
Το κανάλι της κατανάλωσης out of home (εκτός σπιτιού) έσωσε την παρτίδα για την Coca-Cola HBC στην ελληνική αγορά το α’ τρίμηνο εφέτος, με τον όγκο πωλήσεων να παρουσιάζει τελικά αύξηση κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, παρά την υψηλή συγκριτική βάση.
Coca Cola HBC: Αύξηση 12,6% στα καθαρά έσοδα το α’ τρίμηνο
Αντίθετα η κατανάλωση εντός σπιτιού στην εγχώρια αγορά κατά τους πρώτους τρεις μήνες της φετινής χρονιάς διατηρήθηκε σταθερή τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιταλία, όπως ανέφερε ο Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC, μιλώντας στους αναλυτές στη διάρκεια της χθεσινής τηλεδιάσκεψης με αφορμή τη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου.
Ειδικότερα, όσον αφορά τις επιδόσεις της ελληνικής πολυεθνικής στην ελληνική αγορά, ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, με θετικές επιδόσεις από την Coke Zero και τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες. Στην κατηγορία των ποτών ενέργειας σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση, ενώ στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημειώθηκε υψηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στη χαμηλή διψήφια αύξηση στα εμφιαλωμένα νερά.
Ας σημειωθεί ότι ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των ανεπτυγμένων αγορών, όπου ανήκει και η Ελλάδα, στο πρώτο τρίμηνο παρουσίασε μείωση 3,8% σε οργανική βάση.
Σε επίπεδο ομίλου η οργανική αύξηση εσόδων ήταν αυξημένη κατά 12,6% στα 2,225 δισ. ευρώ, ενώ η οργανική αύξηση του όγκου των πωλήσεων ήταν στο +1,8% με ώθηση από την αύξηση κατά 4,2% του όγκου στις αναδυόμενες αγορές και κατά 3,2% στις αναπτυσσόμενες αγορές.
Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική πολυεθνική στα μονά τρίμηνα, δηλαδή α’ και γ’, δημοσιεύει μόνο όγκους και έσοδα πωλήσεων και όχι κερδοφορία.
Ανάπτυξη μέσω ανατιμήσεων
Οι καλύτερες επιδόσεις προήλθαν περισσότερο από τις τιμές και όχι τόσο από το μείγμα πωλήσεων, σύμφωνα με τον Ζόραν Μπογκντάνοβιτς.
Ειδικότερα ο επικεφαλής της Coca-Cola HBC σημείωσε πως «η τιμολόγηση αποτέλεσε σημαντικό μοχλό ανάπτυξης αυτό το τρίμηνο, καθώς αντιμετωπίσαμε συγκεκριμένες προκλήσεις που αφορούσαν την υποτίμηση του νομίσματος στη Νιγηρία και την Αίγυπτο, τον φόρο ζάχαρης στη Ρουμανία, την εφαρμογή συστημάτων DRS στην Ιρλανδία και την Ουγγαρία και συνεχιζόμενο, αν και χαμηλότερο, πληθωρισμό κόστους σε όλους τους τομείς μας».
Οι αυξήσεις των τιμών αναμένεται να μετριαστούν σε σχέση με πέρυσι, επειδή τα επίπεδα πληθωρισμού είναι χαμηλότερα, πρόσθεσε ο κος Μπογκντάνοβιτς.
Από την πλευρά του ο νέος οικονομικός διευθυντής της Coca Cola HBC, Αναστάσης Σταμούλης απέδωσε το ήμισυ της ανάπτυξης απ’ την αναπροσαρμογή των τιμών σε κινήσεις που ήδη είχε κάνει ο όμιλος στα τέλη του 2023.
Πάντως απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο CEO του ομίλου τόνισε ότι θα συνεχιστεί η πολιτική των προωθητικών ενεργειών σε όλες τις αγορές, ενώ έκανε αναφορά στην τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί ανάλογα με τις αγορές που δραστηριοποιείται ώστε να επιτυγχάνεται σημαντική αύξηση εσόδων χωρίς να απομακρύνονται οι καταναλωτές.
Πώς θα κλείσει το 2024
Αναφορικά με τις κατευθυντήριες γραμμές για το 2024, η διοίκηση της εταιρείας επανέλαβε την πρόβλεψή της για αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση για τον Όμιλο στο εύρος 6-7%, καθώς και αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο εύρος 3% με 9%. Υπενθυμίζεται ότι το 2023, η Coca-Cola HBC πέτυχε καθαρές πωλήσεις 10,18 δισ. ευρώ και κέρδη προ τόκων και φόρων 953,6 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, προειδοποίησε ότι το οικονομικό κλίμα αναμένεται να παραμείνει «προκλητικό» και αναμένει αρνητική επίδραση στο Ebit μεταξύ 30 και 50 εκατομμυρίων ευρώ λόγω συναλλαγματικών διαφορών.


Latest News

Φθηνότερο το χρήμα για νοικοκυριά και επιχειρήσεις
Συνθήκες της δεκαετίας του 2000 ξανά στην αγορά των δανείων - Πώς η αναβάθμιση από τη Moody’s στην επενδυτική βαθμίδα, θα έχει καταλυτική επίδραση για τη βελτίωση των όρων χρηματοδότησης

Οι καταναλωτές πληρώνουν την... νύφη του καφέ - Στα ύψη οι τιμές
Κολοσσοί της βιομηχανίας καφέ, αλυσίδες αλλά και μικρότερες εταιρείες σε όλο τον κόσμο ανεβάζουν τις τιμές στο φλιτζάνι - Η κατανάλωση στην Ελλάδα

Με φόρα η Metlen για το LSE - Το μισό δισ. του Γουάτσα και τα νέα deals του Μυτιληναίου
Τι σημαίνει για τη Metlen η απόκτηση κι άλλων μετοχών από τη Fairfax – Τελική ευθεία για την Capital Markets Day στις 28 Απριλίου

Τι περιμένει από τα αποτελέσματα της Lamda Development η ΑΧΙΑ
Η Lamda Development πρόκειται να ανακοινώσει τα αποτελέσματα του 4ου τριμήνου του 2024, την Τετάρτη 26 Μαρτίου, μετά το κλείσιμο της αγοράς

Ακόμη μια νίκη για τη φέτα - Τι πέτυχε ο ΣΕΒΓΑΠ απέναντι σε Lactalis και CCFN
Ποια ήταν η κίνηση του ΣΕΒΓΑΠ απέναντι στη Lactalis και την Αμερικανική Κοινοπραξία Κοινών Ονομασιών Τροφίμων (CCFN)

Μαθητές της Λέρου δημιουργούν τα έξυπνα γυαλιά - H νικήτρια ομάδα του Generation Next της Vodafone
Η ομάδα που κατέκτησε την πρώτη θέση στον 8ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Generation Next του Ιδρύματος Vodafone παρουσίασε το project της στο ευρωπαϊκό κοινό

Schneider Electric: Ο Γ. Δριτσάνος και ο Ν. Ζήσιμος αναλαμβάνουν νέα καθήκοντα
Σε κεντροανατολική Ευρώπη και Ελλάδα-Κύπρο-Μάλτα τοποθετούνται τα δύο στελέχη της Schneider Electric

Η Helleniq Energy βραβεύτηκε ως «Ανάδοχος Αποκατάστασης και Αναδάσωσης»
Βρισκόμαστε πάντα στην πρώτη γραμμή για να προσφέρουμε τη βοήθεια μας στις αρχές και τους συμπολίτες μας, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ανδρέας Σιάμισιης

Συμφωνία Καφούνη – Παπαστεργίου για τη χαρτογράφηση της ψηφιακής εικόνας των ΜμΕ
Τι συζητήθηκε και συναποφασίστηκε στη συνάντηση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τον πρόεδρο και αντιπροσωπεία της ΕΣΕΕ

Με ώθηση Γουάτσα η IPO της Metlen στο Λονδίνο - Το deal που αυξάνει τη συμμετοχή του
Ενισχύεται περαιτέρω η συμμετοχή της Fairfax στη METLEN - Τι ετοιμάζει στο Λονδίνο