Κατά κύματα εγκαταλείπουν τα αστικά κέντρα οι εκδρομείς του Πάσχα, με αυτοκίνητα, ΚΤΕΛ, πλοία και αεροπλάνα. Όσοι απέλεξαν τις «τέσσερις ρόδες», πάντως, χρειάστηκε να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη για να προμηθευτούν με καύσιμα, αφού η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, τις μέρες αυτές, στις περισσότερες περιοχές της χώρας, ξεπέρασε τα 2 ευρώ.
Πάσχα: Κορυφώνεται η έξοδος των εκδρομέων – Το αδιαχώρητο σε εθνικές οδούς και λιμάνια
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται σε 1,982 ευρώ το λίτρο, έχοντας αυξηθεί κατά 13 λεπτά το τελευταίο τρίμηνο.
Ωστόσο, σε πολλά πρατήρια καυσίμων, ειδικά σε δημοφιλείς πασχαλινούς προορισμούς, οι τιμές της βενζίνης εκτοξεύθηκαν και ξεπέρασαν ήδη τα 2 ευρώ.
Ενδεικτικό κόστος για «hot» πασχαλινούς προορισμούς
Το κόστος για το ταξίδι με ΙΧ αυτοκίνητο στο Ναύπλιο, μια απόσταση 140 χιλιομέτρων από την Αθήνα, κοστίζει για μια οικογένεια 70 ευρώ μετ’ επιστροφής.
Μια οικογένεια, για να ταξιδέψει μέχρι το Αγρίνιο, θα πρέπει να πληρώσει 44 ευρώ μόνο για καύσιμα και 18,64 ευρώ για τα διόδια, συνολικό κόστος 62,64. Με την επιστροφή μαζί, το κόστος μετακίνησης ξεπερνά τα 180 ευρώ.
Από την Αθήνα στο Λεωνίδιο, το κόστος είναι 44 ευρώ για βενζίνη και 7 ευρώ για τα διόδια. Το ταξίδι μετ’ επιστροφής κοστίζει επομένως περίπου 102 ευρώ.
Και για το ταξίδι στην Καλαμάτα, όμως, οι οδηγοί θα πληρώσουν συνολικά περισσότερα από 130 ευρώ σε καύσιμα και διόδια μαζί με την επιστροφή στην Αθήνα.
Να σημειωθεί ότι παράγοντες της αγοράς εκφράζουν φόβους ότι η τιμή της αμόλυβδης ενδέχεται να αυξηθεί κι άλλο την ερχόμενη εβδομάδα.
«Καίνε» οι τιμές της βενζίνης στα νησιά
Το μεγαλύτερο πρόβλημα, πάντως, θα αντιμετωπίσουν όσοι βρίσκονται στα νησιά ή θα τα επισκεφθούν για το Πάσχα.
Οι ακριβότερες τιμές της αμόλυβδης σε 5 νησιά:
– Μήλος: 2,40 ευρώ/λίτρο.
– Πάτμος: 2,39 ευρώ/λίτρο.
– Αντίπαρος: 2,38 ευρώ/λίτρο.
– Σέριφος & Σίφνος: 2,35 ευρώ/λίτρο.
– Σαντορίνη & Πάρος: 2,32 ευρώ/λίτρο.
– Ρόδος: 2,25 ευρώ/λίτρο.
– Κέρκυρα: 2,23 ευρώ/λίτρο.
Μαζική έξοδος για τους εκδρομείς της τελευταίας στιγμής
Όσοι αποφάσισαν, λοιπόν, να πληρώσουν ακριβά την πασχαλινή τους έξοδο – και δεν είναι λίγοι – συνεχίζουν να εγκαταλείπουν την πρωτεύουσα και την Μεγάλη Παρασκευή.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία από την κίνηση στα διόδια, τα ΚΤΕΛ και το λιμάνι του Πειραιά, η φετινή έξοδος από την Αθήνα αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων χρόνων.
Τα λεωφορεία από το ΚΤΕΛ του Κηφισού αναχωρούν με πληρότητες 100% για Πελοπόννησο, Αιτωλοακαρνανία, Ήπειρο και τα νησιά του Ιονίου. Πέρα των προγραμματισμένων δρομολογίων, που για την Μ. Παρασκευή ανέρχονται σε 200, θα πραγματοποιηθούν και 180 έκτακτα.
Γεμάτα φεύγουν και τα πλοία από τα λιμάνια για Κυκλάδες, Δωδεκάνησα και Αργοσαρωνικό. Από το λιμάνι του Πειραιά για την Μ. Παρασκευή έχουν προγραμματιστεί 18 δρομολόγια, 32 για τα νησιά του Αργοσαρωνικού, 14 από τη Ραφήνα και 10 από το Λαύριο.
Αυξημένη η κίνηση στα διόδια
Αυξημένη είναι η κίνηση και στα διόδια, με τα οχήματα να σχηματίζουν ουρές χιλιομέτρων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, από το πρωί στις 06.00 της Μεγάλης Πέμπτης μέχρι και το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής, από τα διόδια της Ελευσίνας πέρασαν 70.588 ΙΧ, ενώ από τα διόδια των Αφιδνών 49.308 ΙΧ.
Τουλάχιστον 24.000 επιβάτες φεύγουν από το λιμάνι του Πειραιά
Από το πρωί της Μ. Παρασκευής χιλιάδες εκδρομείς του Πάσχα αναχωρούν από τα λιμάνια της Αττικής, ενώ οι πληρότητες των πλοίων αγγίζουν το 100%.
Σύμφωνα με το σύστημα κρατήσεων των ακτοπλοϊκών εταιρειών, αναμένεται να αναχωρήσουν από το λιμάνι του Πειραιά τουλάχιστον 24.284 επιβάτες και 3.348 οχήματα, ενώ από το λιμάνι της Ραφήνας 9.770 επιβάτες και 2.015 οχήματα, στις 3 Μαΐου.
Δημοφιλέστεροι προορισμοί, σύμφωνα με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, είναι οι Κυκλάδες, τα νησιά του Αργοσαρωνικού και το βόρειο Αιγαίο.
Πηγή:in.gr
Latest News
Βαμβακίδης (BofA): Οι 2 προϋποθέσεις για να έχει η Ελλάδα μια μακρά θετική πορεία
Ο κ. Βαμβακίδης επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα τα πάει πολύ καλύτερα από ότι περιμέναν οι αγορές μετά την πανδημία
ΟΔΔΗΧ: Πάνω από 40 δισ. οι προσφορές για το δεκαετές ομόλογο - Αντλήθηκαν 4 δισ.
Για το 2025 η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές ένα ποσό της τάξης των 8 δισ. - Στο 3,6% το επιτόκιο του ομολόγου
Η αντεπίθεση των... PIIGS στην Ευρώπη - Γύρισμα της τύχης ή πραγματικότητα;
Με τη γερμανική οικονομία σε τέλμα, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία αναδεικνύονται σε πυλώνες σταθερότητας στην ευρωζώνη
Έρχονται δάνεια έως 25.000 ευρώ σε μικρές επιχειρήσεις - Οι εταιρείες μικροπιστώσεων
Η Αναπτυξιακή Τράπεζα μέσα από το Ταμείο Μικροπιστώσεων θα χρηματοδοτεί άτοκα μικρές επιχειρήσεις μέσω των εταιρειών μικροπιστώσεων
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb
Στη «γυάλινη σφαίρα» της Moody's - Πού θα κάτσει η μπίλια για πληθωρισμό και ανάπτυξη στην Ελλάδα
Η χώρα γνώρισε ένα ισχυρό τρίτο τρίμηνο λέει η Moody's, αλλά το εξωτερικό εμπόριο συνεχίζει να επιβαρύνει την ανάπτυξη
Πόσο μειώθηκαν οι τιμές στα τρόφιμα - Τι λέει το υπουργείο Ανάπτυξης για τους ελέγχους
Εντός του 2024, έχουν πραγματοποιηθεί από τις υπηρεσίες του υπουργείου εκατοντάδες έλεγχοι για την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας
«Παζάρια» των ασφαλιστών για να ψαλιδίσουν τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
Τι αντάλλαγμα ζητούν οι ασφαλιστικές για να φρενάρουν τις ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα υγείας - Τι λένε έγκυρες πηγές στον ΟΤ
Νέα «φωτιά» στις τιμές ακινήτων - Πώς κινήθηκαν ανά περιοχή το τέταρτο τρίμηνο [πίνακες]
Οι μέσες ζητούμενες τιμές πώλησης σημείωσαν άνοδο 7,9% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2023 και αύξηση 2,2% σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2024
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας