Κοντά στα υψηλά όλων των εποχών βρίσκονται οι τιμές ναυπήγησης όλων σχεδόν των κατηγοριών πλοίων σύμφωνα με μελέτη της Danish Ship Finance. H συνεχής τοποθέτηση νέων παραγγελιών και η περιορισμένη διαθεσιμότητα των ναυπηγείων ωθούν τις τιμές των νεότευκτων πλοίων όλο και πιο κοντά σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, αναφέρει ο χρηματοδοτικός οίκος προσθέτοντας ότι ο μέσος δείκτης τιμών των νεότευκτων έχει αυξηθεί κατά 4% τους τελευταίους έξι μήνες και βρίσκεται κοντά στο υψηλά της περιόδου 2007-2008.
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Τα κινεζικά και τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία είναι τα κύρια ωφελημένα, καθώς εξασφαλίζουν τη μερίδα του λέοντος των νέων παραγγελιών. Τα κινέζικα ναυπηγεία αναμένεται να παραδώσουν τα περισσότερα νέα δεξαμενόπλοια, ενώ τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας θα είναι απασχολημένα με την κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και εμπορευματοκιβωτίων για τα επόμενα χρόνια.
Εμπορευματοκιβώτια
Το ήδη ρεκόρ υψηλών παραγγελιών (σε όρους χωρητικότητας) συγκράτησε, το 2023, την υπογραφή νέων συμβολαίων στο μέσο όρο δεκαετίας (6% του στόλου) αναφέρει η Danish Ship Finance.
Το βιβλίο παραγγελιών των περίπου 800 πλοίων κατανέμεται μεταξύ 80 ναυπηγείων, αλλά συγκεντρώνεται σε μεγάλα ναυπηγεία πρώτης τάξης στην Κίνα και τη Νότια Κορέα. Τα δέκα κορυφαία ναυπηγεία κατασκευάζουν το 55% των πλοίων που έχουν παραγγελθεί. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβώτια καταλαμβάνουν το 23% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών, μετρούμενα σε cgt.
Ξηρό χύδην φορτίο
Οι συµβάσεις ναυπήγησης στον τοµέα των χύδην φορτίων ξηρού φορτίου έχουν παραμείνει στο μέσο επίπεδο από το 2017. Πέρυσι, οι νέες παραγγελίες ανήλθαν στο 5% του στόλου. Οι τρέχουσες παραγγελίες (περίπου 1.200 πλοία – 9% του
στόλου) κατανέμονται μεταξύ 100 ναυπηγείων, με τα δέκα κορυφαία ναυπηγεία να κατασκευάζουν το 50%.
Το βιβλίο παραγγελιών των bulk carrier βρίσκεται σήμερα σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο και αντιπροσωπεύει το 17% του παγκόσμιου του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών.
Φορτηγά φυσικού αερίου
Με το βιβλίο παραγγελιών να βρίσκεται ήδη στο 55% περίπου του στόλου, η τοποθετήση παραγγελιών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου )LNG Carriers) υποχώρησε τον τελευταίο χρόνο στο 10% του στόλου. Εν τω μεταξύ, οι παραγγελίες για LPG Carriers (πλοία μεταφοράς υγραερίου) έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ (18% του στόλου). Σε 32 ανέρχονται τα ναυπηγεία που κατασκευάζουν τα σχεδόν 600 Gas Carriers σε παραγγελία, με τα τρία μεγαλύτερα διεκδικούν το 60% και οι δέκα πρώτες το 90%. Το 29% των του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών είναι αφιερωμένο στα Gas Carriers.
Δεξαμενόπλοια
Μετά το ιστορικά χαμηλό επίπεδο του 2022 (1% του στόλου), οι νέες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων επανήλθαν το 2023 σε υψηλότερα επίπεδα (στο 5% του στόλου). Περίπου 500 παραγγελίες νέων πλοίων τοποθετήθηκαν, με την πλειοψηφία να τοποθετείται στα κινεζικά ναυπηγεία. Τα 800 πλοία που είναι υπό παραγγελία κατανέμονται σε περίπου 100 ναυπηγεία, με τα δέκα μεγαλύτερα να κατασκευάζουν το 50%. Οι παραγγελίες για δεξαμενόπλοια αντιπροσωπεύουν το 14% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών.
Τάσεις
Από τις αρχές του 2023, η ετήσια διαθέσιμη χωρητικότητα στα ναυπηγεία έχει αυξηθεί κατά 6 εκατομμύρια cgt σε 59 εκατ. cgt. Η ενεργός χωρητικότητα των ναυπηγείων κατανέμεται σήμερα μεταξύ περίπου 314 ναυπηγείων που κατασκευάζουν πλοία μεγαλύτερα από 2.000 dwt, σε σύγκριση με 290 ναυπηγεία το 2022. Τα ναυπηγεία πρώτης βαθμίδας αντιπροσώπευαν περίπου το 75% των συνολικών παραδόσεων το 2023. Σημειώνεται τέλος ότι το 2023 παραγγέλθηκαν 1.800 επιπλέον πλοία κατανεμημένα μεταξύ 190 ναυπηγείων εκ των οποίων τα 75 είναι πρώτης τάξης. Τον Απρίλιο του 2024, το βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σε 127 εκατομμύρια cgt.
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα