Παράταση 16 ημερών πήρε ο διαγωνισμός πώλησης του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου, με το ΤΑΙΠΕΔ να ανακοινώνει νέα ημερομηνία κατάθεσης της εκδήλωσης ενδιαφέροντος από επενδυτές την 30η Μαΐου αντί της 14ης Μαίου.

Υπενθυμίζεται ότι η πώληση αφορά το 50% συν μια μετοχή του ΟΛΛ και πληροφορίες από το ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν ότι η παράταση δόθηκε μετά από αίτημα τριών ενδιαφερόμενων επενδυτών, απόδειξη ότι το λιμάνι του Λαυρίου προκαλεί ζωηρό ενδιαφέρον επιχειρηματικών ομίλων που στοχεύουν στην περαιτέρω αξιοποίηση του.

Πατήθηκε το κουμπί για το λιμάνι του Λαυρίου – Προς πώληση πλειοψηφικό πακέτο

Σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό και έχουν επισκεφθεί το λιμάνι, όπως η MSC Cruises, η Carnival και η Royal Caribbean ενώ παλαιότερα και η Celestyal είχε ενδιαφερθεί για το λιμάνι ως βάση κρουαζιέρας, το οποίο σημειώνεται ότι το χρησιμοποιεί και σήμερα. Επίσης και εφοπλιστικά συμφέροντα που συνδέονται με τη βιομηχανία σκαφών αναψυχής φέρονται να παρακολουθούν στενά τη διαδικασία.

Τα κριτήρια τεχνικής ικανότητας

Αίσθηση πάντως προκαλούν τα κριτήρια τεχνικής ικανότητας που πρέπει να διαθέτει κάθε προεπιλεγείς επενδυτής στα οποία δεν υπάρχει οποιαδήποτε αναφορά στην βιομηχανία σκαφών αναψυχής. Αντιθέτως υπάρχουν αναφορές στη διαχείριση λιμένων ακτοπλοΐας, κρουαζιέρας, η ακόμη και τερματικών εμπορευματοκιβωτίων και χύδην ξηρού φορτίου!

Και όλα αυτά ενώ το ΤΑΙΠΕΔ περιγράφοντας το λιμάνι συμπεριλαμβάνει τα τουριστικά, και σκάφη αναψυχής στις κύριες δραστηριότητες της εταιρείας. Ειδικότερα αναφέρει ότι «οι κύριες δραστηριότητες της Εταιρείας συνίστανται στην παροχή υπηρεσιών ελλιμενισμού σε εμπορικά πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού, γενικού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, σε πλοία ακτοπλοΐας (Ε/Γ και Ο/Γ-Ε/Γ), κρουαζιερόπλοια καθώς και σε τουριστικά σκάφη, αλιευτικά σκάφη και σκάφη αναψυχής…».

Όσον αφορά τα κριτήρια τεχνικής ικανότητας η προκήρυξη αναφέρει ότι «οι Προεπιλεγέντες Επενδυτές πρέπει να διαθέτουν εμπειρία σε τουλάχιστον έναν από τους κατωτέρω αναφερόμενους τομείς για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών συναπτών ετών εντός της χρονικής περιόδου των τελευταίων πέντε ετών πριν από την υποβολή της δεσμευτικής προσφοράς:

  •  τη διαχείριση και λειτουργία ενός λιμένα ή τερματικού σταθμού με συνολική ετήσια εμπορευματική κίνηση τουλάχιστον 100.000 τόνους/έτος (χύδην ξηρό φορτίο, γενικό φορτίο, εμπορευματοκιβώτια, μοναδοποιημένο φορτίο, κλπ.) ή
  •  τη διαχείριση και λειτουργία ενός λιμένα ή τερματικού σταθμού, με συνολική ετήσια κίνηση τουλάχιστον 500.000 επιβατών ακτοπλοΐας ή κρουαζιέρας ή
  •  τη διαχείριση ναυτιλιακής εταιρείας, που διακίνησε συνολικό ετήσιο όγκο τουλάχιστον 500.000 επιβατών. Οι Προεπιλεγέντες Επενδυτές θα πρέπει να πληρούν τα ως άνω μεγέθη ανά τομέα δραστηριότητας για κάθε ένα από τα τρία ως άνω συναπτά έτη».

Με βάση τα παραπάνω ενδιαφερόμενοι που προέρχονται από τους κλάδους των τουριστικών σκαφών η σκαφών αναψυχής (π.χ. μαρίνες, κ.λ.π.) θα πρέπει να συμμετάσχουν σε κοινοπραξία είτε με εταιρεία κρουαζιέρας ή ακτοπλοϊκή ή με εταιρεία διαχείρισης φορτίων εμπορευματοκιβωτίων ή χύδην ξηρού φορτίου!

«Προίκα» τρία έργα

Το Υπουργείο Ναυτιλίας πάντως με πρόσφατες αποφάσεις του έδωσε «προίκισε» τον ΟΛΛ με τρία σημαντικά έργα. Ειδικότερα εγκρίθηκε από το ΥΝΑΝΠ το έργο τοποθέτησης πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών του ΟΛΛ ΑΕ.

Το έργο αυτό, εκτός του ότι είναι σημαντικό για την ανάπτυξη του ΟΛΛ Α.Ε, υπολογίζεται ότι θα αναπτύξει περισσότερες από 150 θέσεις εργασίας και θα συνεισφέρει στην τοπική αγορά περί τα 30 εκ. ευρώ πρόσθετο τζίρο.

Επιπλέον εγκρίθηκε το έργο της ανέγερσης νέου καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος στην θέση του πρώην κατ. «ΚΟΡΑΛΛΙ». Η ανέγερση του νέου καταστήματος θα προσφέρει δέκα νέες θέσεις εργασίας στην τοπική κοινωνία και θα συμπληρώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες του ΟΛΛ ΑΕ στον τουριστικό τομέα και ιδιαίτερα στους επιβάτες της κρουαζιέρας και στους ναυλωτές τουριστικών σκαφών.

Τέλος η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενέταξε στo ΠΔΕ το έργο διαπλάτυνσης του ανατολικού Finger Pier, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Αττικής. Με το έργο αυτό ο ΟΛΛ Α.Ε δημιουργεί μία νέα πρόσθετη θέση ελλιμενισμού κρουαζιεροπλοίων μεσαίου μεγέθους.

Παράλληλα το ΤΑΙΠΕΔ προωθεί μια σειρά έργων με στόχο να γίνει το Λαύριο, το πρώτο «πράσινο» λιμάνι της χώρας.

Τέλος σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, που αφορούν τη χρήση του 2022, ο κύκλος εργασιών του ΟΛΛ διαμορφώθηκε σε 6.096.494,41 ευρώ και εμφανίζεται αυξημένος 47,8% έναντι του 2021, κάτι φυσιολογικό λόγω της πανδημίας κατά τα έτη 2020-2021. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στην ίδια χρήση σε 2.226.022,61 ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Λιμάνια