Για το πώς τα απόβλητα μπορούν να μετατραπούν σε εξαγώγιμο προϊόν μίλησε με τον Δ. Φιλιππίδη και την Αθ. Ακρίβου στο πλαίσιο της Beyond 2024 που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη, ο Άρης Κεφαλογιάννης, εκ των ιδρυτών της startup Olea Fortius.
H Olea Fortius έχει αναπτύξει ένα συμπλήρωμα ζωοτροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε φαινόλες για τον εμπλουτισμό της διατροφής των ζώων. Οι πολυφαινόλες είναι βιοδραστικές φυτοχημικές ενώσεις με ισχυρές κυτταροπροστατευτικές ιδιότητες που υπάρχουν σε μεγάλες ποσότητες στα φυτικά τρόφιμα.
Ο ΟΤ live στην έκθεση Beyond 2024 – Παρακολουθήστε όλες τις εξελίξεις
Τα αναδυόμενα στοιχεία δείχνουν ότι το συμπλήρωμα πολυφαινολών στη διατροφή μπορεί να βελτιώσει την παραγωγικότητα και την καλή διαβίωση των ζώων.
Όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης η εταιρεία παίρνει ουσιαστικά τα απόβλητα των ελαιουργείων και φτιάχνει αντιοξειδωτικά αντικαθιστώντας τα σήμερα χρησιμοποιούμενα σε ιχθυοκαλλιέργειες και ζωοτροφές. «Εμείς παίρνουμε το υγρό απόβλητο του πυρηνέλαιου και από αυτό δημιουργούμε το ισχυρότερο αντιοξειδωτικό», σημείωσε ο κ. Κεφαλογιάννης.
Εξαγωγικός προσανατολισμός
Ο κύριος προσανατολισμός της Olea Fortius είναι εξαγωγικός, «όπως θα έπρεπε να είναι και ο στόχος κάθε ελληνικής επιχείρησης», είπε ο Άρης Κεφαλογιάννης. Όπως σημείωσε, το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο προϊόν προήλθε από το εξωτερικό για να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες, με την αρχική δοκιμή να γίνεται μάλιστα σε μεγάλη καλλιέργεια σολωμού για να ακολουθήσουν κοτόπουλα και στη συνέχεια άλλα ζώα.
Όπως είπε ο αντιπρόεδρος της Olea Fortius η εταιρεία συνεργάζεται με υπεργολάβο στην Πελοπόννησο. Μάλιστα, τόνισε ότι η εταιρεία παίρνει το απόβλητο από τα πυρηνέλαια, το οποίο «φέρνει» πρόστιμα στη χώρα μας κάθε χρόνο, και από αυτό δημιουργείται προϊόν με προστιθέμενη αξία.
Στο ερώτημα αν υπάρχει κάποιο αντίστοιχο προϊόν στο εξωτερικό, ο κ. Κεφαλογιάννης απάντησε ότι υπάρχει κάτι αντίστοιχο στην Ισπανία αλλά με τη διαφορά ότι εκεί χρησιμοποιούν το τελικό προϊόν για την παραγωγή λιπασμάτων.
Στη συνέχεια η συζήτηση μετακινήθηκε στο αν η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να βοηθήσει ή και να ενισχύσει τη μεσογειακή διατροφή. Όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, η AI βοηθάει πολύ σε τομείς του μάρκετινγκ αλλά υπάρχουν και τομείς που ο άνθρωπος παραμένει κυρίαρχος.
Σε ερώτημα για το επιχειρηματικό κλίμα στην Ελλάδα και πώς βλέπουν στο εξωτερικό τα ελληνικά προϊόντα, ο συνιδρυτής της Olea Fortius τόνισε ότι τα «τελευταία χρόνια η εικόνα είναι θετική για τα ελληνικά προϊόντα».
Κρητική δίαιτα
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην «κρητική δίαιτα», την επόμενη σημαντική ενασχόλησή του, σημειώνοντας ότι πλέον «έχουμε πλέον σύμπτωση απόψεων» σε δύο πολύ σημαντικές παραμέτρους, «δηλαδή ευζωία (υγιεινή διατροφή) και περιβαλλοντική ευφορία». Μάλιστα, όπως είπε, ο ΟΗΕ έχει χαρακτηρίσει την κρητική διαίτα ως «ιδανική δίαιτα» που δεν επιβαρύνει το περιβάλλον.
Άλλωστε, όπως είπε χαρακτηριστικά, δεν θα μπορούσε να ισχύει κάτι διαφορετικό αφού μιλάμε για μία διατροφή με ηλικία τουλάχιστον 5.000 ετών της οποίας τα βασικά συστατικά παραμένουν αναλοίωτα μέχρι και σήμερα. Κλείνοντας, ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε ότι «στόχος είναι να χτίσουμε brand γύρω από την κρητική δίαιτα»