![Volvo: Λανσάρει φτηνό κινέζικο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στις ΗΠΑ και … ανησυχεί την Tesla](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/volvo-scaled.jpg)
Ένα ηλεκτρικό όχημα (EV) κατασκευασμένο στην Κίνα θα φτάσει στους αντιπροσώπους – πωλητές στις ΗΠΑ αυτό το καλοκαίρι, «απειλώντας» τα ταράξει τα νερά στο τοπίο της αγοράς. Το εν λόγω όχημα προσφέρει ισχύ και απόδοση αντίστοιχη του Tesla Model Y – το EV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο – αλλά με τιμή πώλησης χαμηλότερη κατά περίπου 8.000 δολάρια.
Το EX30 της Volvo Cars, της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely, προμηνύει τη σημαντική απειλή που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες από τους Κινέζους κατασκευαστές EV, οι οποίοι έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν τους παγκόσμιους ανταγωνιστές τους, ειδικά όσον αφορά το θέμα των προσιτών τιμών αγοράς.
So, for the next few months I'll be spending some time with Volvo's recently launched baby EV – the EX30. This will avail the opportunity for me to experience what it's like to live with an electric vehicle as a customer.
As per usual, I'll update you on the good, the not so… pic.twitter.com/LytljqRZEy
— 𝑶𝒕𝒔𝒊𝒍𝒆 𝑲 (@OtsileJK) April 22, 2024
35.000 δολάρια
Το όχημα της Volvo με τιμή 35.000 δολάρια θα κάνει την εμφάνισή του στην αμερικανική αγορά σε μια περίοδο ιδιαίτερα καθοριστική καθώς οι περισσότεροι αγοραστές δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά τα περισσότερα EV που προσφέρει η αγορά. Η ανταγωνιστική τιμή αντικατοπτρίζει έναν ασυνήθιστο συνδυασμό των ειδικών πλεονεκτημάτων κόστους της Geely για την Κίνα και της ικανότητας της Volvo να παρακάμψει τους δασμούς των Η.Π.Α.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν το πλεονέκτημα εναντι των ανταγωνιστών τους σε ΕΕ και ΗΠΑ, σε μεγάλο βαθμό λόγω της κυριαρχίας της χώρας τους στην εξόρυξη και επεξεργασία ορυκτών που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες, καθώς και λόγω της μακροχρόνιας δέσμευσής της στην ανάπτυξη EV και τις μεγάλες κρατικές επιδοτήσεις.
Επιπλέον, η Geely μείωσε το κόστος κατασκευής συγχωνεύοντας αλυσίδες εφοδιασμού και μοιράζοντας πλατφόρμες και ανταλλακτικά με τη Volvo και άλλες brand της Geely, σύμφωνα με δύο ανώτερα στελέχη της κινεζικής εταιρείας, που μίλησαν στο Reuters υπό τον όρο της ανωνυμίας.
The fully electric Volvo EX30 has won the 2024 World Urban Car title at the World Car Awards, held at the New York International Auto Show. CEO Jim Rowan expressed pride in the recognition, citing the EX30's success and its role in Volvo's electrification strategy. pic.twitter.com/fm0ejbjsHC
— Cars with Charles (@gottaggedmag) April 3, 2024
Παρά την επιθετική τιμή της, η Volvo έχει στόχο μεγάλα περιθώρια κέρδους στο EX30 μεταξύ 15% και 20% παγκοσμίως, δήλωσε μια άλλη πηγή της Geely.
Η κυριαρχία της Κίνας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παρουσιαστεί αυτή την εβδομάδα στην κορυφαία έκθεση αυτοκινήτου της χώρας στο Πεκίνο. Στην αγορά της Κίνας, η μεγαλύτερη στον κόσμο όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεκάδες εγχώριες μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων δίνουν σκληρό αγώνα έχοντας κηρύξει έναν «πόλεμο τιμών», ενώ οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν σταθερά μερίδιο αγοράς.
Ο έντονος ανταγωνισμός έχει οδηγήσει τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, με επικεφαλής την BYD, να επιταχύνουν τις εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων σε υψηλότερες τιμές και με μεγαλύτερα κέρδη, σε λιγότερο ανταγωνιστικές αγορές του εξωτερικού.
Το EX30 θα είναι μεταξύ των ελάχιστων κινεζικών αυτοκινήτων που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς οι κινεζικές μάρκες είναι ουσιαστικά απαγορευμένες στη χώρα. Τα οχήματα από την Κίνα αντιμετωπίζουν επί του παρόντος δασμούς 27,5%, ενώ διατυπώνονται ολοένα και πιο έντονες εκκλήσεις για υψηλότερα εμπορικά εμπόδια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ και τους πολιτικούς τους συμμάχους.
Ωστόσο, η Volvo είναι επιλέξιμη μάρκα για επιστροφή δασμών βάσει νόμου που τις απονέμει σε εταιρείες με κατασκευαστικές δραστηριότητες στις ΗΠΑ – όπως το εργοστάσιο της Volvo στη Νότια Καρολίνα – που εξάγουν επίσης παρόμοια προϊόντα, σύμφωνα με ειδικούς του εμπορικού δικαίου των ΗΠΑ και μια πηγή εξοικειωμένη με τη στρατηγική αποφυγής δασμών της Volvo.
Ερωτηθείς σχετικά με τις επιστροφές τιμολογίων, ένας εκπρόσωπος της Volvo είπε ότι η εταιρεία πληρώνει όλους τους νομικά απαιτούμενους δασμούς σε αυτοκίνητα και ανταλλακτικά.
Πρόσθεσε δε ότι η Volvo, αν και ανήκει στην Geely, λειτουργεί ανεξάρτητα και σχεδιάζει τα αυτοκίνητά της στη Σουηδία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης