
Ολοένα και περισσότερο… ευρωπαίοι έχουν αρχίσει να γίνονται οι καταναλωτές στη χώρα μας όσον αφορά τις επισκέψεις τους στα σούπερ μάρκετ, γυρνώντας την πλάτη στα επώνυμα προϊόντα.
Σούπερ Μάρκετ: Aύξηση 3% στον τζίρο το α’ τρίμηνο δείχνει έρευνα της Nielsen
Έτσι παρά τον μειούμενο ρυθμό ανάπτυξης των τιμών τους τελευταίους μήνες, τα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται όχι μόνο να παγιώνουν τη σημαντική τους θέση στο καλάθι των νοικοκυριών, αλλά και να την αυξάνουν.
Πιο αναλυτικά με βάση τα στοιχεία της NielsenIQ το μερίδιο των «ανώνυμων» προϊόντων συνεχίζει την ανοδική του πορεία και από το 24,7%, που ήταν στο τέλος του 2023, έφτασε το 25,4% κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Μπροστά στον καλπασμό των «άμαρκων» προϊόντων οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς επώνυμων (branded) προϊόντων προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί ενισχύοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 68,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,8% το α’ τρίμηνο του 2024.
Σε κάθε περίπτωση οι προσφορές είναι λίγο – πολύ μονόδρομος για τη βιομηχανία αλλά και για τον κλάδο της οργανωμένης λιανικής, καθώς με βάση τα πιο πρόσφατη έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ, 9 στους 10 αγοραστές επηρεάζονται από τα προωθητικά, όταν χρειάζεται να λάβουν απόφαση για τις μάρκες ή ακόμη και τα καταστήματα, που επιλέγουν για τις αγορές τους.
Οι ανατιμήσεις συγκρατούνται αλλά η ακρίβεια μένει
Τα προϊόντα PL που έχουν καλύψει επιδέξια το γεγονός ότι οι τιμές τους ανεβαίνουν περισσότερο σε σχέση με τα επώνυμα, διατηρώντας έτσι την ιδιότητά τους ως μια πιο φιλική προς τον οικογενειακό προϋπολογισμό επιλογή, είναι μια διέξοδος για τους καταναλωτές, οι οποίοι συνεχίζουν να βασανίζονται από την ακρίβεια παρά τη συγκράτηση των ανατιμήσεων.
Ας σημειωθεί τον Μάρτιο ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στην Ελλάδα ήταν ο δεύτερος υψηλότερος μεταξύ των χωρών-μελών της Ευρωζώνης, σύμφωνα με τα στοιχεία για τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή που δημοσιοποίησε η Eurostat.
Συγκεκριμένα, σε επίπεδο Ευρωζώνης οι τιμές των τροφίμων τον Μάρτιο αυξήθηκαν ετησίως κατά 1,7% ενώ στην Ελλάδα τον ίδιο μήνα ο πληθωρισμός των τροφίμων διαμορφώθηκε σε 5,4%. Μόνο στη Μάλτα ο σχετικός δείκτης ήταν υψηλότερος (6,2%).
Από την ιδιωτική ετικέτα το 32% του τζίρου των σούπερ μάρκετ
Από την πλευρά των λιανέμπορων, η ιδιωτική ετικέτα είναι μια κατηγορία που «αγαπούν να μισούν» κι αυτό γιατί δεν μπορούν να πάρουν τις παροχές που λαμβάνουν από τα επώνυμα ενώ έχουν και περιορισμένα περιθώρια κέρδους προκειμένου να διατηρείται η «ψαλίδα» σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα.
Η συμμετοχή των private label στο τζίρο των ταχυκίνητων αγαθών που πωλούν τα σούπερ μάρκετ φθάνει πλέον το 18% σύμφωνα με τους λιανέμπορους, ενώ εάν προστεθούν και τα νωπά προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, κρέατα) το μερίδιο εκτινάσσεται στο 32%.
Με βάση τα στοιχεία της Circana, στην κατηγορία των τροφίμων οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε αξία είχαν μερίδιο πωλήσεων 27,2 μονάδες τον Ιανουάριο εφέτος όταν το 2022, στην αρχή της πληθωριστικής κρίσης είχαν 26,3 μονάδες.
Η μεγαλύτερη μεταβολή παρατηρείται στα προϊόντα ατομικής υγιεινής και περιποίησης και στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.).
Συγκεκριμένα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην κατηγορία ατομικής υγιεινής και περιποίησης από 20,2 μονάδες το 2022 έφτασε τον Ιανουάριο που πέρασε στις 22,1, ενώ σε ό,τι αφορά τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού από τις 25,5 μονάδες το 2022, τον φετινό Ιανουάριο έφτασε στις 27,6.


Latest News

Πώς μπορεί να «φουσκώσει» ο κρατικός κουμπαράς – Θα δοθεί κοινωνικό μέρισμα;
Τα εμπόδια και οι ευκαιρίες για να αυξηθεί το πλεόνασμα – Υπό ποιες προϋποθέσεις θα μπορούσε η κυβέρνηση να δώσει κοινωνικό μέρισμα

Τρομακτική αύξηση των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων
Πρωτοβουλία για κοινωνικό διάλογο γύρω από τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας ζητά από την κυβέρνηση η ΓΣΕΕ

Ο κίνδυνοι, η στάσιμη παραγωγικότητα και οι επενδύσεις – Τα «καμπανάκια» του ΙΟΒΕ
Αν ο κίνδυνος μιας έντονης κρίσης είναι πολύ μικρός (αναφορικά με τους δασμούς), δεν ισχύει το ίδιο για το ενδεχόμενο στασιμότητας στην ελληνική οικονομία

Ταμείο Ανάκαμψης: Τα πρώτα μαθήματα από το RRF – Τα συμπεράσματα των ευρωβουλευτών από την Αθήνα
Oι ευρωβουλευτές της Ομάδας Εργασίας για την εφαρμογή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας βρίσκονται από χθες στην Αθήνα

Συνεδρίασε η Κυβερνητική Επιτροπή για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση
Στόχος της συνεδρίασης ήταν η ενημέρωση των μελών της Επιτροπής για το διαμορφωμένο στρατηγικό πλαίσιο της Δίκαιης Μετάβασης τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο

Στα 41,7 δισ. αυξήθηκαν τα υπό διαχείριση κεφάλαια των Ελλήνων θεσμικών το α' 3μηνο του 2025
Oι υψηλότερες αποδόσεις καταγράφηκαν στους μετοχικούς Ο.Σ.Ε.Κ.Α. Δείκτη με 16,13%

Παπαθανάσης: Επιπλέον πόροι 83,86 εκατ. στους πληγέντες από τον Daniel
Το σχέδιο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο +

ΙΟΒΕ: Χαμηλώνει στο 2,2% τον πήχη για την ανάπτυξη στην Ελλάδα - Ο ρόλος των δασμών
Ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ Ιωάννης Ρέτσος εκτίμησε ότι η παγκόσμια αναταραχή δεν θα επηρεάσει αρνητικά τον ελληνικό τουρισμό, τουλάχιστον για φέτος
![Μετακόμιση: Ποια είναι τα κίνητρα και τα κριτήρια των Ελλήνων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_metakomisi-600x352.png)
Γιατί μετακομίζουν οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι – Οι νέες τάσεις [γραφήματα]
Τι δείχνει πανευρωπαϊκή έρευνα «European Housing Trend Report 2024» που πραγματοποίησε το κτηματομεσιτικό δίκτυο RE/MAX Europe για την μετακόμιση σε Ελλάδα και Ευρώπη

Υπέρβαση 1,83 δισ. στα φορολογικά έσοδα το πρώτο τρίμηνο
Προϋπολογισμός: Εν μέρει οφείλεται στην καλύτερη απόδοσης στην είσπραξη των φόρων του τρέχοντος έτους (Φ.Π.Α, ΕΦΚ) κάτι που οφείλεται στην εκτεταμένη ακρίβειας