Ολοένα και περισσότερο… ευρωπαίοι έχουν αρχίσει να γίνονται οι καταναλωτές στη χώρα μας όσον αφορά τις επισκέψεις τους στα σούπερ μάρκετ, γυρνώντας την πλάτη στα επώνυμα προϊόντα.
Σούπερ Μάρκετ: Aύξηση 3% στον τζίρο το α’ τρίμηνο δείχνει έρευνα της Nielsen
Έτσι παρά τον μειούμενο ρυθμό ανάπτυξης των τιμών τους τελευταίους μήνες, τα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται όχι μόνο να παγιώνουν τη σημαντική τους θέση στο καλάθι των νοικοκυριών, αλλά και να την αυξάνουν.
Πιο αναλυτικά με βάση τα στοιχεία της NielsenIQ το μερίδιο των «ανώνυμων» προϊόντων συνεχίζει την ανοδική του πορεία και από το 24,7%, που ήταν στο τέλος του 2023, έφτασε το 25,4% κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Μπροστά στον καλπασμό των «άμαρκων» προϊόντων οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς επώνυμων (branded) προϊόντων προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί ενισχύοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 68,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,8% το α’ τρίμηνο του 2024.
Σε κάθε περίπτωση οι προσφορές είναι λίγο – πολύ μονόδρομος για τη βιομηχανία αλλά και για τον κλάδο της οργανωμένης λιανικής, καθώς με βάση τα πιο πρόσφατη έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ, 9 στους 10 αγοραστές επηρεάζονται από τα προωθητικά, όταν χρειάζεται να λάβουν απόφαση για τις μάρκες ή ακόμη και τα καταστήματα, που επιλέγουν για τις αγορές τους.
Οι ανατιμήσεις συγκρατούνται αλλά η ακρίβεια μένει
Τα προϊόντα PL που έχουν καλύψει επιδέξια το γεγονός ότι οι τιμές τους ανεβαίνουν περισσότερο σε σχέση με τα επώνυμα, διατηρώντας έτσι την ιδιότητά τους ως μια πιο φιλική προς τον οικογενειακό προϋπολογισμό επιλογή, είναι μια διέξοδος για τους καταναλωτές, οι οποίοι συνεχίζουν να βασανίζονται από την ακρίβεια παρά τη συγκράτηση των ανατιμήσεων.
Ας σημειωθεί τον Μάρτιο ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στην Ελλάδα ήταν ο δεύτερος υψηλότερος μεταξύ των χωρών-μελών της Ευρωζώνης, σύμφωνα με τα στοιχεία για τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή που δημοσιοποίησε η Eurostat.
Συγκεκριμένα, σε επίπεδο Ευρωζώνης οι τιμές των τροφίμων τον Μάρτιο αυξήθηκαν ετησίως κατά 1,7% ενώ στην Ελλάδα τον ίδιο μήνα ο πληθωρισμός των τροφίμων διαμορφώθηκε σε 5,4%. Μόνο στη Μάλτα ο σχετικός δείκτης ήταν υψηλότερος (6,2%).
Από την ιδιωτική ετικέτα το 32% του τζίρου των σούπερ μάρκετ
Από την πλευρά των λιανέμπορων, η ιδιωτική ετικέτα είναι μια κατηγορία που «αγαπούν να μισούν» κι αυτό γιατί δεν μπορούν να πάρουν τις παροχές που λαμβάνουν από τα επώνυμα ενώ έχουν και περιορισμένα περιθώρια κέρδους προκειμένου να διατηρείται η «ψαλίδα» σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα.
Η συμμετοχή των private label στο τζίρο των ταχυκίνητων αγαθών που πωλούν τα σούπερ μάρκετ φθάνει πλέον το 18% σύμφωνα με τους λιανέμπορους, ενώ εάν προστεθούν και τα νωπά προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, κρέατα) το μερίδιο εκτινάσσεται στο 32%.
Με βάση τα στοιχεία της Circana, στην κατηγορία των τροφίμων οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε αξία είχαν μερίδιο πωλήσεων 27,2 μονάδες τον Ιανουάριο εφέτος όταν το 2022, στην αρχή της πληθωριστικής κρίσης είχαν 26,3 μονάδες.
Η μεγαλύτερη μεταβολή παρατηρείται στα προϊόντα ατομικής υγιεινής και περιποίησης και στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.).
Συγκεκριμένα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην κατηγορία ατομικής υγιεινής και περιποίησης από 20,2 μονάδες το 2022 έφτασε τον Ιανουάριο που πέρασε στις 22,1, ενώ σε ό,τι αφορά τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού από τις 25,5 μονάδες το 2022, τον φετινό Ιανουάριο έφτασε στις 27,6.
Latest News
ΕΤΕπ: Στήριξη στρατηγικών επενδύσεων στην Ελλάδα
Τι συζητήθηκε κατά την σημερινή επίσκεψη της Νάντια Καλβίνιο στη χώρα μας
Με την πρόεδρο της ΕΤΕπ Νάντια Καλβίνιο συναντήθηκε ο Χατζηδάκης - Τι συζήτησαν
Ο κ. Χατζηδάκης ενημέρωσε ακόμα την κ. Καλβίνιο για τη σύσταση του νέου Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου και τις δυνατότητες συνεργασίας
Οι έμμεσοι φόροι γεμίζουν τα κρατικά ταμεία - Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΟΟΣΑ [γράφημα]
Τα έσοδα από τον ΦΠΑ στην Ελλάδα το 2023 αντιστοιχούσαν στο 21,9% του ΑΕΠ έναντι 20,8% στις χώρες του ΟΟΣΑ
«Πράσινο φως» Παπαθανάση σε 682 επενδυτικά σχέδια στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης ανέφερε πως η κυβέρνηση συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πέντε αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των τραπεζών
Στις σημαντικές εξελίξεις στους κανονισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα αναφέρθηκε η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, υποδιοικήτρια της ΤτΕ
Πάνω από 18,7 δισ. ευρώ οι τουριστικές εισπράξεις στο εννεάμηνο - Ποιοι προτίμησαν Ελλάδα
Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο εμφάνισε πλεόνασμα 16.722,5 εκατ. ευρώ σύμφωνα με την ΤτΕ
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Στουρνάρας στο Bloomberg: Η Ευρώπη θα απαντήσει αν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς
Ο Γιάννης Στουρνάρας τάχθηκε υπέρ μιας μείωσης επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσεις στην επόμενη συνεδρίαση της ΕΚΤ
Πώς αντιμετωπίζουν την Black Friday οι Έλληνες - Η έρευνα της Revolut
Το 7% των Ελλήνων ανησυχεί μήπως πέσει θύμα απάτης στην Black Friday, ωστόσο, θα αναζητήσει μεγάλες προσφορές
«Καμπανάκι» ΙΟΒΕ για την υστέρηση των περιφερειών - Στην Αττική το μισό ΑΕΠ
Η έρευνα του ΙΟΒΕ επισήμανε πως υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση και ευκαιρίες για σύγκλιση των ελληνικών περιφερειών σε μια σειρά από τομείς