Το άνοιγμα περίπου 600 καταστημάτων στο εξωτερικό σχεδιάζει η κινεζική αλυσίδα λιανικής χαμηλού κόστους, Miniso, καθώς βρίσκεται σε μια πορεία μετατόπισης του επίκεντρου της ταχείας επέκτασής της από την εγχώρια αγορά που μαστίζεται από την αδύναμη κατανάλωση.
Σε συνέντευξή του στους Financial Times, ο οικονομικός διευθυντής Εασόν Ζανγκ δήλωσε ότι η Miniso σχεδίαζε επίσης να ανοίξει περίπου 400 καταστήματα στην Κίνα, αλλά φέτος θα είναι η πρώτη χρονιά τουλάχιστον από το 2019 που τα περισσότερα από τα νέα της καταστήματα θα είναι εκτός της χώρας.
Γιατί οι αμερικανικές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν έδαφος στην Κίνα
Με το βλέμμα στο εξωτερικό οι κινεζικές εταιρείες λόγω χαμηλής εγχώριας ζήτησης
Τα σχέδια της Miniso αντικατοπτρίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι κινεζικές εταιρείες επιζητούν την ανάπτυξη στο εξωτερικό, την ώρα που η Κίνα αντιμετωπίζει προβλήματα στο να ενισχύσει την εγχώρια ζήτηση. Η πτώση του κόστους των αγαθών που παράγονται στα εργοστάσια της Κίνας τα καθιστά επίσης πιο ανταγωνιστικά στο εξωτερικό.
Ο Ζανγκ δήλωσε ότι η συμπεριφορά των Κινέζων καταναλωτών επηρεάζεται από τις προσδοκίες για τους μελλοντικούς μισθούς και τις οικονομικές προοπτικές, δημιουργώντας «αντίθετους ανέμους» για τις εταιρείες στη χώρα. «Είναι ένα πολύ, πολύ δύσκολο έργο για εμάς αυτή τη στιγμή, ειδικά [δεδομένης] της νέας κανονικότητας της [κινεζικής] οικονομίας», δήλωσε. Δεν βρισκόμαστε πλέον στο στάδιο της πολύ γρήγορης ανάπτυξης».
Μέχρι το τέλος του 2023, το ερυθρόλευκο λογότυπο της Miniso κοσμούσε περίπου 4.000 καταστήματα στις περισσότερες μεγάλες πόλεις της Κίνας και σχεδόν 2.500 στο εξωτερικό. Η εταιρεία διαθέτει καταστήματα σε κάθε ήπειρο εκτός από την Ανταρκτική, με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση στην Ασία. Η πλειονότητα των καταστημάτων είναι franchise.
Ο Ζανγκ δήλωσε επίσης ότι ο αντίκτυπος της επιβράδυνσης της εγχώριας ζήτησης αντισταθμίστηκε από τους Κινέζους αγοραστές που ξεκίνησαν να την προτιμούν από πιο ακριβά καταστήματα λιανικής πώλησης. “Πολλοί καταναλωτές είναι πιο ορθολογικοί όταν κάνουν αγορές, όταν αποφασίζουν τι θέλουν να καταναλώσουν στα εμπορικά κέντρα και ούτω καθεξής. Και η Miniso είναι ένας από τους ωφελημένους”.
Η διαφοροποίηση με τους ανταγωνιστές
Η Miniso πωλεί προϊόντα από ηλεκτρονικά είδη και μπουκάλια νερού μέχρι βελούδινα παιχνίδια, καλλυντικά και σνακ. Σημαντικό μέρος των πωλήσεών της προέρχεται από προϊόντα που παράγονται με άδεια χρήσης από μάρκες όπως η Marvel, η Hello Kitty και η Disney.
Ο Ζανγκ τόνισε ότι η προσέγγιση της Miniso τη διαφοροποιεί από τους εγχώριους ανταγωνιστές της που επικεντρώνονται διεθνώς σε μη επώνυμα προϊόντα εξαιρετικά χαμηλού κόστους. Η Miniso αναμένει ότι οι υπερπόντιες αγορές θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ των πωλήσεών της τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, από περίπου 35% πέρυσι.
Ο Τζίζου Ντονγκ, επικεφαλής της κινεζικής έρευνας καταναλωτών και ακινήτων της Nomura, δήλωσε ότι η ικανότητα της Miniso να επωφελείται από την ισχυρότερη ζήτηση για προϊόντα value-for-money στην Κίνα, προσελκύοντας παράλληλα αγοραστές στις οικονομίες των ΗΠΑ και της Ευρώπης που επηρεάζονται από τον πληθωρισμό, θα συνεχίσει να οδηγεί την ανάπτυξή της τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια.
Η παρουσία της Miniso σε καταστήματα διαφέρει από τις κινεζικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά ο Ζανγκ δήλωσε ότι τώρα πραγματοποιεί περισσότερο από το 10% των πωλήσεών της στο διαδίκτυο, από λιγότερο από 1% πριν από την πανδημία του κορονοϊού.
Η μετοχή της Miniso, η οποία είναι εισηγμένη στη Νέα Υόρκη και το Χονγκ Κονγκ, έχει αυξηθεί κατά περίπου 400% από τα μέσα του 2022, χρονιά στην οποία αποτέλεσε αντικείμενο μιας έκθεσης short selling, ενώ βρέθηκε και στο στόχαστρο Κινέζων εθνικιστών. Οι αντιδράσεις προκλήθηκαν από μια ανάρτηση του ισπανικού λογαριασμού της Miniso στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που περιέγραφε κούκλες με κινεζικά φορέματα κιπάο ως “γκέισες”, ένα επιζήμιο ολίσθημα δεδομένου του ευρέως διαδεδομένου αντι-ιαπωνικού συναισθήματος στην Κίνα.
Latest News
Κάτι (δεν) τρέχει με την Macy's - Τι συμβαίνει με την εξαγορά
Ο αμερικανικός κολοσσός του λιανεμπορίου επενδύσει σε νέα στρατηγική, αφού έκοψε τις σχέσεις με τους επίδοξους αγοραστές, Arkhouse και Brigade
Πλαφόν 5% στις αυξήσεις των ενοικίων υπόσχεται ο Μπάιντεν
Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία επιβαρύνοντας σημαντικά τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Η σύγκρουση ΕΚΤ - τραπεζών για τους φακέλους των «κόκκινων» δανείων- Γιατί αναβλήθηκε η ανακοίνωσή τους
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μετατοπίζει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Σεπτέμβριο
Η γυναίκα που θα αλλάξει την Birkenstock
Πώς η γερμανική εταιρεία που ανοίκει στον όμιλο LVMH, φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του σε Ασία και Αυστραλία
Αυτό το brand ποιος θα το σώσει; Ο Joshua Schulman είναι ο κατάλληλος CEO
Ο λόγος για τον Joshua Schulman, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ιστορικού βρετανικού οίκου, που οφείλει τη φήμη του στις... διασώσεις
Η ατζέντα Τραμπ εάν επανεκλεγεί - Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ
Οι οκτώ ανατροπές που ετοιμάζει ο Ντόναλντ Τραμπ, εφόσον επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, σε πολιτική και οικονομία
Η αυτοκρατορία ξενοδοχείων που λατρεύουν οι VIP, οι σοβιετικές ρίζες και οι «θεές» σύντροφοι - Αυτός είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ»
Πήρε τα πρώτα «μαθήματα» για τις επιχειρήσεις από τον Εβραίο δισεκατομμυριούχο και διάσημο φοροφυγά Μαρκ Ριτς
Πόσο θα στοιχίσει στην ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ
Η ανάλυση της Goldam Sachs έγινε μια μέρα πριν την απόπειρα δολοφονίας του Ντόνλαντ Τραμπ
Σήμα Πάουελ ότι πλησιάζουν οι μειώσεις των επιτοκίων
Τα τελευταία στοιχεία ενισχύουν την εμπιστοσύνη ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο 2% τόνισε ο επικεφαλής της Fed, Τζερόμ Πάουελ
Πορτογαλικό πείραμα για την 4ημερη εργασία - Το σχέδιο
Αύξηση κερδών στις εταιρείες που εφάρμοσαν πιλοτικά το μέτρο το 2023 – Το στρες των εργαζομένων ρίχνει την παραγωγικότητα και έως 1,4% το τζίρο της επιχείρησης