Η Air France, ο ολλανδικός της βραχίονας KLM και η Brussels Airlnies της Lufthansa είναι μεταξύ των 20 αεροπορικών εταιρειών που διερευνώνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση για πιθανές παραπλανητικές πρακτικές greenwashing, ανέφεραν οι αεροπορικές εταιρείες στο Reuters, επιβεβαιώνοντας μια αναφορά του βελγικού τηλεοπτικού σταθμού RTBF.
Greenwashing
Ο όρος greenwashing αναφέρεται στην τεχνική εξαπάτησης του καταναλωτή μέσω παραπλανητικών πληροφοριών σχετικά με το πώς τα προϊόντα μιας εταιρείας είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον, υγιεινά ή βιώσιμα, έχοντας ως απώτερο στόχο τη θετική προβολή της εταιρείας, καταλήγοντας εννοείται στην αύξηση των πωλήσεών της. Ο όρος υιοθετήθηκε πρώτη φορά τη δεκαετία του ’60, όταν ένα ξενοδοχείο τοποθέτησε ανακοινώσεις στους χώρους του ζητώντας από τους πελάτες να χρησιμοποιούν τις πετσέτες τους για πάνω από μία μέρα, ώστε να σωθεί ο πλανήτης.
Για greenwashing κατηγορείται η KLM
Στο μικροσκόπιο των Βρυξελλών
Η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι ότι οι αεροπορικές εταιρείες έπρεπε να καταστήσουν σαφές σε ποιο βαθμό οι ισχυρισμοί ότι οι εκπομπές CO2 που προκαλούνται από μια πτήση θα μπορούσαν να αντισταθμιστούν από κλιματικά έργα ή μέσω της χρήσης βιώσιμων καυσίμων μπορούν να τεκμηριωθούν με βάση έγκυρα επιστημονικά στοιχεία.
«Η Air France επιβεβαιώνει ότι έλαβε επιστολή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η εταιρεία εξετάζει επί του παρόντος το περιεχόμενό της και θα μελετήσει τη συνέχεια που θα δοθεί», δήλωσε εκπρόσωπος.
Ο Όμιλος Lufthansa ανέφερε σε ανακοίνωσή του ότι φυσικά αντιμετωπίζει κάθε καταγγελία που λαμβάνει και ότι το εξετάζει προσεκτικά.
Εκπρόσωπος της KLM είπε ότι το ολλανδικό τμήμα της Air France-KLM είχε λάβει επίσης επιστολή από την επιτροπή.
Ο βιομηχανικός όμιλος Airlines for Europe ανέφερε σε δήλωσή του ότι αναγνωρίζει τη σημασία της σαφούς πληροφόρησης για τη βιωσιμότητα, αλλά είπε ότι οι ισχύοντες κανονισμοί στην ΕΕ «διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των χωρών και εξακολουθούν να εξελίσσονται».
Η διαδικασία
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Τρίτη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι αναλαμβάνει δράση κατά 20 αεροπορικών εταιρειών για παραπλανητικές πρακτικές greenwashing.
Αν και η δήλωση ανέφερε ότι η ΕΕ είχε συνεργαστεί με βελγικές, ολλανδικές, νορβηγικές και ισπανικές αρχές, εκπρόσωπος υπογράμμισε ότι τα ονόματα των αεροπορικών εταιρειών δεν θα αποκαλυφθούν σε αυτό το στάδιο, καθώς βρίσκονται σε προκαταρκτικό στάδιο της έρευνας.
«Αν θέλουμε υπεύθυνους καταναλωτές, πρέπει να τους παρέχουμε ακριβείς πληροφορίες… Αξίζουν ακριβείς και επιστημονικές απαντήσεις, όχι ασαφείς ή ψευδείς ισχυρισμούς», ανέφερε σε δήλωσή της η Επίτροπος Αξιών και Διαφάνειας της ΕΕ Βέρα Γιούροβα.
Ολλανδικό δικαστήριο έκρινε τον περασμένο μήνα ότι η KLM είχε παραπλανήσει τους πελάτες με μια διαφημιστική καμπάνια που στόχευε στη βελτίωση της περιβαλλοντικής εικόνας της εταιρείας, σε μια υπόθεση του λεγόμενου «greenwashing».
Βασικά στοιχεία της δράσης:
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το δίκτυο CPC έχουν εντοπίσει ορισμένες μορφές δυνητικά παραπλανητικών πρακτικών από 20 αεροπορικές εταιρείες. Τέτοιες πρακτικές είναι:
- δημιουργία της λανθασμένης εντύπωσης ότι η καταβολή πρόσθετου τέλους για τη χρηματοδότηση έργων για το κλίμα με μικρότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις ή για τη στήριξη της χρήσης εναλλακτικών αεροπορικών καυσίμων μπορεί να μειώσει ή να αντισταθμίσει πλήρως τις εκπομπές CO2·
- χρήση του όρου «βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα» (SAF) χωρίς σαφή τεκμηρίωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των καυσίμων αυτών·
- χρήση των όρων «πράσινο», «βιώσιμο» ή «υπεύθυνο» με απόλυτο τρόπο ή διατύπωση άλλων έμμεσων οικολογικών ισχυρισμών·
- ισχυρισμοί ότι η αεροπορική εταιρεία κινείται προς την κατεύθυνση των μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ή προς οποιοδήποτε μελλοντικό επίπεδο περιβαλλοντικών επιδόσεων, αλλά χωρίς σαφείς και επαληθεύσιμες δεσμεύσεις, στόχους και ανεξάρτητο σύστημα παρακολούθησης·
- παρουσίαση μιας «αριθμομηχανής» με την οποία οι καταναλωτές μπορούν να υπολογίζουν τις εκπομπές CO2 μιας συγκεκριμένης πτήσης, χωρίς να παρέχονται επαρκείς επιστημονικές αποδείξεις σχετικά με το κατά πόσον ο υπολογισμός αυτός είναι αξιόπιστος και χωρίς πληροφορίες για τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό·
- παρουσίαση μιας σύγκρισης μεταξύ πτήσεων όσον αφορά τις εκπομπές CO2, χωρίς να παρέχονται επαρκείς και ορθές πληροφορίες σχετικά με τα στοιχεία στα οποία βασίζεται η σύγκριση.
Latest News
Στη «μέγγενη» το Adani Group - Πτώση ομολόγων και μετοχών για δεύτερη ημέρα
Οι μετοχές του ομιλου Adani Group έχουν χάσει 28 δισ. δολάρια σε αξία - Η S&P λέει ότι θα είναι δύσκολη η χρηματοδότηση
Η Gap εκτοξεύεται - Όλα τα βλέμματα στον νέο CEO
Μετά τα αποτελέσματα της Gap για το γ' τρίμηνο, αρκετοί πίστωσαν στον Ρίτσαρντ Ντίκσον μια σειρά από βελτιώσεις σε όλο το χαρτοφυλάκιο
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του