Κοντά στα υψηλά όλων των εποχών βρίσκονται οι τιμές ναυπήγησης όλων σχεδόν των κατηγοριών πλοίων σύμφωνα με μελέτη της Danish Ship Finance. H συνεχής τοποθέτηση νέων παραγγελιών και η περιορισμένη διαθεσιμότητα των ναυπηγείων ωθούν τις τιμές των νεότευκτων πλοίων όλο και πιο κοντά σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, αναφέρει ο χρηματοδοτικός οίκος προσθέτοντας ότι ο μέσος δείκτης τιμών των νεότευκτων έχει αυξηθεί κατά 4% τους τελευταίους έξι μήνες και βρίσκεται κοντά στο υψηλά της περιόδου 2007-2008.
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Τα κινεζικά και τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία είναι τα κύρια ωφελημένα, καθώς εξασφαλίζουν τη μερίδα του λέοντος των νέων παραγγελιών. Τα κινέζικα ναυπηγεία αναμένεται να παραδώσουν τα περισσότερα νέα δεξαμενόπλοια, ενώ τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας θα είναι απασχολημένα με την κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και εμπορευματοκιβωτίων για τα επόμενα χρόνια.
Εμπορευματοκιβώτια
Το ήδη ρεκόρ υψηλών παραγγελιών (σε όρους χωρητικότητας) συγκράτησε, το 2023, την υπογραφή νέων συμβολαίων στο μέσο όρο δεκαετίας (6% του στόλου) αναφέρει η Danish Ship Finance.
Το βιβλίο παραγγελιών των περίπου 800 πλοίων κατανέμεται μεταξύ 80 ναυπηγείων, αλλά συγκεντρώνεται σε μεγάλα ναυπηγεία πρώτης τάξης στην Κίνα και τη Νότια Κορέα. Τα δέκα κορυφαία ναυπηγεία κατασκευάζουν το 55% των πλοίων που έχουν παραγγελθεί. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβώτια καταλαμβάνουν το 23% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών, μετρούμενα σε cgt.
Ξηρό χύδην φορτίο
Οι συµβάσεις ναυπήγησης στον τοµέα των χύδην φορτίων ξηρού φορτίου έχουν παραμείνει στο μέσο επίπεδο από το 2017. Πέρυσι, οι νέες παραγγελίες ανήλθαν στο 5% του στόλου. Οι τρέχουσες παραγγελίες (περίπου 1.200 πλοία – 9% του
στόλου) κατανέμονται μεταξύ 100 ναυπηγείων, με τα δέκα κορυφαία ναυπηγεία να κατασκευάζουν το 50%.
Το βιβλίο παραγγελιών των bulk carrier βρίσκεται σήμερα σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο και αντιπροσωπεύει το 17% του παγκόσμιου του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών.
Φορτηγά φυσικού αερίου
Με το βιβλίο παραγγελιών να βρίσκεται ήδη στο 55% περίπου του στόλου, η τοποθετήση παραγγελιών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου )LNG Carriers) υποχώρησε τον τελευταίο χρόνο στο 10% του στόλου. Εν τω μεταξύ, οι παραγγελίες για LPG Carriers (πλοία μεταφοράς υγραερίου) έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ (18% του στόλου). Σε 32 ανέρχονται τα ναυπηγεία που κατασκευάζουν τα σχεδόν 600 Gas Carriers σε παραγγελία, με τα τρία μεγαλύτερα διεκδικούν το 60% και οι δέκα πρώτες το 90%. Το 29% των του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών είναι αφιερωμένο στα Gas Carriers.
Δεξαμενόπλοια
Μετά το ιστορικά χαμηλό επίπεδο του 2022 (1% του στόλου), οι νέες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων επανήλθαν το 2023 σε υψηλότερα επίπεδα (στο 5% του στόλου). Περίπου 500 παραγγελίες νέων πλοίων τοποθετήθηκαν, με την πλειοψηφία να τοποθετείται στα κινεζικά ναυπηγεία. Τα 800 πλοία που είναι υπό παραγγελία κατανέμονται σε περίπου 100 ναυπηγεία, με τα δέκα μεγαλύτερα να κατασκευάζουν το 50%. Οι παραγγελίες για δεξαμενόπλοια αντιπροσωπεύουν το 14% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών.
Τάσεις
Από τις αρχές του 2023, η ετήσια διαθέσιμη χωρητικότητα στα ναυπηγεία έχει αυξηθεί κατά 6 εκατομμύρια cgt σε 59 εκατ. cgt. Η ενεργός χωρητικότητα των ναυπηγείων κατανέμεται σήμερα μεταξύ περίπου 314 ναυπηγείων που κατασκευάζουν πλοία μεγαλύτερα από 2.000 dwt, σε σύγκριση με 290 ναυπηγεία το 2022. Τα ναυπηγεία πρώτης βαθμίδας αντιπροσώπευαν περίπου το 75% των συνολικών παραδόσεων το 2023. Σημειώνεται τέλος ότι το 2023 παραγγέλθηκαν 1.800 επιπλέον πλοία κατανεμημένα μεταξύ 190 ναυπηγείων εκ των οποίων τα 75 είναι πρώτης τάξης. Τον Απρίλιο του 2024, το βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σε 127 εκατομμύρια cgt.
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.