Τα υβριδικά οχήματα (HEV) είναι πλέον οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι στην κούρσα για τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, αφήνοντας πιο πίσω τα αμιγώς ηλεκτρικά (EV). Οι ψηλότερες τιμές στις οποίες πωλούνται τα ηλεκτρικά σε συνδυασμό με ελλείψεις στις υποδομές για τη φόρτισή τους, κάνουν περισσότερους αγοραστές που επιλέγουν πιο «πράσινες» τεχνολογίες να στρέφονται περισσότερο προς τα υβριδικά.
Βλέποντας μάλιστα τους καταναλωτές να αρχίζουν να πατάνε «φρένο» στις αγορές των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, πολλές από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου στρέφονται ξανά σε επενδύσεις για την κατασκευή νέων υβριδικών και αφήνουν -προς το παρόν τουλάχιστον- πιο πίσω την εξέλιξη των EV για να μην χάσουν πωλήσεις από τον ανταγωνισμό.
Toyota: Ρεκόρ κερδών στο 4ο τρίμηνο με οδηγό τα υβριδικά οχήματα
Πλέον, εταιρείες όπως οι General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen και Ford δηλώνουν πως θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την κάλυψη της ζήτησης για υβριδικά οχήματα σύμφωνα με στελέχη τους που μίλησαν στους Financial Times κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που αφορούσε το μέλλον της αυτοκίνησης.
Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία από την Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τον Μάρτιο του 2024 το μερίδιο στις πωλήσεις καινούργιων υβριδικών στην Ευρώπη έφτασε το 29%, ενώ αυτών των καινούργιων αμιγώς ηλεκτρικών ήταν 13%.
Στις ΗΠΑ οι πωλήσεις υβριδικών αυξήθηκαν κατά 50% τους πρώτους δύο μήνες του έτους, ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυξήθηκαν κατά 13 % το ίδιο διάστημα, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Edmunds την οποία επικαλείται το Business Insider και οι New York Times.
Η αυξανόμενη δημοτικότητα των υβριδικών οχημάτων έχει ωφελήσει εταιρείες όπως η Toyota οι οποίες παρά το γεγονός ότι στοιχημάτισαν πολλά σε ηλεκτρικά, συνέχισαν να επενδύουν τη γκάμα τους σε υβριδικά. Κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ακολουθούν τώρα το παράδειγμα της Toyota, με τη General Motors να υπόσχεται να αρχίσει να πουλά ξανά υβριδικά στη Βόρεια Αμερική και τη Ford να καθυστερεί την εξέλιξη για το τελευταίο της ηλεκτρικό SUV ώστε να επικεντρωθεί στη δική της υβριδική γκάμα.
Το χρώμα του χρήματος
Η έλλειψη προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων έχει αναφερθεί ως ένας από τους βασικότερους λόγους για τους οποίους οι οδηγοί διστάζουν να αγοράσουν αμιγώς ηλεκτρικά.
Στις ΗΠΑ οι αγοραστές πλήρωναν κατά μέσο όρο 42.500 δολάρια για κάθε ένα υβριδικό μοντέλο τον Νοέμβριο του 2023, σε σύγκριση με 60.500 δολάρια που έπρεπε να πληρώσουν για κάθε ένα αμιγώς ηλεκτρικό και για 47.500 δολάρια κατά μέσο όρο για κάθε ένα βενζινοκίνητο μοντέλο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Edmunds.
Αλλαγή κλίματος
Για τις αυτοκινητοβιομηχανίες από Ευρώπη, ΗΠΑ και Ιαπωνία, πρόκειται για αλλαγή στάσης σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρσι. Στις αρχές του καλοκαιριού του 2023 όλοι μιλούσαν για στροφή προς τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.
Όμως τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα περίμεναν, κυρίως επειδή δεν συνέχισε να αγκαλιάζει την τεχνολογία αυτή ακόμη περισσότερος κόσμος. Πέρσι οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ΗΠΑ και Ευρώπη ήταν τέτοιες που ανάγκασαν τις εταιρείες να αρχίσουν να κάνουν εκπτώσεις για να τα πουλήσουν. Ανάμεσα σε αυτέ και η Tesla η οποία προχώρησε σε σημαντικές εκπτώσεις τις περασμένες εβδομάδες για να αυξήσει τις πωλήσεις.
Στελέχη του κλάδου έχουν παραδεχτεί ανοικτά ότι η αγορά αμιγώς ηλεκτρικών έχασε μέρος από την ώθηση που είχε επειδή δεν μπήκαν σε αυτήν περισσότεροι αγοραστές. Τα ηλεκτρικά οχήματα είχαν κερδίσει στην αρχή υποστήριξη από φανατικούς οπαδούς τους οι οποίοι έσπευσαν να τα βάλουν στα γκαράζ τους, αλλά οι υψηλές τιμές και οι τεχνολογικές προκλήσεις δεν προσέλκυσαν ακόμη μεγαλύτερη μάζα από την ευρύτερη βάση των αγοραστών οχημάτων.
Για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ιαπωνία, μεγάλο στοίχημα αποτελεί η παροχή επιπλέον επιλογών μοντέλων -όπως είναι τα υβριδικά- επειδή έχουν κάνει σημαντική πρόοδο στη σχετική τεχνολογία. Αντίθετα, οι κινέζοι κατασκευαστές φαίνεται να έχουν ξεκινήσει πλήρη ώθηση μόνο προς την κατασκευή μόνο αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, απειλώντας στην πορεία να καταλάβουν ηγετική θέση στην αντίστοιχη παγκόσμια αγορά.
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»