Η αύξηση του μέσου όρου ηλικίας των στόλων των δεξαμενοπλοίων και η αύξηση των αποστάσεων μεταφοράς του αργού λόγω των γεωπολιτικών αναταράξεων που συμβάλλουν στην άνοδο των ναύλων οδηγούν τη φετινή χρονιά τις παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενοπλοίων που δείχνουν αυξημένες τους πρώτους μήνες του 2024 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.Μέχρι τέλους Απριλίου η Veson Nautical υπολογίζει σε 104 τα υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια, τα οποία έχουν προστεθεί στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, από 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας ετήσια αύξηση της τάξης του 32%.
Πρωταγωνιστές στις νέες παραγγελίες οι έλληνες εφοπλιστές με 28 παραγγελίες και κυρίως στον τομέα των Suezmax. Ακολουθεί η Ινδονησία, καθώς η Pertamina παρήγγειλε τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους 15 δεξαμενόπλοια MR, τα οποία αναμένεται να ναυπηγηθούν στη Hyundai Mipo και να παραδοθούν το 2026. Οι Βερμούδες έδωσαν τον τρίτο μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών, με συνολικά οκτώ.
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Αυτή η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους και να βρουν την ευκαιρία να παραγγείλουν πλοία ικανά να πληρούν τους τελευταίους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Επιπλέον, οι αγοραπωλησίες από δεύτερο χέρι έχουν δυσκολέψει καθώς υπάρχει ο κίνδυνος αγοράς πλοίων που έχουν εμπλακεί με φορτία που εμπίπτουν στις κυρώσεις κατά του ρωσικού πετρελαίου.
Επίσης τα τελευταία χρόνια, η αυξημένη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα έχει επίσης παράσχει στήριξη στον τομέα των δεξαμενοπλοίων, με τα κέρδη των VLCC, τα οποία είναι περίπου 44.800 δολ./ημέρα για ένα έτος, να καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση (6%) σε ετήσια βάση.
Ενίσχυση κερδών
Οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες επιπλέον έχουν ενισχύσει τα κέρδη στον τομέα των δεξαμενοπλοίων μαζί με τις βελτιωμένες προοπτικές της ζήτησης. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv οι συνεχιζόμενες εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα αυξάνουν το κόστος για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή και οδηγούν ορισμένες χώρες σε αλλαγή προμηθευτή αργού. Ενδεικτικά αναφέρεται η Νότια Κορέα, ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού στην Ασία, η οποία μείωσε τις εισαγωγές σαουδαραβικού αργού υπέρ αμερικανικών φορτίων, τα οποία είναι φθηνότερα, καθώς το κόστος ασφαλίστρων και μέτρων ασφαλείας είναι μικρότερο. Τα στοιχεία της Korea National Oil Corp δείχνουν ότι η Νότια Κορέα εισήγαγε 28,06 εκατομμύρια βαρέλια από τη Σαουδική Αραβία τον Μάρτιο, σημειώνοντας μείωση 12,3% σε ετήσια βάση. Αντίθετα, οι εισαγωγές από τις ΗΠΑ, κυρίως στο τύπο αργού WTI Midland, σημείωσαν άλμα 17,6% σε ετήσια βάση στα 12,26 εκατομμύρια βαρέλια.
Κερδισμένοι από την άνοδο της ζήτησης για νεότευκτα δεξαμενόπλοια οι Κινέζοι. Οι μισές παραγγελίες τοποθετήθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία και ακολουθούν η Νότια Κορέα και το Βιετνάμ.
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων