Χιλιάδες θαυμαστές της Τέιλορ Σουίφτ που έχασαν την περιοδεία της στις ΗΠΑ πέρυσι ή δεν ήθελαν να αγοράσουν εισιτήρια σε υπερβολικές τιμές για να τη δουν βρήκαν μια καινοφανή λύση: Να πάνε στην Ευρώπη.

Η ποπ σταρ έχει προγραμματίσει την περιοδεία Eras σε 18 πόλεις της Ευρώπης από το Παρίσι την Πέμπτη και πολλά αεροπλάνα με φαν, τους επονομαζόμενους Swifties, σχεδιάζουν να ακολουθήσουν τη σούπερ σταρ στην Ευρώπη. Η Αρένα, όπου θα εμφανιστεί, είπε ότι το 20% των εισιτηρίων για τις τέσσερις sold-out παραστάσεις αγοράστηκε από Αμερικανούς. Η Στοκχόλμη, ο επόμενος σταθμός της περιοδείας, αναμένει περίπου 10.000 Αμερικανούς θεατές.

Τέιλορ Σουίφτ: Φέρνει περισσότερους Αμερικανούς στο Παρίσι απ’ ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες

Μια συναυλία μπορεί να ακούγεται περίεργος λόγος για να τουρισμό σε ξένη χώρα, ωστόσο, η διαδικτυακή τουριστική εταιρεία Expedia εξηγεί ότι το ταξίδι των Swifties στην Ευρώπης είναι μέρος μιας ευρύτερης τάσης που ονόμασε «συναυλιακός τουρισμός», ένα μοτίβο που εμφανίστηκε κατά την παγκόσμια περιοδεία Renaissance της Μπιγιονσέ.

Ορισμένοι Αμερικανοί που σχεδιάζουν να πετάξουν στο εξωτερικό για το Eras Tour είπαν ότι δικαιολόγησαν τη δαπάνη αφού παρατήρησαν ότι το να δουν τη Σουίφτ στο εξωτερικό δεν ήταν ακριβότερο – και ενδεχομένως φθηνότερο – από το να την δουν στις ΗΠΑ.

Με τα ίδια λεφτά εισιτήρια και τουρισμός στην Ευρώπη

Η επιλογή είναι μεταξύ του να ξοδέψουν 1.500 δολάρια για να πάνε σε συναυλία στο Μαϊάμι ή με τα ίδια λεφτά να αγοράσουν το αεροπορικό εισιτήριο να πληρώσουν την διαμονή τριών ημερών και να πάνε στη συναυλία, όπως είπε στο Associated Press η Μέλανι Φις, εκπρόσωπος της Expedia.

Αυτή ήταν η εμπειρία της 43χρονης Τζένιφερ Ουόρεν, που ζει σε πόλη του Οντάριο. Αυτή και ο 11χρονος γιος δεν βρήκαν εισιτήρια σε αξιοπρεπή τιμή στις ΗΠΑ. Η Γουόρεν και ο σύζυγός της αποφάσισαν να κάνουν  διακοπές στην Ευρώπη, όπου έβρισκαν εισιτήρια. Τελικά ήταν στο Αμβούργο.

Τα τρία VIP εισιτήρια που εξασφάλισε κοντά στη σκηνή κόστισαν 600 ευρώ το καθένα. Η Σουίφτ ανακοίνωσε έξι ημερομηνίες εμφανίσεων τον Νοέμβριο στο Τορόντο, σε  απόσταση αναπνοής από το σπίτι της Ουόρεν. Ωστόσο οι απόμακρες θέσεις κόστιζαν 3.000 δολάρια Καναδά ($2.194) διαδικτυακά.

Οι σκληροπυρηνικοί θαυμαστές που ακολουθούν αγαπημένους καλλιτέχνες σε περιοδεία δεν είναι καινούριο φαινόμενο. Το φαινόμενο «Groupie» εμφανίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1960 ως μια κάπως υποτιμητική λέξη για τους ακόλουθους ροκ συγκροτημάτων. Οι Deadheads άνοιξαν τον δρόμο τη δεκαετία του 1970 ακολουθώντας τους Grateful Dead από πόλη σε πόλη.

Κάποιοι πιστεύουν ότι η προθυμία των μουσικόφιλων να διευρύνουν τους ορίζοντές τους είναι μέρος μιας μεταπανδημικής μαζικής πολιτιστικής διόρθωσης.

«Φαίνεται ότι είναι κάτι περισσότερο από μια δομική αλλαγή, ίσως μια μεταμόρφωση προσωπικότητας που περάσαμε όλοι», δήλωσε στο ΑΡ η Ναταλία Λεχμάνοβα, η επικεφαλής οικονομολόγος της Mastercard στην Ευρώπη.

Η Λεχμάνοβα αναμένει ότι η ευρωπαϊκή εστίαση και φιλοξενία θα δουν την ίδια αύξηση που παρατήρησε η Mastercard σε ακτίνα 4 χιλιομέτρων από τους  χώρους συναυλιών στις ΗΠΑ το 2023. Η ισχυρή αξία του δολαρίου έναντι του ευρώ μπορεί επίσης να αυξήσει τις δαπάνες λιανικής, είπε η οικονομολόγος.

120.000 θα πάνε από το εξωτερικό στην Στοκχόλμη

Ο αντίκτυπος στην τοπική οικονομία του αποκαλούμενου «Swiftonomics» και «Swift lift» μπορεί να είναι σημαντικός. Η Airbnb ανακοίνωσε ότι οι αναζητήσεις για βρετανικές πόλεις όπου θα εμφανιστεί η Σουίφτ το καλοκαίρι αυξήθηκαν κατά μέσο όρο 337% όταν κυκλοφόρησαν εισιτήρια.

Στη Στοκχόλμη, 120.000 άτομα από 130 χώρες εκ των οποίων 10.000 από τις ΗΠΑ  αναμένεται να κατακλύσουν την πρωτεύουσα της Σουηδίας, δήλωσε στο ΑΡ ο επικεφαλής οικονομολόγος του Εμπορικού Επιμελητηρίου της Στοκχόλμης Καρλ Μπέρκβιστ. Η Στοκχόλμη είναι η μόνη σκανδιναβική πόλη στην περιοδεία της Σουίφτ και οι αεροπορικές εταιρείες πρόσθεσαν επιπλέον πτήσεις για να φέρουν κόσμο στις συναυλίες στις 17-19 Μαΐου, είπε.

Τα δωμάτια ξενοδοχείων είναι sold out, παρόλο που οι τιμές εκτοξεύτηκαν στα ύψη. Οι επισκέπτες της συναυλίας αναμένεται να ξοδέψουν πάνω από 46 εκατομμύρια δολάρια, κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, χωρίς τα αεροπορικά εισιτήρια ή τα εισιτήρια της συναυλίας.

Θα αντέξει ο συναυλιακός τουρισμός μετά το Eras;

Μένει να δούμε αν η τάση του συναυλιακού τουρισμού έχει τόσο μακριά και δυνατά πόδια όσο της Σουίφτ και της Μπιγιονσέ, και αν θα μεταφερθεί σε άλλους καλλιτέχνες με προγραμματισμένες παγκόσμιες περιοδείες. Η Φις της Expedia πιστεύει ότι άλλοι διάσημοι καλλιτέχνες στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι θα αποδείξουν ότι αυτό θα επιβεβαιωθεί.

Η Κατ Μόργκα, ταξιδιωτικός σύμβουλος με έδρα το Νάσβιλ, δεν είναι τόσο σίγουρη, καθώς πιστεύει ότι οι δυσκολίες θα περιορίσουν την ελκυστικότητα τέτοιων αποδράσεων.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Booking Holdings, Γκλεν Φόγκελ, η εταιρεία του οποίου διαχειρίζεται τις Booking.com, priceline.com, agoda.com, Kayak και OpenTable, είναι ακόμη λιγότερο ενθουσιώδης με τις περιοδείες συναυλιών ως υποκινητή του τουρισμού. Το Swift Effect προκαλεί μικρή επίδραση όταν η σούπερ σταρ πηγαίνει σε μικρότερους προορισμούς, αλλά για την παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία, «η περιοδεία ενός σταρ δεν κάνει τη διαφορά», είπε στο ΑΡ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tέχνη και Ζωή