Σύμβαση ύψους 4 εκατ. ευρώ για το έργο της οδικής σύνδεσης του νέου εμπορικού προβλήτα του λιμένος Αλεξανδρούπολης με τη νέα Περιφερειακή Οδό υπεγράφη σήμερα σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Αλεξανδρούπολη, παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη, του Γενικού Γραμματέα Ναυτιλίας και Λιμένων, Ευάγγελου Κυριαζόπουλου, του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρη Πολίτη και του Εντεταλμένου Σύμβουλου του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτη Σταμπουλίδη, υπεγράφη και παρουσιάστηκαν οι βασικοί άξονες του Σχεδίου Ανάπτυξης του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ Α.Ε.).
Στην τελετή παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης, βουλευτές του Νομού Έβρου, ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Γιάννης Ζαμπούκης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΑ Α.Ε., Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου και εκπρόσωποι των χρηστών του λιμένα.
Αλεξανδρούπολη: Ξεκινούν τα έργα αναβάθμισης του λιμανιού
Το έργο
Το έργο της οδικής σύνδεσης του νέου εμπορικού προβλήτα του λιμένος Αλεξανδρούπολης με τη νέα Περιφερειακή Οδό προβλέπει την κατασκευή οδικού άξονα μήκους 1.500 μέτρων εντός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού και εντάσσεται στο ευρύτερο στρατηγικό σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών του ΟΛΑ Α.Ε., συνολικού ύψους 18,2 εκατ. ευρώ. Τη σύμβαση αξίας 4 εκατ. ευρώ για το έργο της οδικής σύνδεσης υπέγραψαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της αναδόχου εταιρείας ΤΕΚΑΛ, Παναγιώτης Ψαλτάκος.
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ ωρίμασε το έργο με την εκπόνηση των σχετικών μελετών, με φορέα χρηματοδότησης το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Οι παρεμβάσεις πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Next Generation EU.
Η υλοποίησή του θα συμβάλλει στην εκτροπή της εμπορικής κίνησης του λιμένα απευθείας προς την Εγνατία Οδό και τη συνεπακόλουθη κυκλοφορική αποσυμφόρηση της πόλης, καθώς μέχρι σήμερα το αστικό οδικό δίκτυο επιφορτίζεται το σύνολο της κίνησης του λιμένος.
Οι βασικοί άξονες του σχεδίου
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ παρουσίασαν τους βασικούς άξονες του Σχεδίου Στρατηγικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης (Business Plan) του λιμένα. Το Business Plan, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει την υλοποίηση επενδύσεων για την προμήθεια εξοπλισμού για φορτοεκφορτώσεις, σιτηρά και καλλιέργειες αλλά και επενδύσεις για τη συνολική αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής, προκειμένου το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης να μπορεί να προσελκύσει ναυτιλιακή κίνηση που τώρα διέρχεται από τον Βόσπορο και να ανταγωνιστεί γειτονικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα. Επιπλέον, προβλέπεται να εξεταστεί η κατασκευή νέου τερματικού σταθμού πολλαπλών χρήσεων στο ανατολικό μέρος προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετηθεί η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Στυλιανίδης: Δέσμευση για βιώσιμη ανάπτυξη
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, δήλωσε: «Αυτή η υπογραφή σηματοδοτεί μια ακόμη έμπρακτη δήλωση και απόδειξη της δέσμευσής μας στη βιώσιμη ανάπτυξη, όπως και στη διασφάλιση ενός περιβάλλοντος, στο οποίο η νεότερη γενιά θα έχει τη δυνατότητα να εργάζεται, να ζει και να ευημερεί, με ακόμα καλύτερους όρους. Θέλω να ευχαριστήσω το Ταμείο για την πρωτοβουλία που ανέλαβε, σε συνεργασία με την διοίκηση του Οργανισμού, μέσω της οποίας ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα του λιμένος Αλεξανδρούπολης και αναδεικνύεται ο αναβαθμισμένος γεωστρατηγικός του ρόλος, ως διαμετακομιστικός και ενεργειακός κόμβος στα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο».
Πολίτης: Αναθεώρηση του Master Plan
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, δήλωσε: «Το ΤΑΙΠΕΔ, υπό την ιδιότητά του ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων σχεδιάζει και υλοποιεί την επόμενη ημέρα για τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης. Με μια σειρά από επενδύσεις που περιλαμβάνονται στο νέο Σχέδιο Ανάπτυξης, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης πρόκειται να αναβαθμιστεί ουσιαστικά προκειμένου να ανταποκρίνεται αποτελεσματικότερα στον νέο στρατηγικό του ρόλο. Στόχος είναι να αναδειχθεί σε εμπορικό και ενεργειακό κόμβο στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και των Βαλκανίων, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στο περιφερειακό εμπόριο μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη η αναθεώρηση του Master Plan και η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) τα οποία θα αποτελέσουν ουσιαστικά τον Οδικό Χάρτη για τη μελλοντική ανάπτυξη του ΟΛΑ και στα οποία θα ενσωματωθούν τα έργα που παρουσιάζουμε σήμερα. Το Ταμείο, με τη σημαντική τεχνογνωσία που διαθέτει στην αξιοποίηση και διαχείριση λιμενικών υποδομών, θα συνεχίσει να συνδράμει καταλυτικά στο σχέδιο της Πολιτείας, ώστε τα επόμενα χρόνια τα ελληνικά λιμάνια να αποτελέσουν ισχυρό μοχλό βιώσιμης ανάπτυξης για τη χώρα».
Σταμπουλίδης: Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μετασχηματίζεται δυναμικά
Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, δήλωσε: «Σήμερα είναι μια πολύ σημαντική ημέρα για την Αλεξανδρούπολη και ολόκληρο τον Έβρο. Με τη συμβολή της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, η οποία έχει αναλάβει να ωριμάσει δύο πολύ σημαντικά έργα για την αναβάθμιση του λιμένα, συνολικού προϋπολογισμού 18,2 εκατ. ευρώ, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μετασχηματίζεται δυναμικά. Το έργο της οδικής σύνδεσης του νέου εμπορικού προβλήτα του λιμένος Αλεξανδρούπολης με τη νέα Περιφερειακή Οδό θα αποφέρει ουσιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και το περιβάλλον, με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης και τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Συνεχίζουμε να τιμούμε την εμπιστοσύνη της Πολιτείας και με αποτελεσματικότητα, ταχύτητα και διαφάνεια να υλοποιούμε σύνθετα έργα στρατηγικής σημασίας που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας».
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ