Σε τροχιά επέκτασης των δραστηριοτήτων τους στο εξωτερικό έχουν επανέλθει τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές τράπεζες, αυξάνοντας με σταθερούς ρυθμούς το αποτύπωμά τους στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης και Μεσογείου.
Στόχο των στρατηγικών τους κινήσεων αποτελεί η διαφοροποίηση των πηγών κερδοφορίας, με τη διεύρυνση της παρουσίας τους σε ξένες αγορές που εμφανίζουν προοπτικές ανάπτυξης.
Τράπεζες: Στοχεύουν σε κέρδη 1,2 δισ. το α’ τρίμηνο
Τα σχετικά μεγέθη παραμένουν ακόμη χαμηλά σε σύγκριση με την προ μνημονίων εποχή, ωστόσο η δυναμική αυτήν την στιγμή είναι ισχυρή.
Συγκεκριμένα, πριν το ξέσπασμα της κρίσης χρέους στην Ελλάδα, το ενεργητικό τους στο εξωτερικό έφτασε έως και τα 90 δισ. ευρώ. Σήμερα δεν ξεπερνά τα 35 δισ. ευρώ.
Οι κινήσεις Eurobank – Alpha Bank
Αναμφίβολα, πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό το εγχείρημα έχει μέχρι στιγμής η Eurobank. Στόχος του CEO της Φωκίωνα Καραβία είναι μέσα στην επόμενη διετία το 40% των καθαρών κερδών του ομίλου να προέρχεται από το εξωτερικό.
Μετά την πώληση της θυγατρικής της στη Σερβία, έχει επικεντρωθεί στην αύξηση των μεγεθών της στη βουλγαρική και στην κυπριακή οικονομία, τόσο μέσω οργανικής ανάπτυξης όσο και μέσω εξαγορών.
Προς αυτήν την κατεύθυνση η τράπεζα έχει δρομολογήσει την απόκτηση του 55% της Ελληνικής Τράπεζας Κύπρου, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα επιχειρηθεί η συγχώνευσή της.
Παράλληλα, η κυπριακή αγορά θα αποτελέσει το όχημα για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της Eurobank στη Μέση Ανατολή, κυρίως στον τομέα της διαχείρισης επενδύσεων.
Σημειώνεται ότι ο όμιλος δραστηριοποιείται επιτυχώς και στη Βουλγαρία, όπου πρόσφατα εξαγόρασε την BNP Paribas Personal Finance,
Από την πλευρά της η Alpha Bank θα εξετάσει το ενδεχόμενο μίας νέας εξαγοράς στη Ρουμανία.
Ο CEO της Βασίλης Ψάλτης στην προ ημερών επίσκεψή του στο Μιλάνο, στην έδρα του στρατηγικού της εταίρου UniCredit, αποκάλυψε πως οι δύο όμιλοι εξετάζουν την από κοινού επέκταση των δραστηριοτήτων τους στην τοπική αγορά.
Σε κοινή συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Ψάλτης με τον Ιταλό ομόλογό του Αντρέα Ορσέλ, σημείωσε ότι η συνεργασία των δύο πλευρών εξελίσσεται θετικά και «θα μπορούσε να επεκταθεί πέρα από τη σύμβαση διανομής που είχαν σχεδιάσει αρχικά. Μετά τη δημιουργία της τρίτης μεγαλύτερης τράπεζας στη Ρουμανία, οι δύο εταιρείες ενδέχεται να συνεργαστούν για μια άλλη εξαγορά στη χώρα».
Σημειώνεται ότι η Alpha Bank λειτουργεί θυγατρική και στην Κύπρο. Ενδεικτική των προθέσεων της διοίκησής της για ανάπτυξη της Alpha Bank Cyprus, είναι η προ ημερών επίσκεψη στη Μεγαλόνησο, για δεύτερη φορά το τελευταίο δίμηνο.
Σύμφωνα με την τράπεζα, αυτό σηματοδοτεί την αποφασιστικότητα για μεγέθυνση της θέσης του ομίλου στην Κύπρο, μέσω και της αξιοποίησης της στρατηγικής συμφωνίας με την UniCredit, στους τομείς της επιχειρηματικής τραπεζικής και του bancassurance.
Τα σχέδια ΕΤΕ – Πειραιώς
Στον αντίποδα, Εθνική Τράπεζα και Τράπεζα Πειραιώς βρίσκονται χωρίς ουσιαστική εκτός Ελλάδος παρουσία μετά την ολοκλήρωση του πλάνου αναδιάρθρωσής τους, σε συνέχεια της ανακεφαλαιοποίησης του 2015.
Ο CEO της πρώτης Παύλος Μυλωνάς έχει τονίσει κατ΄ επανάληψη ότι οι όποιες κινήσεις δεν θα περιλαμβάνουν την κλασική μέθοδο των εξαγορών.
Κατά τον ίδιο, άξονα της στρατηγικής ανάπτυξης του ομίλου αποτελεί η συμμετοχή σε κοινοπρακτικές ομολογιακές εκδόσεις στην Ευρώπη, αλλά και η συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο εταιρειών από τον ευρύτερο κλάδο της τεχνολογίας.
Στόχος είναι η σύναψη συμφωνιών με επιχειρήσεις σε τομείς, όπως το fintech, όπου ο τραπεζικός όμιλος δεν έχει εμπειρία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το τελευταίο deal με την Epsilon Net.
Σημειώνεται ότι η Εθνική Τράπεζα διατηρεί σήμερα θυγατρικές σε Βόρεια Μακεδονία και Κύπρο, η συμμετοχή των οποίων στην καθαρή της κερδοφορία δεν ξεπερνά το 5%.
Τέλος, η Τράπεζα Πειραιώς μετά την αποχώρηση από τις αγορές της Αλβανίας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Σερβίας και της Αιγύπτου, διαθέτει μόνο την ουκρανική JSC PIRAEUS BANK ICB στην Ουκρανία, τα μεγέθη της οποίας ωστόσο είναι αμελητέα.
Όπως έχει δηλώσει ο CEO της Χρήστος Μεγάλου, σε αυτή τη φάση προτεραιότητα αποτελεί η μεγέθυνση των μεγεθών στην Ελλάδα, αλλά και η έναρξη λειτουργίας μίας νέας αυτόνομης ψηφιακής τράπεζας μέσα στη χρονιά.
Η Snappi, όπως θα ονομάζεται, θα απευθύνεται σε πρώτη φάση στην ελληνική αγορά. Σε δεύτερο χρόνο όμως η νέα digital bank θα μπορούσε να διευρύνει τις εργασίες της στο εξωτερικό, χωρίς φυσικά καταστήματα.
Latest News
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος