Μπορεί οι πωλήσεις πολυτελών γιοτ να έχουν μειωθεί, ωστόσο οι πλούσιοι του κόσμου έχουν βρει έναν άλλο τρόπο για να ταξιδεύουν στην ανοιχτή θάλασσα: αντί να αγοράσουν ένα πολυτελές σκάφος προτιμούν να το ναυλώσουν.

Σύμφωνα με στοιχεία της IYC, μιας παγκόσμιας εταιρείας που ειδικεύεται στην πώληση και ναύλωση πολυτελών σκαφών, τα οποία παραθέτει το Bloomberg, οι συνολικές ναυλωμένες ημέρες για γιοτ άνω των 50 μέτρων έχουν αυξηθεί από το 2020. Τα σκάφη μεταξύ 60 και 70 μέτρων σημείωσαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη πέρυσι, με 10%, ενώ τα μικρότερα γιοτ δεν είναι τόσο δημοφιλή όσο πριν.

Ο διευθύνων σύμβουλος της IYC, Raphael Sauleau, αναφέρει ότι περισσότεροι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν υψηλότερο ασφάλιστρο για την απόλυτη εμπειρία στον ωκεανό. Οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για το λεγόμενο επίδομα προηγμένης παροχής, το οποίο καλύπτει τα έξοδα του πλοίου, όπως φαγητό και εξυπηρέτηση, έως και 40% σε σύγκριση με το τυπικό 30% της συνολικής αμοιβής ναύλωσης, είπε.

Τα πλωτά παλάτια των κρoίσων της τεχνολογίας

Η πολυτέλεια στον ωκεανό

Νέοι πελάτες έρχονται στο yachting «με όρεξη για μεγαλύτερα γιοτ», είπε ο Sauleau. Σε σύγκριση με μικρότερα πλοία, αυτές οι πλωτές βίλες διαθέτουν περισσότερη ιδιωτικότητα, καλύτερες εγκαταστάσεις και μεγαλύτερο πλήρωμα. Μια μεγαλύτερη γκάμα μεγάλων μοντέλων που έγινε διαθέσιμη τα τελευταία τρία χρόνια συνέβαλε επίσης σε υψηλότερες κρατήσεις, πρόσθεσε.

Η Fraser Yachts, ένας μεγάλος διεθνής μεσίτης, βιώνει ένα παρόμοιο φαινόμενο, λαμβάνοντας 7% περισσότερες κρατήσεις για ναύλωση γιοτ άνω των 60 μέτρων το 2023 σε σύγκριση με προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο, σε σκάφη όλων των μεγεθών, ο αριθμός των ημερών ναύλωσης που αναφέρθηκαν πέρυσι ήταν 19% μειωμένος σε σχέση με το 2021.

Είναι μια ιδιορρυθμία που φαίνεται να συμβαδίζει με την τάση των σούπερ πολυτελών brands που αψηφούν μια ευρύτερη επιβράδυνση της πολυτέλειας. Η Hermes International SCA, για παράδειγμα, είδε Κινέζους αγοραστές να αγοράζουν τα προϊόντα της. Η Hermes συνήθως εξυπηρετεί τους πιο εύπορους πελάτες, καθιστώντας την πιο ανθεκτική σε μια δύσκολη αγορά πολυτελών προϊόντων.

Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις των πλωτών παλατιών μειώνονται, ανέφεραν σε έκθεσή τους οι Superyacht Times τον Μάρτιο. Οι πωλήσεις των σούπερ γιοτ, που γενικά ορίζονται ως σκάφη μήκους άνω των 30 μέτρων, συρρικνώθηκαν κατά 20% το 2023 από το 2022.

Η Stacy Fischer-Rosenthal, πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων πολυτελών ταξιδιών και τρόπου ζωής Fischer Travel Enterprises, δήλωσε ότι αναμένει να βοηθήσει τους πελάτες να ναυλώσουν τουλάχιστον 10 γιοτ φέτος. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον αφορά τα megayachts – ή γιοτ άνω των 60 μέτρων – και οι τιμές κυμαίνονται από περίπου 700.000 έως 2 εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα, είπε.

Οι πλούσιοι άνθρωποι μπορεί να αποφεύγουν τις άμεσες αγορές λόγω γεωπολιτικών ανησυχιών και παγκόσμιων συγκρούσεων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus