![Πολυτέλεια: Μετά την Gucci, ήρθε η σειρά της Burberry – Γιατί ξεθωριάζει η λάμψη τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/ot_akeroyd_pino.png)
Ήταν στα μέσα Μαρτίου όταν η Gucci και η Burberry εμφάνισαν την πρώτη παράλληλή τους οικονομική πορεία, καθώς μετά από τα ντεφιλέ στις εβδομάδες μόδας σε Μιλάνο και Λονδίνο αντίστοιχα, η Burberry σημείωσε μία από τις μεγαλύτερες πτώσεις στον FTSE 100, μία μόλις ημέρα μετά την προειδοποίηση της Kering, ιδιοκτήτριας της Gucci, για τα κέρδη της.
Σύμφωνα με τους Times, ο όμιλος δήλωσε ότι οι πωλήσεις της μάρκας Gucci κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους θα είναι πολύ πιο αδύναμες από ό,τι αναμενόταν, περίπου 20% χαμηλότερες από την ίδια περίοδο πέρυσι, λόγω της απότομης πτώσης των πωλήσεων στην Ασία. Ομοίως η Burberry, η οποία έχει επίσης μεγάλη έκθεση στην Κίνα, και της οποίας οι μετοχές έχουν ήδη υποχωρήσει κατά περίπου 17% από την αρχή του έτους, υποχώρησε άλλες 40½ πένες ή 3,3%, στις 11,89½ πένες στερλίνες στο άκουσμα των προβλέψεων του ιταλικού οίκου.
Gucci: Τι την οδήγησε στην πτώση – Πώς θα ανέβει ξανά στην πασαρέλα
Η Gucci και η Louis Vuitton είναι οι πιο δημοφιλείς μάρκες πολυτελούς μόδας στις Ηνωμένες Πολιτείες, ακολουθούμενη από τη Chanel και τον Dior. Συνολικά, η Gucci κυριαρχεί στους δείκτες KPI των κορυφαίων εμπορικών σημάτων πολυτελούς μόδας, με 90% αναγνωρισιμότητα που σκιάζει ελαφρώς ακόμη και τις Chanel και Dior. Μαζί με την Burberry και τη Louis Vuitton, η Gucci καταφέρνει επίσης να μπει στην πρώτη τριάδα, σύμφωνα με την Statista.
Οι αναλυτές της Barclays, όμως, είδαν πέρα από αυτό το brand awareness, τονίζοντας στους Times ότι τα προβλήματα της Gucci αποτέλεσαν «μια ιδιαίτερα αρνητική ανάγνωση για την Burberry» λόγω του παρόμοιου προφίλ των δύο εμπορικών σημάτων.
Ίσως γι’ αυτό στα τέλη Ιανουαρίου απέδωσε τη δεύτερη υποβάθμιση των προβλέψεών της μέσα σε τρεις μόλις μήνες στην επιδεινούμενη επιβράδυνση της ζήτησης για είδη πολυτελείας. Προειδοποίησε για μια δύσκολη πρόκληση μπροστά της, καθώς δρομολογούσε μια στρατηγική – υπό τον CEO Jonathan Akeroyd και τη δημιουργική καθοδήγηση του σχεδιαστή Daniel Lee- για να κινηθεί προς τα πάνω, παρά το πλήγμα που υπέστησαν οι μετοχές της.
Οι εκτιμήσεις της βρετανικής μάρκας έκαναν τότε λόγο για προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 410 εκατομμυρίων λιρών (523 εκατομμύρια δολάρια) και 460 εκατομμυρίων λιρών. Τον Νοέμβριο, είχε δηλώσει ότι ο βασικός αριθμός κερδών θα ήταν προς το χαμηλότερο άκρο των τότε προβλέψεων των αναλυτών που ήταν 552 εκατ. λίρες έως 668 εκατ. λίρες.
Μείωση 40%
Και τελικά, ανακοίνωσε κέρδη προ φόρων ύψους 383 εκατ. στερλινών για το έτος έως τις 30 Μαρτίου στα προκαταρκτικά της αποτελέσματα την Τετάρτη, μειωμένα κατά 40% σε σχέση με τα 634 εκατ. στερλίνες των προηγούμενων 12 μηνών.
Η τιμή της μετοχής της εταιρείας υποχώρησε κατά 3% στις πρώτες συναλλαγές, προτού ανακάμψει εν μέρει και υποχωρήσει κατά 1,5%. Οι μετοχές είναι κατά 53% χαμηλότερες από τα αντίστοιχα περσινά επίπεδα.
Οι συνολικές πωλήσεις για το έτος μειώθηκαν κατά 1% σε σύγκριση με τους προηγούμενους 12 μήνες, αλλά το δεύτερο εξάμηνο του έτους παρουσίασε ιδιαίτερα υποτονικές πωλήσεις, μειωμένες κατά 8% σε ετήσια βάση. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη σημαντική πτώση των πωλήσεων στην Αμερική, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 14% το δεύτερο εξάμηνο του έτους και κατά 12% στο σύνολο του έτους.
Η σχέση με την Gucci
Στην Ασία και τον Ειρηνικό οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3% στο σύνολο του έτους, αλλά υποχώρησαν το δεύτερο εξάμηνο του έτους κατά 7%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αυτό -όπως και στην Gucci- οφείλεται στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 19% για το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Την περασμένη εβδομάδα, η άλλη βρετανική μάρκα πολυτελείας της Burberry, η Mulberry, ανακοίνωσε μείωση των πωλήσεων κατά 4%, ενώ κατηγόρησε την επιβράδυνση των δαπανών πολυτελείας στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ασία.
Ο Yanmei Tang, αναλυτής της Third Bridge, δήλωσε στην Guardian πως «η Burberry συγκαταλέγεται στις μάρκες που έχουν επηρεαστεί από την επιβράδυνση που ούτως ή άλλω; παρατηρείται στον ευρύτερο κλάδο της πολυτέλειας. Οι πελάτες της συγκεκριμένης κατηγορίας έχουν γίνει πιο επιλεκτικοί σε ό,τι αγοράζουν».
«Αυτό σημαίνει πως η Burberry δυσκολεύεται να ορίσει με σαφήνεια και να αναβαθμίσει την ταυτότητα της μάρκας της, με αποτέλεσμα να δημιουργεί σύγχυση στα μηνύματα και να μην έχει μεγάλη αύξηση των πωλήσεων. Υπάρχει υπερβολική εξάρτηση από μια νέα δημιουργική κατεύθυνση αντί να γίνουν λειτουργικές αλλαγές», πρόσθεσε.
Ωστόσο, ο Jonathan Akeroyd, διευθύνων σύμβουλος της Burberry είδε ως πρόκληση την εκτέλεση του σχεδίου της εταιρείας με φόντο την επιβράδυνση της ζήτησης πολυτελείας.
«Παρόλο που τα οικονομικά αποτελέσματα του έτους ήταν κατώτερα των αρχικών μας προσδοκιών, σημειώσαμε καλή πρόοδο στον επαναπροσδιορισμό της εικόνας του εμπορικού μας σήματος, στην εξέλιξη των προϊόντων μας και στην ενίσχυση της διανομής, ενώ παράλληλα επιτύχαμε λειτουργικές βελτιώσεις», συμπλήρωσε.
«Παραμένουμε σίγουροι για τη στρατηγική μας να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες της Burberry ως το σύγχρονο βρετανικό εμπορικό σήμα πολυτελείας και για την ικανότητά μας να περάσουμε με επιτυχία αυτή την περίοδο».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Birkenstock: Ποια είναι η γυναίκα που θα φέρει την ασιατική άνοιξη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/birkenstock-600x401.jpg)
Η γυναίκα που θα αλλάξει την Birkenstock
Πώς η γερμανική εταιρεία που ανοίκει στον όμιλο LVMH, φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του σε Ασία και Αυστραλία
![Burberry: Ένας βετεράνος θα τη σώσει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/burberry-2-600x323.jpg)
Αυτό το brand ποιος θα το σώσει; Ο Joshua Schulman είναι ο κατάλληλος CEO
Ο λόγος για τον Joshua Schulman, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ιστορικού βρετανικού οίκου, που οφείλει τη φήμη του στις... διασώσεις
![Τραμπ: Η ατζέντα της δεύτερης θητείας – Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_trump_UPdol2-600x352.png)
Η ατζέντα Τραμπ εάν επανεκλεγεί - Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ
Οι οκτώ ανατροπές που ετοιμάζει ο Ντόναλντ Τραμπ, εφόσον επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, σε πολιτική και οικονομία
![Βλαντισλάβ Ντορόνιν: Ποιος είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ» της αυτοκρατορίας ξενοδοχείων που αγαπούν οι VIP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/doronin-campel1-600x300.jpg)
Η αυτοκρατορία ξενοδοχείων που λατρεύουν οι VIP, οι σοβιετικές ρίζες και οι «θεές» σύντροφοι - Αυτός είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ»
Πήρε τα πρώτα «μαθήματα» για τις επιχειρήσεις από τον Εβραίο δισεκατομμυριούχο και διάσημο φοροφυγά Μαρκ Ριτς
![Goldman Sachs: Τι σημαίνει για την ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-14T001554Z_1383220067_RC2MU8AU3PXS_RTRMADP_5_USA-ELECTION-TRUMP-600x400.jpg)
Πόσο θα στοιχίσει στην ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ
Η ανάλυση της Goldam Sachs έγινε μια μέρα πριν την απόπειρα δολοφονίας του Ντόνλαντ Τραμπ
![Τζερόμ Πάουελ: Δεν θα περιμένουμε να φθάσει ο πληθωρισμός στο 2% για να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/Powell_jackson-1-600x400.jpg)
Σήμα Πάουελ ότι πλησιάζουν οι μειώσεις των επιτοκίων
Τα τελευταία στοιχεία ενισχύουν την εμπιστοσύνη ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο 2% τόνισε ο επικεφαλής της Fed, Τζερόμ Πάουελ
![Τετραήμερη εργασία: Γιατί σκέπτεται να την υιοθετήσει η Πορτογαλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_ergazomenoi23-1024x600-1-600x352.png)
Πορτογαλικό πείραμα για την 4ημερη εργασία - Το σχέδιο
Αύξηση κερδών στις εταιρείες που εφάρμοσαν πιλοτικά το μέτρο το 2023 – Το στρες των εργαζομένων ρίχνει την παραγωγικότητα και έως 1,4% το τζίρο της επιχείρησης
![Goldman Sachs: Αυξάνει αμοιβές και μπόνους στους υπαλλήλους μετά την απογείωση των κερδών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/golman-sachs-600x400.jpg)
«Χρυσές» αμοιβές και μπόνους στην Goldman Sachs μετά την απογείωση κερδών
Τα κέρδη της Goldman Sachs αυξήθηκαν κατά 150% στα 3 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, από 1,2 δισ. πέρσι
![PayPal: Πρόστιμο 27,3 εκατ. δολαρίων στην Πολωνία για διφορούμενες ρήτρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/paypal-600x398.jpg)
Γιατί η Πολωνία επέβαλε πρόστιμο 27,3 εκατ. δολ. στην PayPal
Η αντιμονοπωλιακή αρχή προστασίας καταναλωτών της Πολωνίας επέβαλε πρόστιμο 106,6 εκατομμυρίων ζλότι στην PayPal Europe
![Apple: Νέο ρεκόρ για τη μετοχή ελέω… Morgan Stanley](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/2023-12-18T110627Z_1998318027_RC2MZ4AAVTP2_RTRMADP_5_GOLDMAN-SACHS-APPLE-CARD-600x400.jpg)
Ελέω... Morgan Stanley η μετοχή της Apple κάνει νέο ρεκόρ
H Apple πετά προς νέα ύψη με οδηγό την τεχνητή νοημοσύνη