
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο ότι δεν έχουν ακόμη ενστερνιστεί τα μαθήματα από την επώδυνη σύγκρουση με την πραγματικότητα της μείωσης της αγοράς EV.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 11,3% σε ετήσια βάση τον Μάρτιο, τη δεύτερη πτώση σε τέσσερις μήνες, σύμφωνα με στοιχεία αυτού του μήνα. Ωστόσο, η παγκόσμια αύξηση πωλήσεων έχει επίσης επιβραδυνθεί. Η Tesla περικόπτει το 10% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της. Η Mercedes-Benz απώθησε τον στόχο της ηλεκτροκίνησης.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Σκληρή μάχη Γερμανίας, ΗΠΑ, Κίνας – Πατούν γκάζι στην ηλεκτροκίνηση
Για τις υστερούσες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, αν όχι του πλανήτη, η επιβράδυνση της ανάπτυξης των EV δεν περιέχει μόνο κακά νέα. Η επιβράδυνση ακολούθησε μια ελλιπή προσέγγιση για την ηλεκτροκίνηση σε σύγκριση με τους Κινέζους ανταγωνιστές. Οι μετοχές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν «κρατήσει» καλά τη χρονιά μέχρι σήμερα. Εν τω μεταξύ, η Tesla, ειδικός στα ηλεκτρικά οχήματα, υποχωρεί κατά 40%.
Οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης με υψηλότερο περιθώριο κέρδους βοηθούν στις ταμειακές ροές ενώ οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές εταιρείες επενδύουν σε ηλεκτρικά μοντέλα. Το ερώτημα είναι πόσο θα διαρκέσει αυτό το περιθώριο.

Τι λένε τα δεδομένα;
Ο κλάδος διχάζεται ως προς το τι λένε τα πρόσφατα δεδομένα. Μια σχολή σκέψης είναι ότι η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, μέχρι στιγμής, προήλθε από πλούσιους πρώιμους χρήστες και εταιρικούς αγοραστές. Από τη στιγμή που η αγορά χρειαζόταν να στηριχθεί στη μαζική αγορά, οι πωλήσεις αναπόφευκτα θα χαλάρωναν. Η διακοπή προγραμμάτων επιδοτήσεων σε χώρες όπως η Γερμανία δεν βοήθησε. Αλλά καθώς οι τιμές μειώνονται, περισσότεροι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν μετατροπές.
Η άλλη πλευρά σε αυτήν τη συζήτηση υποστηρίζει ότι οι προβλέψεις για EV ήταν πάντα υπερβολικά αισιόδοξες, δεδομένων των επίμονων ανησυχιών σχετικά με την τιμή, το εύρος και τη διαθεσιμότητα φορτιστών.
Η αλήθεια είναι μάλλον κάπου στο ενδιάμεσο. Η Jefferies μείωσε την πρόβλεψή της για τη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στην Ευρώπη φέτος κατά 1,6 ποσοστιαίες μονάδες στο 21%. Αλλά μην διαγράψετε την αγορά, είπε στους Financial Times ο Φιλίπ Χουσουά της τράπεζας.
Τα νέα πρότυπα εκπομπών
Από το 2025, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να συμμορφώνονται με τα νέα πρότυπα για τις μέσες εκπομπές CO₂. Ορισμένοι προσφέρουν εκπτώσεις στα BEV για να αποφύγουν τα πρόστιμα το επόμενο έτος. Αυτά θα μετατραπούν σε παραδόσεις το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Η Volkswagen ανέφερε αύξηση 154% από έτος σε έτος στο βιβλίο παραγγελιών BEV στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο.
Εφόσον οι κυβερνήσεις διατηρούν τους στόχους του 2035 για την απαγόρευση των πωλήσεων νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα πρέπει να υπάρχει ένα οριακό σημείο.
Η μεγαλύτερη ανησυχία παραμένει αν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να ανταγωνιστούν τους Κινέζους ανταγωνιστές όταν το κάνει. Το κόστος των προϊόντων των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι 3.500-5.000 ευρώ ανά μονάδα φθηνότερο από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές εταιρείες, τόνισε στους FT ο Φαμπιάν Μπραντ της Oliver Wyman.
Χωρίς εμπορικούς περιορισμούς – που πλήττουν τις ευρωπαϊκές μάρκες που εξακολουθούν να βασίζονται στις πωλήσεις στην Κίνα – είναι δύσκολο να δούμε πώς μπορεί να κλείσει αυτό το χάσμα.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά.


Latest News

Πόσα ηλεκτρικά ΙΧ θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα το 2031
Στοίχημα η ηλεκτροκίνηση για την Ελλάδα - Τest drive στους σταθμούς φόρτισης από την εταιρεία P3 Greece

Νέες αιτήσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» - Τι πρέπει να κάνετε
Στα 44 εκατ. ο προϋπολογισμός για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές

Ολοκληρωμένες λύσεις ιδιωτικής φόρτισης από τη ΔΕΗ blue
Οι φορτιστές της ΔΕΗ blue είναι επιλέξιμοι για επιδότηση από τη δράση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 3» - Τι είναι το bluePass

Νέος σταθμός ταχείας φόρτισης στον Πειραιά από το ZAP Taxi Club
Στο ZAP Taxi Club μπορούν να συμμετέχουν όσοι ιδιοκτήτες άδειας ταξί είναι ήδη μέλη ή θα ενταχθούν στην πλατφόρμα της FREENOW, συνάπτοντας σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης με την Εθνική Leasing