«Μπορεί η πρόοδος της τεχνολογίας και η τεχνητή νοημοσύνη που έρχεται με κεκτημένη ταχύτητα να αντικαταστήσει την ανθρώπινη δημιουργικότητα;». Το ερώτημα επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά χωρίς επί της ουσίας να μπορεί να δοθεί μια συγκεκριμένη απάντηση.
Η δημιουργικότητα περιλαμβάνει την ικανότητα να ανακαλύπτουμε νέες και πρωτότυπες ιδέες και λύσεις σε προβλήματα. Μια πράξη δημιουργικότητας μπορεί να περιλαμβάνει τη σύλληψη και την εκτέλεση ενός καλλιτεχνικού έργου μέχρι το σχεδιασμό μιας καινοτόμου εταιρείας.
Όταν η Apple «καταστρέφει» μουσικά όργανα – To βίντεο και η «συγγνώμη»
Η ανθρωπότητα στο βάθος των αιώνων έχει να επιδείξει μεγάλες στιγμές δημιουργικότητας ενεργοποιώντας και καλλιεργώντας την φαντασία και την ευρηματικότητα.
Στις μέρες υπάρχει εύλογα μια τρομερή ανησυχία σχετικά με τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών που μπορούν να δημιουργήσουν νέο περιεχόμενο όπως ήχο, κείμενο, εικόνες και βίντεο.
Η ραγδαία εξάπλωση της τεχνητής νοημοσύνης και ορισμένα πρόσφατα ορόσημα της όπως το ChatGPT, το Midjourney, το Dall-E και πολλά άλλα γεννούν νέα ερωτήματα σχετικά με το εάν η δημιουργικότητα είναι μια μοναδική ανθρώπινη δεξιότητα.
Το διαφημιστικό του νέου iPad Pro έφερε… Crush
Η Apple φρόντισε άθελα της να επαναφέρει τα ερωτήματα με τη δημιουργία ενός διαφημιστικού βίντεο για τα νέα iPad Pro, ξεσηκώνοντας αντιδράσεις δημιουργών, καλλιτεχνών και όχι μόνο.
Ένα πικ-απ, ένα πιάνο, μια κιθάρα, μια παλιά τηλεόραση, φωτογραφικές μηχανές, μια γραφομηχανή, βιβλία, κουβάδες μπογιάς και άλλα αντικείμενα συνθλίβονται από μια πρέσα υπό τους ήχους του τραγουδιού «All I ever need is you» και εγένετο… το νέο iPad Pro.
Ο συμβολισμός προφανής… Η ανθρώπινη δημιουργικότητα μετατρέπεται σε tablet. Το μήνυμα ξεκάθαρο: Ό,τι θα μπορούσατε να κάνετε με όλα αυτά τα πράγματα μπορεί τώρα να γίνει με ένα iPad.
Όλα ξεκίνησαν την περασμένη Τρίτη όπου ο CEO της Apple, Τιμ Κουκ, δημοσίευσε το σποτ με τίτλο «Crush!», στο X.
Meet the new iPad Pro: the thinnest product we’ve ever created, the most advanced display we’ve ever produced, with the incredible power of the M4 chip. Just imagine all the things it’ll be used to create. pic.twitter.com/6PeGXNoKgG
— Tim Cook (@tim_cook) May 7, 2024
Η πλατφόρμα πληροφοριών καταναλωτών Zappi διεξήγαγε έρευνα καταναλωτών σχετικά με τη διαφήμιση, η οποία κατέδειξε ότι η ιδέα της σύνθλιψης της τέχνης με υδραυλική πρέσα ήταν διχαστική.
Η Nataly Kelly, διευθύντρια μάρκετινγκ στη Zappi, είπε: «Είναι η διαφήμιση iPad της Apple ένα έργο ιδιοφυΐας ή το σημάδι των δυστοπικών καιρών; Εξαρτάται πραγματικά από το πόσο χρονών είσαι. Η αξία σοκ είναι η δύναμη αυτής της διαφήμισης, η οποία είναι αμφιλεγόμενη από τον σχεδιασμό, επομένως το γεγονός ότι οι άνθρωποι μιλούν για αυτήν είναι μια νίκη».
Ακολούθησε έκρηξη οργής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από απλούς χρήστος αλλά και πολλούς επωνύμους. Ο Χιου Γκραντ ήταν ένας από τους χιλιάδες χρήστες του Χ που εκφράστηκαν κατά της νέας διαφήμισης της Apple για το iPad Pro.
«Η καταστροφή της ανθρώπινης εμπειρίας. Ευγενική προσφορά της Silicon Valley», έγραψε ο Βρετανός ηθοποιός.
Ο Βρετανός σκηνοθέτης, βραβευμένος με Όσκαρ, BAFTA και Grammy, Ασίφ Καπάντια έγραψε: «Μου αρέσουν τα iPad αλλά δεν ξέρω γιατί κάποιος θεώρησε ότι αυτή η διαφήμιση ήταν καλή ιδέα. Είναι η πιο ειλικρινής μεταφορά για το τι κάνουν οι εταιρείες τεχνολογίας στην Τέχνη, στους μουσικούς, στους δημιουργούς, στους συγγραφείς, στους κινηματογραφιστές: τους ξεζουμίζουν, τους χρησιμοποιούν, δεν τους πληρώνουν καλά, παίρνουν τα πάντα και μετά λένε ότι όλα δημιουργήθηκαν από αυτούς».
Η σκηνοθέτης και ηθοποιός Τζαστίν Μπέιτμαν απάντησε στο Τιμ Κουκ λέγοντας: «Πραγματικά, τι συμβαίνει με εσάς;».
Ο λαμπερός κόσμος του θεάματος θεωρεί καταστροφική την επέμβαση της τεχνολογικής βιομηχανίας στις τέχνες αντιδρώντας με οργή ενώ ένας άλλος χρήστους του Χ μας γύρισε πολλά χρόνια πίσω στο χρόνο: «Πριν από 40 χρόνια, η Apple κυκλοφόρησε το διαφημιστικό του 1984 ως μια τολμηρή δήλωση ενάντια σε ένα δυστοπικό μέλλον. Τώρα είστε αυτό το δυστοπικό μέλλον. Συγχαρητήρια», έγραψε.
This is, almost quite literally, the exact opposite of the Apple 1984 ad:
— Jack Caporuscio (@Caporuscio_Jack) May 8, 2024
Ο ιρανικής καταγωγής αμερικανός σκηνοθέτης, ηθοποιός και παραγωγός Reza Sixo Safai, αντέστρεψε τη διαφήμισης του iPad Pro και έγραψε με περιπαικτική διάθεση: «Γεια σου @Apple, το διόρθωσα για σας».
Hey @Apple, I fixed it for you (sound on) pic.twitter.com/OwVnYNgXhT
— Reza Sixo Safai (@rezawrecktion) May 8, 2024
Η αναδίπλωση
Πριν το θέμα πάρει τεράστιες διαστάσεις ο τεχνολογικός κολοσσός προέβη σε απολογητικές δηλώσεις, ζητώντας επί της ουσίας συγνώμη.
«Λυπούμαστε», ανέφερε χαρακτηριστικά στο Ad Age ο αντιπρόεδρος του μάρκετινγκ της Apple Tor Myhren, «δεν πετύχαμε το στόχο μας με αυτό το βίντεο».
Ο ίδιος τόνισε πως «η δημιουργικότητα είναι στο DNA μας στην Apple και είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς να σχεδιάζουμε προϊόντα που δίνουν τη δυνατότητα στους δημιουργούς σε όλο τον κόσμο».
Και πρόσθεσε: «Στόχος μας είναι να γιορτάζουμε πάντα τους αμέτρητους τρόπους με τους οποίους οι χρήστες εκφράζονται και ζωντανεύουν τις ιδέες τους μέσω του iPad».
Το επίμαχο βίντεο βρίσκεται ακόμα στο κανάλι της Apple στο YouTube, όμως η εταιρεία υποσχέθηκε πως δεν θα προβληθεί στην τηλεόραση.
Πηγή: In.gr
Latest News
«Τσουχτερό» πρόστιμο από τη Ν. Κορέα στη Meta για παραβίαση προσωπικών δεδομένων
Η μητρική εταιρεία του Faceboon, Meta Platforms, απέσπασε παράνομα πληροφορίες από περίπου 980.000 Νοτιοκορεάτες χρήστες του Facebook
Τα παραπλανητικά «τιτιβίσματα» του Μασκ - Το Χ στο επίκεντρο της παραπληροφόρησης
Οι ψευδείς ή παραπλανητικοί ισχυρισμοί του δισεκατομμυριούχου Ίλον Μασκ σχετικά με τις εκλογές στις ΗΠΑ έχουν συγκεντρώσει 2 δισεκατομμύρια προβολές
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Από την πυρηνική ενέργεια στην κβαντική μηχανική - Πώς οι Big Tech θα σβήσουν τη δίψα της AI για ενέργεια
Οι Big Tech έχουν εξασφαλίσει συμφωνίες πυρηνικής ενέργειας αξίας δισ. δολαρίων - Στο βάθος πάντα υπάρχει και η προοπτική των κβαντικών υπολογιστών
Κι ύστερα ήρθαν οι μέλισσες - Πώς ένα σπάνιο είδος ματαιώνει data center της Meta
Η Meta βρίσκεται υπό πίεση να αποδείξει στους επενδυτές ότι το στοίχημά της στην τεχνητή νοημοσύνη θα αποφέρει καρπούς
TikTok: Κατηγορούμενο για αυτοκτονίες εφήβων – Αγωγή από επτά οικογένειες
Ο αλγόριθμος του TikTok φέρεται να προτείνει σε εφήβους βίντεο που προωθούν αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές.
«Είμαστε στο έλεος της Google» - Πώς μας λέει αυτό που θέλουμε να ακούσουμε
Όσοι απευθύνονται στη Google για να τους λύσει τις απορίες μπορεί να δουν δραματικά διαφορετικές όψεις του κόσμου
Χιντζίδης (Performance Technologies): Η Εναλλακτική μας προετοίμασε για την Κύρια Αγορά του ΧΑ
Ο Διονύσης Χιντζίδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Performance Technologies, μίλησε για την πορεία της εταιρείας μέχρι την Κύρια Αγορά
Γιατί ο Ζάκερμπεργκ δεν θα πάψει να ξοδεύει ασύστολα για τεχνητή νοημοσύνη
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ θεωρεί ότι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης ωθεί τα κέρδη της Meta Platforms
Πώς οι Big Tech κερδίζουν σήμερα για να επενδύσουν στο μέλλον
Οι τεχνολογικοί γίγαντες διαφημίζουν πραγματικές νίκες σήμερα για να δικαιολογήσουν τεράστιες επενδύσεις αύριο και οι επενδυτές στηρίζουν, ως ένα σημείο