναλντ Τραμπ οι εταιρείες τεχνολογίας της ΕΕ ζητούν να υιοθετήσει το «πρώτα η Ευρώπη»
Κυριάκος Μητσοτάκης για AI: Τεράστια ευκαιρία για τη χώρα η Τεχνητή Νοημοσύνη
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συζήτησε με το μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη και αντιπρόεδρο του Endeavor Greece Ανδρέα Σταυρόπουλο στο πλαίσιο του GenAI Summit
Η κυριαρχία επί της ΑΙ είναι ο δρόμος για απεξάρτηση της ΕΕ από τις ΗΠΑ
Για τις υπηρεσίες που προφέρει η τεχνητή νοημοσύνη σήμερα χρησιμοποιούνται κέντρα δεδομένων που εδρεύουν στις ΗΠΑ
Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσει τον άνθρωπο στις μεταφράσεις;
CEO Startup λέει ότι δεν θα χρειάζονται άνθρωποι για μετάφραση σε 3 χρόνια, καθώς κυκλοφορεί νέα εφαρμογή με τεχνητή νοημοσύνη
Σκληρή μάχη στην «αρένα» της ΑΙ - Κούρσα για τα καλύτερα... μικροτσίπ
Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στην κούρσα για την επικράτηση στην Τεχνητή Νοημοσύνη - Το μεγάλο στοίχημα και οι προκλήσεις
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών
Οι επιχειρήσεις φοβούνται τις κυβερνοεπιθέσεις που βασίζονται στην AI
Μελέτη επισημαίνει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει πλέον και τη δράση των κυβερνοεγκληματιών προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο απειλών στην κυβερνοασφάλεια