Με τα ληξιπρόθεσμα χρέη στην εφορία να έχουν εκτοξευτεί πάνω από τα 107 δισ. ευρώ η ΑΑΔΕ έχει εξαπολύσει «επίθεση» με στόχο την είσπραξη τουλάχιστον 5,8 δις. ευρώ από παλαιά και «φρέσκα» φορολογικά χρέη.
Η πίεση αναμένεται να είναι ασφυκτική για πάνω από 2 εκατ. οφειλέτες που θα βρεθούν σε κλοιό κατασχέσεων τραπεζικών λογαριασμών, ενοικίων, μισθών και συντάξεων και δεσμεύσεων περιουσιακών στοιχείων. Υπό τη «δαμόκλειο σπάθη» των αναγκαστικών μέτρων είσπραξης βρίσκονται 7 στους 10 οφειλέτες ή το 70% όσων έχουν ανοιχτούς λογαριασμούς με την εφορία.
ΑΑΔΕ: Παράταση στη διασύνδεση για 7.600 επιχειρήσεις με ασύμβατα συστήματα
Η είσπραξη όσο το δυνατόν περισσότερων εσόδων από την τεράστια δεξαμενή των ληξιπρόθεσμων οφειλών αποτελεί βασική προτεραιότητα για την ΑΑΔΕ. Όπως επισημαίνεται στο Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΑΑΔΕ, το 2024 ενεργοποιείται ολοκληρωμένη στρατηγική είσπραξης στοχεύοντας στην αύξηση των εσόδων από ληξιπρόθεσμες οφειλές με βελτίωση, τόσο της οικειοθελούς συμμόρφωσης, μέσω κατάλληλης και έγκαιρης ενημέρωσης των φορολογουμένων, όσο και της διαχείρισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών, μέσω προτεραιοποίησης με χρήση κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου, περιοδικής αξιολόγησης των οφειλετών και χρήση του συστήματος Eispraxis. Παράλληλα, δρομολογείται διαδικασία κεντρικού ελέγχου προϋποθέσεων τήρησης των ρυθμίσεων και εκκαθάριση των ρυθμίσεων που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις τήρησης.
Οι στόχοι
Στο μέτωπο των ληξιπρόθεσμων οφειλών ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ προβλέπει:
1. Είσπραξη ποσού τουλάχιστον 2,8 δισ. ευρώ έναντι παλαιών ληξιπρόθεσμων οφειλών των φορολογουμένων.
2. Εισπράξεις της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης (ΕΜΕΙΣ) από μεγάλους οφειλέτες και στοχευμένες δράσεις ύψους τουλάχιστον 700 εκατ. ευρώ.
3. Εισπράξεις 28 εκατ. ευρώ έναντι των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την Τελωνειακή Διοίκηση.
4. Εισπραξιμότητα 32% επί των νέων ληξιπρόθεσμων οφειλών των φορολογουμένων.
5. Χαρακτηρισμός 380 εκατ. ευρώ εκ των ληξιπρόθεσμων οφειλών των φορολογούμενων ως ανεπίδεκτων είσπραξης. Σημειώνεται ότι από τα 107,180 δισ. ευρώ των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών, εισπράξιμα μπορούν να χαρακτηριστούν τα 80,859 δισ. ευρώ, αφού 26,321 δισ. ευρώ κρίνονται ως ανεπίδεκτα είσπραξης.
6. Επεξεργασία αιτήσεων αναδιάρθρωσης οφειλών Εξωδικαστικού Μηχανισμού ν.4469/2017 και ν.4738/2020 από την ΕΜΕΙΣ.
7. Αξιολόγηση Οφειλετών Ληξιπρόθεσμων Οφειλών σε περιοδική βάση.
8. Κεντρικοποίηση βεβαίωσης και είσπραξης σε Θεσσαλονίκη (ΚΕΒΕΙΣ).
9. Ένταξη των Τελωνειακών Υπηρεσιών στο Ηλεκτρονικό Κατασχετήριο μέσω συστήματος Eispraxis.
10. Υπηρεσία διαλειτουργικότητας στους δήμους για ψηφιακή δέσμευση και άρση δέσμευσης ενημερότητας.
11. Επέκταση της ψηφιοποίησης του κυκλώματος επιστροφών φόρου – Διαλειτουργικότητα με ΕΦΚΑ / ΗΔΙΚΑ.
12. Υλοποίηση των απαιτήσεων που προκύπτουν από το νομοθετικό πλαίσιο του ν. 4738/2020 (Α’ 207) «Ρύθμιση οφειλών και παροχή δεύτερης ευκαιρίας και άλλες διατάξεις», αναφορικά με τον «Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμισης Οφειλών».
13. Σταδιακή αύξηση του ποσοστού εισπράξεων έναντι πραγματικών ληξιπρόθεσμων οφειλών της Φορολογικής Διοίκησης.
14. Σταδιακή αύξηση του ποσοστού εισπράξεων έναντι άμεσα εισπρακτέων απαιτήσεων της Τελωνειακής Διοίκησης.
15. Ποσοστό οφειλετών υπό αναγκαστικά μέτρα είσπραξης της Φορολογικής Διοίκησης 70% (αφορά οφειλέτες για τους οποίους η Φορολογική Διοίκηση δύναται να λάβει μέτρα).
16. Ποσοστό οφειλετών υπό αναγκαστικά μέτρα είσπραξης της Τελωνειακής Διοίκησης 70% (αφορά οφειλέτες για τους οποίους η Τελωνειακή Διοίκηση δύναται να λάβει μέτρα).
Latest News
Μέχρι 21 Ιανουαρίου οι αιτήσεις για το πρόγραμμα επιχειρηματικότητας με έμφαση στις γυναίκες
To πρόγραμμα της ΔΥΠΑ εξασφαλίζει πρόσβαση σε χρηματοδότηση για ανέργους 30-59 ετών, δίνοντας έμφαση στις γυναίκες
Κρατικά φέσια 3,3 δισ. πνίγουν την αγορά - Σε ποιους χρωστάει το Δημόσιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για τις οφειλές του δημοσίου
Πόσο απέχει ο μέσος μισθός σήμερα από τα 1.500 ευρώ [γραφήματα]
Ποια είναι τα επόμενα βήματα για να αυξηθεί ο μέσος μισθός – Η σύγκριση με την Ευρώπη
ΓΣΕΕ: Άνιση η ευημερία στην Ελλάδα - Ο ρόλος πληθωρισμού, μισθών και στεγαστικής κρίσης
Η έκθεση του ΙΝΕ ΓΣΕΕ αναφέρει πως και το κόστος στέγασης στην Ελλάδα έχει δυσανάλογη επίδραση στην ευημερία των πολιτών διαφορετικής εισοδηματικής κατάστασης
Τι αλλάζει στις συντάξεις χηρείας: Τα τρία σενάρια στο τραπέζι
Αγωνία δικαιούχους του ιδιωτικού τομέα που είτε θα πρέπει να επιστρέψουν ποσά είτε να τους κοπεί μέρος του εισοδήματος. Τα θα γίνει με τις συντάξεις χηρείας
Τεκμαρτό εισόδημα: Τι αλλάζει φέτος για τους ελεύθερους επαγγελματίες
Η αύξηση του κατώτατου μισθού ανέβασε στα 11.620 ευρώ το ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα - Πώς θα σβήσουν οι επιβαρύνσεις
Κατώτατος μισθός: Στα 40 ή 50 ευρώ η αύξηση το 2025 - Την 1η Απριλίου οι νέες αμοιβές
Εκκινεί εντός Ιανουαρίου η διαδικασία προσδιορισμού των αυξήσεων – Ο «οδικός χάρτης» της αναπροσαρμογής των μισθών αυξήσεων μέχρι το 2027
Μέσω IRIS οι πληρωμές των εισφορών για μη μισθωτούς
Η υπηρεσία παρέχει στους ασφαλισμένους τη δυνατότητα πληρωμής των εισφορών μέσω IRIS με e-banking ή mobile banking
Πρόσκληση για τη συγκρότηση των Επιτροπών γνωμοδότησης για τον κατώτατο μισθό
Οι δύο Επιτροπές θα υποβάλουν τα υπομνήματά τους προκειμένου αυτά να ληφθούν υπόψη για το ύψος της αύξησης που θα πάρει ο κατώτατος μισθός για το έτος 2025
Η Ελλάδα χάνει έως 1,5 δισ. ευρώ τον χρόνο από τις κενές θέσεις εργασίας
Τα μεγαλύτερα κενά εντοπίζονται στην εκπαίδευση (11.642 θέσεις εργασίας), το εμπόριο (8.447), τη δημόσια διοίκηση και την άμυνα (6.903) και στην εστίαση και τα καταλύματα (6.345)