![ΕΕ: Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά όχι οι εγκαταστάσεις δημόσιων φορτιστών [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ezgif.com-video-to-gif-converter-6.gif)
Οκτώ φορές περισσότεροι φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) πρέπει να εγκαθίστανται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κάθε χρόνο έως το 2030, εάν το μπλοκ θέλει να πετύχει τους στόχους για μείωση των εκπομπών ρύπων αλλά και για να εξυπηρετούνται καλύτερα τα οχήματα αυτά.
Αυτό συμβαίνει καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν μεταξύ του 2017 και του 2023 τρεις φορές πιο γρήγορα από τις εγκαταστάσεις τέτοιων σημείων φόρτισης, όπως δείχνουν τα στοιχεία σε νέα έκθεση από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
ΕΕ: Θα χρειαστούν πολλά χρόνια για να αντικατασταθούν παλαιότερα οχήματα από νεότερα
Πέρσι σε ολόκληρη την ΕΕ εγκαταστάθηκαν περίπου 153.000 δημόσια σημεία φόρτισης εγκαταστάθηκαν, φτάνοντας συνολικά τα 630.000. Πρόκειται για 3.000 εγκαταστάσεις την εβδομάδα, κατά μέσο όρο.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι το 2030 θα πρέπει να έχουν εγκατασταθεί περίπου 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης. Η επίτευξη αυτού του στόχου απαιτεί την εγκατάσταση περίπου 410.000 δημόσιων σημείων φόρτισης ετησίως -ή σχεδόν 8.000 τέτοιων σημείων την εβδομάδα. Το ποσοστό αυτό είναι τριπλάσιο από αυτό που καταγράφηκε πέρσι.
Ωστόσο, η ACEA εκτιμά ότι θα χρειαστούν πολύ περισσότερα σημεία φόρτισης μέχρι το 2030 -περίπου 8,8 εκατομμύρια. Για να επιτευχθεί αυτό θα απαιτηθεί να εγκαθίστανται 1,2 εκατομμύρια φορτιστές ετησίως, ή πάνω από 22.000 περίπου την εβδομάδα. Πρόκειται για αριθμό που είναι οκτώ φορές μεγαλύτερος από αυτόν του 2023.

«Χρειαζόμαστε μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλες τις χώρες της ΕΕ για να επιτύχουμε τους φιλόδοξους στόχους της Ευρώπης για τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Αυτό δεν θα συμβεί χωρίς την ευρεία διαθεσιμότητα δημόσιας υποδομής φόρτισης σε όλη την ήπειρο», εκτιμά η γενική διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries.
«Ανησυχούμε πολύ που η ανάπτυξη της υποδομής δεν συμβαδίζει τα τελευταία χρόνια με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επιπλέον, αυτό το ‘’κενό υποδομών’’ κινδυνεύει να διευρυνθεί στο μέλλον – σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι εκτιμά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή», προειδοποιεί.
Η εύκολη πρόσβαση σε δημόσια σημεία φόρτισης είναι απαραίτητη προϋπόθεση για μείωση των εκπομπών ρύπων και επιπλέον την υποστήριξη της αγοράς εγχώριας αγοράς και ενός ανταγωνιστικού πλαισίου παραγωγής στην Ευρώπη. Οι επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές φόρτισης πρέπει να αυξηθούν επειγόντως για να καλυφθεί το κενό σε τέτοιες υποδομές και να επιτευχθούν οι στόχοι για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, προειδοποίησε η de Vries.
Τα στοιχεία
Τα στοιχεία της ACEA είναι ενδεικτικά:
-Υπήρχαν 632.423 δημόσια σημεία φόρτισης διαθέσιμα σε ολόκληρη την ΕΕ στα τέλη του 2023 για περίπου 3 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) που κυκλοφορούσαν στο δρόμο.
-Το 2023 εγκαταστάθηκαν συνολικά στην ΕΕ περίπου 153.000 νέα δημόσια σημεία φόρτισης.
-Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030 για να υποστηρίξει το επίπεδο ηλεκτροκίνησης των οχημάτων που είναι απαραίτητο για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση του CO2 κατά 55% για τα αυτοκίνητα. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα απαιτούσε την εγκατάσταση σχεδόν 2,9 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης τα επόμενα επτά χρόνια -σχεδόν 410.000 ετησίως ή 7.900 την εβδομάδα.
-Οι προβλέψεις της ACEA υποδηλώνουν σημαντικά υψηλότερη ζήτηση για σημεία φόρτισης: 8,8 εκατομμύρια τέτοια σημεία έως το 2030. Για να επιτευχθεί αυτό θα απαιτηθούν 1,4 εκατομμύρια νέοι φορτιστές ετησίως ή 22.438 την εβδομάδα.
-Τα τελευταία επτά χρόνια, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) ξεπέρασαν την ανάπτυξη του δικτύου σημείων φόρτισης κατά περισσότερο από τρεις φορές. Μεταξύ 2017 και 2023, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν πάνω από 18 φορές, ενώ ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ κατά την ίδια περίοδο μόνο εξαπλασιάστηκε.
-Ενώ ορισμένες χώρες προχωρούν σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη υποδομών, η πλειοψηφία υστερεί. Μόνο τρεις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που καλύπτουν το 20% της επιφάνειας της ΕΕ – η Ολλανδία, η Γαλλία και η Γερμανία – φιλοξενούν σχεδόν τα δύο τρίτα (61%) όλων των σημείων φόρτισης της ΕΕ. Το υπόλοιπο ένα τρίτο περίπου (39%) όλων των φορτιστών βρίσκεται ε σε 24 κράτη μέλη, χωρών με επιφάνεια που καλύπτει το 80% της Ευρώπης.
-Υπάρχει ισχυρή συσχέτιση μεταξύ πρόσβασης δημοσίων σημείων πρόσβασης και πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Η λίστα των κορυφαίων πέντε χωρών με τις υψηλότερες πωλήσεις ηλεκτρικών (BEV) είναι σε γενικές γραμμές παρόμοια με αυτή των χωρών με τους περισσότερους φορτιστές: Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία και Ιταλία εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις και στις δύο τέτοιες λίστες, σημειώνει η ACEA.
-Η ταχύτητα φόρτισης είναι σημαντικό ζήτημα σε ολόκληρη την ήπειρο, καθώς οι γρήγοροι φορτιστές (με ισχύ άνω των 22 kW) αποτελούν κλάσμα μόνο του συνόλου φορτιστών της ΕΕ. Μόνο ένας στους επτά από όλους τους φορτιστές αυτούς (13,5%) έχει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης. Η πλειοψηφία είναι «κανονικοί» φορτιστές, με χωρητικότητα 22 kW ή μικρότερη.
-Στα τέλη του 2023, κυκλοφορούσαν στην ΕΕ περίπου 29 αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) ανά γρήγορο φορτιστή και 53 BEV και plug-in υβριδικά (PHEV) ανά ταχυφορτιστή.
-Οι κυβερνήσεις σε ολόκληρη την ΕΕ καλούνται από την ACEA να αυξήσουν τις επενδύσεις για υποδομές φόρτισης και να πρέπει να εφαρμόσουν γρήγορα τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR). Ταυτόχρονα, το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων (EAFO) καλείται να διασφαλίσει ισχυρό σύστημα παρακολούθησης που θα δίνει κίνητρα στα κράτη μέλη να αναπτύξουν υποδομές ταχύτερα.


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X