Μάχη για την πρωτοκαθεδρία δίνουν έλληνες και κινέζοι πλοιοκτήτες στις νέες παραγγελίες νεότευκτων πλοίων.
Στις τέσσερις κύριες κατηγορίες πλοίων – bulkers, δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου – το βιβλίο παραγγελιών της Κίνας ανέρχεται σε 544 παραγγελίες, με το ελληνικό βιβλίο παραγγελιών να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής με 525 παραγγελίες, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv.
Ο οίκος δεν αναφέρεται στο report του με όρους dwt όπου συνήθως υπερτερούν οι έλληνες γιατί εστιάζουν σε μεγαλύτερα πλοία καθώς οι κινέζοι προκειμένου να εξυπηρετήσουν ανάγκες και στο εσωτερικό εμπόριο ναυπηγούν πολλά πλοία μικρού μεγέθους. Άλλωστε συγκρίνοντας τους υφιστάμενους στόλους των δυο χώρων οι Κινέζοι διαθέτουν πολύ περισσότερα πλοία από τους Έλληνες, αλλά με όρους μεταφορικής ικανότητας (dwt) η χώρα μας υπερτερεί και παραμένει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη στο κόσμο.
Ναυτιλία: Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Η Ιαπωνία βρίσκεται στην τρίτη θέση, με 435 παραγγελίες περίπου 200 περισσότερες από την Σιγκαπούρη που βρίσκεται στην τέταρτη θέση. Αυτό που επίσης έχει ενδιαφέρον σύμφωνα με την Xclusiv είναι ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ιαπωνικών παραγγελιών περίπου το33% που τοποθετούνται σε κινεζικά ναυπηγεία. (144 πλοία), με τα γιαπωνέζικα να προηγούνται με μερίδιο 40% των ιαπωνικών παραγγελιών (173 από τις 435). Επίσης μερίδιο των Ιαπωνικών παραγγελιών διεκδικούν και τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία (81 πλοία) ενώ και τα ναυπηγεία Tsuneishi Cebu (Φιλιππίνες) διαθέτουν 21 παραγγελίες ιαπωνικών bulker και η Huyndai στο Βιετνάμ 16 παραγγελίες ιαπωνικών δεξαμενόπλοιων.
Τα στοιχεία υποδηλώνουν μια αυξανόμενη εμπιστοσύνη μεταξύ των Ιαπώνων πλοιοκτητών και των κινεζικών ναυπηγείων. Οι ιαπωνικές παραγγελίες προς τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν σχεδόν διπλασιαστεί το 2023 και έχουν ήδη τοποθετήσει 12 νέες παραγγελίες (6 bulkers και 6 gas carriers) τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024.
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023