Η ιαπωνική εταιρεία κατασκευής οχημάτων Toyota σημείωσε ρεκόρ κερδών, ξεπερνώντας κατά πολύ τις προσδοκίες της αγοράς. Τα λειτουργικά κέρδη εκτινάχθηκαν κατά 78% για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου. Συνολικά και για ολόκληρο το οικονομικό έτος, το σύνολο των λειτουργικών κερδών ανήλθε στα 5,35 τρισ. γιεν (31,9 δισ. ευρώ), η πρώτη φορά που μια ιαπωνική εταιρεία ξεπερνά το όριο των 5 τρισ. γιεν, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν τα τοπικά μέσα.
Στην πρόβλεψη για τα κέρδη η Toyota έκανε λόγο για πτώση 20% για το τρέχον οικονομικό έτος, λόγω αυξανόμενων επενδύσεων τόσο στους προμηθευτές της, όσο και στη στρατηγική της, μετά από το εντυπωσιακό τέταρτο τρίμηνο.
Το αδύναμο γιεν αποτέλεσε έναν από τους παράγοντες για τα θεαματικά αποτελέσματα της Toyota, αλλά σημαντική ώθηση έδωσε και η στρατηγική της εταιρείας, η οποία επέλεξε να εστιάσει στα υβριδικά οχήματα, που αποτελούν ένα από τα πιο δυνατά σημεία της Toyota. Η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα βρίσκεται σε πτώση σε αρκετές αγορές, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών.
Τις μεγαλύτερες αυξήσεις την τελευταία 25ετια θα δώσει η TOYOTA
Η διπλή στρατηγική της Toyota
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει κατά καιρούς βρεθεί στο στόχαστρο αρκετής κριτικής για τη στρατηγική της να πατά σε δύο βάρκες, εστιάζοντας τόσο σε υβριδικά όσο και σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, μια στάση που όμως αποδεικνύεται ιδιαίτερα διορατική, καθώς οι καταναλωτές δείχνουν να απομακρύνονται από τα ηλεκτρικά οχήματα λόγω ανησυχιών για τις αποστάσεις που μπορούν να καλύψουν με τα ηλεκτρικά οχήματα και τη διαθεσιμότητα φορτιστών.
Για το 2025, η Toyota προβλέπει ότι θα έχει λειτουργικά κέρδη 4,3 τρισ. γιεν, καθώς θα επενδύσει στο ανθρώπινο δυναμικό, στηρίζοντας τόσο το κόστος των προμηθευτών και των αντιπροσώπων της, σε συνδυασμό με την πολυσχιδή στρατηγική της.
“Θα κάνουμε επενδύσεις προκειμένου να προστατεύσουμε την αλυσίδα εφοδιασμού”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Κότζι Σάτο, σε συνέντευξη Τύπου μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.
“Παρόλο που οι επιχειρηματικές δραστηριότητές μας λειτουργούν αποτελεσματικά, υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει ακόμη να αλλάξουν σε κάποιο βαθμό”, είπε, αναφερόμενος στις αλλαγές στην παραγωγική διαδικασία, καθώς η Toyota κάνει το άλμα από αυτοκινητοβιομηχανία σε εταιρεία κινητικότητας. Η Toyota δήλωσε ότι σχεδιάζει να επενδύσει 1,7 τρισ. γιεν για την ανάπτυξη φέτος σε τομείς όπως η τεχνητή νοημοσύνη και το λογισμικό.
Κινεζικός ανταγωνισμός
Παρόλα αυτά, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δεν στερείται προκλήσεων, ιδιαίτερα σε βασικές αγορές όπως η Κίνα, όπου η Τoyota δυσκολεύεται να ακολουθήσει το ρυθμό με τον οποίο ένας αυξανόμενος αριθμός τοπικών κατασκευαστών κυκλοφορεί αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Η Toyota υπήρξε πρωτοπόρος στα υβριδικά αυτοκίνητα με το Prius και τα συγκεκριμένα οχήματα αποτέλεσαν περισσότερο από το ένα τρίτο των 10,3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που πούλησε το οικονομικό έτος που μόλις έληξε, συμπεριλαμβανομένων οχημάτων της πολυτελούς μάρκας Lexus.
Ωστόσο, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που λειτουργούν μόνο με μπαταρία αποτέλεσαν μόλις το 1% των παγκόσμιων πωλήσεων της Toyota κατά το έτος που μόλις έληξε, ή περίπου 116.500 οχήματα, πολύ κάτω από τον προαναγγελθέντα στόχο των 202.000 οχημάτων. Κατά το τρέχον οικονομικό έτος αναμένει να πουλήσει 171.000 ηλεκτρικά οχήματα.
Latest News
Γιατί επιβραδύνονται σε όλον τον κόσμο οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας εκτός από το Τόκιο
Το μερίδιο της Ιαπωνίας στις αγορές πολυτελείας αυξήθηκε - Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αντιπροσώπευαν το 9% του συνόλου της LVMH, από 7% ένα χρόνο νωρίτερα.
Εσπρέσο... τέλος στα McDonald's
Άλλο ένα κακό συναπάντημα βάζει νάρκη στις πωλήσεις της McDonald's
«Μειώστε τα ενοίκια» - Νέα διαδήλωση των κατοίκων της Βαρκελώνης
Οι διαδηλωτές στη Βαρκελώνη ζητούν προσιτά ενοίκια για όλους - Σε πολλές πόλεις στην Ισπανία η εκτόξευση του τουρισμού και το Airbnb αφήνουν χωρίς σπίτια τους κατοίκους
Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
Η Shein, προσπαθεί να επαναπροσδιοριστεί ως μία παγκόσμια εταιρεία και όχι ως αμιγώς κινεζική, σημειώνει ο Economist
Ποιος είναι ο εκκεντρικός κροίσος που αγόρασε μια μπανάνα για 6,2 εκατ.
Ο Τζάστιν Σαν είναι Κινέζος επιχειρηματίας και λάτρης των κρυπτονομισμάτων, γνωστός για την ίδρυση της πλατφόρμας blockchain TRON
Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια που δεν κάνουν παιδιά
Περισσότεροι millenials επιλέγουν να μην κάνουν παιδιά αλλά αυτό θα μπορούσε να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομία
Η Μεγάλη Παραίτηση επανέρχεται; - Γιατί αυξάνεται ξανά η δυσαρέσκεια των εργαζομένων
Η αγορά εργασίας θα μπορούσε να περιμένει ένα νέο κύμα παραιτήσεων, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Glassdoor.
Νέα δολιοφθορά στη Βαλτική θάλασσα - Οι καταστροφές στα υποβρύχια καλώδια [διάγραμμα]
Μετά την καταστροφή του αγωγού Nordstream μια ακόμα δολιοφθορά, σε υποδομές στη Βαλτική θάλασσα, προβληματίζει
Αντληση αερίου με δέσμευση άνθρακα από την BP - Επένδυση μαμούθ στην Ινδονησία
Η παραγωγή φυσικού αερίου της BP από το κοίτασμα Ubadari στην Ινδονησία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2028
Πόσο θα κοστίσει στη Goldman Sachs η πτώση της Northvolt [πίνακας]
Η Goldman Sachs, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος στη σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών, η οποία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης