
Η αύξηση του μέσου όρου ηλικίας των στόλων των δεξαμενοπλοίων και η αύξηση των αποστάσεων μεταφοράς του αργού λόγω των γεωπολιτικών αναταράξεων που συμβάλλουν στην άνοδο των ναύλων οδηγούν τη φετινή χρονιά τις παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενοπλοίων που δείχνουν αυξημένες τους πρώτους μήνες του 2024 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.Μέχρι τέλους Απριλίου η Veson Nautical υπολογίζει σε 104 τα υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια, τα οποία έχουν προστεθεί στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, από 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας ετήσια αύξηση της τάξης του 32%.
Πρωταγωνιστές στις νέες παραγγελίες οι έλληνες εφοπλιστές με 28 παραγγελίες και κυρίως στον τομέα των Suezmax. Ακολουθεί η Ινδονησία, καθώς η Pertamina παρήγγειλε τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους 15 δεξαμενόπλοια MR, τα οποία αναμένεται να ναυπηγηθούν στη Hyundai Mipo και να παραδοθούν το 2026. Οι Βερμούδες έδωσαν τον τρίτο μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών, με συνολικά οκτώ.
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Αυτή η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους και να βρουν την ευκαιρία να παραγγείλουν πλοία ικανά να πληρούν τους τελευταίους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Επιπλέον, οι αγοραπωλησίες από δεύτερο χέρι έχουν δυσκολέψει καθώς υπάρχει ο κίνδυνος αγοράς πλοίων που έχουν εμπλακεί με φορτία που εμπίπτουν στις κυρώσεις κατά του ρωσικού πετρελαίου.
Επίσης τα τελευταία χρόνια, η αυξημένη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα έχει επίσης παράσχει στήριξη στον τομέα των δεξαμενοπλοίων, με τα κέρδη των VLCC, τα οποία είναι περίπου 44.800 δολ./ημέρα για ένα έτος, να καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση (6%) σε ετήσια βάση.
Ενίσχυση κερδών
Οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες επιπλέον έχουν ενισχύσει τα κέρδη στον τομέα των δεξαμενοπλοίων μαζί με τις βελτιωμένες προοπτικές της ζήτησης. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv οι συνεχιζόμενες εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα αυξάνουν το κόστος για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή και οδηγούν ορισμένες χώρες σε αλλαγή προμηθευτή αργού. Ενδεικτικά αναφέρεται η Νότια Κορέα, ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού στην Ασία, η οποία μείωσε τις εισαγωγές σαουδαραβικού αργού υπέρ αμερικανικών φορτίων, τα οποία είναι φθηνότερα, καθώς το κόστος ασφαλίστρων και μέτρων ασφαλείας είναι μικρότερο. Τα στοιχεία της Korea National Oil Corp δείχνουν ότι η Νότια Κορέα εισήγαγε 28,06 εκατομμύρια βαρέλια από τη Σαουδική Αραβία τον Μάρτιο, σημειώνοντας μείωση 12,3% σε ετήσια βάση. Αντίθετα, οι εισαγωγές από τις ΗΠΑ, κυρίως στο τύπο αργού WTI Midland, σημείωσαν άλμα 17,6% σε ετήσια βάση στα 12,26 εκατομμύρια βαρέλια.
Κερδισμένοι από την άνοδο της ζήτησης για νεότευκτα δεξαμενόπλοια οι Κινέζοι. Οι μισές παραγγελίες τοποθετήθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία και ακολουθούν η Νότια Κορέα και το Βιετνάμ.


Latest News

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο

Capital Link: Ο Πόλυς Χατζηιωάννου χτύπησε το «Closing Bell» στη Νέα Υόρκη
Το 3rd Capital Link Cyprus Business Forum διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών με την υποστήριξη του κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας