Πρόκειται για μια από τις πιο δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις με πολυεθνικό αποτύπωμα. Και από τις πλέον μακροβιότερες, αφού η ιστορία της χρονολογείται από το 1897! Ωστόσο, είναι από τις λιγότερες γνωστές στο ευρύ κοινό εταιρείες παρότι φιγουράρει τόσο στο ελληνικό όσο και στο βιενέζικο χρηματιστήριο.
Για αυτό, ίσως «ευθύνεται» η δραστηριότητά της, αφού απευθύνεται σε εταιρείες (B2B) και όχι απευθείας σε καταναλωτές. Αλλά και το σχετικά χαμηλό προφίλ που έχουν επιλέξει να κρατούν οι ιδιοκτήτες της.
Austriacard Holdings: Υπερδιπλασιάστηκαν τα καθαρά κέρδη στο εξάμηνο
Ο λόγος για την AustriaCard, η οποία έχει παρουσία σε 17 χώρες, εμπορική δραστηριότητα σε 50 χώρες, και παραγωγικές μονάδες σε 8 χώρες. Τι ακριβώς κάνει; Η AustriaCard δραστηριοποιείται σε τρεις τομείς: 1. στην παραγωγή καρτών για τράπεζες (payment), 2. στις ψηφιακές λύσεις όπως το Digital On Boarding για την ταυτοποίηση ενός φυσικού προσώπου μέσα από το ψηφιακό κανάλι ή την ψηφιακή υπογραφή εγγράφων, συμβολαίων, αιτήσεων κ.α. και 3. και στις ψηφιακές μεταβλητές εκτυπώσεις για λογαριασμούς (εταιρειών ενέργειας, κινητής τηλεφωνίας κ.α).
Χθες κατάφερε μέσα σε λίγες ώρες να διαθέσει μέσω placement το 15% του μετοχικού της κεφαλαίου, συγκεντρώνοντας ισχυρή ζήτηση τόσο από Έλληνες και ξένους θεσμικούς όσο και από προβεβλημένα family offices. Η τιμή διάθεσης έκλεισε στα 6 ευρώ, με το συνολικό τίμημα να φτάνει τα 32,8 εκατ. ευρώ.
Η διαδικασία εντάσσεται στην προσπάθεια της εταιρείας να ενισχύσει τη διασπορά των μετοχών της -καθώς στον βασικό μέτοχο, Νίκο Λύκο άνηκε λίγο πάνω από το 77% της εταιρείας.
Η διάθεση των μετοχών σχεδιάζονταν μεθοδικά εδώ και πάνω από έναν χρόνο. Η εταιρεία ήταν σε επαφή με αρκετούς θεσμικούς επενδυτές και είχε πραγματοποιήσει σειρά παρουσιάσεων στην Ελλάδα και ακολούθως στην Αυστρία, διερευνώντας τις προθέσεις τους.
Από το τυπογραφείο…
Όλα ξεκίνησαν στα τέλη του 19ου αιώνα όταν η οικογένεια Λύκου αποφάσισε να ιδρύσει τυπογραφείο στην περιοχή του ιστορικού κέντρου της Αθήνας.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 τα ηνία της επιχείρησης ανέλαβε ο Νικόλαος Λύκος, ο οποίος λειτούργησε με διορατικότητα και αποφασιστικότητα να εφαρμόσει στην εταιρεία τις εξελίξεις στις γραφικές τέχνες και την αναδυόμενη τότε πληροφορική.
Πράγματι το 1982 υλοποιήθηκε η στρατηγική επανατοποθέτηση των εκτυπωτικών εργασιών προς την πληροφορική, γεγονός που οδήγησε στη δημιουργία της Inform Λύκος.
Δώδεκα χρόνια μετά η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών και εστίασε το ενδιαφέρον της σε νέες λύσεις και πρωτοποριακές εφαρμογές. Στα χρόνια που ακολούθησαν αναπτύσσεται διαρκώς, και μεταμορφώνεται σταδιακά σε μια ακμάζουσα ελληνική πολυεθνική, με παγκόσμια εμβέλεια και διεθνές επιχειρησιακό αποτύπωμα.
Το 2000 κάνει το πρώτο βήμα διεθνοποίησης, με την επέκταση στην αγορά της Ρουμανίας ενώ το 2007 εξαγοράζει την AustriaCard, της θυγατρικής της φερώνυμης αυστριακής κεντρικής τράπεζας που παρείχε λύσεις καρτών στις αυστριακές τράπεζες.
Το 2018 εγκαινιάστηκε ο Nautilus, ένας νέος τομέας στον κλάδο του Internet of Things και ένα χρόνο μετά η εταιρεία προχώρησε στη σύμπραξη με την TAG Systems παρέχοντας στον όμιλο τη δυνατότητα φυσικής παρουσίας στη Λατινική Αμερική. To 2020 προχώρησε και στη δημιουργία ενός νέου κέντρου προσωποποίησης καρτών στις Η.Π.Α.
… στο dual listing
Κομβική στιγμή στην ιστορική διαδρομή της αποτέλεσε η διασυνοριακή συγχώνευση και η μετονομασία της σε Austriacard Holdings το 2023. Για να ακολουθήσει στη συνέχεια η παράλληλα εισαγωγή (dual listing) στα χρηματιστήρια της Αθήνας και της Βιέννης. Την ίδια χρονιά προχώρησε στην αναδιοργάνωση των τομέων δραστηριότητας της, και οργανώθηκε κατά γεωγραφικές περιοχές τον περασμένο Δεκέμβριο ολοκλήρωσε την αναχρηματοδότησή της, προκειμένου να διευκολύνει την ταχύτερη επέκταση σε νέες αγορές.
Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει παραγωγικές εγκαταστάσεις ή και κέντρα προσωποποίησης, σε Ανδόρρα, Αυστρία, Πολωνία, Ελλάδα, Ρουμανία, Ισπανία, Τουρκία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ ενώ διαθέτει γραφεία πωλήσεων σε τέσσερεις ηπείρους, απασχολώντας περίπου 2.500 εργαζόμενους.
Πέρυσι, οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 351,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 13,2% έναντι του 2022 ενώ τα καθαρά κέρδη τριπλασιάστηκαν και έφθασαν σε 17 εκατ. ευρώ. Στόχος της διοίκησης είναι να δημιουργηθεί ένας όμιλος παγκόσμιας επιχειρηματικής εμβέλειας, μέσω οργανικής ανάπτυξης, αλλά και μέσω στοχευμένων μελλοντικών εξαγορών.
Latest News
Ασφάλεια Hellas Direct: Περισσότερη διαφάνεια με την υπηρεσία gov.gr
Η εταιρία δημιουργεί νέο πρότυπο στην ασφάλεια αυτοκινήτου
Allianz: Απορροφά το 50% των αυξήσεων στα ισόβια συμβόλαια υγείας
Η Allianz αναφέρει ότι περιορίζει τη μέση αύξηση για το 2025, μεσοσταθμικά στο 7% και είναι έτοιμη για διάλογο με τους φορείς
«Θετική εξέλιξη ο αρνητικός πληθωρισμός στα τρόφιμα» - Η ανακοίνωση του ΣΕΒΤ
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί το επιστέγασμα της σταθερά πτωτικής πορείας που διαμορφώθηκε σταδιακά μέσα στο 2024, σχολίασε ο ΣΕΒΤ
NN Hellas: Στο 7% η αναπροσαρμογή των ισόβιων προγραμμάτων υγείας
Η NN Hellas αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι θα καλύψει την επιβάρυνση που θα προκύψει από τον περιορισμό της αναπροσαρμογής
Προκαταρκτική παραγωγή χρυσού 520.293 ουγγιές το 2024 ανακοίνωσε η Eldorado Gold
Η συνολική παραγωγή ήταν σύμφωνη με την πρόβλεψη της Εταιρείας για ισχυρότερο δεύτερο εξάμηνο το 2024
Η επόμενη μέρα της Κάμπος Χίου – Τι σχεδιάζει η οικογένεια Σαράντη
Πού στοχεύει η οικογένεια Σαράντη με την εξαγορά της Κάμπος Χίου - Ποιοι είναι οι πρωταθλητές στους χυμούς ψυγείου – Μέχρι και 50% οι ανατιμήσεις
Το big bang της πανδημίας δεν είχε συνέχεια - Στο 3,1% το μερίδιο του e-grocery [Γραφήματα]
Oι πληθωριστικές πιέσεις υποχώρησαν και η αυξημένη ζήτηση αποτέλεσε τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου, εκτιμά η NielsenIQ
Καραμολέγκος για πυρκαγιά: Ξεκίνησε η καταγραφή των ζημιών - Το εργοστάσιο λειτουργεί κανονικά
Εξαρχής, δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα που να επηρεάζει την παραγωγική διαδικασία, επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Καραμολέγκος»
Μάχη για το «Σπίτι Μου 2» - Πώς οι τράπεζες δελεάζουν τους δανειολήπτες
Στο 1 δισ. ανέρχονται οι συνολικές χορηγήσεις από το τραπεζικό σύστημα για το Σπίτι Μου 2» - Πόσα χρήματα θα δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης
Πώς «έχασε» το φιλέτο των Χριστουγέννων o Mr Jumbo
Τι λέει για τα κέρδη και τον τζίρο της Jumbo ο Απόστολος Βακάκης – Ο λιγότερο εορταστικός Δεκέμβριος και νέες «καταστροφές»