![Ηλεκτροκίνηση: Μια νέα απειλή για την ΕΕ, τα κινεζικά λεωφορεία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/BYD_plant.jpeg)
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι κυβερνήσεις και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανησυχούν όλο και περισσότερο για τα κινεζικά αυτοκίνητα με μπαταρίες, αλλά υπάρχει μια άλλη απειλή για τις μεταφορές: τα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία.
Οι Ευρωπαίοι ηγέτες είχαν συναντησεις αυτή την εβδομάδα με τον κινέζο ηγέτη Xi Jinping, ο οποίος την Παρασκευή ολοκλήρωσε την επίσκεψή του στη Γαλλία, τη Σερβία και την Ουγγαρία. Ένα «καυτό θέμα» κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ήταν η έρευνα της ΕΕ για το εάν τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα επιδοτούνται κατα παράβαση των κανονων του ανταγωνισμού.
Κίνα: Γιατί ο Σι δεν θα τα βρει και τόσο εύκολα στην Ευρώπη αυτή τη φορά
Το ένα πέμπτο των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη πέρυσι ήταν από την Κίνα και η πράσινη ΜΚΟ «Μεταφορές & περιβάλλον» αναμένει ότι θα αυξηθεί στο ένα τέταρτο φέτος, αναφέρει το POLITICO.
Υπάρχουν παρόμοιες ανησυχίες για τον τομέα των λεωφορείων: ότι η Κίνα θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την κλίμακα της εγχώριας αγοράς της – όπου σχεδόν όλα τα λεωφορεία είναι ηλεκτρικά – και το χαμηλότερο κόστος παραγωγής της για να συντρίψει τους ευρωπαίους αντιπάλους της. Ωστόσο, προς το παρόν, οι Βρυξέλλες απορρίπτουν τις κλήσεις της βιομηχανίας να εξετάσουν τους κινέζους κατασκευαστές λεωφορείων για άδικες επιδοτήσεις.
«Οι απειλές για την ανταγωνιστικότητα του κλάδου περιλαμβάνουν τον έντονο παγκόσμιο ανταγωνισμό, με τους Κινέζους κατασκευαστές λεωφορείων να έχουν κερδίσει μερίδια αγοράς στην ΕΕ εδώ και αρκετά χρόνια», δήλωσε ο Thomas Fabian, επικεφαλής εμπορικών οχημάτων στο λόμπι αυτοκινήτων της ΕΕ ACEA.
Ο κλάδος αλλάζει γρήγορα χάρη στην απόφαση της ΕΕ να απαγορεύσει την πώληση λεωφορείων που εκπέμπουν CO2 έως το 2035, με ενδιάμεσο στόχο μείωσης των εκπομπών κατά 90% το 2030. Αυτό ενισχύει την αγορά λεωφορείων που δεν χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα, και ειδικά λεωφορεία.
Τα αστικά λεωφορεία βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ηλεκτροκίνησης – σε αντίθεση με τα πούλμαν μεγάλων αποστάσεων, κινούνται σε σταθερά δρομολόγια, έχουν μικρότερες αποστάσεις και μπορούν εύκολα να επαναφορτιστούν, δήλωσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας.
Η ισχυρή παρουσία των κινεζικών λεωφορείων
Και αυτός είναι ένας τομέας όπου οι κινεζικές εταιρείες είναι ισχυροί παίκτες.
Πέρυσι, οι 12 κορυφαίοι κατασκευαστές της ηπείρου πούλησαν 5.107 ηλεκτρονικά λεωφορεία, με σχεδόν το ένα τρίτο να γίνεται από την κινεζική Yutong, την BYD και την κοινοπραξία BYD με τον Βρετανό Alexander Dennis και την Zhongtong, σύμφωνα με έκθεση της Chatrou CME Solutions.
Αλλά αυτό είναι χαμηλότερο από τις κινεζικές εταιρείες που ελέγχουν το 41 τοις εκατό της αγοράς το 2022. Το μερίδιό τους μειώθηκε χάρη στην αύξηση της παραγωγής ηλεκτρονικών λεωφορείων από τη γερμανική MAN και την πολωνική Solaris, θυγατρική της ισπανικής CAF.
Ο κατασκευαστής βαρέων οχημάτων Daimler Truck περιέγραψε την αγορά των λεωφορείων ως «πολύ ανταγωνιστική και ευαίσθητη στις τιμές βιομηχανία».
Η κινεζική μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων BYD είναι μια αυξανόμενη παρουσία. Έχει φιλόδοξα σχέδια για την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων και είναι κυρίαρχος παίκτης στα ηλεκτρικά λεωφορεία με εργοστάσια στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία και την Ουγγαρία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης