Τα μαύρα ταξί του Λονδίνου είναι εμβληματικό και αναπόσπαστο κομμάτι της βρετανικής πρωτεύουσας, αλλά όπως όλοι οι απανταχού επαγγελματίες αυτοκινητιστές έχουν προβλήματα με τις λεγόμενες εταιρείες “ride-sharing”. Έτσι, η Uber αντιμετωπίζει μια αγωγή πολλών εκατομμυρίων λιρών από τους οδηγούς μαύρων ταξί του Λονδίνου, αναβιώνοντας μια μακροχρόνια μάχη μεταξύ της αμερικανικής εφαρμογής και του κλάδου ταξί.
Η αγωγή, η οποία θα κατατεθεί στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου την Πέμπτη για λογαριασμό περισσότερων από 10.500 οδηγών ταξί, ισχυρίζεται ότι η δεν έπρεπε να πάρεοι άδεια από την υπηρεσία αστικών συγκοινωνιών Transport for London το 2012.
Ντελίβερι: Όταν η Uber Eats βρέθηκε απέναντι στον… εαυτό της
Η άδεια σήμαινε ότι η εταιρεία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο αφαίρεσε παράνομα τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες από άλλους οδηγούς, σύμφωνα με την RGL Management, εταιρεία διαχείρισης διαφορών που εκπροσωπεί τους οδηγούς, αναφέρουν οι Financial Times.
Αξίωση για 250 εκατομμύρια λίρες
Η αξίωση εκτιμάται σε τουλάχιστον 250 εκατομμύρια λίρες, με μεμονωμένους οδηγούς να δικαιούνται αποζημίωση έως και 25.000 λίρες, σύμφωνα με την RGL.
«Η Uber φαίνεται να πιστεύει ότι είναι υπεράνω του νόμου και οι οδηγοί ταξί σε όλο το Λονδίνο έχουν υποστεί απώλεια κερδών εξαιτίας αυτού», δήλωσε στους FT ο Γκάρι Ουάιτ, οδηγός ταξί επί 36 χρόνια. «Είναι καιρός να λογοδοτήσουν».
Η μήνυση καλύπτει το διάστημα από τον Μάιο του 2012 έως τον Μάρτιο του 2018, αναβιώνει μια αξίωση που οι οδηγοί ταξί προσπάθησαν για πρώτη φορά να ασκήσουν εναντίον της Uber το 2018, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία παραπλάνησε την TfL σχετικά με το πώς λειτουργούσε το λειτουργικό της σύστημα. Αφού πέρασε περισσότερο από έναν χρόνο για την ευαισθητοποίηση των οδηγών σχετικά με την αγωγή, η πανδημία και η συνακόλουθη απώλεια εσόδων για τους οδηγούς ταξί πάγωσαν προσωρινά την προσφυγή.
«Αυτοί οι παλιοί ισχυρισμοί είναι εντελώς αβάσιμοι», είπε η Uber. «Η Uber λειτουργεί νόμιμα στο Λονδίνο, έχει πλήρη άδεια από την TfL και είναι περήφανη που εξυπηρετεί εκατομμύρια επιβάτες και οδηγούς σε όλη την πρωτεύουσα».
Μαύρα ταξί στην υπηρεσία της Uber
Η νέα καταγγελία έρχεται παρά τις προσπάθειες του Ντάρα Κοσροβσσάχι, διευθύνοντος συμβούλου της Uber από το 2017, να ανοικοδομήσει τις σχέσεις με αδειοδοτημένους οδηγούς ταξί, αφού ο συνιδρυτής της εταιρείας Τράβις Καλάνικ περιέγραψε τον κλάδο ως «μια αλητεία με το όνομα ταξί».
Η Uber έχει μια δύσκολη σχέση με το Λονδίνο εδώ και πολλά χρόνια. Το 2017, η TfL αρνήθηκε να ανανεώσει την άδεια του χειριστή ταξί αφού κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν ήταν «κατάλληλος και σωστός» χειριστής. Ο Κοσροβσσάχι έγραψε μια ανοιχτή επιστολή εκείνη την εποχή, ζητώντας συγγνώμη για τα λάθη του παρελθόντος και δεσμεύτηκε να καταπολεμήσει την απόφαση.
Η Uber αρνήθηκε ξανά την ανανέωση το 2019, στην οποία άσκησε επιτυχώς έφεση. Η TfL χορήγησε στην εταιρεία άδεια 30 μηνών το 2022, με την άδεια να ανανεώνεται μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους.
Η εταιρεία αναγκάστηκε να ταξινομήσει τους οδηγούς της στο Ηνωμένο Βασίλειο ως μονίμως εργαζόμενους το 2021, δίνοντάς τους δικαίωμα σε αποδοχές αδείας και συντάξεις, αφού έχασε δίκη από ομάδα οδηγών Uber στο υψηλό δικαστήριο. Η υπόθεση σηματοδότησε μια θεμελιώδη αλλαγή στο επιχειρηματικό της μοντέλο.
Συνεργασίες Uber και ταξί
Τα αδειοδοτημένα ταξί βοήθησαν την Uber να καταπολεμήσει τις ελλείψεις οδηγών από την πανδημία και να προσφέρει υπηρεσίες μετακίνησης, όπου το παραδοσιακό μοντέλο «gig» εργασίας είναι απαγορευμένο, κάνοντας τα ταξί ένα οικείο θέαμα στην εφαρμογή της από τη Νέα Υόρκη στη Βαρκελώνη.
Εκατοντάδες οδηγοί μαύρων ταξί έχουν εγγραφεί για να συνεργαστούν με την Uber από τον Νοέμβριο, όταν ξεκίνησε την τελευταία της προσπάθεια να προσθέσει παραδοσιακά ταξί του Λονδίνου στην εφαρμογή της.
Η υπηρεσία κυκλοφόρησε για έναν περιορισμένο αριθμό πελατών της Uber τον Απρίλιο, παρά τη συνεχιζόμενη αντίθεση στο σχέδιο από την Ένωση Αδειοδοτημένων Οδηγών Ταξί, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου τα δύο τρίτα των 15.000 οδηγών μαύρων ταξί στο Λονδίνο.
Latest News
Χαμηλότερα από το αναμενόμενο ο πληθωρισμός χονδρικής στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο
Ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού αυξήθηκε μόλις 0,2% τον Δεκέμβριο
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση
Πίεση από παντού - Θα παρατείνει ο Μπάιντεν την προθεσμία απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου;
Ο Μπάιντεν θα μπορούσε να παρατείνει την προθεσμία κατά 90 ημέρες - Το ενδεχόμενο που εξετάζεται μέχρι την ολοκλήρωση της ακρόασης
Όλι Ρεν: Στα μέσα του 2025 θα φτάσουμε στα ουδέτερα επιτόκια
Ο διοικητής της φινλανδικής κεντρικής τράπεζας, Όλι Ρεν, εκτίμησε ότι η ΕΚΤ θα πρέπει επίσης λάβει υπόψη της τις πολιτικές του Τραμπ
Ο «τζόγος» του Τραμπ με τους δασμούς - Τα νέα σχέδια στο τραπέζι
Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο του Ντόναλντ Τραμπ μελετά τη σταδιακή αύξηση στους δασμούς μήνα με τον μήνα
Ο Τραμπ και το Brexit «τσακίζουν» το διεθνές εμπόριο της Βρετανίας
Η Βρετανία βρίσκεται πλέον υπό διπλή μέγγενη, καθώς ο Τραμπ προβλέπεται πως θα ασκήσει περαιτέρω πίεση στο διεθνές εμπόριο
Υποχώρηση δίχως τέλος - Η Macy’s περιορίζει τις προοπτικές πωλήσεων καθώς οι γιορτές δεν απέδωσαν
Μετά τις λογιστικές απάτες, η Macy’s βρίσκεται αντιμέτωπη με υποτονικά αποτελέσματα μετά την εορταστική αγοραστική περίοδο
Η διαφοροποίηση επενδύσεων είναι το κλειδί σε ένα ασταθές περιβάλλον - Ο χρησμός του Ικμπάλ Καν της UBS
Η γεωπολιτική και παγκόσμια οικονομική κατάσταση είναι ρευστή, άρα μια διαφοροποίηση επενδύσεων είναι λογική, σύμφωνα με τον Ίκμπαλ Καν
Θέσεις- φαντάσματα και «μωβ σκιούροι»: Τι συμβαίνει στην αγορά εργασίας
Μία στις πέντε θέσεις στην αγορά εργασίας που διαφημίζονται είναι ψεύτικες ή δεν έχουν καλυφθεί, σύμφωνα με μια νέα έρενα
Pepsi και Pringles πλημμυρίζουν τη Συρία - Τα δολάρια δεν είναι πια «μαϊντανοί»
Το τέλος των περιορισμών που είχε επιβάλει ο Άσαντ στα δολάρια αλλάζει το σκηνικό στο Συρία και οδηγεί σε έκρηξη στα ξένα αγαθά