![Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/cover-scaled.jpg)
«Η ελληνική κυβέρνηση συμμερίζεται πλήρως την ανάγκη επίτευξης περιβαλλοντικής ουδετερότητας των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων μέχρι το 2050. Είναι άλλωστε χρέος μας να κληροδοτήσουμε όχι απλά ένα βιώσιμο, αλλά ένα καλύτερο μέλλον στις επόμενες γενιές», τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, σήμερα, στο 8ο Συνέδριο της Ναυτεμπορικής, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της επετείου των 100 ετών από την κυκλοφορία του πρώτου φύλλου της εφημερίδας.
Ο κ. Στυλιανίδης επεσήμανε την ανάγκη υποστήριξης της συνεχιζόμενης διαδικασίας, στο πλαίσιο συνεργασίας με τον IMO και την Ε.Ε, για την ανάπτυξη ρεαλιστικών μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων μέτρων, που θα οδηγήσουν σε μια ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα. Παράλληλα, παρουσίασε τις δεσμεύσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στον δρόμο προς την πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας και των λιμενικών υποδομών.
Και πρόσθεσε: «Ο πιο ριζικός μετασχηματισμός που έγινε ποτέ στη ναυτιλία, η σταδιακή μετάβαση σε μια ναυτιλία – και οικονομία γενικότερα – που δεν θα βασίζεται στα ορυκτά καύσιμα, επιτάσσει να περάσουμε, σταδιακά, από την τρέχουσα αβεβαιότητα σε ένα προβλέψιμο περιβάλλον που θα καθοδηγεί τις μελλοντικές επενδύσεις. Και θα διασφαλίζει ότι θα αποδώσουν, τα προσδοκώμενα για το περιβάλλον, οφέλη».
Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης
Κλείνοντας, ο κ. Υπουργός υπογράμμισε ότι κύρια προτεραιότητα του Υπουργείου αποτελεί η δραστική αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης. «Στόχος μας είναι να εμπεδώσουν οι νέοι μας ότι ακολουθώντας το ναυτικό επάγγελμα, ακολουθούν ένα επάγγελμα κύρους και ταυτόχρονα κοινωνικής και οικονομικής ανταπόδοσης. Να δώσουμε στους Έλληνες ναυτικούς τα εφόδια και τις δεξιότητες για να συνεχίσουμε να κρατάμε την ελληνική ναυτιλία ψηλά. Γι’ αυτό ονομάσαμε τα έτη 2024-2025 «Έτη Ναυτικής Εκπαίδευσης», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στο τέλος της εκδήλωσης ο κ. Στυλιανίδης απένειμε τιμητική διάκριση στον Καπετάν Παναγιώτη Τσάκο και στον κ. Ανδρέα Μαρτίνο, για την σημαντική συνεισφορά τους στον κλάδο της ναυτιλίας και στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά