
Μάχη για την πρωτοκαθεδρία δίνουν έλληνες και κινέζοι πλοιοκτήτες στις νέες παραγγελίες νεότευκτων πλοίων.
Στις τέσσερις κύριες κατηγορίες πλοίων – bulkers, δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου – το βιβλίο παραγγελιών της Κίνας ανέρχεται σε 544 παραγγελίες, με το ελληνικό βιβλίο παραγγελιών να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής με 525 παραγγελίες, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv.
Ο οίκος δεν αναφέρεται στο report του με όρους dwt όπου συνήθως υπερτερούν οι έλληνες γιατί εστιάζουν σε μεγαλύτερα πλοία καθώς οι κινέζοι προκειμένου να εξυπηρετήσουν ανάγκες και στο εσωτερικό εμπόριο ναυπηγούν πολλά πλοία μικρού μεγέθους. Άλλωστε συγκρίνοντας τους υφιστάμενους στόλους των δυο χώρων οι Κινέζοι διαθέτουν πολύ περισσότερα πλοία από τους Έλληνες, αλλά με όρους μεταφορικής ικανότητας (dwt) η χώρα μας υπερτερεί και παραμένει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη στο κόσμο.
Ναυτιλία: Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Η Ιαπωνία βρίσκεται στην τρίτη θέση, με 435 παραγγελίες περίπου 200 περισσότερες από την Σιγκαπούρη που βρίσκεται στην τέταρτη θέση. Αυτό που επίσης έχει ενδιαφέρον σύμφωνα με την Xclusiv είναι ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ιαπωνικών παραγγελιών περίπου το33% που τοποθετούνται σε κινεζικά ναυπηγεία. (144 πλοία), με τα γιαπωνέζικα να προηγούνται με μερίδιο 40% των ιαπωνικών παραγγελιών (173 από τις 435). Επίσης μερίδιο των Ιαπωνικών παραγγελιών διεκδικούν και τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία (81 πλοία) ενώ και τα ναυπηγεία Tsuneishi Cebu (Φιλιππίνες) διαθέτουν 21 παραγγελίες ιαπωνικών bulker και η Huyndai στο Βιετνάμ 16 παραγγελίες ιαπωνικών δεξαμενόπλοιων.
Τα στοιχεία υποδηλώνουν μια αυξανόμενη εμπιστοσύνη μεταξύ των Ιαπώνων πλοιοκτητών και των κινεζικών ναυπηγείων. Οι ιαπωνικές παραγγελίες προς τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν σχεδόν διπλασιαστεί το 2023 και έχουν ήδη τοποθετήσει 12 νέες παραγγελίες (6 bulkers και 6 gas carriers) τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024.


Latest News

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο