Η Shein εντείνει τις προετοιμασίες της για εισαγωγή στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, αφού η προσπάθειά της να εισαχθεί στη Νέα Υόρκη αντιμετώπισε ρυθμιστικά εμπόδια και αντιδράσεις από αμερικανούς νομοθέτες, αναφέρουν στο Reuters, δύο πηγές με γνώση του θέματος.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο διαδικτυακός λιανοπωλητής μόδας σχεδιάζει να ενημερώσει τη ρυθμιστική αρχή κινητών αξιών της Κίνας σχετικά με την αλλαγή του τόπου διεξαγωγής της αρχικής δημόσιας προσφοράς (IPO) και του αρχείου στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου (LSE) εντός του μήνα.

Η Shein, η οποία σύμφωνα με μια από τις πηγές αποτιμήθηκε σε 66 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια συγκέντρωση κεφαλαίων πέρυσι, άρχισε να συνεργάζεται με τις ομάδες χρηματοοικονομικών και νομικών συμβούλων της με έδρα το Λονδίνο για να διερευνήσει την IPO στο LSE στις αρχές του τρέχοντος έτους. Η εταιρεία μόδας που ιδρύθηκε στην Κίνα έχει επίσης προσεγγίσει διαχειριστές κεφαλαίων με έδρα το Λονδίνο για συναντήσεις γνωριμίας πριν από την προγραμματισμένη διαπραγμάτευση, δήλωσε άλλη πηγή με άμεση γνώση του θέματος.

Shein: Με διπλασιασμό κερδών στοχεύει προς τη Wall Street

Ο Shein και το LSE αρνήθηκαν να σχολιάσουν. Η Ρυθμιστική Επιτροπή Κινητών Αξιών της Κίνας (CSRC) δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.

Η έγκριση από το Πεκίνο

Η Shein υπέβαλε εμπιστευτικά αίτηση για μια δημόσια εγγραφή στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ τον Νοέμβριο και προσέγγισε το CSRC για να ζητήσει ην έγκριση του Πεκίνου τον ίδιο μήνα, ανέφεραν πηγές.

Το σχέδιο για μια δημόσια δημόσια εγγραφή στις ΗΠΑ είναι ακόμα επίσημα στο τραπέζι, αλλά η εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη αγωνίζεται να ξεπεράσει τα ρυθμιστικά εμπόδια τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Κίνα, εν μέσω επικρίσεων από Αμερικανούς νομοθέτες για υποτιθέμενες εργατικές ατασθαλίες και αγωγές από ανταγωνιστές.

Η CSRC νωρίτερα αυτό το έτος ενημέρωσε τη Shein ότι η ρυθμιστική αρχή δεν θα συνιστούσε IPO στις ΗΠΑ λόγω προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού της εταιρείας, δήλωσε μια ξεχωριστή πηγή.

Ενώ η Shein προετοιμάζεται τώρα για μια IPO στο Λονδίνο, εξακολουθεί να προτιμά τη Νέα Υόρκη ως τόπο εισαγωγής και σχεδιάζει να διατηρήσει ζωντανή την αίτησή της στη SEC σε περίπτωση που υπάρξει αλλαγή στη στάση των ρυθμιστικών αρχών των ΗΠΑ, είπε η δεύτερη πηγή.

Μπορεί επίσης να επιδιώξει μια δευτερεύουσα εισαγωγή στις ΗΠΑ στη Νέα Υόρκη μετά την IPO στο Λονδίνο, όταν κρίνει ότι το πολιτικό κλίμα των ΗΠΑ είναι πιο ευνοϊκό. Η εταιρεία αντιμετώπισε αυστηρότερο από το αναμενόμενο έλεγχο από τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ. Σε ένδειξη της δυσχερούς φύσης της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων, η SEC δεν έχει προχωρήσει ακόμη στην υποβολή της IPO της Shein, ανέφεραν οι δύο πηγές. Η δημόσια εγγραφή, εάν πραγματοποιηθεί, θα μπορούσε να είναι μία από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως φέτος, ανέφεραν πηγές.

Η αγορά του Λονδίνου

Για το Λονδίνο, θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μια ανάκαμψη αφού εταιρείες όπως ο βρετανικός σχεδιαστής τσιπ Arm επέλεξε να εισαχθεί στη Νέα Υόρκη για να κυνηγήσει βαθύτερες δεξαμενές ρευστότητας. Μέχρι στιγμής φέτος, έχουν πραγματοποιηθεί μόλις τέσσερις IPO στο Ηνωμένο Βασίλειο από περισσότερες από 30 στην Ευρώπη.

Το Sky News ανέφερε τον Δεκέμβριο, επικαλούμενο πηγές, ότι ο πρόεδρος της Shein, Ντόναλντ Τανγκ, συναντήθηκε με στελέχη από το χρηματιστήριο και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς της οικονομίας του Ηνωμένου Βασιλείου κατά τη διάρκεια επίσκεψης στο Λονδίνο εκείνο τον μήνα.

Ο όμιλος, ο οποίος πουλάει φθηνή μόδα σε περισσότερες από 150 χώρες, δεν κατέχει ούτε εκμεταλλεύεται εγκαταστάσεις παραγωγής, βασιζόμενος αντ’ αυτού σε περίπου 5.400 τρίτους κατασκευαστές συμβάσεων, κυρίως στην Κίνα.

Επιθετική πολιτική

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την Coresight Research, η Shein κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό της αγοράς γρήγορης μόδας παγκοσμίως, 18%, ενώ η Inditex έχει το 17% και η H&M μόλις το 5%.

Και η συνέχεια έπεται συναρπαστική με το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τη Shein να φαίνεται αμείωτο, παρά τους ισχυρισμούς ότι η εταιρεία έχει δεσμούς με την καταναγκαστική εργασία και ότι μπορεί να συμβάλλει στην παγκόσμια κρίση υπερθέρμανσης.

Νέα δεδομένα από μια έκθεση της Data AI που επικεντρώνεται στην κατάσταση της κινητής τηλεφωνίας δείχνουν ότι, μεταξύ των apps, η εφαρμογή της Shein για κινητά είχε τον υψηλότερο αριθμό μηνιαίων ενεργών χρηστών παγκοσμίως. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Temu κατέγραψε τους περισσότερους μηνιαίους ενεργούς χρήστες, με τη Shein να έρχεται δεύτερη – κάτι που παρατηρήθηκε ως τάση και στην αμερικανική αγορά. 

Μια χρονιά επιτυχίας

Το 2023, η εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη εξαγόρασε τη Missguided από τον βρετανικό κολοσσό Frasers. Απέκτησε επίσης περίπου το ένα τρίτο της Sparc Group, του διαχειριστή της Forever 21. Έκτοτε, η αγαπημένη του TikTok έχει αρχίσει να πουλάει κάποια ρούχα με το συγκεκριμένο brand στον ιστότοπό της. Έχει επίσης φιλοξενήσει pop-ups με τα δικά της προϊόντα μέσα στα καταστήματα Forever 21, δίνοντας στην ψηφιακή μάρκα μια πιο ορατή παρουσία στα φυσικά καταστήματα.

Μηνύσεις και πατέντες

Και η Shein δεν έχει κάνει πολλούς φίλους στη βιομηχανία της μόδας: η ιαπωνική εταιρεία γρήγορης μόδας Uniqlo μήνυσε τη Shein για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων σε μια τσάντα αυτό το μήνα. Έχει επίσης μηνυθεί από την H&M για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων, και έχει χτυπηθεί από τον άμεσο ανταγωνιστή Temu σε μια αγωγή που ισχυρίζεται ότι είχε συμμετάσχει σε συμπεριφορά που είναι αντιανταγωνιστική.

Καθώς η κινεζική και η αμερικανική κυβέρνηση συνεχίζουν να εξετάζουν την πιθανή δημόσια εγγραφή, η Shein έχει αυξήσει εκθετικά τις δαπάνες της για άσκηση πίεσης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή