Το λειτουργικό σύστημα των συσκευών iPad της Apple έχει οριστεί ως «θεματοφύλακας» (gatekeeper) σύμφωνα με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν θεσπιστεί από τις αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ για τις ψηφιακές αγορές, λόγω της σημασίας του για τους επιχειρηματίες χρήστες, ανακοίνωσε τη Δευτέρα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με τον νόμο για τις ψηφιακές αγορές (Digital Markets Act) που τέθηκε σε ισχύ φέτος, 22 υπηρεσίες που ανήκουν στις Apple, Google (Alphabet), Microsoft, Amazon, Meta Platforms (και ο ιδιοκτήτης του TikTok, ByteDance, έχουν ήδη χαρακτηριστεί ως gatekeepers που ελέγχουν την πρόσβαση στις πλατφόρμες τους.
Η εργασία στις Big Tech δεν είναι πλέον τόσο… λαμπερή
Την απόφαση εφαρμογής των νέων κανονισμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ακολούθησε έρευνα που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους. Το λειτουργικό σύστημα iOS της Apple, το πρόγραμμα περιήγησής της Safari και το ίδιο το App Store της αμερικανικής εταιρείας χαρακτηρίστηκαν gatekeepers πέρυσι.
«Η έρευνά μας έδειξε ότι, παρά το γεγονός ότι δεν πληροί τα όρια, το iPadOS αποτελεί μια σημαντική πύλη στην οποία βασίζονται πολλές εταιρείες για να προσεγγίσουν τους πελάτες τους», δήλωσε η Επίτροπος για την αντιμονοπωλιακή πολιτική της ΕΕ, Μαργκρέτε Βεστάγκερ.
Σύμφωνα με την Κομισιόν οι αριθμοί των επαγγελματικών χρηστών της Apple ξεπέρασαν το ποσοτικό όριο κατά έντεκα φορές, ενώ οι αριθμοί τελικών χρηστών της ήταν κοντά στο όριο και προβλεπόταν ότι θα αυξηθούν στο εγγύς μέλλον. Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμπέρανε ότι τόσο οι επαγγελματίες όσο και οι τελικοί χρήστες είναι «κλειδωμένοι» στο iPadOS λόγω του μεγάλου οικοσυστήματος του.
Η Apple, η οποία έχει στη διάθεσή της έξι μήνες για να συμμορφωθεί με τον DMA, δήλωσε ότι θα «συνεχίσει να συνεργάζεται εποικοδομητικά με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να συμμορφωθεί με το DMA σε όλες τις καθορισμένες υπηρεσίες».
Τέλος, θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι παραβιάσεις του DMA μπορεί να κοστίσουν σε μια εταιρεία έως και 10% του παγκόσμιου ετήσιου κύκλου εργασιών της.
Το υπόβαθρο της απόφασης
Στόχος του DMA είναι να διασφαλίσει ανταγωνιστικές και δίκαιες αγορές στον ψηφιακό τομέα. Ρυθμίζει τους gatekeepers, οι οποίοι είναι μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες που παρέχουν μια σημαντική πύλη μεταξύ των χρηστών των επιχειρήσεων και των καταναλωτών, η θέση των οποίων μπορεί να τους παρέχει τη δύναμη να δημιουργήσουν ένα σημείο συμφόρησης στην ψηφιακή οικονομία.
Για τη σημερινή απόφαση, η Επιτροπή είχε προθεσμία 12 μηνών για να ολοκληρώσει την έρευνα αγοράς βάσει ποιοτικών κριτηρίων, η οποία είναι η πρώτη και μέχρι στιγμής μοναδική του είδους της που ανοίγεται βάσει των κανόνων της DMA.
Η Alphabet, η Amazon, η Apple, η ByteDance, η Meta και η Microsoft, οι έξι φύλακες που ορίστηκαν από την Επιτροπή στις 5 Σεπτεμβρίου 2023, έπρεπε να συμμορφωθούν πλήρως με όλες τις υποχρεώσεις της DMA έως τις 7 Μαρτίου 2024. Η Επιτροπή αξιολογεί τις εκθέσεις συμμόρφωσης στις οποίες παρουσιάζονται τα μέτρα συμμόρφωσης των gatekeepers και συγκεντρώνει σχόλια από τα ενδιαφερόμενα μέρη, μεταξύ άλλων στο πλαίσιο εργαστηρίων.
Στις 25 Μαρτίου 2024, η Επιτροπή κίνησε έρευνες μη συμμόρφωσης σχετικά με τους κανόνες της Alphabet για την καθοδήγηση στο Google Play και την αυτοαναφορά στην αναζήτηση Google, τους κανόνες της Apple για την καθοδήγηση στο App Store και την οθόνη επιλογής για το Safari, και το μοντέλο «pay or consent» της Meta. Η Επιτροπή ανακοίνωσε πρόσθετα ερευνητικά βήματα για τη συλλογή στοιχείων και πληροφοριών σε σχέση με την αυτοπροστασία της Amazon και την εναλλακτική διανομή εφαρμογών και το νέο επιχειρηματικό μοντέλο της Apple.
Την 1η Μαρτίου 2024, η Επιτροπή έλαβε κοινοποιήσεις από τις Booking, ByteDance και X σχετικά με τις υπηρεσίες τους που ενδεχομένως πληρούν τα κατώτατα όρια DMA, γεγονός που θα μπορούσε να σημαίνει ότι θα πρέπει να υπόκεινται στους νέους κανόνες της ΕΕ για τις πλατφόρμες gatekeeper. Η Επιτροπή θα λάβει απόφαση σχετικά με τις εν λόγω κοινοποιήσεις εντός 45 εργάσιμων ημερών, δηλαδή το αργότερο έως τις 13 Μαΐου 2024.
Latest News
Η Baidu έκανε την έκπληξη - Πτώση εσόδων αλλά μικρότερη από το αναμενόμενο
Η Baidu κατέγραψε αύξηση 12% των εσόδων της από μη διαδικτυακό μάρκετινγκ στα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια
Visa: 10 συμβουλές για να κάνετε τις αγορές σας με ασφάλεια
Όπως προκύπτει από την τελευταία έκθεση της Visa «Απειλές απάτης στις γιορτές 2024»’, οι απειλές κλιμακώνονται αυτή την περίοδο
Η Ινδονησία «στρίμωξε» την Apple - Πώς κέρδισε δεκαπλάσια επένδυση
Η Apple «πείστηκε» να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο αξεσουάρ και εξαρτημάτων στο Μπαντούνγκ της Δυτικής Ιάβας
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Πώς ο Τραμπ επιδιώκει να φέρει στα μέτρα του... Μασκ τον νόμο για αυτόνομα αυτοκίνητα
Η ομάδα Τραμπ επιδιώκει να κάνει πιο εύκολους τους κανόνες για την κατασκευή αυτόνομων αυτοκινήτων - Τυχαίο...;
Αυξημένες κατά 25% οι κυβερνοαπειλές στο λιανεμπόριο ενόψει της Black Friday
Οι απατεώνες συχνά παρουσιάζονται ως μεγάλα καταστήματα όπως η Amazon, η Walmart και το Etsy
«Θύμα» της επιτυχίας της η Nvidia - Τεράστια κέρδη αλλά κάτω από τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις
Οι μετοχές της Nvidia υποχώρησαν περίπου 5% σε διευρυμένες συναλλαγές μετά την ανακοίνωση όπως αναφέρει το Bloomberg
Τι αξίζει η Google χωρίς τον Chrome;
Στη «δίκη της δεκαετίας» οι Αμερικανοί δικαστές ζητούν από την Google να αποχωριστεί τον Chrome. Πόσο σημαντικός είναι ο browser για τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό;
Πού επεκτείνουν τη δράση τους Κινέζοι χάκερ - Ποιους διπλωμάτες παρακολουθεί το Ιράν
Τι δείχνει η τελευταία Έκθεση Δραστηριότητας APT της ESET για την κυβερνοασφάλεια και τη δράση επιλεγμένων ομάδων προηγμένων επίμονων απειλών (APT)
Αυξημένες κατά 21% οι παγκόσμιες δαπάνες για το cloud το 3ο τρίμηνο του 2024
Oι παγκόσμιες δαπάνες για υπηρεσίες cloud ανήλθαν το γ' τρίμηνο του 2024 στα 82 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένεες κατά 21%