
Δεν υπάρχει κανένας λόγος για την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να μειώσει τα επιτόκια πολύ γρήγορα ή πολύ έντονα, δήλωσε ο διοικητής της αυστριακής κεντρικής τράπεζας Ρόμπερτ Χόλτσμαν στην Handelsblatt, προσθέτοντας ότι πολλά εξαρτώνται από την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ.
“Εάν έρθει η ώρα τον Ιούνιο, σίγουρα θα ακολουθήσουν περαιτέρω βήματα”, δήλωσε ο Χόλτσμαν. “Αλλά δε βλέπω κανέναν απολύτως λόγο να μειώσουμε τα βασικά επιτόκια πολύ γρήγορα και πολύ έντονα. Σε κάποιο βαθμό, τα δεδομένα και οι αποφάσεις μας επηρεάζονται φυσικά από τη Fed. Δεν εργαζόμαστε σε κενό αέρος. Με το δολάριο, η Fed είναι, μεταφορικά μιλώντας, ο γορίλας στο δωμάτιο”, πρόσθεσε.
Λέιν (ΕΚΤ): Πιο σίγουρος ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο στόχο
Τι θα συμβεί αν η ΕΚΤ μειώσει επιτόκια πριν από τη FED
Ο Ντανιέλ Λακάλ, επικεφαλής οικονομολόγος της Tressis Gestion, εκτιμά ότι η μια ενδεχόμενη νωρίτερη μείωση των επιτοκίων από την ΕΚΤ συγκριτικά με τη FED, θα έφερνε πιθανώς πτώση του ευρώ. Σε αυτή την περίπτωση θα αυξηθούν οι εισαγωγές στην ευρωζώνη επιβαρύνοντας τις προσπάθειες για την ανάπτυξη της οικονομίας του μπλόκ.
«Το πρόβλημα της μείωσης των επιτοκίων αυτή τη στιγμή είναι ότι η ΕΚΤ θεωρεί δεδομένη την ισχύ του ευρώ. Και αν αρχίσει να μειώνει τα επιτόκια πριν από την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ, αυτό ουσιαστικά δίνει στον κόσμο το μήνυμα ότι το ευρώ πρέπει να αποδυναμωθεί» εξήγησε στην εκπομπή “Street Signs Europe” του CNBC. «Και αν το ευρώ αποδυναμωθεί, ο λογαριασμός εισαγωγών της ευρωζώνης θα αυξηθεί, καθιστώντας ακόμη πιο δύσκολη την ανάπτυξη της ευρωζώνης» πρόσθεσε.
Ο Λακάλ επεσήμανε ότι μια μείωση των επιτοκίων τον Ιούνιο από την ΕΚΤ δεν πρόκειται να κάνει τις γερμανικές, γαλλικές ή ισπανικές επιχειρήσεις να πάρουν περισσότερες πιστώσεις «επειδή μια μικρή μείωση των επιτοκίων δεν είναι ο κινητήριος μοχλός της ζήτησης για δάνεια.»
Και πρόσθεσε: «Αυτό που κάνει την πιστωτική ζήτηση ενδιαφέρουσα ή να αυξάνεται είναι το γεγονός ότι υπάρχουν οικονομικές και επενδυτικές ευκαιρίες και αυτές περιορίζονται από τη ρύθμιση και την εσφαλμένη ενεργειακή πολιτική της ευρωζώνης».


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς