![Δεξαμενόπλοια: Πρώτοι σε παραγγελίες οι έλληνες εφοπλιστές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/tanker-scaled-1.jpg)
Η αύξηση του μέσου όρου ηλικίας των στόλων των δεξαμενοπλοίων και η αύξηση των αποστάσεων μεταφοράς του αργού λόγω των γεωπολιτικών αναταράξεων που συμβάλλουν στην άνοδο των ναύλων οδηγούν τη φετινή χρονιά τις παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενοπλοίων που δείχνουν αυξημένες τους πρώτους μήνες του 2024 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.Μέχρι τέλους Απριλίου η Veson Nautical υπολογίζει σε 104 τα υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια, τα οποία έχουν προστεθεί στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, από 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας ετήσια αύξηση της τάξης του 32%.
Πρωταγωνιστές στις νέες παραγγελίες οι έλληνες εφοπλιστές με 28 παραγγελίες και κυρίως στον τομέα των Suezmax. Ακολουθεί η Ινδονησία, καθώς η Pertamina παρήγγειλε τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους 15 δεξαμενόπλοια MR, τα οποία αναμένεται να ναυπηγηθούν στη Hyundai Mipo και να παραδοθούν το 2026. Οι Βερμούδες έδωσαν τον τρίτο μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών, με συνολικά οκτώ.
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Αυτή η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους και να βρουν την ευκαιρία να παραγγείλουν πλοία ικανά να πληρούν τους τελευταίους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Επιπλέον, οι αγοραπωλησίες από δεύτερο χέρι έχουν δυσκολέψει καθώς υπάρχει ο κίνδυνος αγοράς πλοίων που έχουν εμπλακεί με φορτία που εμπίπτουν στις κυρώσεις κατά του ρωσικού πετρελαίου.
Επίσης τα τελευταία χρόνια, η αυξημένη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα έχει επίσης παράσχει στήριξη στον τομέα των δεξαμενοπλοίων, με τα κέρδη των VLCC, τα οποία είναι περίπου 44.800 δολ./ημέρα για ένα έτος, να καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση (6%) σε ετήσια βάση.
Ενίσχυση κερδών
Οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες επιπλέον έχουν ενισχύσει τα κέρδη στον τομέα των δεξαμενοπλοίων μαζί με τις βελτιωμένες προοπτικές της ζήτησης. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv οι συνεχιζόμενες εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα αυξάνουν το κόστος για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή και οδηγούν ορισμένες χώρες σε αλλαγή προμηθευτή αργού. Ενδεικτικά αναφέρεται η Νότια Κορέα, ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού στην Ασία, η οποία μείωσε τις εισαγωγές σαουδαραβικού αργού υπέρ αμερικανικών φορτίων, τα οποία είναι φθηνότερα, καθώς το κόστος ασφαλίστρων και μέτρων ασφαλείας είναι μικρότερο. Τα στοιχεία της Korea National Oil Corp δείχνουν ότι η Νότια Κορέα εισήγαγε 28,06 εκατομμύρια βαρέλια από τη Σαουδική Αραβία τον Μάρτιο, σημειώνοντας μείωση 12,3% σε ετήσια βάση. Αντίθετα, οι εισαγωγές από τις ΗΠΑ, κυρίως στο τύπο αργού WTI Midland, σημείωσαν άλμα 17,6% σε ετήσια βάση στα 12,26 εκατομμύρια βαρέλια.
Κερδισμένοι από την άνοδο της ζήτησης για νεότευκτα δεξαμενόπλοια οι Κινέζοι. Οι μισές παραγγελίες τοποθετήθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία και ακολουθούν η Νότια Κορέα και το Βιετνάμ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ
Με τον τρόπο αυτό, δίδεται η δυνατότητα στον ΟΛΘ να ικανοποιήσει, χωρίς καθυστερήσεις, τις υποχρεώσεις της, όπως αυτές προκύπτουν από την σύμβαση παραχώρησης
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets