Τα μαντάτα δεν είναι ευοίωνα για τις αμερικανικές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες και τις πωλήσεις τους στην Κίνα. Ο τοπικός ανταγωνισμός έχει αρχίσει να γίνεται πιο επικίνδυνος, κάνοντας την παρουσία τους στη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας ολοένα και πιο δύσκολη.
Οι κινεζικές εταιρείες λαμβάνουν γενναιόδωρες κρατικές επενδύσεις και επιδοτήσεις και καταφέρνοντας να κάνουν βήματα εμπρός έναντι του ανταγωνισμό τόσο στην τεχνολογία όσο και το λογισμικό των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι πωλήσεις των αμερικανικών και ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν μειωθεί αρκετά από τα υψηλά των προηγούμενων ετών.
Έχασε έδαφος η Tesla στην Κίνα – Πόσο υποχώρησαν οι πωλήσεις της
Χαρακτηριστική είναι και η δήλωση του Μάικλ Ντουν, της Dunne Insights στο CNBC, ο οποίος αναφέρει: “Δεν θέλω να ακουστώ υπερβολικά δραματικός. Απλά θέλω να είμαι ρεαλιστής όταν λέω ότι μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, η Ford, η GM, η Hyundai, η Kia, η Nissan το πιθανότερο είναι ότι θα έχουν φύγει από την Κίνα. Απλά δεν είναι πλέον ανταγωνιστικοί σε σύγκριση με τους Κινέζους”. Ο Ντουν μελετά τις αγορές της Κίνας και άλλων ασιατικών χωρών εδώ και σχεδόν 30 χρόνια.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, μια ανερχόμενη δύναμη
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έμαθαν πολλά από τις ξένες, καθώς υποχρεώθηκαν βάσει νόμου να συνεργαστούν μαζί τους προκειμένου να δραστηριοποιηθούν στην περιοχή. Στη συνέχεια, οι επιτυχημένες αυτές κινεζικές εταιρείες αγόρασαν ξένες μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των βρετανικών MG και Lotus και της σουηδικής Volvo. Εταιρείες με έδρα την Κίνα Κίνα όπως η BYD της BYD, στην οποία κατέχει μερίδιο η Berkshire Hathaway, είδαν επίσης μια έξαρση εξωτερικών επενδύσεων.
Η κινεζική αγορά έχει αλλάξει δραματικά την τελευταία δεκαετία. Η έννοια του αυτοκινήτου ως υπολογιστή ή smartphone αποτελεί μια κινεζική πραγματικότητα. Στους νεοεισερχόμενους στη βιομηχανία περιλαμβάνονται οι κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων Xiaomi και Huawei.
Ο Μπιλ Ρούσο, ένα πρώην στέλεχος της αμερικανικής Chrysler που διευθύνει την Automobility μια εταιρεία συμβούλων στη Σαγκάη, καλεί τις ξένες εταιρείες να μην εγκαταλείψουν την Κίνα, παρά την υποχώρηση των πωλήσεων. «Αν δεν είσαι ανταγωνιστικός στην Κίνα, τότε τι θα κάνεις όταν η Κίνα σου χτυπήσει την πόρτα;”, δήλωσε ο Ρούσο. “Πώς μπορείς να τους ανταγωνιστείς όταν δεν έχεις καν προσπαθήσει;”, πρόσθεσε.
Οι τοπικές μάρκες αυτοκινήτων της Κίνας αύξησαν τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό το πρώτο τρίμηνο του 2024, καθώς ο αριθμός των αυτοκινήτων που εξάγονται από τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο παρέμεινε ισχυρός. Κατά το πρώτο τρίμηνο, οι τοπικές μάρκες αυτοκινήτων εξήγαγαν 470.000 οχήματα στο εξωτερικό, ένας αριθμός αυξημένος κατά 40% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Συμπεριλαμβανομένων των ξένων εμπορικών σημάτων, 1,32 εκατομμύρια οχήματα εξήχθησαν από την Κίνα το πρώτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 23% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτό σημαίνει ότι οι τοπικές μάρκες συνέβαλαν στο 35,6% των εξαγωγών αυτοκινήτων της Κίνας το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Μειώνονται τα μερίδια αγοράς μεγάλων παικτών
Tesla
Το μερίδιο αγοράς της Tesla στην Κίνα μειώθηκε κατά 2,6 ποσοστιαίες μονάδες από πέρυσι σε 4% τον Απρίλιο, σύμφωνα με την China Passenger Car Association. Ο όγκος πωλήσεων του κατασκευαστή EV στην Κίνα τον Απρίλιο μειώθηκε 21% σε ετήσια βάση στις 31.421 μονάδες, σε σύγκριση με αύξηση 28% στις συνολικές πωλήσεις EV της χώρας.
General Motors
Οι πωλήσεις της GM στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων των κοινοπραξιών που διατηρεί στη χώρα, έχουν μειωθεί από το υψηλό επίπεδο των 4 εκατομμυρίων οχημάτων το 2017 σε 2,1 εκατομμύρια το 2023. Πρόκειται για το χαμηλότερο νούμερο πωλήσεων στις ΗΠΑ, οι οποίες ανήλθαν σε 2,59 εκατομμύρια για πρώτη φορά από το 2009.
Nissan και Honda
H Nissan σημειώνει αύξηση πωλήσεων μόλις 0,8%, αφού οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 24% το περασμένο οικονομικό έτος σε λίγο κάτω από τις 800.000. Οι ιαπωνικές μάρκες αυτοκινήτων, όπως η Nissan και η Honda Motor, έχουν χάσει μερίδιο αγοράς στην Κίνα από τις ραγδαία αναπτυσσόμενες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν καταφέρει να προσελκύσουν οδηγούς με μια σειρά από φθηνά ηλεκτρικά οχήματα με λογισμικό.
Toyota
Η Τoyota δυσκολεύεται να ακολουθήσει το ρυθμό με τον οποίο ένας αυξανόμενος αριθμός κατασκευαστών από την Κίνα κυκλοφορεί αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που λειτουργούν μόνο με μπαταρία αποτέλεσαν μόλις το 1% των παγκόσμιων πωλήσεων της Toyota κατά το έτος που μόλις έληξε, ή περίπου 116.500 οχήματα, πολύ κάτω από τον προαναγγελθέντα στόχο των 202.000 οχημάτων. Κατά το τρέχον οικονομικό έτος αναμένει να πουλήσει 171.000 ηλεκτρικά οχήματα.
Latest News
Ο Ινδός μεγιστάνας Γκαουτάμ Αντάμι κατηγορείται για απάτη στις ΗΠΑ
Ο Γκαουτάμ Αντάνι κατηγορήθηκε με άλλους κατηγορούμενους στη Νέα Υόρκη για φερόμενη απάτη πολλών δισ. δολαρίων
Στην αντεπίθεση οι Βρυξέλλες κατά του Πεκίνου - Προαπαιτούμενα για τις κινεζικές επενδύσεις στην Ε.Ε.
Σκληραίνουν τη στάση τους οι Βρυξέλλες απέναντι στο Πεκίνο - Τα κριτήρια που βάζει τώρα η Ευρώπη στις κινεζικές εταιρείες
Η McDonald's θέλει να συνεχίσει τις προσφορές και το 2025
Η McDonald's επεξεργάζεται μια προσφορά «αγόρασε ένα πάρε ένα ακόμη» η οποία θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ
«Μυρίζει» συμβιβασμός για τους αντιπροέδρους της Κομισιόν
Κορυφώνονται σήμερα στο Ευρωκοινοβούλιο οι διαπραγματεύσεις των ευρωομάδων για τη συμφωνία έγκρισης των έξι εκτελεστικών αντιπροέδρων της Κομισιόν
«Διαζύγιο» του CNBC από τον αμερικανικό γίγαντα των ΜΜΕ Comcast - Η νέα εταιρεία
Η Comcast είναι η πρώτη εταιρεία ΜΜΕ στις ΗΠΑ που προχωρά σε διαχωρισμό της καλωδιακής της τηλεόρασης
Σε τεντωμένο σκοινί οι σιδηρόδρομοι στη Γερμανία
Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θα ήθελαν πολύ να είναι και πάλι στην ώρα τους. Η διάλυση της συγκυβέρνησης δεν βοηθάει
H Ford κόβει 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη
Η αμερικανική Ford κατηγορεί την ΕΕ για απουσία ενός σαφούς προγράμματος πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης,
Πώς θα αντιδράσει η Fed στη «δεύτερη φορά» Τραμπ - Τι δείχνει δημοσκόπηση του Reuters
Οι οικονομικές πολιτικές του Τραμπ εκτιμάται ότι θα αναζωπυρώσουν τις πληθωριστικές πιέσεις - Τι βλέπουν οικονομολόγοι για την στρατηγική της Fed
Volkswagen: Πόσους μισθούς θυσιάζουν οι εργαζόμενοι για να γλιτώσουν απολύσεις
Το συνδικάτο IG Metall και το εργατικό συμβούλιο της Volkswagen υπέβαλαν την Τετάρτη την πρόταση για μείωση του κόστους εργασίας
Πάνω από τον στόχο του 2% επέστρεψε ο πληθωρισμός στη Βρετανία
Η εκτίναξη των τιμών στη Βρετανία περιορίζει τις προσδοκίες της αγορές για νέα μείωση των επιτοκίων τον Δεκέμβριο