Άνθρωποι της «παλαιάς» Cosco παίρνουν και πάλι στα χέρια τους το πηδάλιο του ΟΛΠ, εκτιμούν όλοι όσοι παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς τις διοικητικές εξελίξεις εντός του ΟΛΠ.
Ο απερχόμενος πρόεδρος YU ZengGang προέρχονταν από την China Shipping (Group) Company, ενώ ο νέος πρόεδρος Lin Ji προέρχεται από την Cosco. Υπενθυμίζεται ότι η «σημερινή» Cosco είναι προϊόν συγχώνευσης στα τέλη του 2015 της China Ocean Shipping Company (COSCO) και της China Shipping Group Co.
ΟΛΠ: Απέκτησε δυο νέους γερανούς ικανότητας 40 τόνων
Από τότε καταγράφονταν και διεθνώς μια διελκυστίνδα μεταξύ στελεχών των δυο εταιρειών σε διάφορα επίπεδα που πολλές φορές αυτή γινόταν ορατή και στον Πειραιά.
Οι νέες προκλήσεις
Όπως εκτιμούν στην Ακτή Μιαούλη με την νέα διοίκηση που ανακοινώθηκε χθες τα στελέχη της «παλαιάς» Cosco παίρνουν και πάλι τα ηνία στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Η εξέλιξη αυτή δεν αποκλείεται να επιφέρει αλλαγές στο αμέσως κατώτερο επίπεδο στελεχών το επόμενο διάστημα.
Σε κάθε περίπτωση η νέα διοίκηση με πρόεδρο τον κ. LIN Ji και διευθύνοντα σύμβουλο τον SU Xudong έχει να αντιμετωπίσει μια σειρά προκλήσεων με σημαντικότερη την καθυστέρηση που καταγράφεται στην υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων του ΟΛΠ.
Σημειώνεται ότι σωρευτικά (από ενάρξεως υλοποίησης εκάστου έργου) έως την 31η Δεκεμβρίου 2023 ολοκληρώθηκαν επενδύσεις συμβατικού αντικειμένου ύψους 155,5 εκατ. ευρώ που αφορούν ολοκληρωμένα έργα ποσού 75,3 εκατ. ευρώ, έργα υπό εκτέλεση ποσού 70,5 εκατ. ευρώ καθώς και προκαταβολές ποσού 9,7 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη επενδυτική περίοδος για την πενταετία Αύγουστος 2016 – Αύγουστος 2021 είναι ύψους ποσού 293,8 εκατ. ευρώ και επεκτάθηκε μια πενταετία λόγω καθυστερήσεων και η δεύτερη επενδυτική περίοδος (Αύγουστος 2021–Αύγουστος 2026) ύψους ποσού 56 εκατ. ευρώ επεκτάθηκε επίσης κατά πέντε χρόνια.
Οι καθυστερήσεις
Οι διοικήσεις του ΟΛΠ υποστήριξαν και το δέχθηκε αυτό το ελληνικό δημόσιο μετά από διαπραγματεύσεις, ότι οι καθυστερήσεις στις επενδύσεις οφείλονταν σε λόγους για τους οποίους δεν ευθύνονταν ο ΟΛΠ. Πάντως ορισμένα έργα «βάζουν μάτι» με την καθυστέρηση. Ενδεικτικά η βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα μια επένδυση 8 εκατ. ευρώ έχει υλοποιηθεί μόλις κατά 171.615 ευρώ.
Επιπλέον των παραπάνω, η Εταιρεία έχει ολοκληρώσει και πρόσθετες οικειοθελείς επενδύσεις συντήρησης και επισκευής λιμενικών και κτιριακών εγκαταστάσεων ποσού μόλις 13,1 εκατ. ευρώ από ένα σύνολο 167 εκατ. ευρώ.
Η προβλήτα για την κρουαζιέρα
Επίσης μια μεγάλη πρόκληση είναι η ολοκλήρωση της επένδυσης για τον νέο επιβατηγό προβλήτα κρουαζιέρας για τον οποίο ακόμη υπάρχουν αντιδράσεις. Η συγκεκριμένη επένδυση, που βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της διοίκησης του ΟΛΠ όταν αναφέρεται στις επενδύσεις θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι χρηματοδοτείται κατά 90% από κοινοτικά κονδύλια.
Μάλιστα η εν λόγω επένδυση απετέλεσε αντικείμενο σχολιασμού από τους αναλυτές κατά την διάρκεια ενημέρωσης των, από την διοίκηση του Οργανισμού, για τα αποτελέσματα του 2023.
Την εν λόγω επένδυση επικαλέστηκε η διοίκηση του ΟΛΠ για να δικαιολογήσει την θέση ότι το μέρισμα δεν μπορεί να είναι υψηλότερο γιατί ο Οργανισμός υλοποιεί επενδύσεις.
Αμέσως όμως δέχθηκε τα «καρφιά» των αναλυτών ότι η συγκεκριμένη επένδυση χρηματοδοτείται κατά 90% από κοινοτικά κονδύλια άρα δεν μπορεί να στέκει ως «δικαιολογία» ψαλιδίσματος του μερίσματος.
Γενικότερα η σχέση αναλυτών και διοίκησης είναι ένα ακόμη θέμα που καλείται να διαχειριστεί η νέα διοίκηση.
Οι επενδύσεις καθυστερούν, οι Κινέζοι στήνουν συνεχώς εταιρείες που «αρπάζουν την μπουκιά από το στόμα» των τοπικών εταιρειών του Πειραιά που διαμαρτύρονται συνεχώς τα τελευταία χρόνια, ενώ ζητούμενο παραμένει η βελτίωση των σχέσεων με τους γειτονικούς δήμους και τους κατοίκους των γύρω περιοχών. Είναι και αυτές προκλήσεις που καλείται να διαχειριστεί η νέα διοίκηση.
Η ανακοίνωση της νέας διοίκησης
Σε σχετική ανακοίνωση του ο ΟΛΠ ανεφέρε για τις αλλαγές στη διοίκηση: H Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. (ΟΛΠ Α.Ε.) ανακοινώνει ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας αποφάσισε:
-Την αποδοχή της παραίτησης του Εκτελεστικού Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου κ. YU ZengGang και του Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Zhang Anming.
-Την εκλογή των κ. LIN Ji και SU Xudong ως μελών ΔΣ για το υπόλοιπο της θητείας του παρόντος Διοικητικού Συμβουλίου, δεδομένου ότι η νέα σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας πληροί τις προϋποθέσεις του Ν. 4706/2020 και καλύπτει την κατάλληλη και ορθή άσκηση των αρμοδιοτήτων του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας.
-Τον διορισμό του κ. LIN Ji ως Εκτελεστικού Μέλους, Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου.
-Τον διορισμό του κ. SU Xudong ως Εκτελεστικού Μέλους, Διευθύνοντος Συμβούλου.
-Την βάσει των ανωτέρω, ανασυγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας, από 29/04/2024, ως ακολούθως:
-κ. LIN Ji, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, Εκτελεστικό Μέλος.
-κ. ZHU Changyu, Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, Μη Εκτελεστικό Μέλος.
-κ. SU Xudong, Διευθύνων Σύμβουλος, Εκτελεστικό Μέλος.
-κα LI Jin, Επικεφαλής Οικονομικών Υπηρεσιών, Εκτελεστικό Μέλος.
-κ. KWONG Che Keung Gordon, Ανεξάρτητο, Μη Εκτελεστικό Μέλος.
-κα YU Tao, Μη Εκτελεστικό Μέλος.
-κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ Νικόλαος, Ανεξάρτητο, Μη Εκτελεστικό Μέλος.
-κ. ΠΟΛΙΤΗΣ Δημήτριος, Μη Εκτελεστικό Μέλος.
-κ. ΜΩΡΑΛΗΣ Ιωάννης, Ανεξάρτητο, Μη Εκτελεστικό Μέλος.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ