Ένα ηλεκτρικό όχημα (EV) κατασκευασμένο στην Κίνα θα φτάσει στους αντιπροσώπους – πωλητές στις ΗΠΑ αυτό το καλοκαίρι, «απειλώντας» τα ταράξει τα νερά στο τοπίο της αγοράς. Το εν λόγω όχημα προσφέρει ισχύ και απόδοση αντίστοιχη του Tesla Model Y – το EV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο – αλλά με τιμή πώλησης χαμηλότερη κατά περίπου 8.000 δολάρια.
Το EX30 της Volvo Cars, της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely, προμηνύει τη σημαντική απειλή που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες από τους Κινέζους κατασκευαστές EV, οι οποίοι έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν τους παγκόσμιους ανταγωνιστές τους, ειδικά όσον αφορά το θέμα των προσιτών τιμών αγοράς.
So, for the next few months I'll be spending some time with Volvo's recently launched baby EV – the EX30. This will avail the opportunity for me to experience what it's like to live with an electric vehicle as a customer.
As per usual, I'll update you on the good, the not so… pic.twitter.com/LytljqRZEy
— 𝑶𝒕𝒔𝒊𝒍𝒆 𝑲 (@OtsileJK) April 22, 2024
35.000 δολάρια
Το όχημα της Volvo με τιμή 35.000 δολάρια θα κάνει την εμφάνισή του στην αμερικανική αγορά σε μια περίοδο ιδιαίτερα καθοριστική καθώς οι περισσότεροι αγοραστές δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά τα περισσότερα EV που προσφέρει η αγορά. Η ανταγωνιστική τιμή αντικατοπτρίζει έναν ασυνήθιστο συνδυασμό των ειδικών πλεονεκτημάτων κόστους της Geely για την Κίνα και της ικανότητας της Volvo να παρακάμψει τους δασμούς των Η.Π.Α.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν το πλεονέκτημα εναντι των ανταγωνιστών τους σε ΕΕ και ΗΠΑ, σε μεγάλο βαθμό λόγω της κυριαρχίας της χώρας τους στην εξόρυξη και επεξεργασία ορυκτών που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες, καθώς και λόγω της μακροχρόνιας δέσμευσής της στην ανάπτυξη EV και τις μεγάλες κρατικές επιδοτήσεις.
Επιπλέον, η Geely μείωσε το κόστος κατασκευής συγχωνεύοντας αλυσίδες εφοδιασμού και μοιράζοντας πλατφόρμες και ανταλλακτικά με τη Volvo και άλλες brand της Geely, σύμφωνα με δύο ανώτερα στελέχη της κινεζικής εταιρείας, που μίλησαν στο Reuters υπό τον όρο της ανωνυμίας.
The fully electric Volvo EX30 has won the 2024 World Urban Car title at the World Car Awards, held at the New York International Auto Show. CEO Jim Rowan expressed pride in the recognition, citing the EX30's success and its role in Volvo's electrification strategy. pic.twitter.com/fm0ejbjsHC
— Cars with Charles (@gottaggedmag) April 3, 2024
Παρά την επιθετική τιμή της, η Volvo έχει στόχο μεγάλα περιθώρια κέρδους στο EX30 μεταξύ 15% και 20% παγκοσμίως, δήλωσε μια άλλη πηγή της Geely.
Η κυριαρχία της Κίνας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παρουσιαστεί αυτή την εβδομάδα στην κορυφαία έκθεση αυτοκινήτου της χώρας στο Πεκίνο. Στην αγορά της Κίνας, η μεγαλύτερη στον κόσμο όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεκάδες εγχώριες μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων δίνουν σκληρό αγώνα έχοντας κηρύξει έναν «πόλεμο τιμών», ενώ οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν σταθερά μερίδιο αγοράς.
Ο έντονος ανταγωνισμός έχει οδηγήσει τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, με επικεφαλής την BYD, να επιταχύνουν τις εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων σε υψηλότερες τιμές και με μεγαλύτερα κέρδη, σε λιγότερο ανταγωνιστικές αγορές του εξωτερικού.
Το EX30 θα είναι μεταξύ των ελάχιστων κινεζικών αυτοκινήτων που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς οι κινεζικές μάρκες είναι ουσιαστικά απαγορευμένες στη χώρα. Τα οχήματα από την Κίνα αντιμετωπίζουν επί του παρόντος δασμούς 27,5%, ενώ διατυπώνονται ολοένα και πιο έντονες εκκλήσεις για υψηλότερα εμπορικά εμπόδια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ και τους πολιτικούς τους συμμάχους.
Ωστόσο, η Volvo είναι επιλέξιμη μάρκα για επιστροφή δασμών βάσει νόμου που τις απονέμει σε εταιρείες με κατασκευαστικές δραστηριότητες στις ΗΠΑ – όπως το εργοστάσιο της Volvo στη Νότια Καρολίνα – που εξάγουν επίσης παρόμοια προϊόντα, σύμφωνα με ειδικούς του εμπορικού δικαίου των ΗΠΑ και μια πηγή εξοικειωμένη με τη στρατηγική αποφυγής δασμών της Volvo.
Ερωτηθείς σχετικά με τις επιστροφές τιμολογίων, ένας εκπρόσωπος της Volvo είπε ότι η εταιρεία πληρώνει όλους τους νομικά απαιτούμενους δασμούς σε αυτοκίνητα και ανταλλακτικά.
Πρόσθεσε δε ότι η Volvo, αν και ανήκει στην Geely, λειτουργεί ανεξάρτητα και σχεδιάζει τα αυτοκίνητά της στη Σουηδία.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων