Ο Ίλον Μασκ μας έχει συνηθίσει σε απρόβλεπτες και πολλές φορές αντιφατικές ανακοινώσεις σχετικά με τα σχέδια του, και αυτή την εβδομάδα έμεινε πιστός σε αυτά τα τερτίπια.

Αντιμετωπίζοντας μια από τις χειρότερες πτώσεις μετοχών στην 14χρονη ιστορία της Tesla, ο Έλον Μασκ δέχθηκε πίεση αυτή την εβδομάδα να δώσει ένα καθησυχαστικό μήνυμα στους επενδυτές σχετικά με την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων της και ένα πειστικό όραμα για ένα αυτοματοποιημένο μέλλον με τεχνητή νοημοσύνη.

Volvo: Λανσάρει φτηνό κινέζικο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στις ΗΠΑ και … ανησυχεί την Tesla

Αντίθετα, αυτό που πρόσφερε ο διευθύνων σύμβουλος – μαζί με ακόμη χειρότερα από τα αναμενόμενα κέρδη πρώτου τριμήνου και την πρώτη ταμειακή εκροή της εταιρείας από την αρχή της πανδημίας – ήταν ένας κλασικός  χρησμός α λα Μασκ.

Η Tesla θα «επιτάχυνε την κυκλοφορία νέων μοντέλων», είπε την Τρίτη, συμπεριλαμβανομένου ενός «προσιτού» αυτοκινήτου σε καλύτερη τιμή για να ανταγωνιστεί μια επικείμενη εισροή εξαιρετικά φθηνών Κινέζων αντιπάλων στην αγορά των ΗΠΑ.

Ένα βήμα μπρος

Ωστόσο, ο Μασκ ήταν εσκεμμένα ασαφής σχετικά με το αν μιλούσε για ένα νέο αποκαλούμενο “Μοντέλο 2”, που ανακοίνωσε τον Ιανουάριο με φημολογούμενη τιμή $25.000.

Ο Μασκ αρνήθηκε επίμονα να σχολιάσει αυτή την εβδομάδα αναφορές ότι το φιλόδοξο έργο Model 2 είχε καταργηθεί, ώστε η εταιρεία να μπορεί να επικεντρωθεί σε ένα αυτοοδηγούμενο «robotaxi».

Αντίθετα, στους επενδυτές κοινοποιήθηκε  ένα «Σχέδιο Β» για φθηνότερα αυτοκίνητα που θα κατασκευαστούν σε υπάρχουσες γραμμές παραγωγής και συστήματα για να βοηθήσουν στη μείωση του αυξανόμενου κόστους της Tesla καθώς μετατοπίζει επενδύσεις αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων στην τεχνητή νοημοσύνη και τις δεκάδες χιλιάδες τσιπ GPU που απαιτούνται για εκπαίδευση των μοντέλων. Ο Μασκ υποσχέθηκε μια ενημέρωση παράλληλα με την κυκλοφορία του robotaxi τον Αύγουστο.

«Ο Ίλον αντισταθμίζει τα στοιχήματά του», δήλωσε στους Financial Times ο Κρίστοφερ Τσάι, επικεφαλής επενδύσεων στην Tsai Capital, επενδυτή της Tesla. «Χρησιμοποιεί την ίδια γραμμή παραγωγής για ένα όχημα που κινείται με ανθρώπους και ένα ρομποταξί, με την ικανότητα να αλλάζει μεταξύ των δύο ανάλογα με τη ζήτηση της αγοράς εκείνη τη στιγμή».

Ενώ η τιμή της μετοχής ανέκαμψε 13% μετά την παρουσίαση, εξακολουθεί να είναι μειωμένη κατά 35% φέτος και διαπραγματεύεται λιγότερο από το ήμισυ της κορυφαίας αποτίμησής 1,2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων στα τέλη του 2021.

Οι μέτοχοι και οι αναλυτές ανησυχούν ολοένα και περισσότερο ότι η εταιρεία, η οποία είχε ήδη προειδοποιήσει φέτος ότι βρισκόταν «μεταξύ δύο φάσεων ανάπτυξης», θα ανταγωνιζόταν τις νέες κινεζικές μάρκες αλλά με ολοένα και πιο μπαγιάτικα μοντέλα.

Ένα βήμα πίσω

Το Model 2 «φαίνεται να έχει μεταμορφωθεί σε κάτι λιγότερο ριζοσπαστικό από ό,τι υποδεικνυόταν προηγουμένως, αλλά επιβεβαιώθηκε ότι έρχονται περισσότερα μοντέλα», έγραψε ο Μάικ Τίνταλ, αναλυτής της HSBC.

Η απόφαση να κινηθεί γρηγορότερα έρχεται καθώς οι Κινέζοι αντίπαλοι της Tesla πιέζουν περαιτέρω για οχήματα μαζικής αγοράς.

Ώρες μετά την κλήση του Μασκ με τους επενδυτές, η BYD, ο μεγαλύτερος αντίπαλος της Tesla, ανακοίνωσε ότι σχεδίαζε να φέρει το εξαιρετικά φθηνό Seagull EV στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο από το επόμενο έτος.

Το όχημα, το οποίο πωλείται για λιγότερο από 10.000 δολάρια στην Κίνα, έχει προκαλέσει σχεδόν πανικό στις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες υποστηρίζουν ότι απλά δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τέτοιες τιμές.

Κινέζοι οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές

Οι επενδυτές της Tesla παραμένουν ενήμεροι ότι οι κατασκευαστές στην Κίνα είναι πιθανό να είναι οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές, αντί για καθιερωμένες δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες,.

Το Model 2 – ή οποιαδήποτε έκδοση φθηνότερου αυτοκινήτου παίρνει τη θέση του στη σειρά – αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ των προβλέψεων των αναλυτών για τις μακροπρόθεσμες πωλήσεις της Tesla.

Εάν τα σχέδια είχαν εγκαταλειφθεί ή ακυρωθεί λόγω φιλοδοξίας, η Tesla – η οποία κάποτε στόχευε να φτάσει στο αθροισμένο μέγεθος της Toyota και της Volkswagen μέχρι το 2030 – θα παρέμενε προς το παρόν ένας πιο μέτριος κατασκευαστής από το αναμενόμενο.

Η Tesla έχει μειώσει τις τιμές αρκετές φορές για να αυξήσει τις πωλήσεις, αν και αυτό οδήγησε σε κατάρρευση της αξίας μεταπώλησης των αυτοκινήτων της.

Ο Tom Narayan, αναλυτής της RBC Capital Markets, είπε στους FT ότι η απόφαση να κυκλοφορήσει οχήματα νωρίτερα σήμαινε ότι «οι φόβοι για «καμία ανάπτυξη για χρόνια» έχουν σε μεγάλο βαθμό αποτραπεί».

Ο Λαρς Μοραβέι, επικεφαλής μηχανολογίας στην Tesla, είπε ότι πολλές από τις εξελίξεις για το μοντέλο «επόμενης γενιάς» ήταν «μεταφερόμενες» στα νέα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος μπαταρίας, της θέρμανσης και της μείωσης του αριθμού των εξαρτημάτων.

Ωστόσο, η ατέρμονη προσπάθεια για μείωση των τιμών είναι μόνο μέρος της στρατηγικής της Tesla.

Ο Μασκ παραμένει πεπεισμένος ότι το στοίχημα της εταιρείας στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης θα είναι ο βασικός διαφοροποιητής της στο μέλλον.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ