Σε μια νέα φάση ολικού «πράσινου» λίφτινγκ μπαίνουν οι «Συγκοινωνίες Αθηνών», υπό την ομπρέλα των οποίων λειτουργεί η ΣΤΑΣΥ, η ΟΣΥ και ο όμιλος ΟΑΣΑ, που σε συνεργασία με τον μητρικό οργανισμό Υπερταμείο υλοποιούν για πρώτη φορά ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα πλήρους ανανέωσης και περιβαλλοντικής αναβάθμισης του στόλου μέσα στην επόμενη τριετία.
Το νέο αυτό στρατηγικό σχέδιο για την αναγέννηση των αστικών μεταφορών βασίζεται στο πώς μπορεί να αναπτυχθεί ένα δίκτυο για τις μεταβαλλόμενες ανάγκες του επιβατικού κοινού, που να είναι ολοκληρωμένο, βιώσιμο, τεχνολογικά εξελιγμένο και προσβάσιμο με 20ετή ορίζοντα.
ΟΑΣΑ: Πώς «κόβει εισιτήριο» για την ψηφιακή εποχή – Τα οφέλη των ανέπαφων συναλλαγών
«Όλη αυτή η προσπάθεια μετουσιώνεται στο ότι δεν αρκεί πλέον μόνο η μεταφορά των επιβατών, αλλά χρειάζεται μια συνολική ξεχωριστή εμπειρία», επισήμανε ο Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου στην εκδήλωση του Μουσείο Κυκλαδική Τέχνης, εστιάζοντας στο πώς εξελίσσεται η συνεργασία υπουργείου Υποδομών και Μεταφοτών με το Υπερταμείου και τους συγκοινωνιακούς φορείς.
«Φροντίζουμε για τη βελτίωση του επιπέδου των υπηρεσιών και την εισαγωγή νέων, την ανάπτυξη της ψηφιακής εμπειρίας, μαζί με το αίσθημα ασφάλειας επιβατών και την ενίσχυση της δέσμευσης του προσωπικού», σημείωσε.
Η επόμενη ημέρα του στόλου
«Σήμερα κυκλοφορούν 1.200 παλαιά κατά βάση οχήματα και υπολογίζουμε το 2027 να υπάρχουν 1.300 νέα με νέες τεχνολογίες για το επιβατικό κοινό», τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ, Στέφανος Αγιάσογλου. «Οι απαιτήσεις είναι μεγάλες εάν σκεφτούμε πως πραγματοποιούνται περίπου 20.000 δρομολόγια λεωφορείων την ημέρα», συμπλήρωσε.
«Ήδη γίνονται τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια των 140 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, με τα πρώτα στοιχεία από τις δοκιμές να είναι απολύτως ικανοποιητικά. Κατά το τρέχον έτος και έως το τέλος του 2025, θα έχουν ενταχθεί 951 ολοκαίνουργια λεωφορεία (140 ηλεκτρικά λεωφορεία, 300 λεωφορεία CNG, 300 οχήματα με leasing και 211 λεωφορεία με ανάθεση έργου)».
«Ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος. Θέλουμε να αυξήσουμε την παρουσία στο χώρο και στο χρόνο – να καλύψουμε περιοχές περιαστικές και στο χρόνο να αυξήσουμε τη συχνότητα», πρόσθεσε ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΑΣΑ.
Παράλληλα, αναβαθμίζονται οι υποδομές και οι υπηρεσίες των μέσων σταθερής τροχιάς. Από τις παρεμβάσεις σε σταθμούς του Μετρό ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, τη φύλαξη εγκαταστάσεων με drones για την αποτροπή βανδαλισμών ακόμη και αποπειρών αυτοκτονίας, μέχρι το γιγάντιο έργο αναβάθμισης των 14 συρμών της Γραμμής 1, ο σχεδιασμός δεν σταματά. Περιλαμβάνει την ανάταξη παροπλισμένων συρμών στις 4 επισκευαστικές βάσεις (ήδη έχουν αναταχθεί 6 από τη Γραμμή 1 και 15 στις Γραμμές 2 και 3), αλλά και την αγορά νέων από την «Ελληνικό Μετρό».
Υδρογονοκίνηση και φωτοβολταϊκά
«Στρέφουμε το βλέμμα μας στα καύσιμα του μέλλοντος και την υδρογοκίνηση», τόνισε ο Στέφανος Αγιάσογλου. Στο πλαίσιο αυτό, εξάλλου, η ΟΣΥ συμμετέχει με το Υπερταμείο και με άλλες μεγάλες εταιρείες στο μεγάλο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Horizon Τριήρης, προκειμένου να αναπτύξει σταθμούς υδρογόνου για την υποστήριξη των νέων οχημάτων, σε μία από τις τρεις κοιλάδες υδρογόνου που έχει εγκρίνει η ΕΕ στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας.
«Άμεσος στόχος μας είναι η απόκτηση 3-4 λεωφορείων υδρογόνου, ώστε να εξετάσουμε την προοπτική της υδρογονοκίνησης και για το μέλλον με μεγαλύτερο αριθμό λεωφορείων. Παράλληλα μάλιστα καταφέραμε και έχουμε μια εγκεκριμένη πρόταση με την Avin για το πρώτο πρατήριο υδρογόνου στις εγκαταστάστεις μας στα Άνω Λιόσια».
Την ίδια στιγμή, υλοποιείται ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα εκμετάλλευσης ενέργειας από την επιβράδυνση των συρμών και τη μετατροπής της κινητικής σε ηλεκτρική ενέργεια, σύμφωνα με τον Θανάση Κοτταρά, διευθύνοντας σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ. «Εκτιμάμε ότι θα ανακτηθεί το 12,5% της συνολικής ετήσιας κατανάλωσης με την ολοκλήρωση του έργου ύψους 4 εκατ. μέσα στην επόμενη διετία. Από το 2025 και μετά θα αποδώσουν -μείωση ενεργειακού κόστους κατά 184 χιλιάδες ευρώ/ έτος- και οι παρεμβάσεις βελτίωσης ενεργειακής απόδοσης κτιρίων, όπως στα κεντρικά μας και στο αμαξοστάσιο Λιοσίων, ενώ σχεδιάζεται και επένδυση 3 εκατ. στο πλαίσιο του προγράμματος Ηλέκτρα».
Υποστηρίζοντας την άποψη πως «μια εταιρεία που καταναλώνει ρεύμα, κάποια στιγμή πρέπει να έρθει η ώρα να παράγει και το δικό της ρεύμα», προγραμματίζονται έργα προς την κατεύθυνση αυτή σε συγχρηματοδότηση με το Πράσινο Ταμείο και όπως επισημάνθηκε από τον Θανάση Κοτταρά, «αναμένουμε την επεξεργασία της αίτησής μας για φωτοβολταϊκά από τον ΔΕΔΔΗΕ στο αμαξοστάσιο Τραμ στο Ελληνικό, δίνοντας έμφαση στον ενεργειακό συμψηφισμό (net-metering), προκειμένου να καλύπτεται μέχρι και το 73% των ετήσιων αναγκών του αμαξοστασίου και να μειωθεί το ενεργειακό κόστος κατά 330 χιλιάδες ευρώ / έτος».
Latest News
Νέο δικαστικό «όχι» στον Μασκ για τα 56 δισ. που θα λάμβανε από την Tesla
Μια δικαστής του Ντέλαγουερ αποφάσισε ότι ο Ιλον Μασκ εξακολουθεί να μην δικαιούται να λάβει το παχυλό πακέτο αποζημίωσης
Μαύρος (ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ): Στο επόμενο διάστημα παραδίδουμε τα πρώτα μας έργα ΑΠΕ σε χώρες της ΝΑ Ευρώπης
Ο CEO της ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ παρομοίασε με τον ελέφαντα στο δωμάτιο, το πρόβλημα της χωρητικότητας των ηλεκτρικών δικτύων
H Τeslα πάτησε... γκάζι στην αξία της με τον πιο γρήγορο ρυθμό παγκοσμίως [πίνακας]
Η κεφαλαιοποίηση της Tesla αυξήθηκε κατά 38,1%, στα 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια - Ποιες εταιρείες αποτελούν την πρώτη 20άδα
Σκληρό παζάρι στη Βρετανία για φθηνά δάνεια και μικρότερα πρόστιμα στις βιομηχανίες για τα EV
Οι προκλήσεις της αγοράς στη Βρετανία καθιστούν το οικονομικό καθεστώς γύρω από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα «ανεφάρμοστο»
Το λόμπι των πετροχημικών «μπλοκάρει» τη διεθνή συμφωνία για τα πλαστικά
Ενώ η διεθνής σύνοδος του ΟΗΕ για τα πλαστικά οδεύει στο τέλος της, οι ισχυρές πετρελαιοπαραγωγοί χώρες μπλοκάρουν τη λήψη απόφασης
Δυνατότητα υποβολής νέων αιτήσεων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Επαναδιατέθηκαν 4 εκατ. ευρώ για νέες αιτήσεις φυσικών προσώπων για το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3
Παράταση στην παράταση… για το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο στον τουρισμό
Ο τουρισμός και οι επενδύσεις παραμένουν για όγδοη χρονιά χωρίς χωροταξικό αφού δόθηκε εξάμηνη παράταση για την ολοκλήρωση του
Bain: Απαραίτητη η κινητοποίηση των κυβερνήσεων για την άρση εμποδίων στη net zero μετάβαση
Όπως προκύπτει από τη νέα έκθεση της Bain & Company, το 91% των στελεχών θεωρεί τη μετάβαση σε μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα σημαντική επενδυτική ευκαιρία
Ανοίγει ο δρόμος για φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες και εμπορικά κτίρια
Προτείνεται συναίνεση μειωμένης πλειοψηφίας για φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες – Τι άλλες ρυθμίσεις προβλέπει το νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ
Πώς αντιμετωπίζεται η ατμοσφαιρική ρύπανση;
Η έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί να έχει πολύ σοβαρές επιπτώσεις για την υγεία μας. Ωστόσο η αντιμετώπισή της για πολλές κυβερνήσεις δεν αποτελεί προτεραιότητα