![Παιχνίδια: Γιατί η βιομηχανία ποντάρει τώρα στους…. ενήλικες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/AdultsToys.jpg)
Για την παγκόσμια βιομηχανία παιχνιδιών, η περασμένη χρονιά δεν ήταν… παίξε γέλασε.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις του κλάδου μειώθηκαν πέρυσι κατά 7% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Circana.
Υπέστησαν καθίζηση ακόμη και κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, που συνήθως αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τέταρτο των ετήσιων εσόδων της βιομηχανίας.
Αυτή τη φορά ωστόσο ήταν ιδιαίτερα απογοητευτικές.
Κυβερνοασφάλεια: Ευπάθειες σε «έξυπνο» παιχνίδι κάνουν τα παιδιά στόχο
Η Hasbro ανέφερε μειωμένες πωλήσεις και έσοδα και τώρα προχωρά σε μαζικές περικοπές θέσεων εργασίας.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Playmobil βρίσκεται στο «κόκκινο».
Η Φρεντερίκ Τουτ, ειδική σύμβουλος της Circana για τον συγκεκριμένο κλάδο, περιγράφει την κατάσταση ως προαναγγελθείσα κρίση.
Εν μέσω κρίσης κόστους ζωής, οι καταναλωτές σε πολλές χώρες αναγκάστηκαν να μειώσουν τις δαπάνες τους, ακόμη και για τα παιδιά τους.
Ένας σχετικά ανώδυνος τομέας περικοπών ήταν και τα παιχνίδια.
Η τάση διαφοροποιείται ανά περιοχές.
Στην Ευρώπη, για παράδειγμα, οι πωλήσεις παιχνιδιών συρρικνώθηκαν πέρυσι στα επίπεδα του 2019, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, όπου σημείωσαν αύξηση κατά 26% στο ίδιο διάστημα.
Καθώς οι οικονομίες πασχίζουν να ανακάμψουν, ο κλάδος ευελπιστεί σε κάποια ανάπαυλα για φέτος.
Δεν μένει ωστόσο με τα χέρια σταυρωμένα.
Μια διέξοδο από την κρίση φαίνεται να δείχνει η περίοδος της πανδημίας COVID-19.
Κατά τη διάρκεια των lockdown, οι καταναλωτές αγόρασαν πολλά επιτραπέζια παιχνίδια και παζλ, σετ χειροτεχνίας και κιτ κατασκευών, τραμπολίνα και παιχνίδια κήπου.
Οι αγορές δεν προορίζονταν μόνο για τα μικρά παιδιά, αλλά και τα… μεγάλα.
Πολλοί στον κλάδο ήλπιζαν ότι αυτή η έκρηξη πωλήσεων θα συνεχιζόταν. Δεν συνέβη.
Προσφέρει όμως δυνητικά μια εναλλακτική για το «χτίσιμο» μιας νέας πελατείας για τη βιομηχανία των παιχνιδιών.
Αυτή των ενηλίκων…
![](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/02/JohnsonPlayKids-1024x682.jpg)
Ο πρώην πρωθυπουργός της Βρετανίας, Μπόρις Τζόνσον, παίζει με παιχνίδια, ενώ οι μαθητές παρακολουθούν κατά τη διάρκεια επίσκεψης το 2020 σε σχολείο στο Κεντ (Jeremy Selwyn/Pool via REUTERS/File Photo)
Στροφή στα «μεγάλα παιδιά»
Το θέμα «kidults» αποτέλεσε ένα από τα κύρια θέματα συζήτησης στην πρόσφατη έκθεση παιχνιδιών στη Νυρεμβέργη, γράφει σε σχετικό ρεπορτάζ της η γερμανική εφημερίδα Die Welt.
Ο όρος προκύπτει από τη σύμπτυξη των αγγλικών λέξεων «kid» και «adult». «Παιδί» και «ενήλικας» δηλαδή.
«Υπάρχουν εδώ και καιρό αυτοί που τους αρέσει να παίζουν ή να συλλέγουν», ανέφεραν οι διοργανωτές της έκθεσης.
«Όμως ο αριθμός τους αυξάνεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Έχουν μετατραπεί από μια εξειδικευμένη αγορά, σε μια σημαντική αγορά-στόχο».
Οι έρευνες αγοράς δείχνουν ότι θα μπορούσε να αποφέρει δισεκατομμύρια σε έσοδα, στο μέλλον.
Πολλώ μάλλον όταν ο πληθυσμός, και δη στην Ευρώπη, γερνά.
Ο δανέζικος κολοσσός της βιομηχανίας παιχνιδιών LEGO είναι πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα.
Στην αρχική ιστοσελίδα της πλέον κυριαρχούν φωτογραφίες με ενήλικες να παίζουν με σετ της εταιρείας.
Υπάρχει και ξεχωριστό τμήμα με «προσεκτικά επιλεγμένα και ειδικά σχεδιασμένα για χέρια ενηλίκων».
«Από τα θαύματα του κόσμου μέχρι την κινηματογραφική μαγεία», διαφημίζει.
«Από την ατρόμητη εξερεύνηση του διαστήματος μέχρι τα είδωλα της ποπ κουλτούρας, από τα πολυτελή αυτοκίνητα μέχρι τα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα».
Το υπόβαθρο αυτής της αλλαγής, παρατηρεί η Welt, είναι το γεγονός ότι το χρονικό πλαίσιο στο οποίο τα παιδιά παίζουν με τη LEGO γίνεται όλο και μικρότερο, δεδομένου του ανταγωνισμού από τις κονσόλες, τα tablet, τα smartphones και τις υπηρεσίες streaming.
Πριν λανσάρει την νέα καμπάνια της για ενήλικες, η εταιρεία είχε κάνει έρευνα με τη συμμετοχή άνω των 33.000 ενηλίκων σε 33 χώρες.
Το 86% δήλωσαν ότι το παιχνίδι τους βοηθά να χαλαρώσουν από τη δουλειά και το άγχος της καθημερινότητας.
Ένα 78% ανέφερε αίσθημα ικανοποίησης από την ενασχόληση με χειρωνακτικές ή δημιουργικές δραστηριότητες.
Τάση, που πλέον δεν περνά απαρατήρητη από τη βιομηχανία παιχνιδιών εν γένει.
Παιχνίδια για ενήλικες
Έπειτα από μισό αιώνα λειτουργίας, η γερμανική εταιρεία παιχνιδιών Playmobil με σήμα-κατατεθέν τις εμβληματικές μικρές πλαστικές φιγούρες βρίσκεται αντιμέτωπη με ανησυχητική πτώση των πωλήσεων και το φάσμα περικοπών.
Σε μια προσπάθεια επαναλανσαρίσματος, υιοθετεί μια νέα στρατηγική.
Την ονομάζει «Αναχώρηση στο Μέλλον».
Στο επίκεντρο είναι μεν τα παιδιά ηλικίας 1-4 ετών, αλλά κυρίως οι ενήλικες.
«Πιστεύουμε ότι υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες σε αυτή την αγορά», παρατηρεί στη Welt o νέος CEO της εταιρείας, Μπάρι Κούρτερ.
Θέλει, λέει, να συνεργαστεί με διάσημα πρόσωπα από τον κόσμο του αθλητισμού και της ψυχαγωγίας, βασίζοντας πάνω τους φιγούρες, οι οποίες στη συνέχεια θα γίνουν συλλεκτικές.
Στην κορυφή της λίστας του μάλιστα έχει την σούπερ-σταρ της ποπ, Τέιλορ Σουίφτ.
Παράλληλα εξάλλου με τα επιτραπέζια παιχνίδια και τα παζλ, τα συλλεκτικά αντικείμενα αποτελούν σημαντικό στοιχείο της αναπτυσσόμενης αγοράς «kidult».
Σε αυτό «ποντάρει» και ο αμερικανικός πολυεθνικός κολοσσός Mattel, που κατασκευάζει συλλεκτικές εκδόσεις για πολλές από τις μάρκες του, συμπεριλαμβανομένων των Barbie, Hot Wheels, Matchbox και των φιγούρων δράσης Masters of the Universe.
Όχι τυχαία, η επιτυχία της ταινίας Barbie, την οποία είδαν κυρίως ενήλικες, έδωσε ώθηση στις πωλήσεις.
«Δεν είμαστε ποτέ πολύ μεγάλοι για να παίξουμε», παρατηρεί ο διευθύνων σύμβουλος της Mattel Γερμανίας, Ζεμπάστιαν Τρίσλερ.
Το κατέγραψε έκθεση της εταιρείας σε συνεργασία με την Jung von Matt Nerd, μια εταιρεία συμβούλων μάρκετινγκ για την ψηφιακή ποπ κουλτούρα.
Τρεις στους τέσσερις ερωτηθέντες δήλωσαν ότι η αγορά παιχνιδιών τους αποσπά από τις έγνοιες της καθημερινότητας, θυμίζοντάς τους την παιδική τους ηλικία.
Κάποιοι μάλιστα εκπληρώνουν ως ενήλικες επιθυμίες που είχαν μείνει ανεκπλήρωτες όταν ήταν παιδιά.
Η εστίαση είναι πρωτίστως σε θέματα όπως υπερήρωες, επιστημονική φαντασία, κινούμενα σχέδια και βιντεοπαιχνίδια.
Κατά τον Τόαν Νγκούγιεν, ιδρυτή του Jung von Matt Nerd, πρόκειται για μια υποσχόμενη αγορά, με δυναμική περίπου 250 δισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως.
Πηγή: in.gr
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Macy’s: Γιατί έθεσε τέλος στις θεωρίες εξαγοράς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/macys-2-600x360.png)
Κάτι (δεν) τρέχει με την Macy's - Τι συμβαίνει με την εξαγορά
Ο αμερικανικός κολοσσός του λιανεμπορίου επενδύσει σε νέα στρατηγική, αφού έκοψε τις σχέσεις με τους επίδοξους αγοραστές, Arkhouse και Brigade
![Ενοίκια: Πλαφόν 5% στις αυξήσεις υπόσχεται ο Μπάιντεν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/build-a-house-4503738_1280-600x450.jpg)
Πλαφόν 5% στις αυξήσεις των ενοικίων υπόσχεται ο Μπάιντεν
Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία επιβαρύνοντας σημαντικά τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
![Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Πότε θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα έρευνας για τα δάνεια υψηλού κινδύνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_banks_akinhta-600x352.png)
Η σύγκρουση ΕΚΤ - τραπεζών για τους φακέλους των «κόκκινων» δανείων- Γιατί αναβλήθηκε η ανακοίνωσή τους
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μετατοπίζει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Σεπτέμβριο
![Birkenstock: Ποια είναι η γυναίκα που θα φέρει την ασιατική άνοιξη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/birkenstock-600x401.jpg)
Η γυναίκα που θα αλλάξει την Birkenstock
Πώς η γερμανική εταιρεία που ανοίκει στον όμιλο LVMH, φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του σε Ασία και Αυστραλία
![Burberry: Ένας βετεράνος θα τη σώσει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/burberry-2-600x323.jpg)
Αυτό το brand ποιος θα το σώσει; Ο Joshua Schulman είναι ο κατάλληλος CEO
Ο λόγος για τον Joshua Schulman, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ιστορικού βρετανικού οίκου, που οφείλει τη φήμη του στις... διασώσεις
![Τραμπ: Η ατζέντα της δεύτερης θητείας – Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_trump_UPdol2-600x352.png)
Η ατζέντα Τραμπ εάν επανεκλεγεί - Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ
Οι οκτώ ανατροπές που ετοιμάζει ο Ντόναλντ Τραμπ, εφόσον επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, σε πολιτική και οικονομία
![Βλαντισλάβ Ντορόνιν: Ποιος είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ» της αυτοκρατορίας ξενοδοχείων που αγαπούν οι VIP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/doronin-campel1-600x300.jpg)
Η αυτοκρατορία ξενοδοχείων που λατρεύουν οι VIP, οι σοβιετικές ρίζες και οι «θεές» σύντροφοι - Αυτός είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ»
Πήρε τα πρώτα «μαθήματα» για τις επιχειρήσεις από τον Εβραίο δισεκατομμυριούχο και διάσημο φοροφυγά Μαρκ Ριτς
![Goldman Sachs: Τι σημαίνει για την ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-14T001554Z_1383220067_RC2MU8AU3PXS_RTRMADP_5_USA-ELECTION-TRUMP-600x400.jpg)
Πόσο θα στοιχίσει στην ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ
Η ανάλυση της Goldam Sachs έγινε μια μέρα πριν την απόπειρα δολοφονίας του Ντόνλαντ Τραμπ
![Τζερόμ Πάουελ: Δεν θα περιμένουμε να φθάσει ο πληθωρισμός στο 2% για να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/Powell_jackson-1-600x400.jpg)
Σήμα Πάουελ ότι πλησιάζουν οι μειώσεις των επιτοκίων
Τα τελευταία στοιχεία ενισχύουν την εμπιστοσύνη ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο 2% τόνισε ο επικεφαλής της Fed, Τζερόμ Πάουελ
![Τετραήμερη εργασία: Γιατί σκέπτεται να την υιοθετήσει η Πορτογαλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_ergazomenoi23-1024x600-1-600x352.png)
Πορτογαλικό πείραμα για την 4ημερη εργασία - Το σχέδιο
Αύξηση κερδών στις εταιρείες που εφάρμοσαν πιλοτικά το μέτρο το 2023 – Το στρες των εργαζομένων ρίχνει την παραγωγικότητα και έως 1,4% το τζίρο της επιχείρησης