
Απολογιστική εκδήλωση για την ολοκλήρωση του Project EcoFashionEU το οποίο είχε διάρκεια 18 μήνες πραγματοποίησε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας ως Συντονιστής Φορέας του προγράμματος.
Το EcofashionEU, είναι μία από τις μόλις 5 πιλοτικές δράσεις που εγκρίθηκαν από την EISMEA, στο πλαίσιο της πρόσκλησης “Sustainability Partnerships of SMEs adopting more sustainable practices” του Single Market Programme (SMP COSME).
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Έφοδοι σε εταιρείες πληροφορικής και τεχνολογίας
Στόχος του προγράμματος, είναι να στηρίξει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου της κλωστοϋφαντουργίας, έτοιμου ενδύματος και μόδας, ώστε να υιοθετήσουν βιώσιμες πρακτικές στην παραγωγική, διαχειριστική και διοικητική τους λειτουργία, με στόχο να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και τις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού και διεθνούς γίγνεσθαι.
Το EcofashionEU αποτελεί μια κοινοπραξία με 6 εταίρους, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας ως συντονιστή εταίρο, τη CSR HELLAS – ελληνικό δίκτυο για την εταιρική κοινωνική ευθύνη καθώς και 4 μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο της κλωστοϋφαντουργίας, του έτοιμου ενδύματος και της μόδας και υιοθετούν βιώσιμες πρακτικές και κυκλικά επιχειρηματικά μοντέλα. Πρόκειται για τις επιχειρήσεις: Christiana Vardakou, Pepper Valley, Athinea- Μιχάλης Καραμιχάλης S.A και την A place to dress strangers – Margarita Gali.

Οι δράσεις
Κατά τη διάρκεια των 18 μηνών υλοποίησης του προγράμματος πραγματοποιήθηκε πλήθος εκδηλώσεων και δράσεων.
-Καταγράφηκαν οι τρέχουσες συνθήκες και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μόδας στην υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών στην Ελλάδα, ενώ γνωστοποιήθηκαν οι καλές πρακτικές βιωσιμότητας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
-Αναπτύχθηκε μια σειρά προτάσεων πολιτικής για τη βιώσιμη ανάπτυξη, οι οποίες διαμορφώθηκαν μέσα από τις συναντήσεις της κοινοπραξίας με θεσμικούς φορείς, οργανισμούς, ανεξάρτητους φορείς και φορείς της κοινωνίας των πολιτών.
-Σημαντική συνεισφορά του προγράμματος, ήταν η κατάρτιση 30 επιχειρήσεων του κλάδου στην υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών.
Το εκπαιδευτικό υλικό είναι διαθέσιμο στο site του προγράμματος https://ecofashioneu.com/ για όποιο άτομο ή επιχείρηση επιθυμεί να καταρτιστεί σε θέματα βιωσιμότητας στον κλάδο της μόδας. Αναπτύχθηκε και ένας εκπαιδευτικός οδηγός, για οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και ΜΚΟ που δεν έχουν εξοικείωση με ζητήματα βιωσιμότητας στον κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας, με στόχο να διαχυθεί η αποκτηθείσα γνώση και να υπάρξει σωστή πληροφόρηση γύρω από την βιωσιμότητα στον κλάδο. Το υλικό αυτό επίσης, είναι διαθέσιμο στα ελληνικά στα αγγλικά, στο site του έργου.
-Μέσω του προγράμματος, αναπτύχθηκε το εργαλείο αυτο-αξιολόγησης των επιχειρήσεων, Ethos Fashion Tool, μέσα από το οποίο μια μικρομεσαία επιχείρηση μπορεί να κρίνει το επίπεδο ωριμότητας της στην υιοθέτηση αρχών και πρακτικών βιωσιμότητας, εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και υπεύθυνης επιχειρηματικότητας. Το εργαλείο είναι διαθέσιμο στο site του προγράμματος με ελεύθερη πρόσβαση στα ελληνικά και στα αγγλικά.
-Έγιναν πέντε δράσεις διάχυσης και ανάπτυξης κοινοτικών συνεργασιών, μεταξύ επιχειρήσεων, δημοσίων και ιδιωτικών φορέων, οργανισμών, Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων κ.α. Στόχος των συναντήσεων, ήταν η ενίσχυση της αίσθησης της κοινότητας, η ανάπτυξη δικτυώσεων, και η ανάδειξη διαφόρων θεμάτων που άπτονται της βιωσιμότητας όπως η ανακύκλωση κλωστοϋφαντουργικών αποβλήτων, η ανάπτυξη κυκλικών επιχειρηματικών μοντέλων και πρακτικών μάρκετινγκ για βιώσιμες μικρομεσαίες επιχειρήσεις μόδας, η συζήτηση γύρω από βιώσιμες πρακτικές και τις προκλήσεις στην υιοθέτηση τους, η σχέση μεταξύ παραδοσιακών και σύγχρονων πρακτικών βιωσιμότητας όπως για παράδειγμα στην περίπτωση της χειροτεχνίας υφάσματος κτλ.
-Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, πραγματοποιήθηκε συνάντηση των επιχειρήσεων της κοινοπραξίας EcoFashionEU με τα διακρατικά συνεργατικά προγράμματα Worth της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου υπήρξε μια δημιουργική ανταλλαγή εμπειριών, πρακτικών και προκλήσεων στον κλάδο της βιώσιμης μόδας και κλωστοϋφαντουργίας.
Πραγματοποιήθηκε η διήμερη έκθεση Βιώσιμης Μόδας- Sustainable Fashion Fair το διήμερο 20 και 21 Απριλίου σε συνεργασία με το Impact Hub Athens. Στόχος του event ήταν, να αναδείξει τη σημασία της βιώσιμης μόδας, αλλά και τις επιχειρήσεις που κατασκευάζουν φιλικά προς το περιβάλλον ρούχα και αξεσουάρ.
Δύο ημέρες με: διαδραστικά και εκπαιδευτικά εργαστήρια, προβολή ταινιών και ένα market με μια μεγάλη γκάμα ρούχων και αξεσουάρ.
Συμμετείχαν 30 επιχειρήσεις οι οποίες παρουσίασαν καινοτόμα προϊόντα από ανακυκλώσιμα υλικά.
Καθ΄όλη τη διάρκεια του προγράμματος, υποστηρίχθηκαν πάνω από 60 μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου στην υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών με αποκορύφωμα την διοργάνωση επιχειρηματικής κλινικής (business clinic) με μικρομεσαίες επιχειρήσεις μόδας, έτοιμου ενδύματος και κλωστοϋφαντουργίας, οι οποίες είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με διάφορους ειδικούς του κλάδου συγκεκριμένες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στον τομέα της βιωσιμότητας.
Το αποτέλεσμα
Τα αποτελέσματα του προγράμματος στους 18 μήνες που πραγματοποιήθηκε και ολοκληρώνεται σήμερα, είναι θεαματικά, εξαιρετικά καινοτόμα και συμβάλλουν σε ένα διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης και επιχειρηματικής προόδου τις ΜμΕ του κλάδου της μόδας, του έτοιμου ενδύματος και της κλωστοϋφαντουργίας.
Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας είναι αρωγός στη Βιώσιμη Ανάπτυξη και των κλάδων των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων της κλωστοϋφαντουργίας, του έτοιμου ενδύματος και της μόδας, στηρίζει τις επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στη διαφάνεια, στις δίκαιες πρακτικές εργασίας και στην περιβαλλοντική διαχείριση και μπορούμε να βοηθήσουμε στην προώθηση θετικών αλλαγών εντός της βιομηχανίας μόδας, αλλά και να προχωρήσουμε προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον.


Latest News

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ το Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη

Με 1,7 δισ. χτίζει εργοστάσια και αποθήκευση ενέργειας - Το deal με Κοπελούζο
Η ΔΕΗ ολοκληρώνει την απόκτηση του μεριδίου του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης - Οι νέες επενδύσεις για ευέλικτη παραγωγή συνολικής ισχύος περίπου 2,3 GW

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ Μ. Παρασκευή και Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Δωδώνη: Στα Ελληνικά Γαλακτοκομεία με 110 εκατ. ευρώ η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία
Τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία αναλαμβάνουν τον δανεισμό, 95 εκατ. ευρώ, της «Δωδώνη» - Είσοδος με επώνυμο προϊόν στη φέτα για τους Αφούς Σαράντη

Παρελθόν ο Μαρινόπουλος από τη Marks & Spencer - Πέρασε στα χέρια του μητρικού ομίλου
Μονομετοχική πλέον η Marks & Spencer στην Ελλάδα - Μέσα σε ένα μόλις μήνα, άλλαξε το ΔΣ της εταιρείας - Εκτός ο Στέφανος Μαρινόπουλος

Κατασκευή φράγματος στον Ασωπό από τον όμιλο AKTOR
Το έργο είναι συμβατό με το Σχέδιο Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών του Υδατικού Διαμερίσματος Βόρειας Πελοποννήσου.