
Νέα άνοδο της τάξης του 3% καταγράφει ο τζίρος των σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, την ώρα που τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κερδίζουν όλο και περισσότερο χώρο στο καλάθι των καταναλωτών
Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία της αγοράς, που έχει στη διάθεσή της η NielsenIQ, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων κινήθηκε θετικά σε αξία στο +3,0% για το πρώτο τρίμηνο του 2024 (στοιχεία YTD έως 31 Μαρτίου 2024), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο. Όσον αφορά πιο συγκεκριμένα στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, αυτά παρουσιάζουν παρόμοια αυξητική τάση, στο +2,7%.
Η ανάπτυξη αυτή φαίνεται αναλογικά να προέρχεται κυρίως από την θετική μεταβολή των πωλούμενων όγκων, καθώς η αύξηση των τιμών φαίνεται να παρουσιάζει σημαντική αποκλιμάκωση και να κυμαίνεται γύρω στο 1%, γεγονός που φαίνεται να έχει τονώσει την κατανάλωση. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σε σχέση με τον ετήσιο δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος τον Μάρτιο βρίσκεται στο +3,2%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι σημαντικά χαμηλότερη.
Ακρίβεια: Τα τρικ για να ξοδεύετε λιγότερα χρήματα στο σούπερ μάρκετ
Οι κατηγορίες
Αναλύοντας στη συνέχεια τις επιμέρους FMCG υπέρ-κατηγορίες, παρατηρούμε ότι τόσο στα Τρόφιμα & Ποτά, όσο και στις κατηγορίες Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς η αύξηση του τζίρου που σημειώθηκε ήταν στο +3,3%, ενώ στην μεγάλη κατηγορία της Φροντίδας του Σπιτιού ο τζίρος είναι μειωμένος κατά -1,7%, με την μέση τιμή να παρουσιάζει σημαντική μείωση, γεγονός που ενδέχεται να οφείλεται στα πρόσφατα ρυθμιστικά μέτρα της κυβέρνησης για τις κατηγορίες του μη τρόφιμου και στις αντίστοιχες ενέργειες, στις οποίες προέβη η πλευρά των προμηθευτών.
Ιδιωτική ετικέτα
Παρά τον μειούμενο ρυθμό ανάπτυξης των τιμών, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να έχουν κερδίσει μια σημαντική θέση στο καλάθι των νοικοκυριών, καθώς το μερίδιο αυτών συνεχίζει την αυξητική του πορεία, και από το 24,7%, που ήταν στο τέλος του 2023, έφτασε το 25,4% κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Την ίδια στιγμή, η προωθητική ένταση συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα υψηλή, από 68,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,8%, ενώ με βάση τα πιο πρόσφατη έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ, 9 στους 10 αγοραστές επηρεάζονται από τα προωθητικά, όταν χρειάζεται να λάβουν απόφαση για τις μάρκες ή ακόμη και τα καταστήματα, που επιλέγουν για τις αγορές τους.
Τέλος, σε επίπεδο κατηγοριών, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι υψηλές θερμοκρασίες, ιδιαίτερα του Μαρτίου, φαίνεται να ευνόησαν τις πωλήσεις ορισμένων περισσότερο «καλοκαιρινών κατηγοριών» όπως είναι τα παγωτά (+21,0%), τα εντομοαπωθητικά (+19,5%), καθώς επίσης οι μπύρες (+12,7%) & τα νερά (+10,4%).


Latest News

ΑΧΙΑ: Στα 9,10 ευρώ η τιμή στόχος για τον ΔΑΑ - Tι περιμένει στα αποτελέσματα του 2024
Η σύσταση της AXIA για τη μετοχή είναι για αγορά, με τιμή στόχο στα 9,10 ευρώ

ΑΧΙΑ για Metlen: Οι 4 πιθανές κατευθύνσεις για το στόχο των 2 δισ. στα EBITDA
Η ΑΧΙΑ διατηρεί τη σύσταση για αγορά στη μετοχή και την τιμή στόχο στα 48,60 ευρώ - Ο Ευάγγελος Μυτιληναίος προανήγγειλε δύο εταιρικές ενέργειες

Το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος, Νο1* επιλογή των καταναλωτών – Η στρατηγική της επιτυχίας συνεχίζεται
Η ανάδειξη του νερού Βίκος ως το Νο1* φυσικό μεταλλικό νερό για το 2024 δεν είναι τυχαία - Είναι το αποτέλεσμα στρατηγικών επιλογών, καινοτομίας και αφοσίωσης στην ποιότητα και στη βιωσιμότητα

Νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Alpha – Όσα έγιναν στο πρώτο Culture Day
Με τη συμμετοχή χιλιάδων εργαζομένων του Ομίλου στην Ελλάδα και το εξωτερικό, παρουσιάστηκαν ο νέος εταιρικός σκοπός και οι αξίες της Alpha Bank

Στα €493,8 εκατ. το χαρτοφυλάκιο της Premia Properties - Οι επενδύσεις του 2024
Ακίνητα και συμμετοχές, αυξημένες κατά 64%, για την Premia Properties το 2024 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά

Η Trade Estates καλύπτει ομολογιακό δάνειο 9 εκατ. ευρώ της Evitenco
Στόχος της απόφασης της Trade Etates είναι να προχωρήσει η κατασκευή κέντρου logistics στον Ασπρόπυργο για τη δημιουργία Διεθνούς Κέντρου Διανομής της InterIkea.

Πώς προχωρά το deal Μασούτης - Κρητικός – Εγκαίνια για το project των 30 εκατ. στις Τρεις Γέφυρες
Σε πλήρη εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις της Μασούτης με την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός – Κόβει «κορδέλα» το Grand Μασούτης στις Τρεις Γέφυρες – Έρχεται νέo κατάστημα σε περιοχή έκπληξη

Φουλ επίθεση από τις τράπεζες - Πού ψάχνουν νέες πηγές εσόδων
Ποια κίνητρα δίνουν οι τράπεζες για την προσέλκυση καταναλωτών - Λανσάρουν προγράμματα για όλα τα πορτοφόλια

Με... μπαράζ εξαγορών ξεκίνησε το 2025 για την πληροφορική
Ενώ διανύουμε το πρώτο δίμηνο του έτους, ήδη τέσσερις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Πληροφορική ανακοίνωσαν εξαγορές που ενισχύουν τη θέση τους στην αγορά

Μυτιληναίος: Το ορόσημο των 2 δισ., η «χρυσή επένδυση» στο γάλλιο και το επιθετικό retail
O πρόεδρος και CEO της METLEN, Ευάγγελος Μυτιληναίος περιέγραψε τα επόμενα βήματα και έδωσε ραντεβού στο χρηματιστήριο του Λονδίνου