Πρόκειται για μια από τις πιο δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις με πολυεθνικό αποτύπωμα. Και από τις πλέον μακροβιότερες, αφού η ιστορία της χρονολογείται από το 1897! Ωστόσο, είναι από τις λιγότερες γνωστές στο ευρύ κοινό εταιρείες παρότι φιγουράρει τόσο στο ελληνικό όσο και στο βιενέζικο χρηματιστήριο.
Για αυτό, ίσως «ευθύνεται» η δραστηριότητά της, αφού απευθύνεται σε εταιρείες (B2B) και όχι απευθείας σε καταναλωτές. Αλλά και το σχετικά χαμηλό προφίλ που έχουν επιλέξει να κρατούν οι ιδιοκτήτες της.
Austriacard Holdings: Υπερδιπλασιάστηκαν τα καθαρά κέρδη στο εξάμηνο
Ο λόγος για την AustriaCard, η οποία έχει παρουσία σε 17 χώρες, εμπορική δραστηριότητα σε 50 χώρες, και παραγωγικές μονάδες σε 8 χώρες. Τι ακριβώς κάνει; Η AustriaCard δραστηριοποιείται σε τρεις τομείς: 1. στην παραγωγή καρτών για τράπεζες (payment), 2. στις ψηφιακές λύσεις όπως το Digital On Boarding για την ταυτοποίηση ενός φυσικού προσώπου μέσα από το ψηφιακό κανάλι ή την ψηφιακή υπογραφή εγγράφων, συμβολαίων, αιτήσεων κ.α. και 3. και στις ψηφιακές μεταβλητές εκτυπώσεις για λογαριασμούς (εταιρειών ενέργειας, κινητής τηλεφωνίας κ.α).
Χθες κατάφερε μέσα σε λίγες ώρες να διαθέσει μέσω placement το 15% του μετοχικού της κεφαλαίου, συγκεντρώνοντας ισχυρή ζήτηση τόσο από Έλληνες και ξένους θεσμικούς όσο και από προβεβλημένα family offices. Η τιμή διάθεσης έκλεισε στα 6 ευρώ, με το συνολικό τίμημα να φτάνει τα 32,8 εκατ. ευρώ.
Η διαδικασία εντάσσεται στην προσπάθεια της εταιρείας να ενισχύσει τη διασπορά των μετοχών της -καθώς στον βασικό μέτοχο, Νίκο Λύκο άνηκε λίγο πάνω από το 77% της εταιρείας.
Η διάθεση των μετοχών σχεδιάζονταν μεθοδικά εδώ και πάνω από έναν χρόνο. Η εταιρεία ήταν σε επαφή με αρκετούς θεσμικούς επενδυτές και είχε πραγματοποιήσει σειρά παρουσιάσεων στην Ελλάδα και ακολούθως στην Αυστρία, διερευνώντας τις προθέσεις τους.
Από το τυπογραφείο…
Όλα ξεκίνησαν στα τέλη του 19ου αιώνα όταν η οικογένεια Λύκου αποφάσισε να ιδρύσει τυπογραφείο στην περιοχή του ιστορικού κέντρου της Αθήνας.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 τα ηνία της επιχείρησης ανέλαβε ο Νικόλαος Λύκος, ο οποίος λειτούργησε με διορατικότητα και αποφασιστικότητα να εφαρμόσει στην εταιρεία τις εξελίξεις στις γραφικές τέχνες και την αναδυόμενη τότε πληροφορική.
Πράγματι το 1982 υλοποιήθηκε η στρατηγική επανατοποθέτηση των εκτυπωτικών εργασιών προς την πληροφορική, γεγονός που οδήγησε στη δημιουργία της Inform Λύκος.
Δώδεκα χρόνια μετά η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών και εστίασε το ενδιαφέρον της σε νέες λύσεις και πρωτοποριακές εφαρμογές. Στα χρόνια που ακολούθησαν αναπτύσσεται διαρκώς, και μεταμορφώνεται σταδιακά σε μια ακμάζουσα ελληνική πολυεθνική, με παγκόσμια εμβέλεια και διεθνές επιχειρησιακό αποτύπωμα.
Το 2000 κάνει το πρώτο βήμα διεθνοποίησης, με την επέκταση στην αγορά της Ρουμανίας ενώ το 2007 εξαγοράζει την AustriaCard, της θυγατρικής της φερώνυμης αυστριακής κεντρικής τράπεζας που παρείχε λύσεις καρτών στις αυστριακές τράπεζες.
Το 2018 εγκαινιάστηκε ο Nautilus, ένας νέος τομέας στον κλάδο του Internet of Things και ένα χρόνο μετά η εταιρεία προχώρησε στη σύμπραξη με την TAG Systems παρέχοντας στον όμιλο τη δυνατότητα φυσικής παρουσίας στη Λατινική Αμερική. To 2020 προχώρησε και στη δημιουργία ενός νέου κέντρου προσωποποίησης καρτών στις Η.Π.Α.
… στο dual listing
Κομβική στιγμή στην ιστορική διαδρομή της αποτέλεσε η διασυνοριακή συγχώνευση και η μετονομασία της σε Austriacard Holdings το 2023. Για να ακολουθήσει στη συνέχεια η παράλληλα εισαγωγή (dual listing) στα χρηματιστήρια της Αθήνας και της Βιέννης. Την ίδια χρονιά προχώρησε στην αναδιοργάνωση των τομέων δραστηριότητας της, και οργανώθηκε κατά γεωγραφικές περιοχές τον περασμένο Δεκέμβριο ολοκλήρωσε την αναχρηματοδότησή της, προκειμένου να διευκολύνει την ταχύτερη επέκταση σε νέες αγορές.
Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει παραγωγικές εγκαταστάσεις ή και κέντρα προσωποποίησης, σε Ανδόρρα, Αυστρία, Πολωνία, Ελλάδα, Ρουμανία, Ισπανία, Τουρκία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ ενώ διαθέτει γραφεία πωλήσεων σε τέσσερεις ηπείρους, απασχολώντας περίπου 2.500 εργαζόμενους.
Πέρυσι, οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 351,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 13,2% έναντι του 2022 ενώ τα καθαρά κέρδη τριπλασιάστηκαν και έφθασαν σε 17 εκατ. ευρώ. Στόχος της διοίκησης είναι να δημιουργηθεί ένας όμιλος παγκόσμιας επιχειρηματικής εμβέλειας, μέσω οργανικής ανάπτυξης, αλλά και μέσω στοχευμένων μελλοντικών εξαγορών.
Latest News
Τα κοσμήματα που αγοράζουν οι Ελληνίδες - Αυξημένες οι πωλήσεις για Swarovski-Pandora
Η ελβετική Swarovski και η δανική Pandora μετρούν δεκαετίες παρουσίας στην αγορά και έχουν το δικό τους πιστό κοινό
Πού κλείδωσαν τις τιμές ρεύματος για τον Νοέμβριο, ΔΕΗ και πάροχοι
Τα πράσινα τιμολόγια ρεύματος για τους οικιακούς καταναλωτές κυμαίνονται τον Νοέμβριο από τα 0,116 μέχρι τα 0,1519 ευρώ ανά κιλοβατώρα
Σε διαβούλευση το project για ανάπτυξη του Κέντρου Επισκευής Πλοιαρίων στη Ρόδο
Το συνολικό ύψος της προτεινόμενης επένδυσης που ανακοινώθηκε από την Enterprise Greece προϋπολογίζεται σε 41,64 εκατ. ευρώ
Μήνυμα Μασούτη για τον κατώτατο: Να συνοδευτεί από μέτρα τόνωσης των επιχειρήσεων
Τι είπε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, Ιωάννης Μασούτης για το νέο σύστημα προσδιορισμού του κατώτατου μισθού
Μεγάλου - Πειραιώς: Πώς θα διατηρήσουμε την ετήσια κερδοφορία πάνω από 1 δισ. ευρώ
Ο Χρήστος Μεγάλου εμφανίστηκε αισιόδοξος για συνέχιση των θετικών επιδόσεων του ομίλου και μετά την αποκλιμάκωση των επιτοκίων από την ΕΚΤ
Goldman: Υψηλότερα των εκτιμήσεων τα αποτελέσματα της Πειραιώς [πίνακας]
Η τράπεζα Πειραιώς αναβάθμισε την καθοδήγηση για το έτος και τώρα αναμένει κέρδη ανά μετοχή (EPS) πάνω από τα 0,90 ευρώ
Η Metlen χορήγησε και υλοποίησε την ανακαίνιση του 7ου Λόχου της Σχολής Ευελπίδων
Η Metlen ανέλαβε το συνολικό κόστος και την υλοποίηση της ανακαίνισης του κτιρίου - Τι δήλωση Νίκος Δένδιας και Ευάγγελος Μυτιληναίος
ΔΕΗ: Για τρίτο συνεχόμενο μήνα μειώνει τις τιμές στο ρεύμα – Οι χρεώσεις για τον Νοέμβριο
Η ΔΕΗ ανακοίνωσε τις χρεώσεις για το πράσινο οικιακό τιμολόγιοα και το «Γ21» για τους επαγγελματίες
Η διοίκηση του ΣΕΒ αποχαιρετά τον Τίτο Κομνηνό
«Εκφράζουμε τα πιο ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένειά του», σημειώνει η ανακοίνωση του ΣΕΒ
Jefferies για Πειραιώς: Σταθερότητα στα αποτελέσματα - Νέα αναβάθμιση του guidance
Η Τράπεζα Πειραιώς παρουσίασε καθαρά κέρδη 318 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του έτους, τα οποία ήταν 4% -Τι συνέβη με τα επιτοκιακά έσοδα