Απολογιστική εκδήλωση για την ολοκλήρωση του Project EcoFashionEU το οποίο είχε διάρκεια 18 μήνες πραγματοποίησε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας ως Συντονιστής Φορέας του προγράμματος.
Το EcofashionEU, είναι μία από τις μόλις 5 πιλοτικές δράσεις που εγκρίθηκαν από την EISMEA, στο πλαίσιο της πρόσκλησης “Sustainability Partnerships of SMEs adopting more sustainable practices” του Single Market Programme (SMP COSME).
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Έφοδοι σε εταιρείες πληροφορικής και τεχνολογίας
Στόχος του προγράμματος, είναι να στηρίξει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου της κλωστοϋφαντουργίας, έτοιμου ενδύματος και μόδας, ώστε να υιοθετήσουν βιώσιμες πρακτικές στην παραγωγική, διαχειριστική και διοικητική τους λειτουργία, με στόχο να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και τις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού και διεθνούς γίγνεσθαι.
Το EcofashionEU αποτελεί μια κοινοπραξία με 6 εταίρους, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας ως συντονιστή εταίρο, τη CSR HELLAS – ελληνικό δίκτυο για την εταιρική κοινωνική ευθύνη καθώς και 4 μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο της κλωστοϋφαντουργίας, του έτοιμου ενδύματος και της μόδας και υιοθετούν βιώσιμες πρακτικές και κυκλικά επιχειρηματικά μοντέλα. Πρόκειται για τις επιχειρήσεις: Christiana Vardakou, Pepper Valley, Athinea- Μιχάλης Καραμιχάλης S.A και την A place to dress strangers – Margarita Gali.
Οι δράσεις
Κατά τη διάρκεια των 18 μηνών υλοποίησης του προγράμματος πραγματοποιήθηκε πλήθος εκδηλώσεων και δράσεων.
-Καταγράφηκαν οι τρέχουσες συνθήκες και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μόδας στην υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών στην Ελλάδα, ενώ γνωστοποιήθηκαν οι καλές πρακτικές βιωσιμότητας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
-Αναπτύχθηκε μια σειρά προτάσεων πολιτικής για τη βιώσιμη ανάπτυξη, οι οποίες διαμορφώθηκαν μέσα από τις συναντήσεις της κοινοπραξίας με θεσμικούς φορείς, οργανισμούς, ανεξάρτητους φορείς και φορείς της κοινωνίας των πολιτών.
-Σημαντική συνεισφορά του προγράμματος, ήταν η κατάρτιση 30 επιχειρήσεων του κλάδου στην υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών.
Το εκπαιδευτικό υλικό είναι διαθέσιμο στο site του προγράμματος https://ecofashioneu.com/ για όποιο άτομο ή επιχείρηση επιθυμεί να καταρτιστεί σε θέματα βιωσιμότητας στον κλάδο της μόδας. Αναπτύχθηκε και ένας εκπαιδευτικός οδηγός, για οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και ΜΚΟ που δεν έχουν εξοικείωση με ζητήματα βιωσιμότητας στον κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας, με στόχο να διαχυθεί η αποκτηθείσα γνώση και να υπάρξει σωστή πληροφόρηση γύρω από την βιωσιμότητα στον κλάδο. Το υλικό αυτό επίσης, είναι διαθέσιμο στα ελληνικά στα αγγλικά, στο site του έργου.
-Μέσω του προγράμματος, αναπτύχθηκε το εργαλείο αυτο-αξιολόγησης των επιχειρήσεων, Ethos Fashion Tool, μέσα από το οποίο μια μικρομεσαία επιχείρηση μπορεί να κρίνει το επίπεδο ωριμότητας της στην υιοθέτηση αρχών και πρακτικών βιωσιμότητας, εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και υπεύθυνης επιχειρηματικότητας. Το εργαλείο είναι διαθέσιμο στο site του προγράμματος με ελεύθερη πρόσβαση στα ελληνικά και στα αγγλικά.
-Έγιναν πέντε δράσεις διάχυσης και ανάπτυξης κοινοτικών συνεργασιών, μεταξύ επιχειρήσεων, δημοσίων και ιδιωτικών φορέων, οργανισμών, Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων κ.α. Στόχος των συναντήσεων, ήταν η ενίσχυση της αίσθησης της κοινότητας, η ανάπτυξη δικτυώσεων, και η ανάδειξη διαφόρων θεμάτων που άπτονται της βιωσιμότητας όπως η ανακύκλωση κλωστοϋφαντουργικών αποβλήτων, η ανάπτυξη κυκλικών επιχειρηματικών μοντέλων και πρακτικών μάρκετινγκ για βιώσιμες μικρομεσαίες επιχειρήσεις μόδας, η συζήτηση γύρω από βιώσιμες πρακτικές και τις προκλήσεις στην υιοθέτηση τους, η σχέση μεταξύ παραδοσιακών και σύγχρονων πρακτικών βιωσιμότητας όπως για παράδειγμα στην περίπτωση της χειροτεχνίας υφάσματος κτλ.
-Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, πραγματοποιήθηκε συνάντηση των επιχειρήσεων της κοινοπραξίας EcoFashionEU με τα διακρατικά συνεργατικά προγράμματα Worth της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου υπήρξε μια δημιουργική ανταλλαγή εμπειριών, πρακτικών και προκλήσεων στον κλάδο της βιώσιμης μόδας και κλωστοϋφαντουργίας.
Πραγματοποιήθηκε η διήμερη έκθεση Βιώσιμης Μόδας- Sustainable Fashion Fair το διήμερο 20 και 21 Απριλίου σε συνεργασία με το Impact Hub Athens. Στόχος του event ήταν, να αναδείξει τη σημασία της βιώσιμης μόδας, αλλά και τις επιχειρήσεις που κατασκευάζουν φιλικά προς το περιβάλλον ρούχα και αξεσουάρ.
Δύο ημέρες με: διαδραστικά και εκπαιδευτικά εργαστήρια, προβολή ταινιών και ένα market με μια μεγάλη γκάμα ρούχων και αξεσουάρ.
Συμμετείχαν 30 επιχειρήσεις οι οποίες παρουσίασαν καινοτόμα προϊόντα από ανακυκλώσιμα υλικά.
Καθ΄όλη τη διάρκεια του προγράμματος, υποστηρίχθηκαν πάνω από 60 μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου στην υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών με αποκορύφωμα την διοργάνωση επιχειρηματικής κλινικής (business clinic) με μικρομεσαίες επιχειρήσεις μόδας, έτοιμου ενδύματος και κλωστοϋφαντουργίας, οι οποίες είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με διάφορους ειδικούς του κλάδου συγκεκριμένες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στον τομέα της βιωσιμότητας.
Το αποτέλεσμα
Τα αποτελέσματα του προγράμματος στους 18 μήνες που πραγματοποιήθηκε και ολοκληρώνεται σήμερα, είναι θεαματικά, εξαιρετικά καινοτόμα και συμβάλλουν σε ένα διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης και επιχειρηματικής προόδου τις ΜμΕ του κλάδου της μόδας, του έτοιμου ενδύματος και της κλωστοϋφαντουργίας.
Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας είναι αρωγός στη Βιώσιμη Ανάπτυξη και των κλάδων των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων της κλωστοϋφαντουργίας, του έτοιμου ενδύματος και της μόδας, στηρίζει τις επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στη διαφάνεια, στις δίκαιες πρακτικές εργασίας και στην περιβαλλοντική διαχείριση και μπορούμε να βοηθήσουμε στην προώθηση θετικών αλλαγών εντός της βιομηχανίας μόδας, αλλά και να προχωρήσουμε προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον.
Latest News
Υποψήφιος για την Προεδρία της ΚΕΕΕ θα είναι ο Γιάννης Μπρατάκος
Ο Γιάννης Μπρατάκος επεσήμανε επίσης πως στόχος του είναι να ενδυναμώσει τον ρόλο του θεσμού σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο
Η άγνωστη σχέση του Πούτιν με την Τσάνταλης και τα «ασημικά»
Τίτλοι τέλους μετά από 135 χρόνια για την Τσάνταλης – Πώς έφτασε στην πτώχευση - Ποιοι ενδιαφέρονται για τα «ασημικά» της ιστορικής οινοποιίας
Margarita Louis-Dreyfus: Η δισεκατομμυριούχος που θέλει το 21% του λιμανιού Θεσσαλονίκης
Η επένδυση στον ΟΛΘ θα αποτελέσει την πρώτη τοποθέτηση της οικογένειας Louis-Dreyfus μέσω της LeonidsPort B.V. και παράλληλα την πρώτη σημαντική επένδυσή της στην Ελλάδα
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
ΕΛΤΟΝ: Ομολογιακό δάνειο 5,5 εκατ. ευρώ με κάλυψη από την Alpha Bank
Το προϊόν του εν λόγω μη εμπραγμάτως ασφαλισμένου Κοινού Ομολογιακού Δανείου της ΕΛΤΟΝ συνδέεται με την εξαγορά της Λέκος
ΕΚΤ: Στα «σκαριά» μοντέλο αυστηρότερης εποπτείας των τραπεζών
Πώς θα επηρεάσουν τις ελληνικές τράπεζες τα σχέδια της ΕΚΤ για συμπερίληψη προηγούμενων περιόδων στα μοντέλα πιστωτικού κινδύνου
Οι πιστωτές υπέρ της αίτησης πτώχευσης της Τσάνταλης - Στο σφυρί τα «ασημικά»
Υπέρ της πτώχευσης της Τσάνταλης οι πιστωτές της ιστορικής οινοποιίας - Τα επόμενα βήματα
Όμιλος Τιτάν: Τον Φεβρουάριο η IPO της Titan America – Το 25% σε Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης
Ο Όμιλος Εταιρειών Τιτάν θα πραγματοποιήσει τη δημόσια εγγραφή, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του Φεβρουαρίου με σκοπό την άντληση 600 εκατ. δολ.
Alter Ego Media - City Hub Events: Διοργανώνουν 3 σημαντικά συνέδρια
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε Ανοιχτό Διάλογο - «Βιώσιμη Ανάπτυξη και Κοινωνική Συνοχή»
Να μπει «φρένο» στις αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας - Τι εκτιμά ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου
Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στην ανάγκη για πρωτόκολλα μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ιδιωτικών νοσοκομείων