Ένα ηλεκτρικό όχημα (EV) κατασκευασμένο στην Κίνα θα φτάσει στους αντιπροσώπους – πωλητές στις ΗΠΑ αυτό το καλοκαίρι, «απειλώντας» τα ταράξει τα νερά στο τοπίο της αγοράς. Το εν λόγω όχημα προσφέρει ισχύ και απόδοση αντίστοιχη του Tesla Model Y – το EV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο – αλλά με τιμή πώλησης χαμηλότερη κατά περίπου 8.000 δολάρια.

Το EX30 της Volvo Cars, της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely, προμηνύει τη σημαντική απειλή που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες από τους Κινέζους κατασκευαστές EV, οι οποίοι έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν τους παγκόσμιους ανταγωνιστές τους, ειδικά όσον αφορά το θέμα των προσιτών τιμών αγοράς.

Volvo: Εκτίναξη κατά 20% της μετοχής μετά την ανακοίνωση διακοπής χρηματοδότησης της θυγατρικής Polestar

35.000 δολάρια

Το όχημα της Volvo με τιμή 35.000 δολάρια θα κάνει την εμφάνισή του στην αμερικανική αγορά σε μια περίοδο ιδιαίτερα καθοριστική καθώς οι περισσότεροι αγοραστές δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά τα περισσότερα EV που προσφέρει η αγορά. Η ανταγωνιστική τιμή αντικατοπτρίζει έναν ασυνήθιστο συνδυασμό των ειδικών πλεονεκτημάτων κόστους της Geely για την Κίνα και της ικανότητας της Volvo να παρακάμψει τους δασμούς των Η.Π.Α.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν το πλεονέκτημα εναντι των ανταγωνιστών τους σε ΕΕ και ΗΠΑ, σε μεγάλο βαθμό λόγω της κυριαρχίας της χώρας τους στην εξόρυξη και επεξεργασία ορυκτών που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες, καθώς και λόγω της μακροχρόνιας δέσμευσής της στην ανάπτυξη EV και τις μεγάλες κρατικές επιδοτήσεις.

Επιπλέον, η Geely μείωσε το κόστος κατασκευής συγχωνεύοντας αλυσίδες εφοδιασμού και μοιράζοντας πλατφόρμες και ανταλλακτικά με τη Volvo και άλλες brand της Geely, σύμφωνα με δύο ανώτερα στελέχη της κινεζικής εταιρείας, που μίλησαν στο Reuters υπό τον όρο της ανωνυμίας.

Παρά την επιθετική τιμή της, η Volvo έχει στόχο μεγάλα περιθώρια κέρδους στο EX30 μεταξύ 15% και 20% παγκοσμίως, δήλωσε μια άλλη πηγή της Geely.

Η κυριαρχία της Κίνας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παρουσιαστεί αυτή την εβδομάδα στην κορυφαία έκθεση αυτοκινήτου της χώρας στο Πεκίνο. Στην αγορά της Κίνας, η μεγαλύτερη στον κόσμο όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεκάδες εγχώριες μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων δίνουν σκληρό αγώνα έχοντας κηρύξει έναν «πόλεμο τιμών», ενώ οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν σταθερά μερίδιο αγοράς.

Ο έντονος ανταγωνισμός έχει οδηγήσει τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, με επικεφαλής την BYD, να επιταχύνουν τις εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων σε υψηλότερες τιμές και με μεγαλύτερα κέρδη, σε λιγότερο ανταγωνιστικές αγορές του εξωτερικού.

Το EX30 θα είναι μεταξύ των ελάχιστων κινεζικών αυτοκινήτων που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς οι κινεζικές μάρκες είναι ουσιαστικά απαγορευμένες στη χώρα. Τα οχήματα από την Κίνα αντιμετωπίζουν επί του παρόντος δασμούς 27,5%, ενώ διατυπώνονται ολοένα και πιο έντονες εκκλήσεις για υψηλότερα εμπορικά εμπόδια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ και τους πολιτικούς τους συμμάχους.

Ωστόσο, η Volvo είναι επιλέξιμη μάρκα για επιστροφή δασμών βάσει νόμου που τις απονέμει σε εταιρείες με κατασκευαστικές δραστηριότητες στις ΗΠΑ – όπως το εργοστάσιο της Volvo στη Νότια Καρολίνα – που εξάγουν επίσης παρόμοια προϊόντα, σύμφωνα με ειδικούς του εμπορικού δικαίου των ΗΠΑ και μια πηγή εξοικειωμένη με τη στρατηγική αποφυγής δασμών της Volvo.

Ερωτηθείς σχετικά με τις επιστροφές τιμολογίων, ένας εκπρόσωπος της Volvo είπε ότι η εταιρεία πληρώνει όλους τους νομικά απαιτούμενους δασμούς σε αυτοκίνητα και ανταλλακτικά.

Πρόσθεσε δε ότι η Volvo, αν και ανήκει στην Geely, λειτουργεί ανεξάρτητα και σχεδιάζει τα αυτοκίνητά της στη Σουηδία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα