Πρόκειται για μια από τις πιο δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις με πολυεθνικό αποτύπωμα. Και από τις πλέον μακροβιότερες, αφού η ιστορία της χρονολογείται από το 1897! Ωστόσο, είναι από τις λιγότερες γνωστές στο ευρύ κοινό εταιρείες παρότι φιγουράρει τόσο στο ελληνικό όσο και στο βιενέζικο χρηματιστήριο.
Για αυτό, ίσως «ευθύνεται» η δραστηριότητά της, αφού απευθύνεται σε εταιρείες (B2B) και όχι απευθείας σε καταναλωτές. Αλλά και το σχετικά χαμηλό προφίλ που έχουν επιλέξει να κρατούν οι ιδιοκτήτες της.
Austriacard Holdings: Υπερδιπλασιάστηκαν τα καθαρά κέρδη στο εξάμηνο
Ο λόγος για την AustriaCard, η οποία έχει παρουσία σε 17 χώρες, εμπορική δραστηριότητα σε 50 χώρες, και παραγωγικές μονάδες σε 8 χώρες. Τι ακριβώς κάνει; Η AustriaCard δραστηριοποιείται σε τρεις τομείς: 1. στην παραγωγή καρτών για τράπεζες (payment), 2. στις ψηφιακές λύσεις όπως το Digital On Boarding για την ταυτοποίηση ενός φυσικού προσώπου μέσα από το ψηφιακό κανάλι ή την ψηφιακή υπογραφή εγγράφων, συμβολαίων, αιτήσεων κ.α. και 3. και στις ψηφιακές μεταβλητές εκτυπώσεις για λογαριασμούς (εταιρειών ενέργειας, κινητής τηλεφωνίας κ.α).
Χθες κατάφερε μέσα σε λίγες ώρες να διαθέσει μέσω placement το 15% του μετοχικού της κεφαλαίου, συγκεντρώνοντας ισχυρή ζήτηση τόσο από Έλληνες και ξένους θεσμικούς όσο και από προβεβλημένα family offices. Η τιμή διάθεσης έκλεισε στα 6 ευρώ, με το συνολικό τίμημα να φτάνει τα 32,8 εκατ. ευρώ.
Η διαδικασία εντάσσεται στην προσπάθεια της εταιρείας να ενισχύσει τη διασπορά των μετοχών της -καθώς στον βασικό μέτοχο, Νίκο Λύκο άνηκε λίγο πάνω από το 77% της εταιρείας.
Η διάθεση των μετοχών σχεδιάζονταν μεθοδικά εδώ και πάνω από έναν χρόνο. Η εταιρεία ήταν σε επαφή με αρκετούς θεσμικούς επενδυτές και είχε πραγματοποιήσει σειρά παρουσιάσεων στην Ελλάδα και ακολούθως στην Αυστρία, διερευνώντας τις προθέσεις τους.
Από το τυπογραφείο…
Όλα ξεκίνησαν στα τέλη του 19ου αιώνα όταν η οικογένεια Λύκου αποφάσισε να ιδρύσει τυπογραφείο στην περιοχή του ιστορικού κέντρου της Αθήνας.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 τα ηνία της επιχείρησης ανέλαβε ο Νικόλαος Λύκος, ο οποίος λειτούργησε με διορατικότητα και αποφασιστικότητα να εφαρμόσει στην εταιρεία τις εξελίξεις στις γραφικές τέχνες και την αναδυόμενη τότε πληροφορική.
Πράγματι το 1982 υλοποιήθηκε η στρατηγική επανατοποθέτηση των εκτυπωτικών εργασιών προς την πληροφορική, γεγονός που οδήγησε στη δημιουργία της Inform Λύκος.
Δώδεκα χρόνια μετά η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών και εστίασε το ενδιαφέρον της σε νέες λύσεις και πρωτοποριακές εφαρμογές. Στα χρόνια που ακολούθησαν αναπτύσσεται διαρκώς, και μεταμορφώνεται σταδιακά σε μια ακμάζουσα ελληνική πολυεθνική, με παγκόσμια εμβέλεια και διεθνές επιχειρησιακό αποτύπωμα.
Το 2000 κάνει το πρώτο βήμα διεθνοποίησης, με την επέκταση στην αγορά της Ρουμανίας ενώ το 2007 εξαγοράζει την AustriaCard, της θυγατρικής της φερώνυμης αυστριακής κεντρικής τράπεζας που παρείχε λύσεις καρτών στις αυστριακές τράπεζες.
Το 2018 εγκαινιάστηκε ο Nautilus, ένας νέος τομέας στον κλάδο του Internet of Things και ένα χρόνο μετά η εταιρεία προχώρησε στη σύμπραξη με την TAG Systems παρέχοντας στον όμιλο τη δυνατότητα φυσικής παρουσίας στη Λατινική Αμερική. To 2020 προχώρησε και στη δημιουργία ενός νέου κέντρου προσωποποίησης καρτών στις Η.Π.Α.
… στο dual listing
Κομβική στιγμή στην ιστορική διαδρομή της αποτέλεσε η διασυνοριακή συγχώνευση και η μετονομασία της σε Austriacard Holdings το 2023. Για να ακολουθήσει στη συνέχεια η παράλληλα εισαγωγή (dual listing) στα χρηματιστήρια της Αθήνας και της Βιέννης. Την ίδια χρονιά προχώρησε στην αναδιοργάνωση των τομέων δραστηριότητας της, και οργανώθηκε κατά γεωγραφικές περιοχές τον περασμένο Δεκέμβριο ολοκλήρωσε την αναχρηματοδότησή της, προκειμένου να διευκολύνει την ταχύτερη επέκταση σε νέες αγορές.
Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει παραγωγικές εγκαταστάσεις ή και κέντρα προσωποποίησης, σε Ανδόρρα, Αυστρία, Πολωνία, Ελλάδα, Ρουμανία, Ισπανία, Τουρκία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ ενώ διαθέτει γραφεία πωλήσεων σε τέσσερεις ηπείρους, απασχολώντας περίπου 2.500 εργαζόμενους.
Πέρυσι, οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 351,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 13,2% έναντι του 2022 ενώ τα καθαρά κέρδη τριπλασιάστηκαν και έφθασαν σε 17 εκατ. ευρώ. Στόχος της διοίκησης είναι να δημιουργηθεί ένας όμιλος παγκόσμιας επιχειρηματικής εμβέλειας, μέσω οργανικής ανάπτυξης, αλλά και μέσω στοχευμένων μελλοντικών εξαγορών.
Latest News
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος