
Σε μια νέα φάση ολικού «πράσινου» λίφτινγκ μπαίνουν οι «Συγκοινωνίες Αθηνών», υπό την ομπρέλα των οποίων λειτουργεί η ΣΤΑΣΥ, η ΟΣΥ και ο όμιλος ΟΑΣΑ, που σε συνεργασία με τον μητρικό οργανισμό Υπερταμείο υλοποιούν για πρώτη φορά ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα πλήρους ανανέωσης και περιβαλλοντικής αναβάθμισης του στόλου μέσα στην επόμενη τριετία.
Το νέο αυτό στρατηγικό σχέδιο για την αναγέννηση των αστικών μεταφορών βασίζεται στο πώς μπορεί να αναπτυχθεί ένα δίκτυο για τις μεταβαλλόμενες ανάγκες του επιβατικού κοινού, που να είναι ολοκληρωμένο, βιώσιμο, τεχνολογικά εξελιγμένο και προσβάσιμο με 20ετή ορίζοντα.
ΟΑΣΑ: Πώς «κόβει εισιτήριο» για την ψηφιακή εποχή – Τα οφέλη των ανέπαφων συναλλαγών

«Όλη αυτή η προσπάθεια μετουσιώνεται στο ότι δεν αρκεί πλέον μόνο η μεταφορά των επιβατών, αλλά χρειάζεται μια συνολική ξεχωριστή εμπειρία», επισήμανε ο Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου στην εκδήλωση του Μουσείο Κυκλαδική Τέχνης, εστιάζοντας στο πώς εξελίσσεται η συνεργασία υπουργείου Υποδομών και Μεταφοτών με το Υπερταμείου και τους συγκοινωνιακούς φορείς.
«Φροντίζουμε για τη βελτίωση του επιπέδου των υπηρεσιών και την εισαγωγή νέων, την ανάπτυξη της ψηφιακής εμπειρίας, μαζί με το αίσθημα ασφάλειας επιβατών και την ενίσχυση της δέσμευσης του προσωπικού», σημείωσε.

Από αριστερά προς τα δεξιά, οι Γιώργος Σπηλιόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου, Στέφανος Αγιάσογλου, Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ και Θανάσης Κοτταράς, Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ
Η επόμενη ημέρα του στόλου
«Σήμερα κυκλοφορούν 1.200 παλαιά κατά βάση οχήματα και υπολογίζουμε το 2027 να υπάρχουν 1.300 νέα με νέες τεχνολογίες για το επιβατικό κοινό», τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ, Στέφανος Αγιάσογλου. «Οι απαιτήσεις είναι μεγάλες εάν σκεφτούμε πως πραγματοποιούνται περίπου 20.000 δρομολόγια λεωφορείων την ημέρα», συμπλήρωσε.
«Ήδη γίνονται τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια των 140 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, με τα πρώτα στοιχεία από τις δοκιμές να είναι απολύτως ικανοποιητικά. Κατά το τρέχον έτος και έως το τέλος του 2025, θα έχουν ενταχθεί 951 ολοκαίνουργια λεωφορεία (140 ηλεκτρικά λεωφορεία, 300 λεωφορεία CNG, 300 οχήματα με leasing και 211 λεωφορεία με ανάθεση έργου)».
«Ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος. Θέλουμε να αυξήσουμε την παρουσία στο χώρο και στο χρόνο – να καλύψουμε περιοχές περιαστικές και στο χρόνο να αυξήσουμε τη συχνότητα», πρόσθεσε ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΑΣΑ.
Παράλληλα, αναβαθμίζονται οι υποδομές και οι υπηρεσίες των μέσων σταθερής τροχιάς. Από τις παρεμβάσεις σε σταθμούς του Μετρό ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, τη φύλαξη εγκαταστάσεων με drones για την αποτροπή βανδαλισμών ακόμη και αποπειρών αυτοκτονίας, μέχρι το γιγάντιο έργο αναβάθμισης των 14 συρμών της Γραμμής 1, ο σχεδιασμός δεν σταματά. Περιλαμβάνει την ανάταξη παροπλισμένων συρμών στις 4 επισκευαστικές βάσεις (ήδη έχουν αναταχθεί 6 από τη Γραμμή 1 και 15 στις Γραμμές 2 και 3), αλλά και την αγορά νέων από την «Ελληνικό Μετρό».
Υδρογονοκίνηση και φωτοβολταϊκά
«Στρέφουμε το βλέμμα μας στα καύσιμα του μέλλοντος και την υδρογοκίνηση», τόνισε ο Στέφανος Αγιάσογλου. Στο πλαίσιο αυτό, εξάλλου, η ΟΣΥ συμμετέχει με το Υπερταμείο και με άλλες μεγάλες εταιρείες στο μεγάλο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Horizon Τριήρης, προκειμένου να αναπτύξει σταθμούς υδρογόνου για την υποστήριξη των νέων οχημάτων, σε μία από τις τρεις κοιλάδες υδρογόνου που έχει εγκρίνει η ΕΕ στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας.
«Άμεσος στόχος μας είναι η απόκτηση 3-4 λεωφορείων υδρογόνου, ώστε να εξετάσουμε την προοπτική της υδρογονοκίνησης και για το μέλλον με μεγαλύτερο αριθμό λεωφορείων. Παράλληλα μάλιστα καταφέραμε και έχουμε μια εγκεκριμένη πρόταση με την Avin για το πρώτο πρατήριο υδρογόνου στις εγκαταστάστεις μας στα Άνω Λιόσια».
Την ίδια στιγμή, υλοποιείται ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα εκμετάλλευσης ενέργειας από την επιβράδυνση των συρμών και τη μετατροπής της κινητικής σε ηλεκτρική ενέργεια, σύμφωνα με τον Θανάση Κοτταρά, διευθύνοντας σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ. «Εκτιμάμε ότι θα ανακτηθεί το 12,5% της συνολικής ετήσιας κατανάλωσης με την ολοκλήρωση του έργου ύψους 4 εκατ. μέσα στην επόμενη διετία. Από το 2025 και μετά θα αποδώσουν -μείωση ενεργειακού κόστους κατά 184 χιλιάδες ευρώ/ έτος- και οι παρεμβάσεις βελτίωσης ενεργειακής απόδοσης κτιρίων, όπως στα κεντρικά μας και στο αμαξοστάσιο Λιοσίων, ενώ σχεδιάζεται και επένδυση 3 εκατ. στο πλαίσιο του προγράμματος Ηλέκτρα».
Υποστηρίζοντας την άποψη πως «μια εταιρεία που καταναλώνει ρεύμα, κάποια στιγμή πρέπει να έρθει η ώρα να παράγει και το δικό της ρεύμα», προγραμματίζονται έργα προς την κατεύθυνση αυτή σε συγχρηματοδότηση με το Πράσινο Ταμείο και όπως επισημάνθηκε από τον Θανάση Κοτταρά, «αναμένουμε την επεξεργασία της αίτησής μας για φωτοβολταϊκά από τον ΔΕΔΔΗΕ στο αμαξοστάσιο Τραμ στο Ελληνικό, δίνοντας έμφαση στον ενεργειακό συμψηφισμό (net-metering), προκειμένου να καλύπτεται μέχρι και το 73% των ετήσιων αναγκών του αμαξοστασίου και να μειωθεί το ενεργειακό κόστος κατά 330 χιλιάδες ευρώ / έτος».


Latest News

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου