![Κρουαζιέρα: Έβαλε… πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/krouaziera-scaled.jpg)
Τον αέρα στα πανιά τους είχαν τα κρουαζιερόπλοια σε ολόκληρο τον κόσμο το 2023. «Αφήσαμε πίσω μας το φαινόμενο Covid», διακήρυξε με εμφανή ικανοποίηση σε συνέντευξη τύπου η Μαρί-Καρολίν Λοράν, αρμόδια για την Ευρώπη γενική διευθύντρια της Διεθνούς Ένωσης Γραμμών Κρουαζιέρας (CLIA). Η Ένωση ανακοίνωσε ότι την χρονιά που πέρασε η επιβατική κίνηση των κρουαζιερόπλοιων εκτινάχθηκε σε επίπεδα 7% υψηλότερα από εκείνα του 2019, της τελευταίας χρονιάς δηλαδή προτού ξεσπάσει η παγκόσμια υγειονομική κρίση.
Για την χρονιά που διανύουμε η CLIA έχει βάλει ως στόχο να μεταφέρει με τα πλοία της 35,7 εκατ. ταξιδιώτες. Και προετοιμάζεται έως το 2027 να «πιάσει» τον κομβικό αριθμό των 40 εκατομμυρίων.
Κρουαζιέρα: Νέο ρεκόρ το 2024 – Στην Ελλάδα πάνω από 130 κρουαζιερόπλοια
Ειδικότερα οι πελάτες των κρουαζιερόπλοιων στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν κατά 17,5% πέρυσι συγκριτικά με το 2022 και έφτασαν τα 18 εκατομμύρια, ενώ οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες αυξήθηκαν κατά 6,5% και έφθασαν τα 8,2 εκατομμύρια. Ο αριθμός των πελατών του κλάδου θαλάσσιας περιήγησης στην Ασία εκτινάχθηκε υψηλότερα κατά το εντυπωσιακό ποσοστό 37,7% και έφθασε τα 2,3 εκατομμύρια επιβάτες – είναι προφανές ότι εκεί οι προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου είναι τεράστιες.
Αξίζει εδώ να αναφερθεί ότι, όπως είχε δηλώσει προ δύο εβδομάδων στα «ΝΕΑ» η διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA Μαρία Δεληγιάννη, το 2023 ήταν για την Ελλάδα μια χρονιά-ρεκόρ με 9,41% αύξηση στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων (έφθασαν τις 5.230) και… 51,26% αύξηση του αριθμού των επιβατών (εκτινάχθηκαν στα 7.003.150 εκατ.) συγκριτικά με το 2022.
Οικογενειακή υπόθεση
Η Μαρί-Καρολίν Λοράν αποδίδει την επιτυχία των κρουαζιέρων στη «μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων» που προσφέρει ο κλάδος συγκριτικά με το παρελθόν, με την ανάπτυξη κρουαζιέρων πολυτελείας και κρουαζιέρων περιπέτειας. Η ανάπτυξη του κλάδου αποδίδεται επίσης σε «μια σειρά πλοίων διαφορετικών μεγεθών» (πολύ μεγαλύτερων δηλαδή) που ναυπήγησαν και δρομολόγησαν οι εταιρείες.
Η γαλλίδα διευθύντρια επισήμανε τέλος και το γεγονός ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας κατάφερε να προσφέρει σε προσιτές τιμές «πακέτα» διακοπών και περιήγησης που αφορούν ολόκληρη την οικογένεια. Έτσι ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατών έχει πέσει πλέον στα 47 έτη και το 27% εξ αυτών έκανε την πρώτη του κρουαζιέρα το 2023. «Το οικογενειακό κοινό αυξάνεται και το 28% των επιβατών αναχώρησε με εκπροσώπους τουλάχιστον τριών γενεών», δήλωσε χαρακτηριστικά η Λοράν.
Η κρουαζιέρα έπαψε δηλαδή να αποτελεί απόλαυση των ευκατάστατων συνταξιούχων και σχεδόν τρεις στους δέκα επιβάτες ταξιδεύουν με μέλη της οικογένειάς τους που καλύπτουν ηλικιακά τρεις γενιές: παππούδες, παιδιά και εγγόνια.
Επενδύσεις 47 δισ. ευρώ στην Ευρώπη
Η ανάπτυξη στον κλάδο μοιάζει ασυγκράτητη, παρά τους περιορισμούς στις αφίξεις που θέτουν κάποιοι δημοφιλείς προορισμοί που κυριολεκτικά «βουλιάζουν» από τους επισκέπτες όλο και πιο γιγαντιαίων σκαφών.
«Η αύξηση του αριθμού των επιβατών συνοδεύεται από την αύξηση του αριθμού των πλοίων, καθώς 63 νέα σκάφη έχουν ήδη παραγγελθεί για την επόμενη πενταετία και θα ενταχθούν στο στόλο των 350 που ήδη υπάρχουν», όπως σημειώνει η υπεύθυνη της CLIA για την ευρωπαϊκή ήπειρο. Τα επόμενα πέντε χρόνια η ναυπήγηση νέων σκαφών στην Ευρώπη αντιπροσωπεύει επενδύσεις 47 δισ. ευρώ.
«Περίπου το 34% των πλοίων έχει λιγότερες από 1.000 κλίνες. Τα μεγάλα πλοία με περισσότερες από 4.000 κλίνες αντιπροσωπεύουν το 12% του στόλου σήμερα, ένα ποσοστό που το 2028 αναμένεται να αυξηθεί στο 15%. Σχεδόν το ήμισυ του στόλου, το 46% για την ακρίβεια, είναι εξοπλισμένο για ακτοπλοϊκή σύνδεση και το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί στο 72% έως το 2028», διευκρίνισε η Μαρί-Καρολίν Λοράν.
Το φάσμα του υπερτουρισμού
«Μπροστά σε αυτό το ανανεωμένο ενδιαφέρον του επιβατικού κοινού για κρουαζιέρες, το ζήτημα του μαζικού τουρισμού τίθεται συχνά στους προορισμούς των σκαφών», μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP).
«Βρισκόμαστε σε συνεννόηση με τα λιμάνια και τις τοπικές αρχές και προσαρμόζουμε τα προγράμματα περιηγήσεών μας ανάλογα με τους τουριστικούς τους σχεδιασμούς», διαβεβαιώνει η Λοράν φέρνοντας ως παράδειγμα τις ταξιδιωτικές ποσοστώσεις που ισχύουν ήδη στο Ντουμπρόβνικ της Κροατίας, στο Μπέργκεν της Νορβηγίας, αλλά και στη Σαντορίνη.
Σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις του ευρωπαϊκού σκέλους της CLIA με τα λιμάνια και τις τοπικές αρχές της Βαρκελώνης και της Λισαβόνας για την επιβολή και εκεί ποσοστώσεων στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Αύξηση παγκόσμιων πωλήσεων στα ναυτιλιακά καύσιμα το 2024 λόγω εκτροπής από Αφρική](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/container-ship-6631117_1280-1-600x400.jpg)
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα εκτίναξε τις πωλήσεις καυσίμων πλοίων το 2024
Οι εκτροπές των διαδρομών έξω από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών
![Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-1-600x315.jpg)
Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα
![Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-600x364.jpg)
Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση