
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο ότι δεν έχουν ακόμη ενστερνιστεί τα μαθήματα από την επώδυνη σύγκρουση με την πραγματικότητα της μείωσης της αγοράς EV.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 11,3% σε ετήσια βάση τον Μάρτιο, τη δεύτερη πτώση σε τέσσερις μήνες, σύμφωνα με στοιχεία αυτού του μήνα. Ωστόσο, η παγκόσμια αύξηση πωλήσεων έχει επίσης επιβραδυνθεί. Η Tesla περικόπτει το 10% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της. Η Mercedes-Benz απώθησε τον στόχο της ηλεκτροκίνησης.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Σκληρή μάχη Γερμανίας, ΗΠΑ, Κίνας – Πατούν γκάζι στην ηλεκτροκίνηση
Για τις υστερούσες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, αν όχι του πλανήτη, η επιβράδυνση της ανάπτυξης των EV δεν περιέχει μόνο κακά νέα. Η επιβράδυνση ακολούθησε μια ελλιπή προσέγγιση για την ηλεκτροκίνηση σε σύγκριση με τους Κινέζους ανταγωνιστές. Οι μετοχές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν «κρατήσει» καλά τη χρονιά μέχρι σήμερα. Εν τω μεταξύ, η Tesla, ειδικός στα ηλεκτρικά οχήματα, υποχωρεί κατά 40%.
Οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης με υψηλότερο περιθώριο κέρδους βοηθούν στις ταμειακές ροές ενώ οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές εταιρείες επενδύουν σε ηλεκτρικά μοντέλα. Το ερώτημα είναι πόσο θα διαρκέσει αυτό το περιθώριο.

Τι λένε τα δεδομένα;
Ο κλάδος διχάζεται ως προς το τι λένε τα πρόσφατα δεδομένα. Μια σχολή σκέψης είναι ότι η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, μέχρι στιγμής, προήλθε από πλούσιους πρώιμους χρήστες και εταιρικούς αγοραστές. Από τη στιγμή που η αγορά χρειαζόταν να στηριχθεί στη μαζική αγορά, οι πωλήσεις αναπόφευκτα θα χαλάρωναν. Η διακοπή προγραμμάτων επιδοτήσεων σε χώρες όπως η Γερμανία δεν βοήθησε. Αλλά καθώς οι τιμές μειώνονται, περισσότεροι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν μετατροπές.
Η άλλη πλευρά σε αυτήν τη συζήτηση υποστηρίζει ότι οι προβλέψεις για EV ήταν πάντα υπερβολικά αισιόδοξες, δεδομένων των επίμονων ανησυχιών σχετικά με την τιμή, το εύρος και τη διαθεσιμότητα φορτιστών.
Η αλήθεια είναι μάλλον κάπου στο ενδιάμεσο. Η Jefferies μείωσε την πρόβλεψή της για τη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στην Ευρώπη φέτος κατά 1,6 ποσοστιαίες μονάδες στο 21%. Αλλά μην διαγράψετε την αγορά, είπε στους Financial Times ο Φιλίπ Χουσουά της τράπεζας.
Τα νέα πρότυπα εκπομπών
Από το 2025, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να συμμορφώνονται με τα νέα πρότυπα για τις μέσες εκπομπές CO₂. Ορισμένοι προσφέρουν εκπτώσεις στα BEV για να αποφύγουν τα πρόστιμα το επόμενο έτος. Αυτά θα μετατραπούν σε παραδόσεις το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Η Volkswagen ανέφερε αύξηση 154% από έτος σε έτος στο βιβλίο παραγγελιών BEV στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο.
Εφόσον οι κυβερνήσεις διατηρούν τους στόχους του 2035 για την απαγόρευση των πωλήσεων νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα πρέπει να υπάρχει ένα οριακό σημείο.
Η μεγαλύτερη ανησυχία παραμένει αν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να ανταγωνιστούν τους Κινέζους ανταγωνιστές όταν το κάνει. Το κόστος των προϊόντων των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι 3.500-5.000 ευρώ ανά μονάδα φθηνότερο από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές εταιρείες, τόνισε στους FT ο Φαμπιάν Μπραντ της Oliver Wyman.
Χωρίς εμπορικούς περιορισμούς – που πλήττουν τις ευρωπαϊκές μάρκες που εξακολουθούν να βασίζονται στις πωλήσεις στην Κίνα – είναι δύσκολο να δούμε πώς μπορεί να κλείσει αυτό το χάσμα.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά.


Latest News

Με δέλεαρ άτοκα δάνεια, η Tesla... σπρώχνει το Model Y στην Κίνα
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ιλον Μασκ, Τesla, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των οχημάτων της στην Κίνα

Δύο ταχυφορτιστές εγκατέστησε ο ΗΡΩΝ στην Νέα Οδό
Οι εγκατεστημένοι ταχυφορτιστές είναι ήδη διαθέσιμοι μέσω της εφαρμογής ΗΡΩΝ Pulse
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Πιο κοντά στην κατάκτηση της παγκόσμιας αγοράς η BYD - Ή μήπως όχι;
Η πεντάλεπτη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων από την εταιρεία του Κινέζου δισεκατομμυριούχου Γουάνγκ Τσουανφού και οι κρίσεις σε τρεις ηπείρους

Πώς η προεδρία Τραμπ.... αποφόρτισε τις εταιρείες φόρτισης EV - Εφιαλτική βουτιά των μετοχών
Βουτιά 70% έχουν κάνει οι μετοχές εταιρειών που προμηθεύουν την αγορά με φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα, λόγω της πολιτικής Τραμπ

Βασική υποψήφια η Ισπανία για το νέο «προσιτό» ηλεκτρικό της Stellantis
Leapmotor και Stellantis σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τη μαζική παραγωγή του οχήματος το πρώτο τρίμηνο του 2026

Ο Μασκ πληρώνει το τίμημα του... υπουργού - 500 διαδηλώσεις έξω από εκθέσεις Tesla
H Tesla ανακαλεί 46.000 Cybertrucks στις ΗΠΑ υπό τον φόβο ότι ένα εξωτερικό πάνελ θα μπορούσε να αποκολληθεί κατά την οδήγηση

Πού θα αναδειχτεί η επόμενη υπερδύναμη των EV - Οι 3 υποψήφιες ασιατικές χώρες
Σημαντικά βήματα γίνονται σε χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπου τρεις χώρες επιδιώκουν να αποκτήσουν μερίδιο στα ηλεκτρικά οχήματα