Το άνοιγμα περίπου 600 καταστημάτων στο εξωτερικό σχεδιάζει η κινεζική αλυσίδα λιανικής χαμηλού κόστους, Miniso, καθώς βρίσκεται σε μια πορεία μετατόπισης του επίκεντρου της ταχείας επέκτασής της από την εγχώρια αγορά που μαστίζεται από την αδύναμη κατανάλωση.
Σε συνέντευξή του στους Financial Times, ο οικονομικός διευθυντής Εασόν Ζανγκ δήλωσε ότι η Miniso σχεδίαζε επίσης να ανοίξει περίπου 400 καταστήματα στην Κίνα, αλλά φέτος θα είναι η πρώτη χρονιά τουλάχιστον από το 2019 που τα περισσότερα από τα νέα της καταστήματα θα είναι εκτός της χώρας.
Γιατί οι αμερικανικές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν έδαφος στην Κίνα
Με το βλέμμα στο εξωτερικό οι κινεζικές εταιρείες λόγω χαμηλής εγχώριας ζήτησης
Τα σχέδια της Miniso αντικατοπτρίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι κινεζικές εταιρείες επιζητούν την ανάπτυξη στο εξωτερικό, την ώρα που η Κίνα αντιμετωπίζει προβλήματα στο να ενισχύσει την εγχώρια ζήτηση. Η πτώση του κόστους των αγαθών που παράγονται στα εργοστάσια της Κίνας τα καθιστά επίσης πιο ανταγωνιστικά στο εξωτερικό.
Ο Ζανγκ δήλωσε ότι η συμπεριφορά των Κινέζων καταναλωτών επηρεάζεται από τις προσδοκίες για τους μελλοντικούς μισθούς και τις οικονομικές προοπτικές, δημιουργώντας «αντίθετους ανέμους» για τις εταιρείες στη χώρα. «Είναι ένα πολύ, πολύ δύσκολο έργο για εμάς αυτή τη στιγμή, ειδικά [δεδομένης] της νέας κανονικότητας της [κινεζικής] οικονομίας», δήλωσε. Δεν βρισκόμαστε πλέον στο στάδιο της πολύ γρήγορης ανάπτυξης».
Μέχρι το τέλος του 2023, το ερυθρόλευκο λογότυπο της Miniso κοσμούσε περίπου 4.000 καταστήματα στις περισσότερες μεγάλες πόλεις της Κίνας και σχεδόν 2.500 στο εξωτερικό. Η εταιρεία διαθέτει καταστήματα σε κάθε ήπειρο εκτός από την Ανταρκτική, με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση στην Ασία. Η πλειονότητα των καταστημάτων είναι franchise.
Ο Ζανγκ δήλωσε επίσης ότι ο αντίκτυπος της επιβράδυνσης της εγχώριας ζήτησης αντισταθμίστηκε από τους Κινέζους αγοραστές που ξεκίνησαν να την προτιμούν από πιο ακριβά καταστήματα λιανικής πώλησης. “Πολλοί καταναλωτές είναι πιο ορθολογικοί όταν κάνουν αγορές, όταν αποφασίζουν τι θέλουν να καταναλώσουν στα εμπορικά κέντρα και ούτω καθεξής. Και η Miniso είναι ένας από τους ωφελημένους”.
Η διαφοροποίηση με τους ανταγωνιστές
Η Miniso πωλεί προϊόντα από ηλεκτρονικά είδη και μπουκάλια νερού μέχρι βελούδινα παιχνίδια, καλλυντικά και σνακ. Σημαντικό μέρος των πωλήσεών της προέρχεται από προϊόντα που παράγονται με άδεια χρήσης από μάρκες όπως η Marvel, η Hello Kitty και η Disney.
Ο Ζανγκ τόνισε ότι η προσέγγιση της Miniso τη διαφοροποιεί από τους εγχώριους ανταγωνιστές της που επικεντρώνονται διεθνώς σε μη επώνυμα προϊόντα εξαιρετικά χαμηλού κόστους. Η Miniso αναμένει ότι οι υπερπόντιες αγορές θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ των πωλήσεών της τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, από περίπου 35% πέρυσι.
Ο Τζίζου Ντονγκ, επικεφαλής της κινεζικής έρευνας καταναλωτών και ακινήτων της Nomura, δήλωσε ότι η ικανότητα της Miniso να επωφελείται από την ισχυρότερη ζήτηση για προϊόντα value-for-money στην Κίνα, προσελκύοντας παράλληλα αγοραστές στις οικονομίες των ΗΠΑ και της Ευρώπης που επηρεάζονται από τον πληθωρισμό, θα συνεχίσει να οδηγεί την ανάπτυξή της τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια.
Η παρουσία της Miniso σε καταστήματα διαφέρει από τις κινεζικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά ο Ζανγκ δήλωσε ότι τώρα πραγματοποιεί περισσότερο από το 10% των πωλήσεών της στο διαδίκτυο, από λιγότερο από 1% πριν από την πανδημία του κορονοϊού.
Η μετοχή της Miniso, η οποία είναι εισηγμένη στη Νέα Υόρκη και το Χονγκ Κονγκ, έχει αυξηθεί κατά περίπου 400% από τα μέσα του 2022, χρονιά στην οποία αποτέλεσε αντικείμενο μιας έκθεσης short selling, ενώ βρέθηκε και στο στόχαστρο Κινέζων εθνικιστών. Οι αντιδράσεις προκλήθηκαν από μια ανάρτηση του ισπανικού λογαριασμού της Miniso στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που περιέγραφε κούκλες με κινεζικά φορέματα κιπάο ως “γκέισες”, ένα επιζήμιο ολίσθημα δεδομένου του ευρέως διαδεδομένου αντι-ιαπωνικού συναισθήματος στην Κίνα.
Latest News
Νέο mega-deal στη βιοτεχνολογία: Η Johnson & Johnson εξαγοράζει την Intra-Cellular
Τα φάρμακα για ψυχικές ασθένειες ήταν κάποτε σημαντικές πηγές εσόδων για φαρμακευτικές εταιρείες όπως η Johnson & Johnson και η Eli Lilly
Gazprom: Σχέδια για απολύσεις λόγω οικονομικών προβλημάτων
Σημαντικό το κόστος των κυρώσεων και της διακοπής της ροής φυσικού αερίου στην Ευρώπη - Τι πρότεινε η αντιπρόεδρος της ρωσικής εταιρείας αναφορικά με τη μείωση του προσωπικού
11+1 μέτρα για τη στεγαστική κρίση στην Ισπανία - Οι προτάσεις για ενοίκια, φόρους και Airbnb
Ο πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ αποκαλύπτει μέτρα για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης στην Ισπανία
Ρεκόρ εξαγωγών ηλεκτρικής ενέργειας το 2024 στη Γαλλία
Κλειδί η αυξημένη παραγωγή πυρηνικής ενέργειας - Ο ρόλος του φυσικού αερίου και των ΑΠΕ
Αυξήθηκε 12% ο πλούτος των νοικοκυριών στην Ισπανία
Στα 2,3 τρισ. ευρώ διαμορφώθηκε ο καθαρός χρηματοοικονομικός πλούτος των νοικοκυριών στην Ισπανία - Πιο χαμηλά ο δείκτης χρέους
Το Κρεμλίνο κάνει... πάρτι με εταιρείες από την ΕΕ - 3 δισ. έσοδα από φόρους
Οι ξένες εταιρείες στη Ρωσία και ειδικά όσες προέρχονται από την ΕΕ συνεισφέρουν σημαντικά στο πολεμικό ταμείο του Κρεμλίνου
Στα 31 δισ. δολ. τα κέρδη των αμερικανικών τραπεζών - Το καλύτερο τρίμηνο της 3ετίας
Οι προσδοκίες από την επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ και το dealmaking ευνοούν τις μεγάλες αμερικανικές τράπεζες
Μειώθηκε το ποσοστό αποταμίευσης των νοικοκυριών στην ευρωζώνη
Σύμφωνα με στοιχεία της eurostat, ανήλθε στο 15,3% - Μειώθηκαν οι επενδύσεις των νοικοκυριών
Πώς αμύνονται οι Βρετανοί στην ακρίβεια - Γιατί «σήκωσαν» μετρητά 1 δισ. λίρες σε ένα μήνα
Οι αναλήψεις μετρητών στα υποκαταστήματα του Post Office στη Βρετανία ξεπέρασαν το 1 δισ. λίρες τον Δεκέμβριο
Οι πρώτες συμβουλές του Ντίμον στον Τραμπ - Σε ποια θέματα δίνει προτεραιότητα
Ο CEO της JP Morgan ρωτήθηκε τι θα συμβούλευε τον νεοεκλεγέντα πρόεδρο των ΗΠΑ - Αυτή είναι η απάντησή του