
Στα τέλη του έτους αναμένεται ότι θα λειτουργήσει στην Ελλάδα ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού βαρέων οχημάτων, αλλά και ΙΧ αυτοκινήτων, με υδρογόνο, κοντά στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων του ομίλου της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους. Πρόκειται για το πρώτο υδρογονάδικο (κατά το βενζινάδικο) το οποίο, όπως ανέφεραν χθες στελέχη της AVIN (θυγατρική του ομίλου), έχει αρχίσει ήδη να κατασκευάζεται.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα επεσήμανε ο Γενικός Διευθυντής της AVIN, κ. Γιάννης Ραπτάκης, σε εκδήλωση για την παρουσίαση της νέας γενιάς καυσίμων ACTION Fuels, έναν χρόνο αργότερα, δηλαδή στα τέλη του 2025, θα είναι έτοιμο και το δεύτερο υδρογονάδικο του ομίλου στην Ακράτα. Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι ώστε να μπορούν να εφοδιάζονται ελεύθερα οχήματα υδρογόνου.
Παγκόσμιος πυρετός για εξόρυξη υδρογόνου
Τα δύο έργα, προϋπολογισμού τριών εκατ. ευρώ το καθένα, είναι συγχρηματοδοτούμενα από την ΕΕ σε ποσοστό 50% και όπως τόνισε ο κ. Ραπτάκης, «θα φέρουν την Avin στην αιχμή των ενεργειακών εξελίξεων». Σύμφωνα με τον ίδιο, προκειμένου να εξυπηρετούνται τα οχήματα που φτάνουν από το εξωτερικό, μέσω του λιμανιού της Πάτρας, και κυρίως τα βαρέα οχήματα υδρογόνου, οι δύο σταθμοί ανεφοδιασμού κατασκευάζονται σε διαφορετικά ρεύματα της εθνικής οδού.
Ειδικότερα, ο ένας θα λειτουργεί στο ύψος της Ακράτας στην κατεύθυνση από την Αθήνα προς την Πάτρα και ο δεύτερος στους Αγίους Θεοδώρους στο ρεύμα από Πάτρα προς Αθήνα. Οι αντλίες και στα δύο πρατήρια θα είναι πολύ υψηλής πίεσης (πάνω από 200 bar) ώστε να μπορούν να ανεφοδιάζονται όλα τα οχήματα.
Σε πρώτη φάση, όπως ανέφεραν τα στελέχη της AVIN, το υδρογόνο στα πρατήρια θα είναι μπλε (παράγεται κυρίως από φυσικό αέριο) και όταν προχωρήσουν οι επενδύσεις που έχει προγραμματίσει ο όμιλος θα είναι πράσινο (παράγεται με ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας). Ήδη ωριμάζουν έργα για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου. Η Motor Oil συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρότζεκτ «Ephyra» για τη δημιουργία σε βιομηχανική κλίμακα στο διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων μιας μονάδας παραγωγής υδρογόνου ισχύος 30 MW από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας με τη χρήση ηλεκτρόλυσης. Το έργο, με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση περίπου 18 εκατ. ευρώ και προϋπολογισμό στα 25 εκατ. ευρώ αναμένεται ότι θα λειτουργεί το 2026.
Το υδρογόνο αποτελεί στρατηγική επιλογή του ομίλου μέσω του προγράμματος Blue Med αλλά και του TRIERES που στοχεύει στη δημιουργία μίας μικρής κοιλάδας υδρογόνου. Επίσης, η Motor Oil έχει «συμμαχήσει» με τη ΔΕΗ και μέσω της κοινής τους εταιρείας «Hellenic Hydrogen» προωθούν το έργο «North project 1» στη Δυτική Μακεδονία.
Εντός ημερών roadshow με λεωφορείο υδρογόνου
Παράλληλα, η Motor Oil συμμετέχει στο ευρωπαϊκό έργο JIVE (Joint Initiative for hydrogen Vehicles across Europe) το οποίο ετοιμάζει roadshows με λεωφορείa υδρογόνου. Ήδη έχουν γίνει δύο στη Δυτική Ευρώπη, ενώ εντός των επόμενων δύο εβδομάδων θα ξεκινήσει το τρίτο από τη Βιέννη και θα φτάσει στην Ελλάδα.
Ειδικότερα, το cluster βιοοικονομίας και περιβάλλοντος της Δυτικής Μακεδονίας που είναι ο εθνικός συντονιστής του έργου, μαζί με τη Motor Oil και με την υποστήριξη της Hellenic Hydrogen και της Coral Gas έχουν αναλάβει την περιοδεία του λεωφορείου υδρογόνου στη χώρα μας, το οποίο θα ακολουθείται και από έναν σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου. Το όχημα, το οποίο θα ξεκινήσει το ταξίδι του από την Αυστρία, θα διασχίσει χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, πριν φτάσει στην Ελλάδα. Στη χώρα μας θα περάσει από την Κοζάνη, την Θεσσαλονίκη, την Αθήνα και την Πάτρα.


Latest News

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια

Η τελευταία δεκαετία είναι η θερμότερη στα χρονικά - Εφιαλτική η συνέχεια
Οι αλλαγές στο κλίμα και ειδικά η υπερθέρμανση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους ωκεανούς

Ερχεται το τέλος του ESG; - Οι μεγάλες εταιρείες, οι στόχοι βιωσιμότητας και τα μπόνους στελεχών
Η υποχώρηση από τους κλιματικούς στόχους του ESG στις αμοιβές στελεχών αντανακλά και κάποιες ανησυχίες των επενδυτών

Πιο κοντά στην κατάκτηση της παγκόσμιας αγοράς η BYD - Ή μήπως όχι;
Η πεντάλεπτη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων από την εταιρεία του Κινέζου δισεκατομμυριούχου Γουάνγκ Τσουανφού και οι κρίσεις σε τρεις ηπείρους

Nέο ρεκόρ θερμότητας στο κλίμα το 2024 - Γιατί κορυφαίοι επιστήμονες βρίσκονται σε απόγνωση
Απελπισμένοι εμφανίζονται οι επιστήμονες σχετικά με το κλίμα

Πώς η προεδρία Τραμπ.... αποφόρτισε τις εταιρείες φόρτισης EV - Εφιαλτική βουτιά των μετοχών
Βουτιά 70% έχουν κάνει οι μετοχές εταιρειών που προμηθεύουν την αγορά με φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα, λόγω της πολιτικής Τραμπ

Τιμήθηκαν 27 εταιρείες για αποκατάσταση και αναδάσωση - Το μήνυμα Παπασταύρου
Ειδική εκδήλωση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το θεσμό του Αναδόχου Αποκατάστασης και Αναδάσωσης