Το νέο σχέδιο του Ιλον Μασκ να χρησιμοποιήσει τις τρέχουσες σειρές προϊόντων της ως βάση για νέα προσιτά οχήματα – αντί να δημιουργήσει εξαρχής νέα μοντέλα – ακολουθεί τη «συνταγή» των παλιών αντιπάλων της Tesla στο Ντιτρόιτ, όπως εκτιμούν ορισμένοι επενδυτές και αναλυτές της Tesla.

Η στροφή προς τη σταδιακή βελτίωση, αντικατοπτρίζοντας μια κοινή στρατηγική των Ford και General Motors, υποδηλώνει ότι το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει υποσχεθεί να διαταράξει ο Μασκ μπορεί να φαίνεται πιο πολύ σαν επιστροφή στο… παρελθόν.

Tesla: Φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της

Η νέα στρατηγική του Μασκ ακολούθησε ένα αποκλειστικό ρεπορτάζ του Reuters ότι η Tesla είχε εγκαταλείψει τα σχέδια για την κυκλοφορία ενός πολυαναμενόμενου, νέου μοντέλου που αναμένεται να κοστίζει στη λιανική αγορά 25.000 δολάρια, στα τέλη του 2025. Οι επενδυτές περίμεναν ότι το προσιτό αυτοκίνητο, που συχνά ονομάζεται Model 2, θα οδηγούσε την ανάπτυξη της εταιρείας σε αυτοκινητοβιομηχανία μαζικής αγοράς.

Αντίθετα, η Tesla ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα χρησιμοποιήσει μια τρέχουσα πλατφόρμα και γραμμές παραγωγής για να παράγει αυτό που αποκάλεσε «πιο προσιτά» μοντέλα μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους. Πάντως δεν έδωσε λεπτομέρειες ή τιμές.

Η ανακοίνωση πυροδότησε διψήφια άνοδο της μετοχής και απέσπασε εκτεταμένους επαίνους από τους επενδυτές. Ορισμένοι αναλυτές αναμένουν ότι η Tesla θα προσφέρει βασικές εκδόσεις των Model 3 και Y, οι οποίες επί του παρόντος ξεκινούν από περίπου 39.000 και 43.000 δολάρια αντίστοιχα.

«Είναι μια παραδοσιακή στρατηγική στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε ο Sandeep Rao, ανώτερος ερευνητής στη Leverage Shares, μια εταιρεία διαχείρισης επενδύσεων με περιουσιακά στοιχεία περίπου 500 εκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένης της Tesla και άλλων κατασκευαστών EV.

«Μπορείτε να πάτε να αγοράσετε ένα Volkswagen Golf Highline, που είναι μια βασική έκδοση, ή μπορείτε να αγοράσετε ένα GT, που είναι ακριβότερη έκδοση, καθώς πωλείται 25% πιο ακριβά».

«Αυτό πιθανότατα θα είναι ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα, αν το λανσάρουν», δήλωσε ο King Lip, επικεφαλής στρατηγικής στην BakerAvenue Wealth Management.

Η Tesla ανακοίνωσε ότι η αλλαγή θα επιτρέψει στην εταιρεία να λανσάρει άμεσα οχήματα χαμηλού κόστους, αλλά θα οδηγήσει σε μικρότερη μείωση κόστους από ό,τι αναμενόταν και σε μέτρια αύξηση του όγκου πωλήσεών της.

Από εταιρεία τεχνολογίας… αυτοκινητοβιοηχανία

Ορισμένοι αναλυτές αναμένουν ότι τα νέα μοντέλα θα φαίνονται οικεία.

«Βλέπουμε ότι είναι πιο πιθανό η Tesla να επιχειρήσει να λανσάρει απλούστερες εκδόσεις των Model 3 και Y ως μοντέλα χαμηλότερου κόστους, αλλά αυτό δεν είναι σαφές πόσο ρεαλιστικό είναι για την εταιρεία», δήλωσε ο αναλυτής της Bernstein, Toni Sacconaghi.

Τον Ιανουάριο, η Tesla είχε ανακοινώσει ότι πλησίαζε «το φυσικό όριο μείωσης του κόστους της υπάρχουσας σειράς οχημάτων μας».

Ο στόχος του Μασκ για ένα νέο αυτοκίνητο μέσα σε ένα χρόνο θεωρήθηκε στην καλύτερη περίπτωση ως αισιόδοξος από πολλούς επενδυτές και αναλυτές, δεδομένου ότι ο επικεφαλής της Τesla συχνά αποτυγχάνει να ανταποκριθεί στις προβλέψεις του σε χρονοδιαγράμματα: Το νέο Cybertruck κυκλοφόρησε τέσσερα χρόνια αφότου ο ίδιος το παρουσίασε το 2019 και η Tesla εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα με την αύξηση της παραγωγής.

Ενώ η στροφή της Tesla «μετριάζει ή επιβραδύνει την καινοτομία στην κατασκευή», εντούτοις θα της επιτρέψει να ανταποκριθεί ταχύτερα στην απειλή των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανών, δήλωσε ο K. Venkatesh Prasad, πρώην μηχανικός της Ford, ο οποίος είναι τώρα επικεφαλής καινοτομίας στο Κέντρο Έρευνας Αυτοκινήτου .

«Αν δεν είχες ταχύτητα, τότε χάνεις το παιχνίδι», είπε ο Πρασάντ.

Η αλλαγή στη στρατηγική αναγκάζει ορισμένους επενδυτές να επανεξετάσουν την κορυφαία στον κλάδο αποτίμηση της Tesla. Ο Don Nesbitt, ανώτερος διευθυντής χαρτοφυλακίου στη ZCM, είπε ότι ενώ υπάρχει η δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης, τελικά, αυτή τη στιγμή πρέπει να στραφούν στην κατασκευή μοντέλων χαμηλότερου κόστους.

Η Tesla συνήθιζε να θεωρείται ως μετοχή τεχνολογίας. «Τώρα μιλάτε πραγματικά για μια αυτοκινητοβιομηχανία και αυτό είναι», είπε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
ThreatScene Greece: Ανακοίνωση νέου εξειδικευμένου τμήματος για την ναυτιλία
Τεχνολογία |

«Ασπίδα» από τις κυβερνοεπιθέσεις και στη ναυτιλία στήνει η ThreatScene Greece

«Στην ThreatScene, η αποστολή μας δεν σταματά μόνο στη ναυτιλία. Δεσμευόμαστε να προστατεύουμε το σύνολο των επιχειρήσεων απέναντι στις κυβερνοαπειλές», είπε η διευθύνουσα σύμβουλος, Κατερίνα Τασιοπούλου

Τεχνητή Νοημοσύνη: Τα οφέλη, το υψηλό κόστος και οι κίνδυνοι κυβερνοασφάλειας
Tεχνητή νοημοσύνη |

Μιχάλης Μπλέτσας (MIT): Η AI μου έχει στερήσει τον ύπνο

Ο διοικητής της Αρχής Κυβερνοασφάλειας Μιχάλης Μπλέτσας προσδιόρισε ως ζητούμενο το «να αναπτύξουμε δεξιότητες που θα μας επιτρέψουν να δουλέψουμε με την τεχνητή νοημοσύνη και όχι για την τεχνητή νοημοσύνη»

Επιχειρήσεις: Αναγνωρίζουν την χρησιμότητα της AI αλλά δεν επενδύουν σε αυτή
Tεχνητή νοημοσύνη |

Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την χρησιμότητα της AI αλλά δεν επενδύουν σε αυτή

Τι έδειξε η έρευνα «Technology & Beyond: The impact of AI» που παρουσιάστηκε στο «Future Unfold» της Grant Thornton για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τη σχέση τους με την τεχνητή νοημοσύνη