Η αύξηση του μέσου όρου ηλικίας των στόλων των δεξαμενοπλοίων και η αύξηση των αποστάσεων μεταφοράς του αργού λόγω των γεωπολιτικών αναταράξεων που συμβάλλουν στην άνοδο των ναύλων οδηγούν τη φετινή χρονιά τις παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενοπλοίων που δείχνουν αυξημένες τους πρώτους μήνες του 2024 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.Μέχρι τέλους Απριλίου η Veson Nautical υπολογίζει σε 104 τα υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια, τα οποία έχουν προστεθεί στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, από 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας ετήσια αύξηση της τάξης του 32%.
Πρωταγωνιστές στις νέες παραγγελίες οι έλληνες εφοπλιστές με 28 παραγγελίες και κυρίως στον τομέα των Suezmax. Ακολουθεί η Ινδονησία, καθώς η Pertamina παρήγγειλε τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους 15 δεξαμενόπλοια MR, τα οποία αναμένεται να ναυπηγηθούν στη Hyundai Mipo και να παραδοθούν το 2026. Οι Βερμούδες έδωσαν τον τρίτο μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών, με συνολικά οκτώ.
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Αυτή η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους και να βρουν την ευκαιρία να παραγγείλουν πλοία ικανά να πληρούν τους τελευταίους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Επιπλέον, οι αγοραπωλησίες από δεύτερο χέρι έχουν δυσκολέψει καθώς υπάρχει ο κίνδυνος αγοράς πλοίων που έχουν εμπλακεί με φορτία που εμπίπτουν στις κυρώσεις κατά του ρωσικού πετρελαίου.
Επίσης τα τελευταία χρόνια, η αυξημένη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα έχει επίσης παράσχει στήριξη στον τομέα των δεξαμενοπλοίων, με τα κέρδη των VLCC, τα οποία είναι περίπου 44.800 δολ./ημέρα για ένα έτος, να καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση (6%) σε ετήσια βάση.
Ενίσχυση κερδών
Οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες επιπλέον έχουν ενισχύσει τα κέρδη στον τομέα των δεξαμενοπλοίων μαζί με τις βελτιωμένες προοπτικές της ζήτησης. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv οι συνεχιζόμενες εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα αυξάνουν το κόστος για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή και οδηγούν ορισμένες χώρες σε αλλαγή προμηθευτή αργού. Ενδεικτικά αναφέρεται η Νότια Κορέα, ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού στην Ασία, η οποία μείωσε τις εισαγωγές σαουδαραβικού αργού υπέρ αμερικανικών φορτίων, τα οποία είναι φθηνότερα, καθώς το κόστος ασφαλίστρων και μέτρων ασφαλείας είναι μικρότερο. Τα στοιχεία της Korea National Oil Corp δείχνουν ότι η Νότια Κορέα εισήγαγε 28,06 εκατομμύρια βαρέλια από τη Σαουδική Αραβία τον Μάρτιο, σημειώνοντας μείωση 12,3% σε ετήσια βάση. Αντίθετα, οι εισαγωγές από τις ΗΠΑ, κυρίως στο τύπο αργού WTI Midland, σημείωσαν άλμα 17,6% σε ετήσια βάση στα 12,26 εκατομμύρια βαρέλια.
Κερδισμένοι από την άνοδο της ζήτησης για νεότευκτα δεξαμενόπλοια οι Κινέζοι. Οι μισές παραγγελίες τοποθετήθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία και ακολουθούν η Νότια Κορέα και το Βιετνάμ.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International