
Οπλισμένη με τα «μέγιστα επίπεδα ασφαλείας που μπορεί κανείς να φανταστεί», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, παραδόθηκε σήμερα το πρωί στην κυκλοφορία η αναβαθμισμένη σήραγγα στην Κατερίνη (Σήραγγα Τ4)το ρεύμα με κατεύθυνση προς τη Θεσσαλονίκη, μήκους ενός χιλιομέτρου και αμφιδρομημένη, προς το παρόν, μέχρι να ολοκληρωθεί- την άνοιξη του 2025- και το κομμάτι της καθόδου προς την Αθήνα.
Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: Στο 80% η πρόοδος εργασιών μέχρι το τέλος του 2024
Το έργο είναι συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ και γίνεται με χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενώ οι εργασίες εκτελούνται από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. «Ουσιαστικά είναι σαν να κατασκευάζουμε εξαρχής τις σήραγγες, αφού είναι 20ετίας και δεν είχαν καθόλου τις προδιαγραφές που απαιτούνται», επισήμανε από το σημείο ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ευχαριστώντας τους φορείς για τη συνεργασία τους, την ΕΛ.ΑΣ για τη συνδρομή της και τους επαγγελματίες της περιοχής για την υπομονή και κατανόησή τους.
Λέγοντας ότι οι εργασίες στις σήραγγες κρίνονταν επιβεβλημένες, ο κ. Ταχιάος σημείωσε «όπως έχουμε όλοι καταλάβει, η ασφάλεια αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα, την πιο σημαντική παράμετρο στη διαχείριση των μετακινήσεων σε ό,τι αφορά τις μεταφορές».
Τονίζεται ότι η αμφιδρόμηση στην άνοδο προς Θεσσαλονίκη- εντός της σήραγγας που δόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία- επιλέχθηκε από όλους τους φορείς έτσι ώστε να διέρχονται από την περιφερειακή οδό Κατερίνης μόνο τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων. Η αναβαθμισμένη σήραγγα έχει τρεις λωρίδες, μία για άνοδο προς Θεσσαλονίκη και μια για κάθοδο προς Θεσσαλονίκη ενώ η μεσαία χρησιμοποιείται για οχήματα έκτακτης ανάγκης.
Από την πλευρά του, ο τεχνικός σύμβουλος της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. Κώστας Καλογήρου, επισήμανε ότι οι αναβαθμισμένες σήραγγες πληρούν τις πιο αυστηρές και υψηλές τεχνικές προδιαγραφές -μεταξύ άλλων- σε πυραντοχή και τόνισε ότι με την τοποθέτηση του νέου φωτισμού Led, επιτυγχάνεται μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος σε ποσοστό που υπερβαίνει κατά πολύ το 50%.
Ο κ. Ταχιάος επιθεώρησε σήμερα τις εργασίες και την πρόοδο του έργου και στις δύο σήραγγες της Κατερίνης, ενώ το «παρών» έδωσαν βουλευτές και εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης. Υπενθυμίζεται ότι η σήραγγα παρέμεινε καθολικά κλειστή από την 8η Απριλίου 2024.
Το ρεύμα κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη
Οι εργασίες αναβάθμισης της σήραγγας Κατερίνης αυξάνουν το παρεχόμενο επίπεδο ασφάλειας προς τους οδηγούς, εφάμιλλο με αυτό των νέων σηράγγων του αυτοκινητόδρομου, εναρμονίζοντάς την με τη σύγχρονη ευρωπαϊκή νομοθεσία περί ασφαλούς λειτουργίας σηράγγων.
Ο αναβαθμισμένος κλάδος προς Θεσσαλονίκη, εκτός από την ενσωμάτωση καινοτόμων τεχνολογιών και την επαύξηση της αντοχής της σήραγγας σε φωτιά, χρησιμοποιεί φωτιστικά τεχνολογίας LED με σκοπό τη βελτίωση του φωτισμού, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος μέσω της βελτιστοποίησης κατανάλωσης ενέργειας και έχει επίσης εξοπλιστεί με σύγχρονα μέσα ελέγχου και τηλεχειρισμού των συστημάτων της.
Για τον βέλτιστο συντονισμό και την ετοιμότητα του προσωπικού όλων των Υπηρεσιών Έκτακτης Ανάγκης (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Τροχαία Αυτοκινητόδρομων, ΕΚΑΒ), υπενθυμίζεται ότι πραγματοποιήθηκε στη σήραγγα το πρωί της 10ης Μαΐου και πριν την παράδοση σε κυκλοφορία του κλάδου προς Θεσσαλονίκη, άσκηση ετοιμότητας πλήρους κλίμακας.
Οι εργασίες αναβάθμισης της σήραγγας κρίθηκαν απαραίτητες και δρομολογήθηκαν από το Ελληνικό Δημόσιο, που έχει αναλάβει και την ευθύνη επίβλεψης και χρηματοδότησης μέρους αυτών. Επί του παρόντος, λόγω της παλαιότητας κατασκευής της, η σήραγγα δεν συμμορφώνεται πλήρως με τις σύγχρονες προδιαγραφές και απαιτήσεις ασφαλούς λειτουργίας, καθιστώντας επιβεβλημένη την εκτέλεση των εργασιών αναβάθμισης.
Χαρακτηριστικότερο πρόβλημα αποτελεί η αντοχή της υποδομής σε φωτιές πολύ μεγάλου πυροθερμικού φορτίου, δεδομένης της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων και οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων. Ως αποτέλεσμα της αναβάθμισης της σήραγγας θα είναι και η προστασία της τοπικής αστικής κυκλοφορίας πάνω από τη σήραγγα, δεδομένου ότι αυτή διέρχεται κάτω από τον αστικό ιστό.
Η αναβάθμιση της σήραγγας έχει σχεδιαστεί με βάση την τεχνολογία αιχμής ενσωματώνοντας καινοτόμες τεχνολογίες που ικανοποιούν τα πιο αυστηρά ευρωπαϊκά standards. Σημαντική προσπάθεια έχει γίνει προς την κατεύθυνση της αειφορίας, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μέσω της βελτιστοποίησης κατανάλωσης ενέργειας αφού ο νέος φωτισμός της σήραγγας θα είναι πλήρως τεχνολογίας LED.
Οι εργασίες
Οι εργασίες, όπως αναφέρεται σε παλαιότερη ανακοίνωση της Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, έχουν ανατεθεί στην κατασκευαστική εταιρεία VINCI ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΕΛΛΑΣ ΑΕ. Αναλυτικά, υλοποιούνται οι ακόλουθες εργασίες:
*Επαύξηση της αντοχής της σήραγγας σε φωτιά με την εφαρμογή πυράντοχων πλακών κατά μήκος της οροφής της σήραγγας για προστασία από υψηλές θερμοκρασίες.
*Εργασίες για την ποιοτική αναβάθμιση και την εξυπηρέτηση του νέου σχεδιασμού των ΗΗΜ συστημάτων
*Πλήρης ανακατασκευή των καναλιών καλωδίων της σήραγγας.
*Μετακίνηση, αναβάθμιση και προστασία του δικτύου πυρόσβεσης.
*Νέοι ηλεκτρικοί πίνακες στη σήραγγα και στο κτίριο εξυπηρέτησης
*Εργασίες βαριάς συντήρησης και αναβάθμιση της λειτουργικότητας του συστήματος αερισμού Φωτισμός Εκκένωσης για την καθοδήγηση των χρηστών σε περίπτωση σημαντικού συμβάντος
*Πλήρης αποξήλωση και αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος φωτισμού με νέο σύστημα βασισμένο αποκλειστικά σε φωτιστικά τεχνολογίας LED.
*Πλήρης αποξήλωση και αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος CCTV με σκοπό την πλήρη κάλυψη της σήραγγας
*Αντικατάσταση του συστήματος αυτόματης ανίχνευσης συμβάντων για την άμεση ανίχνευση συμβάντος εντός της σήραγγας
*Αντικατάσταση της υφιστάμενης καλωδίωσης μεγαφωνικής εγκατάστασης εντός σήραγγας με πυράντοχα καλώδια
*Αναβάθμιση της Μονάδας Επεξεργασίας Ρύπων του συστήματος αποχέτευσης
*Αντικατάσταση του συστήματος Πληροφόρησης και Ελέγχου Κυκλοφορίας (ηλεκτρονική σήμανση)
*Αντικατάσταση του συστήματος Τηλεφώνων Έκτακτης Ανάγκης Σήραγγας
*Αντικατάσταση του οπικού δίκτυο δεδομένων σήραγγας με εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας
*Αντικατάσταση του υφιστάμενου Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου (SCADA)
*Εργασίες στο Τεχνικό Κτίριο σήραγγας και κατασκευή νέου Computer Room


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA