Για την Avokado και την καινοτομία που φέρνει η συγκεκριμένη startup στον χώρο της ενέργειας συζήτησε ο Βασίλης Νικολόπουλος, Chief Technology Officer και εκ των συνιδρυτών της Avokado, με τον Δ. Φιλιππίδη και την Αθ. Ακρίβου στο πλαίσιο της Beyond 2024 που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη.
Καταρχήν, σε ερώτημα για το όνομα της εταιρείας και την επιλογή του, ο κ. Νικολόπουλος είπε ότι θέλαμε να βρούμε «κάτι που να μένει». «Μέχρι τώρα το input για το όνομα από τους συνεργάτες μας είναι θετικό», κατέληξε.
Ο ΟΤ live στην έκθεση Beyond 2024 – Παρακολουθήστε όλες τις εξελίξεις
Η ιδέα της Avokado γεννήθηκε το 2021 όταν δύο συνάδελφοι ξεκίνησαν να συζητούν σχετικά με το πώς η τεχνολογία μπορεί να συνεισφέρει στον κλάδο της ενέργειας. Τελικά το εγχείρημα κατέληξε σε μία νεοφυή επιχείρηση που έρχεται να καλύψει το κενό που υπάρχει παγκοσμίως στην υιοθέτηση νέων τεχνολογικών λύσεων και ιδιαίτερα της τεχνητής νοημοσύνης.
Η σχέση με την MYTILINEOS άρρηκτη, καθώς η εταιρεία έγινε ο επιχειρηματικός άγγελος (angel investor) της Avokado. Επιπλέον, η Avokado εξελίσσεται μέσα από έναν πυρήνα στελεχών της MYTILINEOS, ο οποίος προσφέρει την απαραίτητη τεχνογνωσία και εμπειρία. Η εταιρεία αποφασίστηκε να αποκτήσει τη δική της υπόσταση και να αποτελέσει ουσιαστικά ένα spin-off της MYTILINEOS ως startup, προκειμένου να λειτουργήσει με μια φρέσκια αντίληψη πέρα από τα συνηθισμένα.
Αναφερόμενος στην σχέση με την MYTILINEOS ο κ. Νικολόπουλος είπε χαρακτηριστικά ότι η «καινοτομία χρειάζεται ταχύτητα» για να συμπληρώσει ότι «ήταν μια στρατηγική κίνηση της MYTILINEOS που ελπίζουμε να εξελιχθεί και σε success story». «Από τον Όμιλο παίρνουμε τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για να αναπτυχθούμε», κατέληξε.
Περιγράφοντας το τελικό προϊόν της Avokado ο CTO της εταιρείας είπε ότι «τα προϊόντα μας έχουν στο επίκεντρο μια κεντρική πλατφόρμα που απεικονίζει όλα τα ενεργειακά assets του χρήστη». Όπως είπε «όλα συνυπάρχουν σε ένα σπίτι, εμείς με τη βοήθεια μαθηματικών και ΑΙ οργανώνουμε και συγχρονίζουμε τα διαφορετικά assets ενέργειας του νοικοκυριού».
Ο πελάτης πλέον γίνεται «prosumer»
Σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης είπε ότι πλέον «ο πελάτης πλέον γίνεται «prosumer» από το producer και το consumer», δηλαδή είναι συγχρόνως και παραγωγός και καταναλωτής. «Ο καταναλωτής πλέον γίνεται συνεργάτης του παρόχου», είπε χαρακτηριστικά, για να συμπληρώσει ότι πλέον πάροχος και καταναλωτής έχουν κοινό περιθώριο κέρδους.
Το πρώτο κύμα πελατών της Avokado προέρχεται καταρχήν από πελάτες της Protergia για τους οποίους ο κ. Νικολόπουλος είπε ότι «εκεί λύνουμε το πρόβλημα της κατανόησης της κατανάλωσης ενέργειας» παρέχοντας «πληροφορία εύκολα και γρήγορα».
Επέκταση σε αγορές του εξωτερικού
Επόμενο βήμα για την Avokado είναι η επέκταση στο εξωτερικό, κάτι που θα γίνει σε μία ή δύο ευρωπαϊκές χώρες έως το 2025. Όπως είπε ο κ. Νικολόπουλος «η μία από αυτές τις χώρες θα είναι η Βρετανία» την οποία χαρακτήρισε μια αγορά στην οποία υπάρχουν «προοπτικές εφαρμογής καινοτόμων ιδεών».
Άπαντες θα έχουμε ψηφιακούς βοηθούς
Σε ερώτηση για το αν θα μπορούσε να κάνει μια πρόβλεψη για το πώς θα είναι η αγορά έως το 203ο, είπε ότι «μέχρι το 2030 άπαντες θα έχουμε ψηφιακούς βοηθούς στα κινητά μας», ενώ προανήγγειλε ότι τον Ιούνιο θα υπάρξουν ανακοινώσεις σχετικά με τον ενεργειακό βοηθό βασισμένο σε τεχνητή νοημοσύνη. «Ο τελικός καταναλωτής θα μπορεί να κατανοήσει ευκολότερα την βεντάλια των ενεργειακών υπηρεσιών που θα έχει στη διάθεσή του», κατέληξε ο κ. Νικολόπουλος.
Δίνοντας μια γενικότερη οπτική για το θέμα της τεχνητής νοημοσύνης είπε ότι «στόχος της AI είναι να βοηθήσει, να προτείνει λύσεις και στρατηγικές για να παίρνει ο άνθρωπος τις σωστές αποφάσεις» και όχι η AI να παίρνει τις αποφάσεις για λογαριασμό του ανθρώπου. Όπως είπε αυτό είναι κάτι που θα το δούμε εντός της επόμενης πενταετίας.
Σχετικά με την εξέλιξη της Avokado ο κ. Νικολόπουλος είπε ότι από τα 3 άτομα του αρχικού σχήματος , σήμερα απαρτίζεται από 12 άτομα, όλοι Έλληνες μηχανικοί. «Οι νέοι άνθρωποι θέλουν όραμα και κίνητρο», είπε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στις νέες τεχνολογίες και στην εκπαίδευση του κοινού, ο κ. Νικολόπουλος τόνισε ότι «ο καταναλωτής θέλει να εξοικονομήσει χρήματα, άρα χρειαζόμαστε χρόνο και εργαλεία να εκπαιδεύσουμε το κοινό, οι επιχειρήσεις είναι λίγο πιο μπροστά σε αυτό το θέμα». «Για τα νοικοκυριά χρειάζεται λίγος χρόνος εκπαίδευσης», κατέληξε.