Αναθεωρεί προς τα πάνω τις εκτιμήσεις του για την πορεία των οικονομικών μεγεθών του 2024 η Διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, όπως είπε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Παράσχης μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων.
ΔΑΑ: Στόχος τώρα τα 33 εκατ. επιβάτες
Η διοίκηση του ΔΑΑ είχε δεσμευθεί ότι θα επανεξέταζε τους στόχους για το 2024 με το τέλος του πρώτου τριμήνου που θα έχει μια καλύτερη εικόνα για την πορεία της επιβατικής κίνησης το 2024. Σύμφωνα με τα δεδομένα του πρώτου τριμήνου του 2024 που δείχνουν αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 16,5% καθώς οι διακινούμενοι επιβάτες αυξήθηκαν στους 5.215.482 έναντι 4.476.111 το αντίστοιχο διάστημα του 2023, ο κ. Παράσχης ανέφερε ότι η αεροπορική κίνηση θα κινηθεί πέριξ των 30 εκατ. επιβατών, από 28,17 εκατ. το 2023.
Υπενθυμίζεται ότι στο ενημερωτικό δελτίο ο ΔΑΑ εκτιμούσε την επιβατική κίνηση για το 2024 στα 28,3 εκατ. επιβάτες.
Βέβαια με την θετική πορεία των διακινούμενων επιβατών το αεροδρόμιο θα έχει και αυξημένα έξοδα. Ωστόσο σύμφωνα με την διοίκηση ο στόχος είναι το περιθώριο των αναπροσαρμοσμένων EBITDA να παραμείνει πάνω από το 60%.
Να σημειωθεί ότι στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων στους αναλυτές η διοίκηση του ΔΑΑ είχε αναφέρει ότι αναμένονται αυξημένες απαιτήσεις σε πόρους για την εξυπηρέτηση των υψηλών επιπέδων επιβατικής κίνησης προκειμένου να παρέχει το καλύτερο δυνατό επίπεδο υπηρεσιών. Οι αυξημένοι πόροι, σε συνδυασμό με τις πληθωριστικές πιέσεις, αναμένεται να φέρουν το κόστος λειτουργίας ανά επιβάτη (εξαιρουμένου του μεταβλητού τμήματος της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων) στα επίπεδα του 2022. Παρά ταύτα, η Εταιρεία θα διατηρήσει τη λειτουργική αποτελεσματικότητα, την ανταγωνιστικότητα του κόστους και τις υπηρεσίες με την καλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής.
Υψηλά περιθώρια EBITDA, σταθερές χρεώσεις
Ως εκ τούτου, θα διατηρηθούν υψηλά περιθώρια EBITDA, οριακά χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2023 λόγω των αυξημένων λειτουργικών εξόδων. Όσον αφορά στα μερίσματα, το 2024 η διοίκηση στοχεύει να διανείμει στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα εναπομείναντα διαθέσιμα προς διανομή καθαρά κέρδη του 2023. Αυτά είναι επιπλέον των €130 εκατ. των 71 ενδιάμεσων μερισμάτων του 2023 που διανεμήθηκαν στους μετόχους της Εταιρείας προ της Αρχικής Δημόσιας Προσφοράς (IPO).
Επίσης όπως τονίσθηκε στη χθεσινή συνέλευση οι χρεώσεις παραμένουν σταθερές, καθώς και να μειωθεί το τέλος τον προσεχή Νοέμβριο θα υποκατασταθεί με αντίστοιχες χρεώσεις προς αεροπορικές και επιβάτες.
Επίσης τονίσθηκε η σημαντική ευρωστία από τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας και το ότι η εταιρεία διακρίνεται για τα υψηλά μερίσματα της.
Επενδύσεις
Αναφερόμενος στα επενδυτικά σχέδια του ΔΑΑ ο κ. Παράσχης τόνισε ότι η υλοποίηση του 33MAP, της πρώτης φάσης του Χωροταξικού Σχεδίου που έχει ενεργοποιηθεί με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, αποτελεί βασική προτεραιότητα για την εταιρεία.
Στην κατεύθυνση αυτή, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας έχει ήδη εγκρίνει το σχετικό master plan και αυτή την περίοδο η διοίκηση της εταιρείας βρίσκεται στη διαδικασία της επιλογής των μελετητών που θα αναλάβουν τα αρχιτεκτονικά σχέδια.
Στο ίδιο πλαίσιο, αυτή την περίοδο βρίσκεται στα σκαριά το πλάνο για τη χρηματοδότηση του επενδυτικού σχεδίου, για την οποία η διοίκηση του ΔΑΑ εκτιμά ότι θα προέλθει από τράπεζες με ανταγωνιστικούς όρους. Όπως επισημάνθηκε, μάλιστα, ήδη πραγματοποιούνται επαφές με εγχώρια και ξένα πιστωτικά ιδρύματα προς αυτή την κατεύθυνση.
Latest News
Τα τρία νέα χαρτοφυλάκια αντιπροέδρων και οι αλλαγές στην οργανωτική δομή της ΕΣΕΕ
Οι νέοι αντιπρόεδροι και διευθυντές που ανακοίνωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης
Νέα CCO στον Όμιλο Interamerican η Linda Nieuwenhuizen
Η Linda Nieuwenhuizen αναλαμβάνει τη στρατηγική ηγεσία όλων των εμπορικών δραστηριοτήτων της Interamerican
Στα 15,5 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο της ΔΕΗ η Goldman Sachs, σύσταση buy
Κατά την Goldman Sachs η ΔΕΗ έχει θέσει τις βάσεις για πολλαπλή επέκταση
Στην… τάξη του 2025 η Metlen – Ποιοι θα είναι οι «rookies» των IPOs του Λονδίνου φέτος
Οι Financial Times συγκέντρωσαν τις εταιρείες που θα μπορούσαν να εισαχθούν στο Λονδίνο φέτος και τις παρουσίασε ανά κλάδο
Η Optima bank δημιουργεί νέα θυγατρική στο leasing - Τι δηλώνει ο CEO
Θα αποτελεί 100% θυγατρική εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης της Optima bank - Στόχος να γίνει η πρώτη επιλογή στον τομέα της χρηματοδοτικής μίσθωσης
Ποιοί είναι οι Άραβες της Aqua Bridge που εξαγόρασαν την Avramar
Ο CEO του αραβικού ομίλου Aqua Bridge επιβεβαιώνει επίσημα την εξαγορά της Avramar - Το «κούρεμα» των δανείων και τα φρέσκα κεφάλαια
Νέα σπίτια στο Ελληνικό προς πώληση – Τι μπαίνει στο ταμείο της Lamda Development
Η Lamda λάνσαρε το Sunset Groves με 99 κατοικίες – Πως εξελίσσονται οι πωλήσεις και τα έργα κατασκευής των σπιτιών
Γιατί χτυπά συναγερμός στις πολυεθνικές – Οι 3 μεγάλες προκλήσεις
Εναλλακτικά σενάρια επεξεργάζονται οι πολυεθνικές στην Ελλάδα – Η πίεση από τα κεντρικά, τα πρόστιμα και ο άγνωστος Χ στις τιμές
Τι ψάχνει ο «Μασούτης» στον Κρητικό – Πώς στήνει τα πιόνια στη σκακιέρα των σούπερ μάρκετ
Η ανοδική πορεία της Μασούτης – Το παρελθόν με την ΑΒ Βασιλόπουλος, το φλερτ με την Κρητικός και η ένταξη στο κλαμπ των ισχυρών
LC Waikiki, Penti, Madame Coco - Τι ταμείο κάνουν οι Τούρκοι στην Ελλάδα
Από την LC Waikiki στην Madame Coco - Ποιο είναι το οικονομικό αποτύπωμα των Τούρκων λιανέμπορων στην ελληνική αγορά - Οι 7 τούρκικες αλυσίδες που ήρθαν, είδαν και δεν… νίκησαν