Σε στρατηγική συνεργασία με την κινεζική Leapmotor προχωρά η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis, ενας απο τους μεγαλύτερους ομίλους κατασκευής αυτοκινήτων στον κόσμο.
Οι δύο εταιρείες θα συμμετέχουν σε μια νέα κοινοπραξία και όπως δήλωσαν την Τρίτη, από τον Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις των οχημάτων Leapmotor που κατασκευάζονται στην Κίνα θα γίνονται μέσω των δικτύων διανομής της Stellantis, μέσω των αντιπροσώπων της στις ευρωπαικες χώρες όπως οι Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ισπανία, Πορτογαλία, Βέλγιο, Ελλάδα και Ρουμανία.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Κατεβάζει ταχύτητα στην Ευρώπη
Αυτές τις αγορές θα ακολουθήσουν η Μέση Ανατολή και η Αφρική, η Ινδία , η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού και η Νότια Αμερική στα τέλη του 2024, ανέφεραν οι εταιρείες.
Τα σχέδια επέκτασης δεν περιλαμβάνουν επί του παρόντος τη διανομή στις ΗΠΑ, δήλωσε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβαρες (Carlos Tavares), μετά από συνέντευξη Τύπου στο Hangzhou της Κίνας, όπου εδρεύει η Leapmotor. Αυτό οφείλεται, εν μέρει, στους νέους αμερικανικούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, είπε ο Κ.Ταβαρες, αναφέροντας μεταξύ άλλων και άλλους λόγους.
Η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοίνωσε την Τρίτη νέους αυστηρούς δασμούς σε κινεζικές εισαγωγές αξίας δισεκατομμυρίων , μεταξύ αυτων και ο τετραπλασιασμός των δασμών στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, από 25% σε 100%.
«Υπάρχει πολύ περιορισμένη κινεζική προσφορά στην αγορά των ΗΠΑ, επομένως δεν αποτελεί προτεραιότητα για εμάς», είπε ο Tavares. «Υπάρχουν πολλά στην Ευρώπη γιατί βλέπουμε ότι η Ευρώπη έχει μια πολύ διαφορετική προσέγγιση για αυτό το πρόβλημα. … Φαίνεται ότι οι ΗΠΑ προχωρούν σε έναν πολύ ισχυρό προστατευτισμό. Ενώ, προς το παρόν, βλέπω ότι η Ευρώπη διατηρεί την αγορά αρκετά ανοιχτή».
Τα σχέδια επέκτασης της κοινοπραξίας περιλαμβάνουν τουλάχιστον έξι ηλεκτρικά οχήματα έως το 2027, σύμφωνα με παρουσίαση της Stellantis και της Leapmotor. Αρχικά θα πρόκειται για οικονομικά οχήματα, τα οποία αναμένεται να είναι συμπληρωματικά με την τρέχουσα σειρά οχημάτων της Stellantis, ανέφεραν οι εταιρείες.
Η ανακοίνωση έρχεται εν μέσω αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και άλλες περιοχές. Πολλοί μέσα και γύρω από την αυτοκινητοβιομηχανία φοβούνται ότι τα λιγότερο ακριβά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα θα κατακλύσουν τις αγορές, υποτιμώντας τα EV εγχώριας παραγωγής.
Αύξηση μεριδίου στην ΕΕ
«Από τη σκοπιά της Stellantis, η θέση μας είναι να ανταγωνιστούμε. Ανταγωνιζόμαστε με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και ανταγωνιζόμαστε όσο πιο δυνατά μπορούμε γιατί είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθεις. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να παραμείνουμε σε φόρμα για τον παγκόσμιο αγώνα στον οποίο συμμετέχουμε τώρα», είπε ο CEO της εταιρείας.
Ο Κ.Ταβάρες είπε την Τρίτη ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, τις οποίες προηγουμένως είχε αποκαλέσει τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της Stellantis, αναμένεται να αναπτυχθούν γρήγορα διεθνώς.
«Είτε μου αρέσει είτε όχι, με εμένα ή χωρίς εμένα, η Leapmotor θα ήταν ούτως ή άλλως στην Ευρώπη… ίσως όχι τόσο γρήγορα, ίσως όχι τόσο έντονα, αλλά θα είχαν πάει στην Ευρώπη», είπε ο Κ.Ταβάρες.
Οι κινεζικές εταιρείες αντιπροσώπευαν το 8% των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη από τον Σεπτέμβριο και θα μπορούσαν να αυξήσουν το μερίδιό τους στο 15% έως το 2025, δήλωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση πέρυσι. Η ΕΕ πιστεύει ότι τα κινεζικά EV είναι φθηνότερα σε σχέση με τα ευρωπαικά μοντέλα κατά περίπου 20% στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η Stellantis θα κατέχει το 51% της κοινοπραξίας με τη Leapmotor ενω κατέχει ήδη περίπου το 21% των μετοχών της κινεζικής εταιρείας.
Ως μέρος της συμφωνίας, η Stellantis έχει αποκλειστικά δικαιώματα για εξαγωγή και πώληση, καθώς και για την κατασκευή προϊόντων Leapmotor εκτός της Κίνας.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη