
Τα μαντάτα δεν είναι ευοίωνα για τις αμερικανικές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες και τις πωλήσεις τους στην Κίνα. Ο τοπικός ανταγωνισμός έχει αρχίσει να γίνεται πιο επικίνδυνος, κάνοντας την παρουσία τους στη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας ολοένα και πιο δύσκολη.
Οι κινεζικές εταιρείες λαμβάνουν γενναιόδωρες κρατικές επενδύσεις και επιδοτήσεις και καταφέρνοντας να κάνουν βήματα εμπρός έναντι του ανταγωνισμό τόσο στην τεχνολογία όσο και το λογισμικό των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι πωλήσεις των αμερικανικών και ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν μειωθεί αρκετά από τα υψηλά των προηγούμενων ετών.
Έχασε έδαφος η Tesla στην Κίνα – Πόσο υποχώρησαν οι πωλήσεις της
Χαρακτηριστική είναι και η δήλωση του Μάικλ Ντουν, της Dunne Insights στο CNBC, ο οποίος αναφέρει: “Δεν θέλω να ακουστώ υπερβολικά δραματικός. Απλά θέλω να είμαι ρεαλιστής όταν λέω ότι μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, η Ford, η GM, η Hyundai, η Kia, η Nissan το πιθανότερο είναι ότι θα έχουν φύγει από την Κίνα. Απλά δεν είναι πλέον ανταγωνιστικοί σε σύγκριση με τους Κινέζους”. Ο Ντουν μελετά τις αγορές της Κίνας και άλλων ασιατικών χωρών εδώ και σχεδόν 30 χρόνια.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, μια ανερχόμενη δύναμη
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έμαθαν πολλά από τις ξένες, καθώς υποχρεώθηκαν βάσει νόμου να συνεργαστούν μαζί τους προκειμένου να δραστηριοποιηθούν στην περιοχή. Στη συνέχεια, οι επιτυχημένες αυτές κινεζικές εταιρείες αγόρασαν ξένες μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των βρετανικών MG και Lotus και της σουηδικής Volvo. Εταιρείες με έδρα την Κίνα Κίνα όπως η BYD της BYD, στην οποία κατέχει μερίδιο η Berkshire Hathaway, είδαν επίσης μια έξαρση εξωτερικών επενδύσεων.
Η κινεζική αγορά έχει αλλάξει δραματικά την τελευταία δεκαετία. Η έννοια του αυτοκινήτου ως υπολογιστή ή smartphone αποτελεί μια κινεζική πραγματικότητα. Στους νεοεισερχόμενους στη βιομηχανία περιλαμβάνονται οι κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων Xiaomi και Huawei.
Ο Μπιλ Ρούσο, ένα πρώην στέλεχος της αμερικανικής Chrysler που διευθύνει την Automobility μια εταιρεία συμβούλων στη Σαγκάη, καλεί τις ξένες εταιρείες να μην εγκαταλείψουν την Κίνα, παρά την υποχώρηση των πωλήσεων. «Αν δεν είσαι ανταγωνιστικός στην Κίνα, τότε τι θα κάνεις όταν η Κίνα σου χτυπήσει την πόρτα;”, δήλωσε ο Ρούσο. “Πώς μπορείς να τους ανταγωνιστείς όταν δεν έχεις καν προσπαθήσει;”, πρόσθεσε.
Οι τοπικές μάρκες αυτοκινήτων της Κίνας αύξησαν τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό το πρώτο τρίμηνο του 2024, καθώς ο αριθμός των αυτοκινήτων που εξάγονται από τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο παρέμεινε ισχυρός. Κατά το πρώτο τρίμηνο, οι τοπικές μάρκες αυτοκινήτων εξήγαγαν 470.000 οχήματα στο εξωτερικό, ένας αριθμός αυξημένος κατά 40% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Συμπεριλαμβανομένων των ξένων εμπορικών σημάτων, 1,32 εκατομμύρια οχήματα εξήχθησαν από την Κίνα το πρώτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 23% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτό σημαίνει ότι οι τοπικές μάρκες συνέβαλαν στο 35,6% των εξαγωγών αυτοκινήτων της Κίνας το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Μειώνονται τα μερίδια αγοράς μεγάλων παικτών
Tesla
Το μερίδιο αγοράς της Tesla στην Κίνα μειώθηκε κατά 2,6 ποσοστιαίες μονάδες από πέρυσι σε 4% τον Απρίλιο, σύμφωνα με την China Passenger Car Association. Ο όγκος πωλήσεων του κατασκευαστή EV στην Κίνα τον Απρίλιο μειώθηκε 21% σε ετήσια βάση στις 31.421 μονάδες, σε σύγκριση με αύξηση 28% στις συνολικές πωλήσεις EV της χώρας.
General Motors
Οι πωλήσεις της GM στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων των κοινοπραξιών που διατηρεί στη χώρα, έχουν μειωθεί από το υψηλό επίπεδο των 4 εκατομμυρίων οχημάτων το 2017 σε 2,1 εκατομμύρια το 2023. Πρόκειται για το χαμηλότερο νούμερο πωλήσεων στις ΗΠΑ, οι οποίες ανήλθαν σε 2,59 εκατομμύρια για πρώτη φορά από το 2009.
Nissan και Honda
H Nissan σημειώνει αύξηση πωλήσεων μόλις 0,8%, αφού οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 24% το περασμένο οικονομικό έτος σε λίγο κάτω από τις 800.000. Οι ιαπωνικές μάρκες αυτοκινήτων, όπως η Nissan και η Honda Motor, έχουν χάσει μερίδιο αγοράς στην Κίνα από τις ραγδαία αναπτυσσόμενες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν καταφέρει να προσελκύσουν οδηγούς με μια σειρά από φθηνά ηλεκτρικά οχήματα με λογισμικό.
Toyota
Η Τoyota δυσκολεύεται να ακολουθήσει το ρυθμό με τον οποίο ένας αυξανόμενος αριθμός κατασκευαστών από την Κίνα κυκλοφορεί αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που λειτουργούν μόνο με μπαταρία αποτέλεσαν μόλις το 1% των παγκόσμιων πωλήσεων της Toyota κατά το έτος που μόλις έληξε, ή περίπου 116.500 οχήματα, πολύ κάτω από τον προαναγγελθέντα στόχο των 202.000 οχημάτων. Κατά το τρέχον οικονομικό έτος αναμένει να πουλήσει 171.000 ηλεκτρικά οχήματα.


Latest News

Σε αναστολή απο αύριο τα αντίμετρα της ΕΕ στους δασμούς Τραμπ - Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Τα αντίμετρα της ΕΕ που μπαίνουν σε αναστολή καλύπτουν αμερικανικές εξαγωγές αξίας 21 δισ. ευρώ

Θα είναι το νέο «Βιετνάμ» για τις ΗΠΑ ο εμπορικός πόλεμος με την Κίνα;
Τι υποστηρίζει σε άρθρο του στο Foreing Affairs o Άνταμ Πόζεν, πρόεδρος του Peterson Institute for International Economics

Intel: Κοντά σε συμφωνία για την πώληση της μονάδας τσιπ Altera στον όμιλο Silver Lake
Η πώληση αποτελεί μέρος του σχεδίου της Intel για εκποίηση μη βασικών περιουσιακών στοιχείων

H Pfizer σταματά την ανάπτυξη φαρμάκου για το αδυνάτισμα
Η είδηση έπληξε τη μετοχή της Pfizer κατα 1% ενώ έδωσε ώθηση σε εκείνες αλλων εταιρειών ανάπτυξης φαρμάκων κατά της παχυσαρκίας όπως της Viking Therapeutics με άνοδο 20%

Στα χέρια της Scania, το τμήμα μπαταριών για τη βαριά βιομηχανία της Northvolt
Η Scania, μέλος του Ομίλου VW , εξαγόρασε το τμήμα μπαταριών για τη βαριά βιομηχανία της χρεοκωπημένης Northvolt

Goldman Sachs: Έσοδα ρεκόρ από τις χρηματιστηριακές συναλλαγές – Το καμπανάκι Σόλομον
Τα έσοδα της Goldman από τις συναλλαγές μετοχών αυξήθηκαν κατά 27% στο ρεκόρ των 4,2 δισ. δολαρίων
![ΔΝΤ: Οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι απειλή για τις αγορές και τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/georgieva-768x512-1-600x400.jpg)
«Καμπανάκι» ΔΝΤ για πολέμους και δασμούς - Οι συστάσεις στις τράπεζες για τον τυφώνα Τραμπ [γράφημα]
Τι αναφέρει το ΔΝΤ στην τελευταία έκθεσή του για τους γεωπολιτικούς κινδύνους και τις επιπτώσεις στις αγορές

Πού θα οδηγήσουν τα επιτόκια της ΕΚΤ οι δασμοί Τραμπ - Τι προβλέπουν οι αναλυτές
Τι δείχνει έρευνα του Bloomberg σε αναλυτές - Πώς προβλέπουν ότι θα κινηθεί η ΕΚΤ στις επόμενες συνεδριάσεις

Ο Τραμπ φέρνει κοντά την ΕΕ με τη Βρετανία - Πώς αναπτύσσεται το «φλερτ»
Στην Βρετανία θα φιλοξενήσει ο Κιρ Στάρμερ, τον επόμενο μηνα, την πρώτη σύνοδο κορυφής με τους ηγέτες του μπλοκ μετά το Brexit

Ο άνθρωπος του Τραμπ που έκλεισε την USAID εκδιώχθηκε από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ
Ο Πιτ Μαρόκο ηγήθηκε της αποστολής εξωτερικής βοήθειας των ΗΠΑ στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ