Σε στρατηγική συνεργασία με την κινεζική Leapmotor προχωρά η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis, ενας απο τους μεγαλύτερους ομίλους κατασκευής αυτοκινήτων στον κόσμο.

Οι δύο εταιρείες θα συμμετέχουν σε μια νέα κοινοπραξία και όπως δήλωσαν την Τρίτη, από τον Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις των οχημάτων Leapmotor που κατασκευάζονται στην Κίνα θα γίνονται  μέσω των δικτύων διανομής της Stellantis, μέσω των αντιπροσώπων της στις ευρωπαικες χώρες όπως οι Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ισπανία, Πορτογαλία, Βέλγιο, Ελλάδα και Ρουμανία.

Αυτοκινητοβιομηχανία: Κατεβάζει ταχύτητα στην Ευρώπη

Αυτές τις αγορές θα ακολουθήσουν η Μέση Ανατολή και η Αφρική, η Ινδία , η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού και η Νότια Αμερική στα τέλη του 2024, ανέφεραν οι εταιρείες.

Τα σχέδια επέκτασης δεν περιλαμβάνουν επί του παρόντος τη διανομή στις ΗΠΑ, δήλωσε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβαρες (Carlos Tavares), μετά από συνέντευξη Τύπου στο Hangzhou της Κίνας, όπου εδρεύει η Leapmotor. Αυτό οφείλεται, εν μέρει, στους νέους αμερικανικούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, είπε ο Κ.Ταβαρες, αναφέροντας μεταξύ άλλων και άλλους λόγους.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοίνωσε την Τρίτη νέους αυστηρούς δασμούς σε κινεζικές εισαγωγές αξίας δισεκατομμυρίων , μεταξύ αυτων και ο τετραπλασιασμός των δασμών στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, από 25% σε 100%.

«Υπάρχει πολύ περιορισμένη κινεζική προσφορά στην αγορά των ΗΠΑ, επομένως δεν αποτελεί προτεραιότητα για εμάς», είπε ο Tavares. «Υπάρχουν πολλά στην Ευρώπη γιατί βλέπουμε ότι η Ευρώπη έχει μια πολύ διαφορετική προσέγγιση για αυτό το πρόβλημα. … Φαίνεται ότι οι ΗΠΑ προχωρούν σε έναν πολύ ισχυρό προστατευτισμό. Ενώ, προς το παρόν, βλέπω ότι η Ευρώπη διατηρεί την αγορά αρκετά ανοιχτή».

Τα σχέδια επέκτασης της κοινοπραξίας περιλαμβάνουν τουλάχιστον έξι ηλεκτρικά οχήματα έως το 2027, σύμφωνα με παρουσίαση της Stellantis και της Leapmotor. Αρχικά θα πρόκειται για οικονομικά οχήματα, τα οποία αναμένεται να είναι συμπληρωματικά με την τρέχουσα σειρά οχημάτων της Stellantis, ανέφεραν οι εταιρείες.

Η ανακοίνωση έρχεται εν μέσω αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και άλλες περιοχές. Πολλοί μέσα και γύρω από την αυτοκινητοβιομηχανία φοβούνται ότι τα λιγότερο ακριβά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα θα κατακλύσουν τις αγορές, υποτιμώντας τα EV εγχώριας παραγωγής.

Αύξηση μεριδίου στην ΕΕ

«Από τη σκοπιά της Stellantis, η θέση μας είναι να ανταγωνιστούμε. Ανταγωνιζόμαστε με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και ανταγωνιζόμαστε όσο πιο δυνατά μπορούμε γιατί είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθεις. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να παραμείνουμε σε φόρμα για τον παγκόσμιο αγώνα στον οποίο συμμετέχουμε τώρα», είπε ο CEO της εταιρείας.

Ο Κ.Ταβάρες είπε την Τρίτη ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, τις οποίες προηγουμένως είχε αποκαλέσει τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της Stellantis, αναμένεται να αναπτυχθούν γρήγορα διεθνώς.

«Είτε μου αρέσει είτε όχι, με εμένα ή χωρίς εμένα, η Leapmotor θα ήταν ούτως ή άλλως στην Ευρώπη… ίσως όχι τόσο γρήγορα, ίσως όχι τόσο έντονα, αλλά θα είχαν πάει στην Ευρώπη», είπε ο Κ.Ταβάρες.

Οι κινεζικές εταιρείες αντιπροσώπευαν το 8% των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη από τον Σεπτέμβριο και θα μπορούσαν να αυξήσουν το μερίδιό τους στο 15% έως το 2025, δήλωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση πέρυσι. Η ΕΕ πιστεύει ότι τα κινεζικά EV είναι φθηνότερα σε σχέση με τα ευρωπαικά μοντέλα κατά περίπου 20% στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η Stellantis θα κατέχει το 51% της κοινοπραξίας με τη Leapmotor ενω κατέχει ήδη περίπου το  21% των μετοχών της κινεζικής εταιρείας.

Ως μέρος της συμφωνίας, η Stellantis έχει αποκλειστικά δικαιώματα για εξαγωγή και πώληση, καθώς και για την κατασκευή προϊόντων Leapmotor εκτός της  Κίνας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή