![ΕΕ: Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά όχι οι εγκαταστάσεις δημόσιων φορτιστών [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ezgif.com-video-to-gif-converter-6.gif)
Οκτώ φορές περισσότεροι φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) πρέπει να εγκαθίστανται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κάθε χρόνο έως το 2030, εάν το μπλοκ θέλει να πετύχει τους στόχους για μείωση των εκπομπών ρύπων αλλά και για να εξυπηρετούνται καλύτερα τα οχήματα αυτά.
Αυτό συμβαίνει καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν μεταξύ του 2017 και του 2023 τρεις φορές πιο γρήγορα από τις εγκαταστάσεις τέτοιων σημείων φόρτισης, όπως δείχνουν τα στοιχεία σε νέα έκθεση από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
ΕΕ: Θα χρειαστούν πολλά χρόνια για να αντικατασταθούν παλαιότερα οχήματα από νεότερα
Πέρσι σε ολόκληρη την ΕΕ εγκαταστάθηκαν περίπου 153.000 δημόσια σημεία φόρτισης εγκαταστάθηκαν, φτάνοντας συνολικά τα 630.000. Πρόκειται για 3.000 εγκαταστάσεις την εβδομάδα, κατά μέσο όρο.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι το 2030 θα πρέπει να έχουν εγκατασταθεί περίπου 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης. Η επίτευξη αυτού του στόχου απαιτεί την εγκατάσταση περίπου 410.000 δημόσιων σημείων φόρτισης ετησίως -ή σχεδόν 8.000 τέτοιων σημείων την εβδομάδα. Το ποσοστό αυτό είναι τριπλάσιο από αυτό που καταγράφηκε πέρσι.
Ωστόσο, η ACEA εκτιμά ότι θα χρειαστούν πολύ περισσότερα σημεία φόρτισης μέχρι το 2030 -περίπου 8,8 εκατομμύρια. Για να επιτευχθεί αυτό θα απαιτηθεί να εγκαθίστανται 1,2 εκατομμύρια φορτιστές ετησίως, ή πάνω από 22.000 περίπου την εβδομάδα. Πρόκειται για αριθμό που είναι οκτώ φορές μεγαλύτερος από αυτόν του 2023.

«Χρειαζόμαστε μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλες τις χώρες της ΕΕ για να επιτύχουμε τους φιλόδοξους στόχους της Ευρώπης για τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Αυτό δεν θα συμβεί χωρίς την ευρεία διαθεσιμότητα δημόσιας υποδομής φόρτισης σε όλη την ήπειρο», εκτιμά η γενική διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries.
«Ανησυχούμε πολύ που η ανάπτυξη της υποδομής δεν συμβαδίζει τα τελευταία χρόνια με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επιπλέον, αυτό το ‘’κενό υποδομών’’ κινδυνεύει να διευρυνθεί στο μέλλον – σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι εκτιμά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή», προειδοποιεί.
Η εύκολη πρόσβαση σε δημόσια σημεία φόρτισης είναι απαραίτητη προϋπόθεση για μείωση των εκπομπών ρύπων και επιπλέον την υποστήριξη της αγοράς εγχώριας αγοράς και ενός ανταγωνιστικού πλαισίου παραγωγής στην Ευρώπη. Οι επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές φόρτισης πρέπει να αυξηθούν επειγόντως για να καλυφθεί το κενό σε τέτοιες υποδομές και να επιτευχθούν οι στόχοι για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, προειδοποίησε η de Vries.
Τα στοιχεία
Τα στοιχεία της ACEA είναι ενδεικτικά:
-Υπήρχαν 632.423 δημόσια σημεία φόρτισης διαθέσιμα σε ολόκληρη την ΕΕ στα τέλη του 2023 για περίπου 3 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) που κυκλοφορούσαν στο δρόμο.
-Το 2023 εγκαταστάθηκαν συνολικά στην ΕΕ περίπου 153.000 νέα δημόσια σημεία φόρτισης.
-Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030 για να υποστηρίξει το επίπεδο ηλεκτροκίνησης των οχημάτων που είναι απαραίτητο για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση του CO2 κατά 55% για τα αυτοκίνητα. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα απαιτούσε την εγκατάσταση σχεδόν 2,9 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης τα επόμενα επτά χρόνια -σχεδόν 410.000 ετησίως ή 7.900 την εβδομάδα.
-Οι προβλέψεις της ACEA υποδηλώνουν σημαντικά υψηλότερη ζήτηση για σημεία φόρτισης: 8,8 εκατομμύρια τέτοια σημεία έως το 2030. Για να επιτευχθεί αυτό θα απαιτηθούν 1,4 εκατομμύρια νέοι φορτιστές ετησίως ή 22.438 την εβδομάδα.
-Τα τελευταία επτά χρόνια, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) ξεπέρασαν την ανάπτυξη του δικτύου σημείων φόρτισης κατά περισσότερο από τρεις φορές. Μεταξύ 2017 και 2023, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν πάνω από 18 φορές, ενώ ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ κατά την ίδια περίοδο μόνο εξαπλασιάστηκε.
-Ενώ ορισμένες χώρες προχωρούν σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη υποδομών, η πλειοψηφία υστερεί. Μόνο τρεις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που καλύπτουν το 20% της επιφάνειας της ΕΕ – η Ολλανδία, η Γαλλία και η Γερμανία – φιλοξενούν σχεδόν τα δύο τρίτα (61%) όλων των σημείων φόρτισης της ΕΕ. Το υπόλοιπο ένα τρίτο περίπου (39%) όλων των φορτιστών βρίσκεται ε σε 24 κράτη μέλη, χωρών με επιφάνεια που καλύπτει το 80% της Ευρώπης.
-Υπάρχει ισχυρή συσχέτιση μεταξύ πρόσβασης δημοσίων σημείων πρόσβασης και πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Η λίστα των κορυφαίων πέντε χωρών με τις υψηλότερες πωλήσεις ηλεκτρικών (BEV) είναι σε γενικές γραμμές παρόμοια με αυτή των χωρών με τους περισσότερους φορτιστές: Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία και Ιταλία εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις και στις δύο τέτοιες λίστες, σημειώνει η ACEA.
-Η ταχύτητα φόρτισης είναι σημαντικό ζήτημα σε ολόκληρη την ήπειρο, καθώς οι γρήγοροι φορτιστές (με ισχύ άνω των 22 kW) αποτελούν κλάσμα μόνο του συνόλου φορτιστών της ΕΕ. Μόνο ένας στους επτά από όλους τους φορτιστές αυτούς (13,5%) έχει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης. Η πλειοψηφία είναι «κανονικοί» φορτιστές, με χωρητικότητα 22 kW ή μικρότερη.
-Στα τέλη του 2023, κυκλοφορούσαν στην ΕΕ περίπου 29 αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) ανά γρήγορο φορτιστή και 53 BEV και plug-in υβριδικά (PHEV) ανά ταχυφορτιστή.
-Οι κυβερνήσεις σε ολόκληρη την ΕΕ καλούνται από την ACEA να αυξήσουν τις επενδύσεις για υποδομές φόρτισης και να πρέπει να εφαρμόσουν γρήγορα τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR). Ταυτόχρονα, το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων (EAFO) καλείται να διασφαλίσει ισχυρό σύστημα παρακολούθησης που θα δίνει κίνητρα στα κράτη μέλη να αναπτύξουν υποδομές ταχύτερα.


Latest News

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια

Η τελευταία δεκαετία είναι η θερμότερη στα χρονικά - Εφιαλτική η συνέχεια
Οι αλλαγές στο κλίμα και ειδικά η υπερθέρμανση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους ωκεανούς