![Ζόραν Μπογκντάνοβιτς (Coca Cola HBC): H κατανάλωση εκτός σπιτιού αύξησε τον όγκο πωλήσεων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/OpCo_Zoran_Bodganovic.jpg)
Το κανάλι της κατανάλωσης out of home (εκτός σπιτιού) έσωσε την παρτίδα για την Coca-Cola HBC στην ελληνική αγορά το α’ τρίμηνο εφέτος, με τον όγκο πωλήσεων να παρουσιάζει τελικά αύξηση κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, παρά την υψηλή συγκριτική βάση.
Coca Cola HBC: Αύξηση 12,6% στα καθαρά έσοδα το α’ τρίμηνο
Αντίθετα η κατανάλωση εντός σπιτιού στην εγχώρια αγορά κατά τους πρώτους τρεις μήνες της φετινής χρονιάς διατηρήθηκε σταθερή τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιταλία, όπως ανέφερε ο Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC, μιλώντας στους αναλυτές στη διάρκεια της χθεσινής τηλεδιάσκεψης με αφορμή τη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου.
Ειδικότερα, όσον αφορά τις επιδόσεις της ελληνικής πολυεθνικής στην ελληνική αγορά, ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, με θετικές επιδόσεις από την Coke Zero και τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες. Στην κατηγορία των ποτών ενέργειας σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση, ενώ στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημειώθηκε υψηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στη χαμηλή διψήφια αύξηση στα εμφιαλωμένα νερά.
Ας σημειωθεί ότι ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των ανεπτυγμένων αγορών, όπου ανήκει και η Ελλάδα, στο πρώτο τρίμηνο παρουσίασε μείωση 3,8% σε οργανική βάση.
Σε επίπεδο ομίλου η οργανική αύξηση εσόδων ήταν αυξημένη κατά 12,6% στα 2,225 δισ. ευρώ, ενώ η οργανική αύξηση του όγκου των πωλήσεων ήταν στο +1,8% με ώθηση από την αύξηση κατά 4,2% του όγκου στις αναδυόμενες αγορές και κατά 3,2% στις αναπτυσσόμενες αγορές.
Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική πολυεθνική στα μονά τρίμηνα, δηλαδή α’ και γ’, δημοσιεύει μόνο όγκους και έσοδα πωλήσεων και όχι κερδοφορία.
Ανάπτυξη μέσω ανατιμήσεων
Οι καλύτερες επιδόσεις προήλθαν περισσότερο από τις τιμές και όχι τόσο από το μείγμα πωλήσεων, σύμφωνα με τον Ζόραν Μπογκντάνοβιτς.
Ειδικότερα ο επικεφαλής της Coca-Cola HBC σημείωσε πως «η τιμολόγηση αποτέλεσε σημαντικό μοχλό ανάπτυξης αυτό το τρίμηνο, καθώς αντιμετωπίσαμε συγκεκριμένες προκλήσεις που αφορούσαν την υποτίμηση του νομίσματος στη Νιγηρία και την Αίγυπτο, τον φόρο ζάχαρης στη Ρουμανία, την εφαρμογή συστημάτων DRS στην Ιρλανδία και την Ουγγαρία και συνεχιζόμενο, αν και χαμηλότερο, πληθωρισμό κόστους σε όλους τους τομείς μας».
Οι αυξήσεις των τιμών αναμένεται να μετριαστούν σε σχέση με πέρυσι, επειδή τα επίπεδα πληθωρισμού είναι χαμηλότερα, πρόσθεσε ο κος Μπογκντάνοβιτς.
Από την πλευρά του ο νέος οικονομικός διευθυντής της Coca Cola HBC, Αναστάσης Σταμούλης απέδωσε το ήμισυ της ανάπτυξης απ’ την αναπροσαρμογή των τιμών σε κινήσεις που ήδη είχε κάνει ο όμιλος στα τέλη του 2023.
Πάντως απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο CEO του ομίλου τόνισε ότι θα συνεχιστεί η πολιτική των προωθητικών ενεργειών σε όλες τις αγορές, ενώ έκανε αναφορά στην τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί ανάλογα με τις αγορές που δραστηριοποιείται ώστε να επιτυγχάνεται σημαντική αύξηση εσόδων χωρίς να απομακρύνονται οι καταναλωτές.
Πώς θα κλείσει το 2024
Αναφορικά με τις κατευθυντήριες γραμμές για το 2024, η διοίκηση της εταιρείας επανέλαβε την πρόβλεψή της για αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση για τον Όμιλο στο εύρος 6-7%, καθώς και αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο εύρος 3% με 9%. Υπενθυμίζεται ότι το 2023, η Coca-Cola HBC πέτυχε καθαρές πωλήσεις 10,18 δισ. ευρώ και κέρδη προ τόκων και φόρων 953,6 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, προειδοποίησε ότι το οικονομικό κλίμα αναμένεται να παραμείνει «προκλητικό» και αναμένει αρνητική επίδραση στο Ebit μεταξύ 30 και 50 εκατομμυρίων ευρώ λόγω συναλλαγματικών διαφορών.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![THEΟΝ: Έσοδα αυξημένα κατά 61% το 2024, πάνω από τις προβλέψεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/THEON-night-vision-system-Argus-Panoptes-600x350.jpg)
THEΟΝ: Έσοδα αυξημένα κατά 61% το 2024, πάνω από τις προβλέψεις
Το Προσαρμοσμένο EBIT της ΤΗΕΟΝ ανήλθε σε 88,2 εκατ. ευρώ, διατηρώντας το καλύτερο περιθώριο κέρδους του κλάδου στο 25,0%
![Quality & Reliability: Επεκτείνεται στον τομέα του ψηφιακού τραπεζικού μετασχηματισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/psifiakos-1024x502-1-768x377-1-600x295.jpg)
Στον ψηφιακό τραπεζικό μετασχηματισμό, μπαίνει η Quality & Reliability
Η ψηφιακή μετάβαση του τραπεζικού και χρηματοοϊκονομικού τομέα βρίσκεται στο επίκεντρο της θυγατρικής της Quality & Reliability
![Μυτιληναίος: «Το ρολόι για τον τομέα μετάλλων έχει ήδη περάσει τα μεσάνυχτα, περιμένουμε δράση»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_mytilineos3-600x352.png)
Καμπανάκι Μυτιληναίου για τη βιομηχανία μετάλλων της Ευρώπης
Τι ζητά η η ευρωπαϊκή ένωση μετάλλων, Eurometaux, μέσα από μια αιχμηρή ανάρτησή της στο Linkedin
![egg – Eurobank: Ισχυρό ενδιαφέρον από 200 επενδυτές για 41 startups από 7 χώρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Group-photo_-600x400.jpg)
egg – Eurobank: Ισχυρό ενδιαφέρον από 200 επενδυτές για 41 startups από 7 χώρες
Στην ημερίδα egg της Eurobank συμμετείχαν startups από Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Ελβετία, Τουρκία, Γερμανία και Ουκρανία
![Ελληνικές τράπεζες: Ελκυστικές οι μετόχες παρά το σημάδι ανόδου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trapezes_flags_NEA_2025-600x352.png)
UBS: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες παρά το ράλι ανόδου
Τι λέει η UBS για τις ελληνικές τράπεζες και το ράλι που καταγράφουν οι μετοχές
![ISOMAT: Πάνω από 114 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/isomat-600x424.png)
ISOMAT: Πάνω από 114 εκατ. ο κύκλος εργασιών το 2024
Η ISOMAT έκλεισε το 2024 πετυχαίνοντας αύξηση του κύκλου εργασιών σε επίπεδο Ομίλου κατά 7%, σε σχέση με το 2023
![Jysk: Στοχεύει σε αύξηση 10% των πωλήσεων στην Ελλάδα φέτος – Άνοιγμα 6 νέων σημείων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/jysk2-600x335.png)
Σε αύξηση 10% των πωλήσεων στοχεύει η JYSK στην Ελλάδα φέτος - Άνοιγμα 6 νέων καταστημάτων
O αντίκτυπος της κρίσης λόγω του πολέμου στην Ουκρανία αναμένεται να αρχίσει να μειώνεται σταδιακά, εκτιμά ο όμιλος από τη Δανία
![Cavino: Πώς θα «γυρίσει» η Κουρτάκης και ο εθνικός πρωταθλητής στο κρασί](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/kourtakis-600x317.jpg)
Το turn around της Κουρτάκης και πώς η Cavino θα φθάσει τα 60 εκατ.
Η Cavino δημιουργεί τον εθνικό πρωταθλητή στο κρασί με τζίρο 60 εκατ. το 2025 – Στη διοίκηση της Κουρτάκης ο Γιάννης Αναστασίου
![Coca-Cola HBC: Τα σχέδια για το 2025 και το σενάριο ειρήνευσης στην Ουκρανία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_coca_Cola_Zoran-Bogdanovic-600x352.png)
Coca-Cola HBC: Τα σχέδια για το 2025 και το σενάριο ειρήνευσης στην Ουκρανία
Το επενδυτικό πλάνο της Coca-Cola HBC για το 2025 και οι ανατιμήσεις «όπου χρειαστούν» - Τι ειπώθηκε για την πιθανή κατάπαυση του πυρός στην Ουκρανία
![Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου: «Χρυσά» τα σοκολατάκια και τα τριαντάφυλλα – Αυξήσεις έως 74%](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/valentine-600x297.png)
Ακριβέ μου Βαλεντίνε: «Χρυσά» τα σοκολατάκια και τα τριαντάφυλλα – Αυξήσεις έως 74%
Το ράλι στο κακάο σχεδόν διπλασίασε την τιμή στα σοκολατάκια - Έως 750 ευρώ για μια ανθοδέσμη – Πόσο ξοδεύουν οι Έλληνες για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου