Επί μία δεκαετία, η Walmart αποτελούσε τη μεγαλύτερη εταιρεία στις ΗΠΑ με βάση τα έσοδα. Οι πωλήσεις της ανήλθαν πέρυσι σε 648 δισ. δολάρια, που αντιστοιχεί σε περισσότερα από 1,2 εκατ. δολάρια το λεπτό.

Αυτή η θέση συνοδεύεται από ορισμένα οφέλη. Δίνει στη Walmart δύναμη στις διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές και επιρροή στις συνομιλίες με κυβερνητικούς αξιωματούχους για θέματα πολιτικής. Είναι επίσης ένα σημείο υπερηφάνειας: Οι προκηρύξεις θέσεων εργασίας συχνά προβάλλουν το γεγονός ότι φιγουράρει πρώτη στη λίστα του περιοδικού Fortune ως προνόμιο.

Η βασιλεία της όμως φαίνεται να κλονίζεται τελευταία, σημειώνει η Wall Street Journal.

Η Walmart περικόπτει εκατοντάδες θέσεις εργασίας

Μια «ανάσα» από την πρώτη θέση η Amazon

Αν οι τρέχουσες τάσεις των πωλήσεων διατηρηθούν, η Amazon είναι πιθανό να ξεπεράσει σύντομα τη Walmart. Η Amazon ανακοίνωσε συνολικά έσοδα 575 δισ. δολαρίων πέρυσι, αυξημένα κατά 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σε σύγκριση με την αύξηση των εσόδων της Walmart κατά 6%.

Το μέγεθος της Walmart σημαίνει ότι για να επιτύχει τον δικό της στόχο για αύξηση των πωλήσεών της κατά περίπου 4% κάθε χρόνο, η εταιρεία πρέπει να βρει επιπλέον 26 δισ. δολάρια σε πωλήσεις φέτος, κάτι που δεν αποτελεί εύκολη υπόθεση. Περίπου το 90% των Αμερικανών ψωνίζει ήδη από τη Walmart. Η πανδημία και η αύξηση του πληθωρισμού αύξησαν τα έσοδα της Walmart κατά 100 δισ. δολάρια από το 2019.

Βρίσκεται αντιμέτωπη με τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα στην καταναλωτική εμπιστοσύνη και ενώ επενδύει σε ορισμένους τομείς, αποσύρεται σε άλλους. Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η Walmart είπε στους εργαζόμενους ότι θα περικόψει εκατοντάδες εταιρικές θέσεις εργασίας και θα ζητήσει από τους περισσότερους εργαζόμενους που εργάζονται από απόσταση να επιστρέψουν στα γραφεία.

Ενώ οι επιχειρήσεις της Amazon και της Walmart είναι ανταγωνιστές, υπάρχουν και μεγάλες διαφορές. Η Amazon κερδίζει μεγάλο μέρος των κερδών της από δραστηριότητες που δεν αφορούν τις λιανικές πωλήσεις, όπως η τεχνολογία υπολογιστικού νέφους και η διαφήμιση, μεγαλώνοντας παράλληλα το μερίδιό της στην αγορά λιανικής μέσω της ταχείας αποστολής προϊόντων. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της Walmart γίνεται από τα φυσικά καταστήματα, ενώ αναπτύσσει και άλλες δραστηριότητες όπως η διαφήμιση και οι ψηφιακές πωλήσεις.

Σε αναζήτηση νέων πηγών εσόδων η Walmart

Η WSJ σημειώνει ότι τα στελέχη της Walmart φοβούνται περισσότερο από όλα την ικανότητα της Amazon να συνεχίσει να αυξάνει κέρδη μέσω των μη λιανικών δραστηριοτήτων της, ενώ αποκτά μια όλο και μεγαλύτερη θέση στο τοπίο της λιανικής με ολοένα και ταχύτερες αποστολές και μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων. Στο εσωτερικό της εταιρείας, ορισμένα στελέχη τονίζουν τον ρόλο της Walmart ως καλός εταιρικός πολίτης και δίνουν έμφαση ότι είναι σημαντικό να είμαστε οι καλύτεροι στην εξυπηρέτηση των πελατών και των εργαζομένων, όχι απλά η μεγαλύτερη, λένε κάποιοι από αυτούς τους ανθρώπους. Το μέγεθός της μπορεί επίσης να έχει μειονεκτήματα, λένε κάποιοι, όπως η υπερβολική προσοχή σε κάθε λάθος.

Η Walmart προσπαθεί να ανακαλύψει νέες πηγές εσόδων. Νωρίτερα φέτος πέτυχε μια συμφωνία για την αγορά του πωλητή τηλεοράσεων Vizio, σε μεγάλο βαθμό για να χτίσει τη διαφημιστική της επιχείρηση. Η Walmart είχε πωλήσεις 3,4 δισ. δολαρίων σε διαφημίσεις το οικονομικό έτος 2023, μια αύξηση 28% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ο αριθμός αυτός εξακολουθεί να είναι πολύ πίσω από την Amazon, η οποία είχε 11,8 δισ. δολάρια σε πωλήσεις διαφημίσεων μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Ούτε όμως όλα τα εγχειρήματα της Walmart στέφθηκαν με επιτυχία. Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα κλείσει και τις 51 τοποθεσίες μιας αλυσίδας κλινικών υγείας που είχε ανοίξει δίπλα στα καταστήματά της τα τελευταία πέντε χρόνια. Η Walmart έχει έντονο ανταγωνισμό και από άλλους λιανοπωλητές, συμπεριλαμβανομένων των discounters όπως η Aldi και των παραδοσιακών παντοπωλείων όπως η Publix και η Kroger.

Καθώς η ανάπτυξη της Amazon εκτινάχθηκε στα ύψη κατά τα πρώτα χρόνια της πανδημίας, τα στελέχη της Walmart έκαναν συζητήσεις σημειώνοντας ότι τα ετήσια έσοδα της Amazon θα μπορούσαν σύντομα να ξεπεράσουν τα 700 δισ. δολάρια. Ιδιαίτερη απειλή αποτελούν τα είδη παντοπωλείου, ένας τομέας που δίνει στη Walmart το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της στις ΗΠΑ. Προβλέπει επίσης ότι η Amazon θα μπορούσε να «αρπάξει» έως και το 20% της αμερικανικής αγοράς προϊόντων παντοπωλείου έως το 2030, σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν την κατάσταση και τους οποίους επικαλείται η WSJ. Αντ’ αυτού, η συνολική ανάπτυξη της Amazon δεν εντυπωσίασε το 2022, προτού όμως επιταχυνθεί και πάλι πρόσφατα.

Νέα κοινά

Η Walmart αναζητά τρόπους για να ενισχύσει τις λιανικές πωλήσεις και να πουλήσει περισσότερα προϊόντα σε περισσότερους ανθρώπους. Τον Ιανουάριο, ανακοίνωσε σχέδια για την κατασκευή νέων καταστημάτων, την πρώτη μεγάλη επέκταση των καταστημάτων της εδώ και σχεδόν μια δεκαετία. Τον περασμένο μήνα η Walmart λάνσαρε μια νέα σειρά τροφίμων υψηλής ποιότητας σε μια προσπάθεια να προσελκύσει νέους αγοραστές και να ενθαρρύνει τους σημερινούς αγοραστές να ξοδέψουν περισσότερο.

Αναμορφώνει τα καταστήματά της για να προσελκύσει ανθρώπους για περισσότερα από τα φθηνά είδη πρώτης ανάγκης. Για να τροφοδοτήσει την επέκταση στο διαδίκτυο, προσελκύει περισσότερους τρίτους πωλητές στο Walmart.com. Και τα στελέχη δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην αποκωδικοποίηση των σύγχρονων καταναλωτικών συνηθειών για να αποκτήσουν πλεονέκτημα.

Οι βασικοί αγοραστές της Walmart είναι καταναλωτές με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα, ομάδες που αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού των ΗΠΑ. Η εταιρεία αναζητά περισσότερους τρόπους για να κυνηγήσει τους καταναλωτές υψηλού εισοδήματος, μια ομάδα που η Walmart ορίζει ως νοικοκυριά που κερδίζουν περισσότερα από 100.000 δολάρια ετησίως, τα οποία τείνουν να ψωνίζουν συχνότερα από την Amazon, την Target, την Trader Joe’s και την Costco. Η Walmart προσέλκυσε πολλούς από αυτούς τους αγοραστές τα τελευταία χρόνια και τώρα στοχεύει στο να τους κρατήσει.

Ο λαβύρινθος των καταναλωτικών συνηθειών

Αυτή η ισορροπία αποδείχθηκε δύσκολη στο παρελθόν. Στον απόηχο της ύφεσης του 2008, η Walmart στόχευσε να διατηρήσει και να προσελκύσει περισσότερους αγοραστές υψηλού εισοδήματος με πιο μοντέρνα ρούχα. Αντ’ αυτού έχασε πωλήσεις μεταξύ των αγοραστών που αναζητούσαν βασικά είδη.

Η διαφορά αυτή τη φορά, λένε τα στελέχη, είναι ότι η Walmart έχει περισσότερα δεδομένα σχετικά με τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των αγοραστών – και η εξέλιξη των εύκολων ηλεκτρονικών αγορών έχει αλλάξει την αντίληψη των ανθρώπων για την μάρκα. Τα εσωτερικά στοιχεία δείχνουν ότι οι Αμερικανοί αξιολογούν τη Walmart σχεδόν εξίσου υψηλά για την ευκολία όσο και για τις χαμηλές τιμές.

Η αποκωδικοποίηση των συγκεχυμένων δεδομένων των καταναλωτών έχει γίνει κεντρικό εργαλείο στην προσπάθεια της Walmart να αναπτυχθεί, λένε στελέχη της εταιρείας. Βασίζονται όλο και περισσότερο σε μια ομάδα επιστημόνων δεδομένων και ερευνητών, στόχος των οποίων είναι να “αντιπροσωπεύουν την αντικειμενική φωνή του καταναλωτή”, σύμφωνα με την Jen Acerra, η οποία ηγείται της ομάδας ως αντιπρόεδρος στρατηγικής καταναλωτών της Walmart στις ΗΠΑ.

Οι εταιρείες λιανικής πώλησης αγωνίζονται να συμβαδίσουν με τις αποπροσανατολιστικές αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών τα τελευταία χρόνια. Πρώτον, εν μέσω πανδημικών αποκλεισμών και προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού, δεν είχαν αρκετή προσφορά για να καλύψουν τη ζήτηση. Στη συνέχεια, είχαν πάρα πολύ μεγάλη προσφορά, καθώς η ζήτηση μειώθηκε. Ο πληθωρισμός εκτοξεύτηκε και οι άνθρωποι δυσανασχέτησαν με την οικονομία, αλλά οι καταναλωτές συνέχισαν να ξοδεύουν. Πιο πρόσφατα, οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο επιλεκτικοί στις δαπάνες τους, περιορίζοντας τις δαπάνες τους σε ορισμένους τομείς, ώστε να μπορούν να ξοδεύουν αλλού.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή