
Μάχη για την πρωτοκαθεδρία δίνουν έλληνες και κινέζοι πλοιοκτήτες στις νέες παραγγελίες νεότευκτων πλοίων.
Στις τέσσερις κύριες κατηγορίες πλοίων – bulkers, δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου – το βιβλίο παραγγελιών της Κίνας ανέρχεται σε 544 παραγγελίες, με το ελληνικό βιβλίο παραγγελιών να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής με 525 παραγγελίες, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv.
Ο οίκος δεν αναφέρεται στο report του με όρους dwt όπου συνήθως υπερτερούν οι έλληνες γιατί εστιάζουν σε μεγαλύτερα πλοία καθώς οι κινέζοι προκειμένου να εξυπηρετήσουν ανάγκες και στο εσωτερικό εμπόριο ναυπηγούν πολλά πλοία μικρού μεγέθους. Άλλωστε συγκρίνοντας τους υφιστάμενους στόλους των δυο χώρων οι Κινέζοι διαθέτουν πολύ περισσότερα πλοία από τους Έλληνες, αλλά με όρους μεταφορικής ικανότητας (dwt) η χώρα μας υπερτερεί και παραμένει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη στο κόσμο.
Ναυτιλία: Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Η Ιαπωνία βρίσκεται στην τρίτη θέση, με 435 παραγγελίες περίπου 200 περισσότερες από την Σιγκαπούρη που βρίσκεται στην τέταρτη θέση. Αυτό που επίσης έχει ενδιαφέρον σύμφωνα με την Xclusiv είναι ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ιαπωνικών παραγγελιών περίπου το33% που τοποθετούνται σε κινεζικά ναυπηγεία. (144 πλοία), με τα γιαπωνέζικα να προηγούνται με μερίδιο 40% των ιαπωνικών παραγγελιών (173 από τις 435). Επίσης μερίδιο των Ιαπωνικών παραγγελιών διεκδικούν και τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία (81 πλοία) ενώ και τα ναυπηγεία Tsuneishi Cebu (Φιλιππίνες) διαθέτουν 21 παραγγελίες ιαπωνικών bulker και η Huyndai στο Βιετνάμ 16 παραγγελίες ιαπωνικών δεξαμενόπλοιων.
Τα στοιχεία υποδηλώνουν μια αυξανόμενη εμπιστοσύνη μεταξύ των Ιαπώνων πλοιοκτητών και των κινεζικών ναυπηγείων. Οι ιαπωνικές παραγγελίες προς τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν σχεδόν διπλασιαστεί το 2023 και έχουν ήδη τοποθετήσει 12 νέες παραγγελίες (6 bulkers και 6 gas carriers) τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024.


Latest News

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες