![Ναυτιλία: Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/ploia-768x512-1.jpg)
Κοντά στα υψηλά όλων των εποχών βρίσκονται οι τιμές ναυπήγησης όλων σχεδόν των κατηγοριών πλοίων σύμφωνα με μελέτη της Danish Ship Finance. H συνεχής τοποθέτηση νέων παραγγελιών και η περιορισμένη διαθεσιμότητα των ναυπηγείων ωθούν τις τιμές των νεότευκτων πλοίων όλο και πιο κοντά σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, αναφέρει ο χρηματοδοτικός οίκος προσθέτοντας ότι ο μέσος δείκτης τιμών των νεότευκτων έχει αυξηθεί κατά 4% τους τελευταίους έξι μήνες και βρίσκεται κοντά στο υψηλά της περιόδου 2007-2008.
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Τα κινεζικά και τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία είναι τα κύρια ωφελημένα, καθώς εξασφαλίζουν τη μερίδα του λέοντος των νέων παραγγελιών. Τα κινέζικα ναυπηγεία αναμένεται να παραδώσουν τα περισσότερα νέα δεξαμενόπλοια, ενώ τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας θα είναι απασχολημένα με την κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και εμπορευματοκιβωτίων για τα επόμενα χρόνια.
Εμπορευματοκιβώτια
Το ήδη ρεκόρ υψηλών παραγγελιών (σε όρους χωρητικότητας) συγκράτησε, το 2023, την υπογραφή νέων συμβολαίων στο μέσο όρο δεκαετίας (6% του στόλου) αναφέρει η Danish Ship Finance.
Το βιβλίο παραγγελιών των περίπου 800 πλοίων κατανέμεται μεταξύ 80 ναυπηγείων, αλλά συγκεντρώνεται σε μεγάλα ναυπηγεία πρώτης τάξης στην Κίνα και τη Νότια Κορέα. Τα δέκα κορυφαία ναυπηγεία κατασκευάζουν το 55% των πλοίων που έχουν παραγγελθεί. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβώτια καταλαμβάνουν το 23% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών, μετρούμενα σε cgt.
Ξηρό χύδην φορτίο
Οι συµβάσεις ναυπήγησης στον τοµέα των χύδην φορτίων ξηρού φορτίου έχουν παραμείνει στο μέσο επίπεδο από το 2017. Πέρυσι, οι νέες παραγγελίες ανήλθαν στο 5% του στόλου. Οι τρέχουσες παραγγελίες (περίπου 1.200 πλοία – 9% του
στόλου) κατανέμονται μεταξύ 100 ναυπηγείων, με τα δέκα κορυφαία ναυπηγεία να κατασκευάζουν το 50%.
Το βιβλίο παραγγελιών των bulk carrier βρίσκεται σήμερα σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο και αντιπροσωπεύει το 17% του παγκόσμιου του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών.
Φορτηγά φυσικού αερίου
Με το βιβλίο παραγγελιών να βρίσκεται ήδη στο 55% περίπου του στόλου, η τοποθετήση παραγγελιών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου )LNG Carriers) υποχώρησε τον τελευταίο χρόνο στο 10% του στόλου. Εν τω μεταξύ, οι παραγγελίες για LPG Carriers (πλοία μεταφοράς υγραερίου) έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ (18% του στόλου). Σε 32 ανέρχονται τα ναυπηγεία που κατασκευάζουν τα σχεδόν 600 Gas Carriers σε παραγγελία, με τα τρία μεγαλύτερα διεκδικούν το 60% και οι δέκα πρώτες το 90%. Το 29% των του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών είναι αφιερωμένο στα Gas Carriers.
Δεξαμενόπλοια
Μετά το ιστορικά χαμηλό επίπεδο του 2022 (1% του στόλου), οι νέες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων επανήλθαν το 2023 σε υψηλότερα επίπεδα (στο 5% του στόλου). Περίπου 500 παραγγελίες νέων πλοίων τοποθετήθηκαν, με την πλειοψηφία να τοποθετείται στα κινεζικά ναυπηγεία. Τα 800 πλοία που είναι υπό παραγγελία κατανέμονται σε περίπου 100 ναυπηγεία, με τα δέκα μεγαλύτερα να κατασκευάζουν το 50%. Οι παραγγελίες για δεξαμενόπλοια αντιπροσωπεύουν το 14% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών.
Τάσεις
Από τις αρχές του 2023, η ετήσια διαθέσιμη χωρητικότητα στα ναυπηγεία έχει αυξηθεί κατά 6 εκατομμύρια cgt σε 59 εκατ. cgt. Η ενεργός χωρητικότητα των ναυπηγείων κατανέμεται σήμερα μεταξύ περίπου 314 ναυπηγείων που κατασκευάζουν πλοία μεγαλύτερα από 2.000 dwt, σε σύγκριση με 290 ναυπηγεία το 2022. Τα ναυπηγεία πρώτης βαθμίδας αντιπροσώπευαν περίπου το 75% των συνολικών παραδόσεων το 2023. Σημειώνεται τέλος ότι το 2023 παραγγέλθηκαν 1.800 επιπλέον πλοία κατανεμημένα μεταξύ 190 ναυπηγείων εκ των οποίων τα 75 είναι πρώτης τάξης. Τον Απρίλιο του 2024, το βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σε 127 εκατομμύρια cgt.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023